Borstverkleining
dinsdag 21 februari 2017 om 16:48
Beste dames,
Ik heb over 3 weken ongeveer een borstverkleining/lifting.
Na me tweede zwangerschap waren me borsten nogal gegroeid (cup F) en ook nog eens gaan hangen nou het idee al cup F en gaan hangen is een No Go!
Zorgverzekering vergoed het gelukkig had binnen 2 weken na aanvraag al een positief feedback van de zorgverzekering gekregen.
Ik heb wel een aantal vraagjes voor de mensen die dit ook hebben ervaren???
Mijn vraag was hoe jullie de operatie hebben ervaren? Was het zwaar of waren jullie er snel bovenop.
Hoelang duurde het voordat jullie weer konden tillen en of het resultaat was zoals jullie hadden verwacht.
Maar ook heb ik gehoord dat je erna gaat afvallen weet niet of dit zo is maar wil het wel graag weten.
Misschien hebben jullie ook tips dan hoor ik die ook graag.
Ik heb over 3 weken ongeveer een borstverkleining/lifting.
Na me tweede zwangerschap waren me borsten nogal gegroeid (cup F) en ook nog eens gaan hangen nou het idee al cup F en gaan hangen is een No Go!
Zorgverzekering vergoed het gelukkig had binnen 2 weken na aanvraag al een positief feedback van de zorgverzekering gekregen.
Ik heb wel een aantal vraagjes voor de mensen die dit ook hebben ervaren???
Mijn vraag was hoe jullie de operatie hebben ervaren? Was het zwaar of waren jullie er snel bovenop.
Hoelang duurde het voordat jullie weer konden tillen en of het resultaat was zoals jullie hadden verwacht.
Maar ook heb ik gehoord dat je erna gaat afvallen weet niet of dit zo is maar wil het wel graag weten.
Misschien hebben jullie ook tips dan hoor ik die ook graag.
maandag 27 februari 2017 om 16:43
quote:crea73 schreef op 27 februari 2017 @ 14:01:
Je kan even navragen of je de sportbeha krijgt, dat was in mijn geval namelijk wel zo. (Eind 2015)
Als ik die vantevoren zou moeten kopen, had ik dan 2 of 3 verschillende maten moeten kopen?Ik moest er ook een zelf meenemen en ik vond het zelf heel fijn om af te wisselen. Ja dat kost enkele tientjes maar ik heb er 3 maanden gemak van gehad.
Je kan even navragen of je de sportbeha krijgt, dat was in mijn geval namelijk wel zo. (Eind 2015)
Als ik die vantevoren zou moeten kopen, had ik dan 2 of 3 verschillende maten moeten kopen?Ik moest er ook een zelf meenemen en ik vond het zelf heel fijn om af te wisselen. Ja dat kost enkele tientjes maar ik heb er 3 maanden gemak van gehad.
dinsdag 28 februari 2017 om 13:10
Dankje Hera heb het even nagevraagd bij het ziekenhuis en ze raden mij ook die van de HEMA aan en tenminste twee verschillende maten te halen. Ik ga er van de week alvast 2 halen.
Is zonder beugel toch? die jij bedoelt. zelfs dat vind ik al raar heb altijd met beugel ...
Dit is de link?
http://www.hema.nl/winkel ... portbh-b-e-heavy-support-(99000244)?color=zwart
Is zonder beugel toch? die jij bedoelt. zelfs dat vind ik al raar heb altijd met beugel ...
Dit is de link?
http://www.hema.nl/winkel ... portbh-b-e-heavy-support-(99000244)?color=zwart
dinsdag 28 februari 2017 om 17:56
quote:baby30 schreef op 28 februari 2017 @ 13:10:
Dankje Hera heb het even nagevraagd bij het ziekenhuis en ze raden mij ook die van de HEMA aan en tenminste twee verschillende maten te halen. Ik ga er van de week alvast 2 halen.
Dit is de link?
http://www.hema.nl/winkel ... portbh-b-e-heavy-support-(99000244)?color=zwartJa inderdaad die! Nou meis een beugel bh na een borstverkleining..lijkt me toch niet lekker. Ik heb maandenlang geen beugelbh gedragen. Enne als ze kleiner en gelift zijn staan ze in het begin rechtop hoor, dus het is ook niet nodig.
Dit is de link?
http://www.hema.nl/winkel ... portbh-b-e-heavy-support-(99000244)?color=zwartJa inderdaad die! Nou meis een beugel bh na een borstverkleining..lijkt me toch niet lekker. Ik heb maandenlang geen beugelbh gedragen. Enne als ze kleiner en gelift zijn staan ze in het begin rechtop hoor, dus het is ook niet nodig.
dinsdag 28 februari 2017 om 18:43
quote:baby30 schreef op 28 februari 2017 @ 13:10:
Dit is de link?
http://www.hema.nl/winkel ... portbh-b-e-heavy-support-(99000244)?color=zwartNiet raar hoor. Waar je beugel van je bh normaliter zit zal wond en littekenweefsel komen en om daar een beugelbh op te 'leunen' zal zeer zeer onprettig zijn. Ik heb mijn sport bh's toch wel zo'n 8 weken gedragen denk ik.
Dit is de link?
http://www.hema.nl/winkel ... portbh-b-e-heavy-support-(99000244)?color=zwartNiet raar hoor. Waar je beugel van je bh normaliter zit zal wond en littekenweefsel komen en om daar een beugelbh op te 'leunen' zal zeer zeer onprettig zijn. Ik heb mijn sport bh's toch wel zo'n 8 weken gedragen denk ik.
donderdag 2 maart 2017 om 09:37
@Hera geen probleem hoor ik ga voor een volle C cup ik heb gehoord dat het uit eindelijk een kleine D kan worden.
Moet wel een volle C en een kleine D halen voor het geval dat....
Weet niet welke maat jij hebt?
Maar ik zou een 85C en een 80D zou ik halen. Denk dat die wel goed zijn.
Ja nou ik bedoelde eigenlijk dat ik altijd een beugel bh draag vanwege de zwaarte want als ik zonder beugel draag hangen ze nogal
Maar denk dat dat idd zoals jullie zeggen na de operatie niet meer hoeft ook omdat ze kleiner zijn en gelift.
Moet wel een volle C en een kleine D halen voor het geval dat....
Weet niet welke maat jij hebt?
Maar ik zou een 85C en een 80D zou ik halen. Denk dat die wel goed zijn.
Ja nou ik bedoelde eigenlijk dat ik altijd een beugel bh draag vanwege de zwaarte want als ik zonder beugel draag hangen ze nogal
Maar denk dat dat idd zoals jullie zeggen na de operatie niet meer hoeft ook omdat ze kleiner zijn en gelift.
vrijdag 17 maart 2017 om 08:57
dag dames even een update!
14 maart heb ik me borstverkleining gehad en ik moet zeggen dat het meeviel.
1 dag in het ziekenhuis gebleven waar ik zowat de gehele nacht wakker ben gebleven omdat ik niet kon slapen.
Vanaf dag 2 geprobeerd beetje op me zij te slapen want wat krijg je een rugpijn zeg als je in 1 houding moet slapen.
Vandaag dag 3 voel ik me iets beter gelukkig.
Mijn borsten staan nog wel strak, omhoog en naar de zijkant maar heb er geen spijt van.
Ik heb geen bloed verlies gehad, de drains eruit halen deed ook totaal geen pijn.
Wel met het opstaan en gaan liggen heb ik wel een beetje pijn maar het is echt uit te houden.
Verder gaat gelukkig alles goed
14 maart heb ik me borstverkleining gehad en ik moet zeggen dat het meeviel.
1 dag in het ziekenhuis gebleven waar ik zowat de gehele nacht wakker ben gebleven omdat ik niet kon slapen.
Vanaf dag 2 geprobeerd beetje op me zij te slapen want wat krijg je een rugpijn zeg als je in 1 houding moet slapen.
Vandaag dag 3 voel ik me iets beter gelukkig.
Mijn borsten staan nog wel strak, omhoog en naar de zijkant maar heb er geen spijt van.
Ik heb geen bloed verlies gehad, de drains eruit halen deed ook totaal geen pijn.
Wel met het opstaan en gaan liggen heb ik wel een beetje pijn maar het is echt uit te houden.
Verder gaat gelukkig alles goed
vrijdag 17 maart 2017 om 09:37
zaterdag 18 maart 2017 om 12:58
dinsdag 21 maart 2017 om 09:47
Het gaat zeker de goede kant op!
Ik voel me steeds beter, ik kan sinds 3 dagen al een paar kleine dingetjes doen in het huis. Alleen doe ik geen zware dingen.
Het is vandaag precies een week geleden dat ik de operatie heb gehad.
Mijn borsten wijzen nog wel een klein beetje naar buiten maar ik moet gewoon geduld hebben voor het juiste resultaat, de zwelling aan de zijkant begint ook al te minderen en begin er nu echt aan te wennen.
Ben zo blij met het resultaat ze staan ook zo mooi recht en ook volop minder zwaarte.
Ik voel me steeds beter, ik kan sinds 3 dagen al een paar kleine dingetjes doen in het huis. Alleen doe ik geen zware dingen.
Het is vandaag precies een week geleden dat ik de operatie heb gehad.
Mijn borsten wijzen nog wel een klein beetje naar buiten maar ik moet gewoon geduld hebben voor het juiste resultaat, de zwelling aan de zijkant begint ook al te minderen en begin er nu echt aan te wennen.
Ben zo blij met het resultaat ze staan ook zo mooi recht en ook volop minder zwaarte.
dinsdag 21 maart 2017 om 09:55
Ik lees ff mee! Zwanger van de tweede, mijn borsten waren na zwangerschap 1 gegroeid tot cup H(!) en daarna niet meer geslonken, wel wat gaan hangen. Na deze zwangerschap en bv wil ik misschien ook wel onder het mes. Ik had al gekeken naar de kosten en dat kan ik nu niet opbrengen. Geen idee dat je het vergoed zou krijgen! Is eerste stap huisarts?
Overigens is mijn omvang vrij smal (70) dus ze lijken en voelen ook niet in verhouding
Overigens is mijn omvang vrij smal (70) dus ze lijken en voelen ook niet in verhouding
dinsdag 21 maart 2017 om 11:47
Fijn dat het zo goed gaat. Ik had in 2010 toestemming om het te laten doen en wilde het toen combineren met een andere ingreep. dat was allemaal geregeld. Uiteindelijk toch niet gedaan. Geen idee of ik er nu spijt van heb of niet. Zit trouwens verrast te bedenken dat het dus 7 jaar geleden is dat ik het had kunnen doen!
dinsdag 21 maart 2017 om 16:42
@Sosa85 Ik ben eerst naar de huisarts geweest voor een verwijzing... deze kreeg ik gelijk. Toen zelf een afspraak gemaakt bij het ziekenhuis en daar gaan ze de aanvraag doen bij je eigen ziekenfonds. Ze gaan het opmeten en maken foto's die hun dus weer opsturen met de aanvraag. Ik kreeg mijn goedkeuring binnen anderhalve week al binnen.
En dan ga je de afspraak plannen voor de operatie.
Dikkertjedap In 2010 dat is dus alweer ruim 7 jaar geleden.
Durfde je niet of was het wat anders?
En dan ga je de afspraak plannen voor de operatie.
Dikkertjedap In 2010 dat is dus alweer ruim 7 jaar geleden.
Durfde je niet of was het wat anders?
woensdag 29 maart 2017 om 14:31
@ baby: sorry zie nu pas jouw vraag. Hoe gaat het inmiddels met je? Weer een week verder alweer. Geen pijn? Geen ontstekingen etc? Ja ongelooflijk he dat het alweer zo lang geleden is. Ik moest ook echt even nadenken of dat nou klopte. Idioot gewoon. De andere ingreep moest ineens met spoed dus van combineren kon geen sprake meer zijn. Daarna nog eens gaan nadenken en aangezien de chirurg (de tweede al die ik had gezien) ook eigenlijk geen antwoorden gaf op mijn vragen (ik heb een bindweefselprobleem en ik vroeg me dus af wat er eigenlijk in mijn geval ging gebeuren na de ingreep) heb ik er maar van af gezien.
zaterdag 1 april 2017 om 21:55
ohh nou lekker professioneel dan van de chirurg joh. Dan zou ik er ook maar vanaf zien je moet wel duidelijkheid hebben.
En het is idd alweer een lange tijd geleden. Geen nieuwe bedenkingen om het alsnog te doen??
@ hier nee geen bloedingen en/of geen ontstekingen en ook geen pijn. Doe eigenlijk alles weer huishouden etc. etc....
Wel moet ik soms even remmen hoor want als ik te veel doe voel ik mijn borsten wel het is natuurlijk nog niet helemaal genezen.
En het is idd alweer een lange tijd geleden. Geen nieuwe bedenkingen om het alsnog te doen??
@ hier nee geen bloedingen en/of geen ontstekingen en ook geen pijn. Doe eigenlijk alles weer huishouden etc. etc....
Wel moet ik soms even remmen hoor want als ik te veel doe voel ik mijn borsten wel het is natuurlijk nog niet helemaal genezen.
maandag 24 april 2017 om 18:20
Geraldine: Het gaat harstikke goed dankjewel!. Voel echt super goed soms vergeet ik het gewoon, omdat ik echt nergens last van heb.
Morgen is het alweer 6 weken po dus mag eigenlijk alles weer wat ik ook al deed hahaha.
Mijn littekens zijn eigenlijk haast niet zichtbaar. Wel onder mijn borst maar dan moet je echt goed kijken.
Ben laatst er achter gekomen dat ik eigenlijk geen last van me rug meer heb gekregen wat super is natuurlijk!.
Verder ben ik nog steeds super blij met het resultaat.
Morgen is het alweer 6 weken po dus mag eigenlijk alles weer wat ik ook al deed hahaha.
Mijn littekens zijn eigenlijk haast niet zichtbaar. Wel onder mijn borst maar dan moet je echt goed kijken.
Ben laatst er achter gekomen dat ik eigenlijk geen last van me rug meer heb gekregen wat super is natuurlijk!.
Verder ben ik nog steeds super blij met het resultaat.