het 'help elkaar' topic

29-01-2009 16:24 760 berichten
Ik heb wel eens langer met het idee gelopen om zo een topic te openen omdat ik zelf veel steun heb gekregen in moeilijke tijden van een hoop forummers in mijn topics. Niet alleen mentale steun, maar er werd zelfs aangeboden om naar me toe te komen om me te helpen op dat moment. Dat heeft mij wel heel erg geraakt en ik zie het vaker, dat aanbod op viva.

Er zijn best wel veel wel-willenden om iemand te helpen die er echt helemaal doorheen zit. Op welke wijze dan ook. Er zijn grenzen natuurlijk. Voor gezondheidsklachten is er een dokter, voor echte psychische hulp de psycholoog en voor onzedelijke vragen zijn er ook weer betaalde diensten te vinden via google.

Maar er zijn er zat die het niet meer overzien met het huishouden, met de kinderen, die onverwacht zwanger zijn en geen cent te makken hebben (ook ooit een topic over geweest waar men aan alle kanten wilde helpen met spullen ed)

Maar goed, indien er animo is voor zoiets, zou het topic een beetje vorm gegeven worden. Eigenlijk zoiets als het ruil-topic, een andere variant, het help elkaar topic.

Geen flauw idee of het gaat werken, maar ik doe een poging door het toch te openen.

Wat heb ik te bieden? Van alles wat ik zelf op dit nog niet weet. Het komt zoals het komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Banba schreef op 31 januari 2009 @ 18:58:

Je hebt mail terug Zwieber. Doe mij het stuk vanaf pagina 23 dan maar (is retebenieuwd hoet het verder gaat)Haha, nee die is al vergeven.
Zwieb, dat kun je gewoon copy-pasten hoor (zal sowieso wel moeten). En over opmaak zou ik me pas druk gaan maken als je alles hebt. Misschien trouwens wel handig als niemand met inspringen en anderssoortige moeilijke dingen gaat werken, want dat kan wel een opmaakrommeltje geven (maar niks wat niet op te lossen is, zeker niet met de hulp van een heel Vivaforum ) Ik kon de eerste 22 pag's ook niet vinden trouwens, misschien vergeten te attachen bij sommigen?

Mies, het is zelfs al wat! Drift heeft in een topic waarin we allebei veel schrijven (afvallen met Boer zoekt Vrouw) laten vallen dat ze komt helpen, en nu is er besloten dat onze eerste meet dan maar inc poetsen is, lief he. Dus dan zijn we met z'n vijven ofzo. Als je nog wilt komen ben je welkom natuurlijk, in principe staat het poetsgebeuren op 4 april.
Zwieb, ik heb nog niets gehad vandaag, maar t kan zijn dat t maandag komt??
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Poeh paque...moet ik even denken. Ik heb namelijk gisteren en vandaag gepost en weet niet meer tussen welke stapel jij zat. Het zal wel maandag komen dan.

Moos, ik mail je even de eerste 22.
Moos, mail mij anders even. Ben even kwijt welke naam bij jouw nick hoort.
Ik vraag me af wie nou precies en hoe de vrouw van the duke vermoord is! ik snap er niks van
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Ah ok. ik dacht dat je gezegd had dat ik bij de eerste lichting zat..

Nou goed, maakt ook niet zoveel uit, heb hier nog een stapel werk liggen

Dan zal t maandag wel komen, misschien dat de post vertraagt is, gaat hier in Drenthe met de postkoets hè.. hihi!!
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
mag ik ook de eerste 22? ik snap weinig van de personages.. misschien begrijp ik het daarna wat meer *
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Is er een handige photoshopper? Ik heb het programma (engelstalig), maar alle handige handleidingen die ik heb gevonden beginnen met het werken met lagen.

En laat het me nou niet lukken om een paar lagen van een foto te krijgen waar ik dan iets mee kan doen...

Iemand heeft ooit wel razensnel uitgelegd hoe dat werkte (klikkerdeklikkerdeklik) en als je een newbie bent denk je dat je dat allemaal wel onthoudt. Niet dus...

Hele simpele jip-en-janneke uitleg, met de engelse knoppenbenaming en met name die allereerste stappen (start het programma is het enige wat me nog wel lukt.. haha) is meer dan welkom op vivahimalaya at gmail.

Muchas gracias!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Mies85 schreef op 31 januari 2009 @ 19:18:

mag ik ook de eerste 22? ik snap weinig van de personages.. misschien begrijp ik het daarna wat meer *Oh dom dom, kan je mij mailen? Ik merk dat ik echt enorm slecht ben in namen en nicks koppelen.
Zwieber, ik vraag het ook wel even aan mijn vriend, hij kan het evt. wel omzetten.

Mies, volgens mij hebben wij allen zwijgplicht.
Cum non tum age
Uiteraard geldt de zwijgplicht en copyright regels enzo. Lijkt me logisch.

Zo ik heb even lijst van echte namen en nicks gemaakt, nu kan ik iedereen wat makkelijker identificeren!
quote:Zwieber schreef op 31 januari 2009 @ 19:37:

Zo ik heb even lijst van echte namen en nicks gemaakt, nu kan ik iedereen wat makkelijker identificeren!Voor jou geldt die zwijgplicht uiteraard ook!
The time is now
[quote]Banba schreef op 31 januari 2009 @ 19:41:

[...]

Voor jou geldt die zwijgplicht uiteraard ook! ;-)[/quote

Kom je nu mee....Tuurlijk!
Oh ja, hoe heet ik dan in het echt
Oh welbekende mosterd.
Chardonnay, mag ik lekker niet zeggen!
prachtig om te zien hoe mensen elkaar willen helpen. Ook ik wil mijn steentje wel bijdragen. Zwieber ik wil wel typen hoor!

Verder weet ik niet zo goed wat ik kan doen, maar als ik iets lees zal ik daar op reageren.
quote:Pucker schreef op 31 januari 2009 @ 19:50:

prachtig om te zien hoe mensen elkaar willen helpen. Ook ik wil mijn steentje wel bijdragen. Zwieber ik wil wel typen hoor!

Verder weet ik niet zo goed wat ik kan doen, maar als ik iets lees zal ik daar op reageren. Mail me maar even op z.wieber@hotmail.com
je hebt mail
Jij ook!
Wat een fantastisch topic is is, wordt er helemaal vrolijk van!

Zo gauw ik weer griepvrij ben biedt ik als dat nodig is graag een helpende hand in omg. utrecht: dringende oppas, iemand die grotere dingen moet vervoeren (mag auto helaas niet uitlenen, kan wel chauffeuren), schoonmaakhulp, type-hulp...

(tot die tijd bied ik ziekte-kiemen, iemand interesse?)
Dat zeg ik....
Ja het is echt een SUPERTOPIC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Maar ik voel me wel een beetje schuldig dat ik inmiddels zoveel pagina's heb ingepikt van het topic. Sorry daarvoor!
Zwieber, mail mij ook maar wat. Heb je al een mailtje gestuurd voor mailadres.

Gr. Krokus
Als het goed is, heb je al mail terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven