Activiteit op bruiloft?

12-04-2017 16:22 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit een beetje met wat we 's middags gaan doen op onze bruiloft met de dag gasten. We willen niet van de lunch door naar het diner maar daar tussenin nog graag iets doen samen met onze gasten. Iets wat een uurtje of anderhalf uur duurt of zo. Alleen trouwen we in oktober dus we zitten altijd met het weer waar je van te voren eigenlijk nog niets over kunt zeggen. Hebben jullie nog ideeën wat we zouden kunnen doen of zelf een keer iets leuks gedaan wat je ons zou aanraden? Zelf vind ik het lastig om iets te bedenken wat voor bijna iedereen toegankelijk is en ook voor de kleding van de gasten geen bezwaar is.

Ik hoop dat er hier wellicht iemand ideeën heeft.
ik zou ze een speurtocht laten doen naar de dinerlocatie

nee, geef eens wat meer informatie, dan kan er wat beter meegedacht worden

op basis van de info die je nu geeft zeg ik: niets heel je dag volplannen of zelfs je planning omgooien
quote:Het-groepje schreef op 12 april 2017 @ 17:54:

Ik ben weleens op een bruiloft geweest waar iemand 'roeien' riep

En iedereen stortte op de grond, ging wijsbeens achter elkaar zitten, en een beetje gierend van de lach ehm...

Nouja roeien. Op muziek.

Mijn man was bekend met het fenomeen dus hielp me te vluchten. Maar iedereen had veel plezier en men was een goede drie kwartier zoet.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Misschien kan je de tijd die je over hebt gebruiken voor het ABC-tje, speeches, sketches, zang/dans acts, dan hebben jullie dat gedeelte gehad, en dan kan er 's avonds ongestoord gefeest worden.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Ik zou met je gasten ergens bruidstaart gaan eten en wat drinken. Als jullie dan foto's gaan maken, kunnen de gasten blijven en nog wat drinken. Ik zou geen grote activiteit plannen. Je zou eventueel een photobooth met accessoires neer kunnen zetten, kunnen je gasten zich daarmee vermaken.
Een vriendin van mij en haar partner hadden een goochelaar/stand-upcomedian cadeau gekregen die de hele dag af en toe een act deed, was erg vermakelijk voor alle leeftijden.

En iedereen stortte op de grond, ging wijsbeens achter elkaar zitten, en een beetje gierend van de lach ehm...

Nouja roeien. Op muziek.

Mijn man was bekend met het fenomeen dus hielp me te vluchten. Maar iedereen had veel plezier en men was een goede drie kwartier zoet.Afgrijselijk! !!!!
quote:Catelootje schreef op 12 april 2017 @ 18:32:

Ik heb laatst een FANTASTISCHE tekenworkshop gehad. De groep werd opgesplitst in duo's, en elke duo moest van elkaar een tekening maken. Het proces ernaar toe werd enorm goed begeleid: we moesten eerst met ogen dicht krassen en daar een portret van maken, daarna met links de partner tekenen zonder je pen van het papier te halen... en zo ging het door. Onderweg kregen we alleen maar complimenten over hoe goed we het deden en hoe fantastisch we waren. De uiteindelijke werkjes zijn verzameld en bewerkt wat een superleuk resultaat opleverde!.

Verschrikkelijk

Hier heb je toch helemaal geen zin in
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Miskotto schreef op 12 april 2017 @ 19:41:

[...]

Het gaat zoiets (vanaf 2minuten).

https://m.youtube.com/watch?v=wuTYUd2g9pk
quote:calvijn1 schreef op 12 april 2017 @ 22:13:

[...]

Verschrikkelijk

Hier heb je toch helemaal geen zin inEens. Lijkt me verschrikkelijk.
Ik krijg plaatsvervangende schaamte van al die activiteiten die genoemd worden.. een tekenworkshop, varen, roeien, wandelen... Zijn er echt gasten die zitten te wachten op een activiteit op een toch al enorm lange dag die niemand eigenlijk echt leuk vindt behalve het bruidspaar?
quote:Catelootje schreef op 12 april 2017 @ 18:32:

Ik heb laatst een FANTASTISCHE tekenworkshop gehad. De groep werd opgesplitst in duo's, en elke duo moest van elkaar een tekening maken. Het proces ernaar toe werd enorm goed begeleid: we moesten eerst met ogen dicht krassen en daar een portret van maken, daarna met links de partner tekenen zonder je pen van het papier te halen... en zo ging het door. Onderweg kregen we alleen maar complimenten over hoe goed we het deden en hoe fantastisch we waren. De uiteindelijke werkjes zijn verzameld en bewerkt wat een superleuk resultaat opleverde!.

Dit zou mijn omschrijving zijn van De Hel.

Langzaam, keer op keer, doodgaan en voor eeuwig branden in het hellevuur.

Nouja roeien. Op muziek.

Mijn man was bekend met het fenomeen dus hielp me te vluchten. Maar iedereen had veel plezier en men was een goede drie kwartier zoet.Dat zag ik laatst op een Ierse bruiloft. Ik zat echt even .

Nouja roeien. Op muziek.

Mijn man was bekend met het fenomeen dus hielp me te vluchten. Maar iedereen had veel plezier en men was een goede drie kwartier zoet.

Mijn man snapt nu niet waarom ik zit te gieren van 't lachen achter mijn computerscherm.

Wij zijn 's ochtends getrouwd, hebben iedereen een glas (of 2) getrakteerd en daarna was iedereen terug 's avonds welkom.

Wie van te ver kwam, ging mee met familie uit de buurt. Hapje eten, rusten, lezen, tafelversiering maken (mijn tante), ...

Ik ging geen activiteit uitdenken.
Ja leuk varen. Pleureskoud in je nette kleding op een boot en dan maar hopen dat het er eentje met een WC is. 2 uur lang. Tof vond ik het. Not.

Zorg voor een leuke plek waaar mensen even kunnen zitten, eventeeul wat te spelen en knutselen voor de kinderen en gun iedereen een uurtje rust. Is ook erg gezellig vaak
De meest relaxte bruiloft die ik heb meegemaakt begon pas met een ceremonie om half 4. Daarna een borrel, rond half 6 diner en vanaf 20.30 het feest. Het liep lekker aan 1 stuk door zonder verveelmomenten of juist drukke momenten.

De minst relaxte bruiloft had een ceremonie rond een uur of 1, daarna een borrel + taart (uurtje ofzo) en daarna moesten we onszelf vermaken tot het feest om 20.00.
Nog minder relaxed was de bruiloft waar het paar ná de ceremonie de hele fotoreportage ging doen. Alle daggasten stonden toen binnen alleen maar te wachten, te wachten en te wachten.. doe dat je gasten sowieso niet aan!
quote:Coco87 schreef op 13 april 2017 @ 10:14:

De meest relaxte bruiloft die ik heb meegemaakt begon pas met een ceremonie om half 4. Daarna een borrel, rond half 6 diner en vanaf 20.30 het feest. Het liep lekker aan 1 stuk door zonder verveelmomenten of juist drukke momenten.

De minst relaxte bruiloft had een ceremonie rond een uur of 1, daarna een borrel + taart (uurtje ofzo) en daarna moesten we onszelf vermaken tot het feest om 20.00.

Dit is ook de meest gangbare tijdsplanning die ik ken.

En 1 keer een planning gehad waarbij de ceremonie om 11 uur was en er daarna een soort tuinfeest/high tea/lunch/borrel was tot een uur of 5. Waren niet zo'n feestbeesten, maar was wel heel gezellig.
quote:AnAppleADay schreef op 13 april 2017 @ 10:22:

[...]

Dit is ook de meest gangbare tijdsplanning die ik ken.

En 1 keer een planning gehad waarbij de ceremonie om 11 uur was en er daarna een soort tuinfeest/high tea/lunch/borrel was tot een uur of 5. Waren niet zo'n feestbeesten, maar was wel heel gezellig.Klinkt ook gezellig (niet voor mij, ik ben wel een feestbeest ), en als het dan ook gewoon om 5 uur af is is het prima. Als je er dan ook nog eens een feest tot half 1 achteraan krijgt is het echt too much. Na toch al redelijk wat (verschillende) bruiloften de hele dag te hebben bijgewoond ben ik tot de conclusie gekomen dat "less is more"
Ja het was inderdaad om 5 uur afgelopen, volgens mij ging het bruidspaar nog wel met intieme familie een hapje eten.

Als je daarop instelt was het hartstikke prima en ik miste het feest ook niet. Zou het zelf ook niet kiezen want ik hou toch teveel van feesten

Maar vandaar dat ik eerder zei: of de lunch skippen (voor het tijdschema wat jij aangaf) of het diner skippen (voor dit tijdschema).
Klinkt heel duf, maar nodig een goochelaar uit die rondloopt en mensen tijdens de borrel kan vermaken met trucs. Kan heel leuk uitvallen en leuk voor volwassenen en kinderen.

Of huur zo'n pasfotohokje
Wij hebben een roofvogelshow gehad op onze bruiloft. Tussen de toast en het avondeten in. We hadden zo'n 2,5 uur te overbruggen, waarvan dus ongeveer 3 kwartier a 1 uur show. Van tevoren waren we al bij de valkenier langs geweest om de show door te spreken. Het was ontzettend leuk en we hebben er veel positieve reacties op gehad.
quote:Awina schreef op 13 april 2017 @ 10:38:

Klinkt heel duf, maar nodig een goochelaar uit die rondloopt en mensen tijdens de borrel kan vermaken met trucs. Kan heel leuk uitvallen en leuk voor volwassenen en kinderen.

Of huur zo'n pasfotohokjeDit klinkt idd duf..
Als je niet weet wat je 's middags moet doen, dan moet je je bruiloft dus anders plannen. Wat anderen ook al zeiden: 's middag ceremonie, dan diner en daarna feest.

Geloof me: een bruiloft van een hele dag vindt bijna niemand leuk.

Als je dat toch per se wil, dan stem ik voor een tafelgoochelaar.
quote:Coco87 schreef op 13 april 2017 @ 10:50:

[...]

Dit klinkt idd duf..

Is het niet Als je een goede hebt, dan kan hij echt mooie trucs, en weet hij mensen goed mee te nemen in zijn truc. En het voordeel is, dat als je het echt niks vindt, je gewoon die man niet opzoekt.

Ik vind Mindfuck en die dynamo alles behalve saai!
quote:Coco87 schreef op 12 april 2017 @ 22:37:

Ik krijg plaatsvervangende schaamte van al die activiteiten die genoemd worden.. een tekenworkshop, varen, roeien, wandelen... Zijn er echt gasten die zitten te wachten op een activiteit op een toch al enorm lange dag die niemand eigenlijk echt leuk vindt behalve het bruidspaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven