Activiteit op bruiloft?

12-04-2017 16:22 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit een beetje met wat we 's middags gaan doen op onze bruiloft met de dag gasten. We willen niet van de lunch door naar het diner maar daar tussenin nog graag iets doen samen met onze gasten. Iets wat een uurtje of anderhalf uur duurt of zo. Alleen trouwen we in oktober dus we zitten altijd met het weer waar je van te voren eigenlijk nog niets over kunt zeggen. Hebben jullie nog ideeën wat we zouden kunnen doen of zelf een keer iets leuks gedaan wat je ons zou aanraden? Zelf vind ik het lastig om iets te bedenken wat voor bijna iedereen toegankelijk is en ook voor de kleding van de gasten geen bezwaar is.

Ik hoop dat er hier wellicht iemand ideeën heeft.
Omdat wij in eerste instantie 's middags een receptie wilde doen, uiteindelijk besloten om dit niet te doen en in plaats daarvan juist iets leuks te kunnen doen met onze daggasten. En we vinden het niets voor de gasten om aan het begin van de middag te trouwen ivm lunch en later op de middag vind ik niet leuk omdat de dag dan al bijna om is. Dus wij hebben er bewust op deze manier voor gekozen. Bovendien vinden wij het wel erg leuk om met zijn allen iets te kunnen "doen" of beleven dus. Een roofvogelworkshop vond ik daarom ideaal maar mijn vriend vind het een minder goed idee en het is ook nogal lastig ivm het weer...
Ik zou een paar loungebanken neerzetten en gaan Netflixen

Echt niet te doen hoor, 's morgens al in de kerk moeten zitten en dan tot 's avonds laat bezig zijn. Dat is veel te lang.
quote:Ingelein schreef op 13 april 2017 @ 12:09:

Omdat wij in eerste instantie 's middags een receptie wilde doen, uiteindelijk besloten om dit niet te doen en in plaats daarvan juist iets leuks te kunnen doen met onze daggasten. En we vinden het niets voor de gasten om aan het begin van de middag te trouwen ivm lunch en later op de middag vind ik niet leuk omdat de dag dan al bijna om is. Dus wij hebben er bewust op deze manier voor gekozen. Bovendien vinden wij het wel erg leuk om met zijn allen iets te kunnen "doen" of beleven dus. Een roofvogelworkshop vond ik daarom ideaal maar mijn vriend vind het een minder goed idee en het is ook nogal lastig ivm het weer...Maar blijkbaar is dat "iets leuks" wel heel lastig te verzinnen. Daarnaast is de kans groot dat je gasten het helemaal niet zo leuk vinden om allerlei redenen die hier al genoemd worden. ik betwijfel dus of je er iemand een plezier mee gaat doen (inclusief jullie zelf).
quote:Coco87 schreef op 12 april 2017 @ 22:37:

Ik krijg plaatsvervangende schaamte van al die activiteiten die genoemd worden.. een tekenworkshop, varen, roeien, wandelen... Zijn er echt gasten die zitten te wachten op een activiteit op een toch al enorm lange dag die niemand eigenlijk echt leuk vindt behalve het bruidspaar?Zooooo eens
Frankly my dear, I don"t give a damn
Tja, als je een gemêleerd gezelschap hebt, zou je nog een combinatie van gezelschapsspellen en oudhollandse spellen kunnen neerzetten. Die laatste kun je huren.

Veel tafels neerzetten, hapjes en drankjes ter beschikking stellen. Zou ik heel leuk vinden.

Voor de kinderen kun je dan ook nog iets als een springkussen doen.
Er komen overigens ook geen kinderen...
quote:Ingelein schreef op 13 april 2017 @ 13:07:

Er komen overigens ook geen kinderen...Goede keus

Omdat wij in eerste instantie 's middags een receptie wilde doen, uiteindelijk besloten om dit niet te doen en in plaats daarvan juist iets leuks te kunnen doen met onze daggasten. En we vinden het niets voor de gasten om aan het begin van de middag te trouwen ivm lunch en later op de middag vind ik niet leuk omdat de dag dan al bijna om is. Dus wij hebben er bewust op deze manier voor gekozen. Bovendien vinden wij het wel erg leuk om met zijn allen iets te kunnen "doen" of beleven dus. Een roofvogelworkshop vond ik daarom ideaal maar mijn vriend vind het een minder goed idee en het is ook nogal lastig ivm het weer...Hou er dan wel rekening mee dat er gasten kunnen zijn die direct na het eten naar huis gaan omdat de dag al lang duurt. Zeker met kinderen gaat dat heel veel gebeuren.
quote:Coco87 schreef op 13 april 2017 @ 10:15:

Nog minder relaxed was de bruiloft waar het paar ná de ceremonie de hele fotoreportage ging doen. Alle daggasten stonden toen binnen alleen maar te wachten, te wachten en te wachten.. doe dat je gasten sowieso niet aan!Dit, heel erg dit! Dit is precies de reden waarom wij die hele fotoshoot niet zo hebben gedaan. Man, lekker 'spontaan' poseren terwijl je ook met je vrienden aan de bubbels kunt!
quote:AnAppleADay schreef op 13 april 2017 @ 13:13:

[...]

Hou er dan wel rekening mee dat er gasten kunnen zijn die direct na het eten naar huis gaan omdat de dag al lang duurt. Zeker met kinderen gaat dat heel veel gebeuren.Er is maar 1 stel met een kind dus ik denk niet dat er veel mensen voor de kinderen naar huis zullen gaan...
Ik snap nog steeds niet waarom je voor een gat kiest van een paar uur, terwijl je geen idee hebt hoe je die kunt opvullen
Wat wij een keer bij een bruiloft hadden en heel leuk was:

Je kreeg een briefje met een naam erop en een mogelijk gespreksonderwerp. Dan moest je dus diegen vinden en een praatje maken. Was gedaan omdat ze veel buitenlandse gasten hadden die verder niemand kenden en zo kwam je met elkaar in gesprek, ipv alleen Maar met je eigen mensen te praten.

Op dezelfde bruiloft hadden ze ook vrijblijvende spelletjes (mega jenga en Mikado).

En een photo booth is oo leuk om voerdag te doen, dan krijg je veel betere Fotos.
quote:hoppala schreef op 13 april 2017 @ 13:26:

Je kreeg een briefje met een naam erop en een mogelijk gespreksonderwerp. Dan moest je dus diegen vinden en een praatje maken. Was gedaan omdat ze veel buitenlandse gasten hadden die verder niemand kenden en zo kwam je met elkaar in gesprek, ipv alleen Maar met je eigen mensen te praten.

Op dezelfde bruiloft hadden ze ook vrijblijvende spelletjes (mega jenga en Mikado).

En een photo booth is oo leuk om voerdag te doen, dan krijg je veel betere Fotos.Nou, in navolging van Lucyville: dit lijkt me een mooi voorportaal van de hel

Omdat wij in eerste instantie 's middags een receptie wilde doen, uiteindelijk besloten om dit niet te doen en in plaats daarvan juist iets leuks te kunnen doen met onze daggasten. En we vinden het niets voor de gasten om aan het begin van de middag te trouwen ivm lunch en later op de middag vind ik niet leuk omdat de dag dan al bijna om is. Dus wij hebben er bewust op deze manier voor gekozen. Bovendien vinden wij het wel erg leuk om met zijn allen iets te kunnen "doen" of beleven dus. Een roofvogelworkshop vond ik daarom ideaal maar mijn vriend vind het een minder goed idee en het is ook nogal lastig ivm het weer...

Ik ben het met veel mensen eens dat dit ook in mijn ogen te lang is en je er waarschijnlijk weinig mensen een plezier mee doet.

Afgezien daarvan zou ik kiezen voor een keuze optie die relaxed is. Zorgen dat er een terras is waar mensen kunnen borrelen én de optie geven voor een activiteit. Wandelroutes in de omgeving, een tekenaar (leuk idee trouwens!), of de andere zaken die aangedragen zijn. Ik zou persoonlijk een momentje voor mezelf wel fijn vinden als ik de hele dag op een bruiloft ben en zou geen zin hebben de hele dag van activiteit naar activiteit gesleept te worden.
Een photobooth vinden we zelf niet leuk om neer te zetten..
Nou je hoefde niet mee te doen, het was gewoon vrijblijvend. Dat vond ik juist het leuke eraan.
quote:hoppala schreef op 13 april 2017 @ 13:26:

En een photo booth is oo leuk om voerdag te doen, dan krijg je veel betere Fotos.Dit zou voor mij echt een hel zijn. Vind het juist leuk als een bruiloft ongedwongen is en mensen dus vanzelf naar elkaar toetrekken.
Kunnen mensen zichzelf niet even vermaken? Lekker wandelen, kroegje pakken. Hebben zij ook even een moment voor zichzelf om bij te komen. Een bruiloft is voor gasten ook vermoeiend, zeker als het de hele dag duurt!
En wat is er in vredesnaam mis met wat later op de dag trouwen, als het het hele probleem van gaten vullen oplost? Is om 4 uur trouwen minder echt dan om 10 uur?
quote:Cherubijn schreef op 13 april 2017 @ 13:35:

Kunnen mensen zichzelf niet even vermaken? Lekker wandelen, kroegje pakken. Hebben zij ook even een moment voor zichzelf om bij te komen. Een bruiloft is voor gasten ook vermoeiend, zeker als het de hele dag duurt!Wij zijn dan op een locatie en daar is niets in de omgeving te vinden.. Bovendien wil ik iets samen met mijn gasten kunnen doen (niets verplicht natuurlijk maar kijken en niet meedoen kan ook leuk zijn) en niet dat alle gasten ineens weg zijn en ik ongeveer alleen achter blijf. Dan kan ik ze net zo goed naar huis sturen en daar huur ik geen dure locatie voor af...
quote:Ingelein schreef op 13 april 2017 @ 13:46:

[...]

Wij zijn dan op een locatie en daar is niets in de omgeving te vinden.. Bovendien wil ik iets samen met mijn gasten kunnen doen (niets verplicht natuurlijk maar kijken en niet meedoen kan ook leuk zijn) en niet dat alle gasten ineens weg zijn en ik ongeveer alleen achter blijf. Dan kan ik ze net zo goed naar huis sturen en daar huur ik geen dure locatie voor af...Ok... nou dan zou ik lekker gaan volksdansen met een ingehuurde leraar.
quote:Ingelein schreef op 13 april 2017 @ 13:46:

[...]

Wij zijn dan op een locatie en daar is niets in de omgeving te vinden.. Bovendien wil ik iets samen met mijn gasten kunnen doen (niets verplicht natuurlijk maar kijken en niet meedoen kan ook leuk zijn) en niet dat alle gasten ineens weg zijn en ik ongeveer alleen achter blijf. Dan kan ik ze net zo goed naar huis sturen en daar huur ik geen dure locatie voor af...Dus je hebt eerst tijdstip en plek gekozen en nu bedenk je pas of dat handig is...?
Nee we hebben direct bedacht dat we het willen opvullen met een activiteit het gaat nu alleen nog om wat voor activiteit. Jullie mogen best allemaal zeggen dat jullie het te lang vinden en dat jullie het liever niet opgevuld zouden willen zien maar dat veranderd niets aan hoe ik mijn dag wil plannen. Wij willen het graag zo doen... Ik vraag enkel of jullie ideeën hebben over wat we zouden kunnen doen en of jullie zelf ooit iets gedaan hebben op een bruiloft...
Nou, hier zijn tig ideeën geopperd, lijkt me. De ene helft vindt de andere helft vreselijk, maar dat hou je hoe dan ook. Als jij dat okay vindt voor die dag, is het prima verder!
Nee geen ervaring omdat ik het dus te lang vind

Maar goed, niks in de omgeving... wellicht gasten in groepjes op weg sturen om met mobiele telefoon een filmboodschap voor jullie op te nemen als herinnering? Die kun je dan later bundelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven