Wasdroger

11-04-2017 23:34 19 berichten
Mijn AEG wasdroger heeft na 7 jaar al de geest gegeven (wat me een beetje tegenvalt gezien de prijs, ongeveer 530,- toendertijd)

Hiervoor had ik een Miele droger en die heeft het volgens mij bijna 14 jaar uitgehouden. Ik twijfel of ik toch maar weer voor de wat duurdere Miele moet gaan...

Welk merk (condens of warmtepomp) droger hebben jullie en wat vinden jullie van de duurzaamheid?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Miele, nu 9 jaar.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Mijn Miele is nu bijna 16 jaar oud.

Wij hebben een gasgestookte droger.
Ik heb een bosch warmtepompdroger nu 7 jaar oud. Mijn vorige condensdroger, ook bosch, draait nu bij een vriendin in huis, die is 16 jaar oud.
fietsen varen vrouwelijk doen
Ik heb eerst 15 jaar een Indecit gehad, wat niet echt als een topmerk bekend staat, maar ik was er zeer tevreden over.

Man had 7 jaar een Siemens voordat die het begaf.

Nu de 2de Siemens, net 3 jaar oud en vertoont toch echt wel kuren (niet droog na een bepaald programma)

Beide merken ongeveer 3-4 wassen per week gebruikt

Oftewel, merk zegt niet alles.
AEG, 12 jaar oud en gaat nog makkelijk een paar jaar mee. Schoonouders hadden een Miele, stuk na 6 jaar.
Life is short. Eat dessert first.
Hier is de AEG warmtepompdroger net na 9 jaar kapot gegaan.

We hebben nu een nieuwe, superzuinige Bosch warmtepompdroger. Is ook veel stiller dan de vorige, heel fijn. De was wordt nauwelijks warm bij het drogen, valt me op.

AEG-apparaten zijn hier wel vaker eerder kapotgegaan dan verwacht. Ik dacht dat AEG-machines een verwachte levensduur van ongeveer 15 jaar hadden, maar dat schijnt niet meer zo te zijn...
Hier staat al 14 jaar een condensdroger van AEG, draait nog wekelijks zijn rondjes zonder klagen.

De wasmachine (zelfde merk, zelfde leeftijd) hebben we vorig jaar vervangen. We hadden (zonder aantoonbare bewijzen) het gevoel dat hij het niet zo lekker meer deed.
Ik ben begonnen met een Zanker condensdroger, die moest ik na een jaar of 10 afdanken omdat het warmte element kapot was. Daarna een Bosch met een constructiefout waardoor pluis in de hele machine terecht kwam. Die heb ik voortijdig de deur uitgedaan, wasdrogers zijn zelfs zonder dit probleem brandgevoelig. Nu heb ik een Miele warmtepompdroger en daar ben ik heel erg tevreden over. Hij is zelfs sneller dan mijn Bosch.
Miele
Ik heb een Zanussi warmtepompdroger. Nu 4 jaar dus over de levensduur kan ik nog niks zeggen. Vooralsnog heel tevreden mee; tamelijk stil en de was wordt niet gloeiend heet waardoor ook fijne weefsels erin kunnen.
Ik zou een Bosch nemen. Die van mij heeft het 15 jaar uitgehouden en de prijs ligt veel lager dan die van een Miele.
Ik heb nu een peperdure miele maar mijn veel goedkopere aeg (die het ook maar 7 jaar deed) droogde veel beter. Ik denk dat ik volgende keer weer

Lekker een goedkopere neem. Dan neem

Ik na 7 jaar weer een nieuwe.
We hadden een Miele, die heeft het eind vorig jaar na bijna 20 jaar trouwe dienst begeven.

Nu hebben we een Siemens warmtepompdroger. Als beste getest door de Consumentenbond, een redelijke prijs en goede reviews op internet. Tja, je moet toch ergens op kiezen.
Aeg. Maar bevalt niet. Droogresukraat niet denderend en duurt uuuuuuuuuren. Is al tig keer nagekeken. Niets te vinden. Warmtepomp droger. Hij is al wel oud. Een van de eerste modellen. Binnenkort vervangen we deze. Denk door een Bosch of Samsung
Ik heb al een indesit, Siemens en whirlpool versleten. Nu een Samsung, ben benieuwd!

Mijn ouders hebben 30 jaar geleden een droger gekocht op 1 of andere faillissementsverkoop. Vaag merk maar draait nog al die jaren als een zonnetje! Ik doe blijkbaar toch iets verkeerd
Levensduur van wassers en drogers is in het algemeen veel korter dan vroeger. De meeste machines zijn gebouwd op lage prijs en korte levensduur (dus: niet repareren bij problemen, maar vervangen)

Ook de merken die vroeger bekend stonden om lange levensduur (denk aan Bosch, Siemens, AEG) doen hier aan mee. Soms hebben deze merken nog twee categorieën machines: de goedkope, die vaak worden gebouwd in zuid-Europa door een fabrikant die voor diverse merken bouwt en er een merk naar keuze op plakt, en de duurdere categorie die nog in een "eigen" fabriek (die dan wel vaak in oost-Europa staat) wordt gebouwd. De prijs is vaak een indicatie, maar kijk goed uit of je niet betaalt voor toeters en bellen die je niet nodig hebt en uiteindelijk nog steeds een machine van mindere kwaliteit krijgt.

Wij hebben hier een AEG warmtepomp, draait nu een jaar of vijf zonder problemen, maar dat is natuurlijk geen garantie voor de toekomst.
quote:gelderka schreef op 12 april 2017 @ 09:05:

Geen. Nooit gehad. Is ook een optie Trust me, hier is het geen optie.
Heb net vorige week een nieuwe Bosch gekocht..... de oude Bosch heeft het 11 jaar gedaan.... was dagelijks in gebruik, omdat we met 7 mensen wonen,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven