Activiteit op bruiloft?

12-04-2017 16:22 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit een beetje met wat we 's middags gaan doen op onze bruiloft met de dag gasten. We willen niet van de lunch door naar het diner maar daar tussenin nog graag iets doen samen met onze gasten. Iets wat een uurtje of anderhalf uur duurt of zo. Alleen trouwen we in oktober dus we zitten altijd met het weer waar je van te voren eigenlijk nog niets over kunt zeggen. Hebben jullie nog ideeën wat we zouden kunnen doen of zelf een keer iets leuks gedaan wat je ons zou aanraden? Zelf vind ik het lastig om iets te bedenken wat voor bijna iedereen toegankelijk is en ook voor de kleding van de gasten geen bezwaar is.

Ik hoop dat er hier wellicht iemand ideeën heeft.
Ik vind het juist wel altijd fijn als er even wat ruimte is op de dag, dat je even naar huis kan om een hapje te eten (of even met je eigen gezin ergens eten, als je niet in de buurt woont), even opladen, eventueel omkleden voor het feest of gewoon een paar uurtjes de stad in.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Susan schreef op 13 april 2017 @ 10:57:

Ik vind het juist wel altijd fijn als er even wat ruimte is op de dag, dat je even naar huis kan om een hapje te eten (of even met je eigen gezin ergens eten, als je niet in de buurt woont), even opladen, eventueel omkleden voor het feest of gewoon een paar uurtjes de stad in.als je niet in de buurt woont ben je dus verplicht om in een restaurant te gaan eten. Omkleden en opfrissen kan niet óf je moet in een hotel gaan. Ik zou mijn gasten hier dus nooit mee opzadelen.
verschrikkelijk - dus ´s ochtends al aanwezig, dan lunch, de hele middag en nog avond. In dat sort gevallen zoek ik meestal een excuus om een deel over te slaan. En als het niet anders kan, onmiddellijk na het dessert naar huis. Als het vlakbij is heb je het geluk dat je tussen lunch en diner gewoon een paar uur naar huis kan.

Een feest is 5-6 u leuk, maar langer dan dat helemaal niet.

Maar goed, als je dan toch een activiteit zoekt, doe dan iets waaraan mensen niet hoeven mee te doen (workshops aargh). Ikzelf zou kiezen voor een vrijblijvende rondleiding met gids in een mooi landhuis of kasteel.
Ben wel benieuwd hoe laat je trouwt dan?

Wij trouwden om half 2. Dag gasten werden om 12 uur verwacht voor soep/brood en foto's.

Twee uur trouwden we in de kerk, daarna gingen wij foto's maken. De daggasten gingen naar

de feestlocatie en werden daar ontvangen met koffie en aansluitend een borrel met wat hapjes.

Om half zes uitgebreide broodmaaltijd (met salades, vis, warme snacks enz.)

Acht uur start feest.
quote:poeziewoezie schreef op 13 april 2017 @ 11:10:

Ben wel benieuwd hoe laat je trouwt dan?

Wij trouwden om half 2. Dag gasten werden om 12 uur verwacht voor soep/brood en foto's.

Twee uur trouwden we in de kerk, daarna gingen wij foto's maken. De daggasten gingen naar

de feestlocatie en werden daar ontvangen met koffie en aansluitend een borrel met wat hapjes.

Om half zes uitgebreide broodmaaltijd (met salades, vis, warme snacks enz.)

Acht uur start feest.prima tijdsindeling!
Sorry voor de late reactie, gisteren de hele avond weg geweest voor de ringen...

Wij hebben er bewust voor gekozen om 's morgens te trouwen in de kerk. Daarna gaan we naar de locatie voor de rest van de dag (dus geen op en neer gereis meer verder). Daar hebben we een toost en dan een lunch en vervolgens een paar uur niks, van die paar uur willen we een opvulling doen samen met onze gasten. We hebben bewust gekozen om zelf geen shoot te gaan doen en de gasten dan te laten wachten, dat zou ik zelf ook niet leuk vinden op een bruiloft. Zelf heb ik ook al zitten kijken naar een roofvogelshow of zo voor 's middags. Alleen is het zo lastig omdat ik nu nog niet weet of het weer dan toelaat om buiten te gaan zitten. Voor de kou kunnen we dekentjes uitdelen maar tegen regen kun je helaas weinig doen... Vandaar dat ik op zoek was naar een alternatief hierin. Een tekenaar vind mijn vriend niet leuk en dat alle gasten samen één schilderij maken voor ons vind ik niet zo'n geslaagd idee. Vandaar dat we nog zoekende zijn om deze tijd op te vullen. Vervolgens hebben we een soort walking diner, dus geen stijf diner aan tafels en daarna feest, maar ons feest duurt ook maar 2,5 uur. We hebben hier bewust voor gekozen en krijgen van de daggasten juist hele postitieve reacties dat het de hele dag is. Nu heeft er niemand last van dat ze lunch of diner zelf moeten verzorgen in de tussentijd en is het voor iedereen gewoon gezellig. Er hoeft tussenin ook niemand naar huis te gaan en thuis te eten of dus verplicht uit eten te gaan als je van verder weg komt. Het traditionele taart aansnijden en fotoshoot doen zonder gasten is er bij ons dus helemaal niet bij. Vandaar dat wij onze dag op deze manier willen invullen. Ik denk ook niet dat onze gasten er vrolijk van worden als ze na de lunch moeten wachten tot een keer het diner kan beginnen. Ik zelf wordt daar in ieder geval niet vrolijk van... En ik wil ook niet de volledige tijd vol plannen zodat iedereen ook gewoon lekker rustig tijd voor zichzelf en elkaar heeft maar wel wat tijd vullen met iets leuks...

Hopelijk kunnen jullie iets met deze aanvullende informatie..
quote:Coco87 schreef op 13 april 2017 @ 11:05:

[...]

als je niet in de buurt woont ben je dus verplicht om in een restaurant te gaan eten. Omkleden en opfrissen kan niet óf je moet in een hotel gaan. Ik zou mijn gasten hier dus nooit mee opzadelen.

Sommige mensen vinden het dan blijkbaar wel erg, maar ik reageer om aan te geven dat niet iedereen dat zo ervaart. Ik vind het wel prettig, even een paar uurtjes voor mezelf tussendoor. Ik kan me voorstellen dat als je geen daggast bent, je woont ver weg en je hebt er geen zin in om tussendoor uit eten te gaan met je eigen gezin, je er gewoon voor kiest om alleen naar het feest te gaan en niet naar de plechtigheid.

Wij hebben dit overigens niet gehad, want wij hadden geen onderscheid in dag- en avondgasten, maar ik kan me wel voorstellen dat als je dat wel zo doet en met een selecter gezelschap eet, het lastig is om voor iedereen iets te organiseren.
quote:guppekop schreef op 13 april 2017 @ 11:15:

[...]

prima tijdsindeling!Van 12 tot 12 (als het feest om 8 uur begint) vind ik erg lang. Bij aanvang en tussendoor ben je toch steeds aan het wachten (weliswaar met eten, dus dat maakt het al iets beter), dus dat is gewoon niks.
Overigens, er is geen water, geen bowlingbaan en geen kasteel op onze locatie aanwezig ;)
quote:Susan schreef op 13 april 2017 @ 11:20:

[...]

Sommige mensen vinden het dan blijkbaar wel erg, maar ik reageer om aan te geven dat niet iedereen dat zo ervaart. Ik vind het wel prettig, even een paar uurtjes voor mezelf tussendoor. Ik kan me voorstellen dat als je geen daggast bent, je woont ver weg en je hebt er geen zin in om tussendoor uit eten te gaan met je eigen gezin, je er gewoon voor kiest om alleen naar het feest te gaan en niet naar de plechtigheid.

Wij hebben dit overigens niet gehad, want wij hadden geen onderscheid in dag- en avondgasten, maar ik kan me wel voorstellen dat als je dat wel zo doet en met een selecter gezelschap eet, het lastig is om voor iedereen iets te organiseren.Als je in de buurt woont is dat prima te doen, maar ik vind wel dat je naar je gasten moet kijken. Als meer dan de helft van ver moet komen dan vind ik het nogal wat om dan toch te kiezen voor een diner met een select gezelschap en je gasten maar de hort op te sturen. Het gaat gasten dan ook nog eens behoorlijk wat extra geld kosten dus ik vind het asociaal om dat van je gasten te vragen. Als je per se gasten wilt ontvangen van ver vind ik ook dat je je dag erop aan moet passen (dus of allemaal mee eten of later beginnen). Je gasten zijn toch niet alleen zaalvulling op t moment dat het het bruidspaar uitkomt..
Hoe lang duurt die pauze dan?

Een cabaretier misschien een idee? Voor de kinderen in een aparte ruimte een film aanzetten of knutselen of zo?

Of een rondwandeling buiten met een gids, maar ja als het slecht weer is..
quote:Coco87 schreef op 13 april 2017 @ 11:25:

[...]

Als je in de buurt woont is dat prima te doen, maar ik vind wel dat je naar je gasten moet kijken. Als meer dan de helft van ver moet komen dan vind ik het nogal wat om dan toch te kiezen voor een diner met een select gezelschap en je gasten maar de hort op te sturen. Het gaat gasten dan ook nog eens behoorlijk wat extra geld kosten dus ik vind het asociaal om dat van je gasten te vragen. Als je per se gasten wilt ontvangen van ver vind ik ook dat je je dag erop aan moet passen (dus of allemaal mee eten of later beginnen). Je gasten zijn toch niet alleen zaalvulling op t moment dat het het bruidspaar uitkomt..

Nee, dat is waar, maar het ligt er denk ik ook een beetje aan wat voor gasten het zijn. Wij zijn ook wel eens uitgenodigd op een bruiloft van familie met wie we gewoon weinig contact hebben, door wie we dan zijn uitgenodigd meer omdat het zo hoort. Ik snap het dan heel goed dat we niet de hele dag bij alles aanwezig mogen zijn, want het zijn mensen die we misschien één keer per jaar zien.

En ik denk ook niet dat gasten met wie het bruidspaar minder heeft per definitie zaalopvulling zijn. Wij hebben er bewust voor gekozen het klein te houden en het alleen te vieren met mensen met wie we echt een band hebben en dan zijn er toch mensen beledigd (en dan heb ik het dus over familieleden die ik eens in de tig jaar zie) dat ze niet zijn uitgenodigd. Dus het idee om mensen uit te nodigen met wie je niet een superband hebt komt denk ik niet alleen voort uit de wens van het bruidspaar om een volle zaal te hebben maar ook dat het bij sommige gasten een twijfelgeval is of je het kan maken om ze niet uit te nodigen. Waarschijnlijk waren wij voor bovengenoemd bruidspaar ook zo'n twijfelgeval.
quote:Susan schreef op 13 april 2017 @ 11:32:

[...]

Nee, dat is waar, maar het ligt er denk ik ook een beetje aan wat voor gasten het zijn. Wij zijn ook wel eens uitgenodigd op een bruiloft van familie met wie we gewoon weinig contact hebben, door wie we dan zijn uitgenodigd meer omdat het zo hoort. Ik snap het dan heel goed dat we niet de hele dag bij alles aanwezig mogen zijn, want het zijn mensen die we misschien één keer per jaar zien.

En ik denk ook niet dat gasten met wie het bruidspaar minder heeft per definitie zaalopvulling zijn. Wij hebben er bewust voor gekozen het klein te houden en het alleen te vieren met mensen met wie we echt een band hebben en dan zijn er toch mensen beledigd (en dan heb ik het dus over familieleden die ik eens in de tig jaar zie) dat ze niet zijn uitgenodigd. Dus het idee om mensen uit te nodigen met wie je niet een superband hebt komt denk ik niet alleen voort uit de wens van het bruidspaar om een volle zaal te hebben maar ook dat het bij sommige gasten een twijfelgeval is of je het kan maken om ze niet uit te nodigen. Waarschijnlijk waren wij voor bovengenoemd bruidspaar ook zo'n twijfelgeval.

Snap ik. Ik zie ook veel om me heen dat (met name de bruid) uiteindelijk toch mensen uitnodigt die ze eigenlijk niet willen, maar uit verplichting toch doen.

Wij willen o.a. om die reden gewoon met z'n 2en trouwen en later een avondfeest te geven. Levert hopelijk geen gedoe op
Het feest eindigt om 23uur... En ik wil juist iets doen aan het wachten...
quote:Ingelein schreef op 13 april 2017 @ 11:36:

Het feest eindigt om 23uur... En ik wil juist iets doen aan het wachten...Maar als dit lastig is, waarom dan niet gewoon smiddags trouwen? En de lunch dus skippen.
Ik ben wel eens op een bruiloft geweest waar een dans workshop gegeven werd. Kwamen een paar reidansen en wat koppel dansen langs. Maar dat was vooral omdat de bruid en bruidegom elkaar hadden leren kennen via Balfolk. Het feest 's avonds had dan wel weer een band die dat soort muziek speelde waardoor er veel familie die normaliter nooit op de dansvloer kwamen nu wel enthousiast mee konden komen met de grote kennissenkring die al wel ervaring had met Balfolk.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:Coco87 schreef op 13 april 2017 @ 11:38:

[...]

Maar als dit lastig is, waarom dan niet gewoon smiddags trouwen? En de lunch dus skippen.Of eerst samen lunchen en dan trouwen en aansluitend eten?
quote:Lucylucille schreef op 12 april 2017 @ 23:19:

[...]

Dit zou mijn omschrijving zijn van De Hel.

Langzaam, keer op keer, doodgaan en voor eeuwig branden in het hellevuur.smaken verschillen, ik zou het geweldig vinden!
Een verteller/voorlezer inhuren. Kan via de plaatselijke bibliotheek.
Waarom trouwen jullie dan 's ochtends? Je zegt dat dat een bewuste keuze is, kun je dat uitleggen?

Je zou ook kunnen verzamelen met alle gasten voor de lunch. Dan 's middags (na de lunch dus) trouwen en daarna diner en feest.

En dan voor de lunch foto's maken met z'n tweetjes...
quote:Iekx schreef op 13 april 2017 @ 11:49:

Waarom trouwen jullie dan 's ochtends? Je zegt dat dat een bewuste keuze is, kun je dat uitleggen?

Je zou ook kunnen verzamelen met alle gasten voor de lunch. Dan 's middags (na de lunch dus) trouwen en daarna diner en feest.

En dan voor de lunch foto's maken met z'n tweetjes...Ja dit zei ik ook al, lijkt me logischer dan zo'n gat van een paar uur opvullen. Maar misschien is de kerk s'middags al bezet.
quote:jaw schreef op 13 april 2017 @ 11:40:

Ik ben wel eens op een bruiloft geweest waar een dans workshop gegeven werd. Kwamen een paar reidansen en wat koppel dansen langs. Maar dat was vooral omdat de bruid en bruidegom elkaar hadden leren kennen via Balfolk. Het feest 's avonds had dan wel weer een band die dat soort muziek speelde waardoor er veel familie die normaliter nooit op de dansvloer kwamen nu wel enthousiast mee konden komen met de grote kennissenkring die al wel ervaring had met Balfolk.

Een oud-collega had op haar bruiloft een salsaworkshop en dan konden mensen op het feest ook het geleerde in de praktijk brengen.

En ik ben weleens op een bruiloft geweest waar een 'autorally' was geregeld tussen de ene en de andere locatie, toen op dat moment het bruidspaar foto's aan het maken was.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
quote:amarna schreef op 13 april 2017 @ 11:43:

[...]

smaken verschillen, ik zou het geweldig vinden!Dat is het probleem: er is gewoon níéts te bedenken dat echt iedereen leuk vindt.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
quote:DG2015 schreef op 13 april 2017 @ 11:53:

[...]

Dat is het probleem: er is gewoon níéts te bedenken dat echt iedereen leuk vindt.Dat hou je altijd. Zelfde met familie en personeelsfeestjes. Is niet erg als je maar niet verplicht mee moet doen.
quote:Iekx schreef op 13 april 2017 @ 11:49:

En dan voor de lunch foto's maken met z'n tweetjes...Dit zou ik dus doen. Ideale dagindeling. Geen gewacht en geen 'rare' activiteiten die ik niet thuis vindt horen op een bruiloft (maar dat is mijn mening.) (En daar vroeg je om...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven