Activiteit op bruiloft?

12-04-2017 16:22 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit een beetje met wat we 's middags gaan doen op onze bruiloft met de dag gasten. We willen niet van de lunch door naar het diner maar daar tussenin nog graag iets doen samen met onze gasten. Iets wat een uurtje of anderhalf uur duurt of zo. Alleen trouwen we in oktober dus we zitten altijd met het weer waar je van te voren eigenlijk nog niets over kunt zeggen. Hebben jullie nog ideeën wat we zouden kunnen doen of zelf een keer iets leuks gedaan wat je ons zou aanraden? Zelf vind ik het lastig om iets te bedenken wat voor bijna iedereen toegankelijk is en ook voor de kleding van de gasten geen bezwaar is.

Ik hoop dat er hier wellicht iemand ideeën heeft.
Wij hebben niet echt iets gedaan, maar hebben een uurtje met onze gasten genoten van het weer op het terras dat bij de locatie zat.

Ik weet niet of je echt iets actiefs moet willen, want geloof me, zo'n dag hoe mooi ook is al vermoeiend genoeg!
Uurtje bowlen voor wie dat leuk vind?
Ik snap het niet helemaal. Je hebt lunch, dan niks, dan diner? Wanneer trouw je dan?

Als je na het diner trouwt: geen lunch

Als je voor de lunch trouwt: geen diner

Als je tussendoor lunch en diner trouwt: geen extra activiteit.
Lekker borrelen, en even genieten van 'de rust'voordat je verder gaat! Lijkt mij heerlijk!
Bowlen
Hoe veel mensen moet je zien te vermaken?
Bingo.
zo'n dag is vaak enorm volgepompt met dingen die moeten. fotomomentjes, samen gezellig wat drinken, verzamelen en trouwen, gezellig samen eten etcetcetc. ik denk dat mensen blij zijn als ze gewoon-even-niks-hoeven en nog belangrijker: jullie ook!!

daggasten zijn "eigen volk" toch? dus dan kun je ook met goed fatsoen even niks doen. een fijne ruimte met goede stoelen. open haardje misschien? leg wat spellen eer die gebruikt kunnen worden etc en neem gewoon even lekker pauze!
En doooooor!
Mens-erger-je-nieten

Of een ander bordspel. Keezen is heel leuk.

Zet gewoon wat spellen neer en zie hoe iedereen lol heeft.
in de morgen getrouwd 10:30, daarna receptie tot uur of 2, 'savonds feest vanaf 8 uur

niks gedaan tusen receptie en avond feest
Stadswandeling, rondvaart.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:AnAppleADay schreef op 12 april 2017 @ 16:27:

Ik snap het niet helemaal. Je hebt lunch, dan niks, dan diner? Wanneer trouw je dan?

Als je tussendoor lunch en diner trouwt: geen extra activiteit.Dit dus. Al zou ik een feest 's avonds wel zo leuk vinden, dus zou ik sowieso nooit voor de lunch trouwen en de hele lunch overslaan. Na de lunch trouwen, daarna diner en dan feest. Wij hadden wel een lunch (met alleen de beide gezinnen en de ceremoniemeesters), omdat wij zowel een burgerlijk huwelijk als een kerkelijke plechtigheid hadden (die laatste met aansluitend een receptie), maar als je geen kerkelijke plechtigheid hebt zou ik dat niet doen.
Tip 7: huur een tekenaar in!

Mensen vinden het ook vaak leuk als er een tekening van hen wordt gemaakt. Om het niet alleen voor de persoon die getekend wordt leuk te maken is het leukste om een karikatuur te laten maken. Op die manier is het voor de omstanders ook leuk om te kijken hoe de persoon die nagetekend wordt een beetje gek wordt nagetekend.
quote:AnAppleADay schreef op 12 april 2017 @ 16:27:

Als je tussendoor lunch en diner trouwt: geen extra activiteit.Maar dan stuur je de daggasten dus na de lunch naar huis en die moeten zichzelf dan gaan vermaken tot het feest 's avonds? (gezien de vraag neem ik namelijk aan dat er 's avonds een receptie en feestavond is?) Dat lijkt me ook een beetje vreemd, voornamelijk bij gasten met een lange reistijd.
Wij hebben wel eens een rondleiding in een kasteel gehad. Bruidspaar ging op dat moment foto's maken.

Verder ook weleens op terras gezeten. Meerdere keren zelfs eigenlijk.

Rondvaart heb ik ook wel eens gehoord.
Maar wat is precies je planning die dag? Hoe laat worden ze verwacht en op welk tijdstip is de ceremonie? Moeten er nog foto's gemaakt worden en zo? Is de locatie voor het diner al beschikbaar voor jullie tussen de lunch en het diner?
quote:stripverhaal schreef op 12 april 2017 @ 16:38:

[...]

Maar dan stuur je de daggasten dus na de lunch naar huis en die moeten zichzelf dan gaan vermaken tot het feest 's avonds? (gezien de vraag neem ik namelijk aan dat er 's avonds een receptie en feestavond is?) Dat lijkt me ook een beetje vreemd, voornamelijk bij gasten met een lange reistijd.eh nee. als je in de avond een feest wil dan zorg je dus dat je trouwt na lunchtijd
beerpongen
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 april 2017 @ 16:45:

beerpongen hahaha ja gaaf!!!
En doooooor!
Disco bus

Ouwelullenbus voor stadstour
Naar een poolcentrum,. Naar een cafe met dartborden.
Ik dacht dat trouwen al een activiteit op zich was? Maar er moet tegenwoordig doorlopend iets te doen zijn dus...
Strippokeren
Frankly my dear, I don"t give a damn
Bingo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven