Vreselijkste verjaardag ever

12-04-2017 09:11 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik wil nu gewoon ff klagen.

Ik was dus laatst op een verjaardag, en het was dus echt zo'n Hollandse kringetjes verjaardag (de ergste). Wat ook niet chil was dat er GEEN taart was en dat er maar 1 keer langs gegaan werd met een schaal waar je 1 droog kut koekje vanaf mag pakken en 1 keer koffie OF thee. Toen ik vroeg om meer (het is schoonfamilie btw) kreeg ik letterlijk een 'nee' te horen. Dat vind ik dat weer stom he, je moet toch altijd gastvrij zijn? Ik vond het iig een stomme verjaardag, daarom klaag ik hier. Hebben jullie ook weleens zoiets meegemaakt?
don't forget that i'm fabulous, and you're not
En wraps.

Of een smulsteen.
quote:Nouschi schreef op 12 april 2017 @ 09:58:

[...]

Daar kom je hier op het vf écht niet mee weg.Wrrrrrraps moeten er nog bij.
Kuzu snapt het!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Star ook
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik ben van mening dat altijd dat overmatige eten en drinken nergens goed voor zijn. Stel je verwachtingen bij en vraag voor je aankomt op het feest of er eten incl. is of dat je zelf dient te zorgen voor een gevulde buik. Waarom zou jij moeten en willen bepalen voor een ander dat hij of zij jouw buik moet vullen.

Stukje gebak, wat toast of stokbrood en hartig en zoet snoepgoed op tafel.....is voldoende. Een warme maaltijd verwachten vind ik echt not done. Maar dat ben ik.
quote:MoirenPhae schreef op 12 april 2017 @ 09:58:

[...]

Dan kies je er toch nog steeds voor om te blijven?

Je had ook zelf naar het event kunnen gaan.

Of kunnen gaan wandelen.

Een hotelkamer voor een paar uur kunnen nemen.

Ergens gaan lunchen.

Opties te over.

Oké dat kon ook (behalve dat lunchen want daarna hardlopen is niet slim). We hadden denk ik nog hoop dat het beter ging worden (die hoop is nu voor altijd weg). Wandelen doen we normaal altijd al als we daar zijn, inclusief het lunchen

Maar jij had dus ook gewoon weg kunnen gaan
quote:Troeteltje schreef op 12 april 2017 @ 10:14:

Ik ben van mening dat altijd dat overmatige eten en drinken nergens goed voor zijn. Stel je verwachtingen bij en vraag voor je aankomt op het feest of er eten incl. is of dat je zelf dient te zorgen voor een gevulde buik. Waarom zou jij moeten en willen bepalen voor een ander dat hij of zij jouw buik moet vullen.

Stukje gebak, wat toast of stokbrood en hartig en zoet snoepgoed op tafel.....is voldoende. Een warme maaltijd verwachten vind ik echt not done. Maar dat ben ik.Dat was er dus ook niet (!) Als je goed gelezen hebt, allee neen koekje en een kopje koffie of thee.
quote:Troeteltje schreef op 12 april 2017 @ 10:14:

Stukje gebak, wat toast of stokbrood en hartig en zoet snoepgoed op tafel.....is voldoende. Een warme maaltijd verwachten vind ik echt not done. Maar dat ben ik.Waarom houdt je dan je feest tijdens etenstijd? Dan is het toch logisch dat men verwacht dat je eten krijgt? Het is toch raar als gastvrouw zijnde dat je niks op tafel zet en verwcahat dat mensen na jouw feest, was om 9 uur afgelopen is, nog zelf staan koken? Dan sla een denkstap over naar mijn mening
haha ok ok, maar ik bedoelde het ook minimaal he. Minstens soep en een broodje. Maar ik serveer geen stokbrood zonder houmous, aioli, kruidenboter etc. En automatisch komen daar nog andere dingen bij.
quote:Fairytalelover schreef op 12 april 2017 @ 10:16:

[...]

Waarom houdt je dan je feest tijdens etenstijd? Dan is het toch logisch dat men verwacht dat je eten krijgt? Het is toch raar als gastvrouw zijnde dat je niks op tafel zet en verwcahat dat mensen na jouw feest, was om 9 uur afgelopen is, nog zelf staan koken? Dan sla een denkstap over naar mijn meningJij moet eens met Mietrot gaan praten die het écht niet snapt datje om 18u al eten wilt. :p
quote:Kuzu schreef op 12 april 2017 @ 10:04:

En wraps.

Of een smulsteen.En boerentapas.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

[...]

Waarom houdt je dan je feest tijdens etenstijd? Dan is het toch logisch dat men verwacht dat je eten krijgt? Het is toch raar als gastvrouw zijnde dat je niks op tafel zet en verwcahat dat mensen na jouw feest, was om 9 uur afgelopen is, nog zelf staan koken? Dan sla een denkstap over naar mijn mening

Vind jij. Je kunt gegeten hebben voordat je gaat.

Ik ken mensen die, indien er voor eten gezorgd wordt, dat nadrukkelijk benoemen. In andere gevallen doe je het met een taartpunt, een koekje, een chipje of een toastje.
quote:Oddish schreef op 12 april 2017 @ 10:15:

[...]

Dat was er dus ook niet (!) Als je goed gelezen hebt, allee neen koekje en een kopje koffie of thee.Dat is karig, echter weet iemand wat de reden is zonder navraag te doen? Niet, dus meteen in vol ornaat affakkelen lijkt me niet aan de orde.
quote:S-Meds schreef op 12 april 2017 @ 09:54:

[...]

je bent nu nog niet te dik. maar als je zo door gaat... Geen wonder dat je schoonfamilie daar niet aan mee wil werkenKan ook dat de jarige op dieet was,daarom geen gebak maar 1 droog koekje. Maar ja komkommer en wortel had ook gekund op tafel als snack en een kan water.
Bij ons is de catering altijd goed, eerder te veel dan te weinig, waardoor er veel overblijft en ik en vriend gewoonlijk te veel achteraf lopen te snoepen. Dus Meds heeft een punt

Ik zou volgende keer vooraf vragen of het met eten is, dan kun eventueel vooraf eten. Heb je nooit meer honger op een feestje.
hollandstheemutsje wijzigde dit bericht op 12-04-2017 10:28
Reden: gekke zin
% gewijzigd
quote:Troeteltje schreef op 12 april 2017 @ 10:24:

[...]

Dat is karig, echter weet iemand wat de reden is zonder navraag te doen? Niet, dus meteen in vol ornaat affakkelen lijkt me niet aan de orde.nou het is iig geen geld kwestie....
quote:hollandstheemutsje schreef op 12 april 2017 @ 10:27:

Bij ons is de catering altijd goed, eerder te veel dan te weinig, waardoor er veel overblijft en ik en vriend gewoonlijk te veel achteraf lopen te snoepen. Dus Meds heeft een punt

Ik zou volgende keer vooraf vragen of het met eten is, dan kun eventueel vooraf eten. Heb je nooit geen honger meer op een feestje.nou ja blijkbaar is hetmijn fout dat ik zo logisch nadenk dat als een feest tijdens het avond eten is, dat er wel eten zou zijn, mijnfout.
Ik vind het ook raar als er rond die tijd geen eten op tafel komt, ik heb het ook nog nooit eerder meegemaakt.

Misschien wil je schoonfamilie jullie wel zo snel mogelijk weg hebben, zijn jullie wel zo gezellig?
En komt de taart op tafel zodra jij weg bent....
quote:hollandstheemutsje schreef op 12 april 2017 @ 10:29:

Ik vind het ook raar als er rond die tijd geen eten op tafel komt, ik heb het ook nog nooit eerder meegemaakt.

Misschien wil je schoonfamilie jullie wel zo snel mogelijk weg hebben, zijn jullie wel zo gezellig? super gezellig!
quote:Fairytalelover schreef op 12 april 2017 @ 10:28:

[...]

nou ja blijkbaar is hetmijn fout dat ik zo logisch nadenk dat als een feest tijdens het avond eten is, dat er wel eten zou zijn, mijnfout.Nee je hebt gelijk hoor. Als je je verjaardag tussen 17.00 en 21.00 viert is het logisch dat er wat te eten is. Uitgebreide toestanden hoeft van mij dan weer niet maar er moet wel wát te snaaien zijn.
Gelukkig herken ik zulke verjaardagen niet binnen onze omgeving. En ben dit ook niet gewend in onze cultuur, daar word je volgepropt met eten en drinken op feestjes.

Enkele keer vroeger bij een collega geweest. Ze was jarig. Er was ook verder niks. Op tafel stond alleen een bak nootjes.
•°: Don't be the same, be better!
Ik ben ook overdaad gewend. Thuis werd vroeger met 4 man een taart in 4 gedeeld en kreeg eenieder in 1 keer een kwart taart op zijn bord geserveerd. Belachelijk uiteraard, echter dat ging zo en ik was nog niet zo ver dat ik daarvan iets zei. Inmiddels denk ik: wat een idioten!
Na een kleine 20 jaar buitenland begin ik die kringverjaardagen hartstochtelijk te missen. Ideaal! Ik sta nu dagen in de keuken om een maaltijd voor tig personen klaar te hebben. De visite verspreid zich als een olievlek over het hele huis en de tuin. Nee hoor, geef mij maar een kring en lekkere simpele hapjes. Hoewel jouw verjaardag wel heel ongezellig klinkt, TO.

[...]

Waarom houdt je dan je feest tijdens etenstijd? Dan is het toch logisch dat men verwacht dat je eten krijgt? Het is toch raar als gastvrouw zijnde dat je niks op tafel zet en verwcahat dat mensen na jouw feest, was om 9 uur afgelopen is, nog zelf staan koken? Dan sla een denkstap over naar mijn meningHeb je gelijk in. Als ze haar verjaardag van 1700-2100 viert denk je automatisch aan een warme maaltijd op dat tijdstip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven