Who am I? Enlightenment reporting
maandag 13 maart 2017 om 18:05
Hallo beste seekers en enlightened ones,
Ik ben een tijdje geleden begonnen met self enquiry (zelf ondervraging) om mijn echte zelf te leren kennen.
De vraag die ik mezelf stel is "Wie ben ik", onder andere bekend van Ramana Maharshi (who am I).
Ik zou hier mijn voortgang qua enlightenment doorgeven omdat het rapporteren het proces schijnt te versnellen.
Het een en ander liep wat anders dan ik vantevoren gehoopt had omdat ook veel mensen het kennelijk niet eens zijn met de inhoud van het topic en dat ik een en ander ook niet zo goed voorbereid had.
Ben jij ook met enlightenment bezig via dezelfde methode dan nodig ik je uit mee te doen en jij vooruitgang ook Door te geven. Je schijnt namelijk zo'n 50 tot 100 keer sneller enlightenment te bereiken wanneer je vooruitgang mededeelt aan anderen.
Dus daarom.
Alle tips en ervaringen, etcetera op het gebied van enlightenment zijn ook erg welkom.
Ik wil graag snel enlightenment bereiken, vandaar.
Ik hoop dat je echt iets positiefs toe voegen hebt zoals extra informatie over snel enlightenment bereiken of je eigen resultaten op dit gebied.
Ben je tegen dit topic dan heb ik je helaas niets te melden omdat ik vastbesloten ben. Je zult het dan zonder reactie van mij moeten doen. Dit om tijdbesparing en focus redenen. Ik wil niet op ieder tegenargument ingaan.
Ik ben een tijdje geleden begonnen met self enquiry (zelf ondervraging) om mijn echte zelf te leren kennen.
De vraag die ik mezelf stel is "Wie ben ik", onder andere bekend van Ramana Maharshi (who am I).
Ik zou hier mijn voortgang qua enlightenment doorgeven omdat het rapporteren het proces schijnt te versnellen.
Het een en ander liep wat anders dan ik vantevoren gehoopt had omdat ook veel mensen het kennelijk niet eens zijn met de inhoud van het topic en dat ik een en ander ook niet zo goed voorbereid had.
Ben jij ook met enlightenment bezig via dezelfde methode dan nodig ik je uit mee te doen en jij vooruitgang ook Door te geven. Je schijnt namelijk zo'n 50 tot 100 keer sneller enlightenment te bereiken wanneer je vooruitgang mededeelt aan anderen.
Dus daarom.
Alle tips en ervaringen, etcetera op het gebied van enlightenment zijn ook erg welkom.
Ik wil graag snel enlightenment bereiken, vandaar.
Ik hoop dat je echt iets positiefs toe voegen hebt zoals extra informatie over snel enlightenment bereiken of je eigen resultaten op dit gebied.
Ben je tegen dit topic dan heb ik je helaas niets te melden omdat ik vastbesloten ben. Je zult het dan zonder reactie van mij moeten doen. Dit om tijdbesparing en focus redenen. Ik wil niet op ieder tegenargument ingaan.
donderdag 13 april 2017 om 15:28
quote:Euforie777 schreef op 13 april 2017 @ 14:49:
[...]
Waarom zou je de zon daar eerst voor nodig hebben?
Ik heb niet gezegd dat ik de zon nodig had om blij te zijn. Begin ik m'n zin mee "Ik ben blij vanuit mezelf, maar ik word ook blij van de zon en sneeuwklokjes en.. " en dan is dat ineens niet goed, want afhankeljik van externe omstandigheden.
Zoals ik jou lees ben je helemaal niets. Uitgeblust is voor mij wel het tegenovergestelde van blij, met of zonder zon.
[...]
Waarom zou je de zon daar eerst voor nodig hebben?
Ik heb niet gezegd dat ik de zon nodig had om blij te zijn. Begin ik m'n zin mee "Ik ben blij vanuit mezelf, maar ik word ook blij van de zon en sneeuwklokjes en.. " en dan is dat ineens niet goed, want afhankeljik van externe omstandigheden.
Zoals ik jou lees ben je helemaal niets. Uitgeblust is voor mij wel het tegenovergestelde van blij, met of zonder zon.
Later is nu
donderdag 13 april 2017 om 16:00
quote:Dreamer schreef op 13 april 2017 @ 15:28:
[...]
Het maakt iemand die enlightened niets uit.
Blij is goed, niet blij is ook goed.
[...]
Het maakt iemand die enlightened niets uit.
Blij is goed, niet blij is ook goed.
donderdag 13 april 2017 om 16:37
donderdag 13 april 2017 om 17:37
donderdag 13 april 2017 om 17:59
quote:Euforie777 schreef op 13 april 2017 @ 17:37:
[...]
Ik denk dat je het topic niet goed gelezen hebt, al ben je niet de eerste.
Ik vind je onduidelijk in wat je precies bedoelt en wat je wilt bereiken, en zo te lezen ben ik niet de enige. Eerlijk gezegd denk ik dus dat het aan jou ligt dat mensen je niet begrijpen.
Je lijkt te reageren maar je berichten zijn gewoon woorden met oppervlakkige samenhang maar geen diepere inhoud. Of als die er wel is, dan lukt het je niet die over te brengen.
Verder begin ik me af te vragen of je een traumatische ervaring hebt gehad, of dat je uit een heel diep zwart dal komt.
[...]
Ik vind je onduidelijk in wat je precies bedoelt en wat je wilt bereiken, en zo te lezen ben ik niet de enige. Eerlijk gezegd denk ik dus dat het aan jou ligt dat mensen je niet begrijpen.
Je lijkt te reageren maar je berichten zijn gewoon woorden met oppervlakkige samenhang maar geen diepere inhoud. Of als die er wel is, dan lukt het je niet die over te brengen.
Verder begin ik me af te vragen of je een traumatische ervaring hebt gehad, of dat je uit een heel diep zwart dal komt.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
donderdag 13 april 2017 om 18:26
quote:Euforie777 schreef op 13 april 2017 @ 17:37:
[...]
Iemand die pijn als iets waardevols beschouwt begrijp ik niet helemaal.
Waarom zou ik uit zijn op uitdagingen? Waarom?
Verder vind ik dat je erg langdradig schrijft.
Van jouw eigen inbreng moet dit topic het niet hebben hoor.
En de post van Suzy65 maakt het nu juist de moeite waard.
[...]
Iemand die pijn als iets waardevols beschouwt begrijp ik niet helemaal.
Waarom zou ik uit zijn op uitdagingen? Waarom?
Verder vind ik dat je erg langdradig schrijft.
Van jouw eigen inbreng moet dit topic het niet hebben hoor.
donderdag 13 april 2017 om 18:42
quote:doemijdiemaardan schreef op 13 april 2017 @ 18:26:
[...]
Vind je?
Ik denk alleen: mens, lees een keer een boek in plaats van alles vanuit je eigen beleving te beoordelen. Op langdradige wijze, ook nog 's. Suzy's beleving van verlichting en ego gaat helemaal nergens over.
[...]
Vind je?
Ik denk alleen: mens, lees een keer een boek in plaats van alles vanuit je eigen beleving te beoordelen. Op langdradige wijze, ook nog 's. Suzy's beleving van verlichting en ego gaat helemaal nergens over.
donderdag 13 april 2017 om 18:45
donderdag 13 april 2017 om 18:47
donderdag 13 april 2017 om 19:42
Verlichting is gewoon de vertaling van enlightenment (wat weer een vertaling is van bodhi, of moksha, of een ander begrip uit een van de religies).
Er zijn meerdere betekenissen van omdat niet elke religie en stroming er hetzelfde in staat. In het Engels zou je ook awakening, of buddhahood kunnen gebruiken. Maar dat is dus maar net afhankelijk van je gekozen interpretatie.
Er zijn meerdere betekenissen van omdat niet elke religie en stroming er hetzelfde in staat. In het Engels zou je ook awakening, of buddhahood kunnen gebruiken. Maar dat is dus maar net afhankelijk van je gekozen interpretatie.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
donderdag 13 april 2017 om 23:39
Dat is niet erg trouwens, want verlichting is denk ik wel een persoonlijk iets. Maar zoals ze/je het hier presenteert, komt het volgens mij niet in de buurt.
Ik blijf je zien, zittend op de bank, starend naar een punt op de muur.. verlicht te zijn. En dat beeld ontkracht je niet, je roept alleen maar wat.
Ik blijf je zien, zittend op de bank, starend naar een punt op de muur.. verlicht te zijn. En dat beeld ontkracht je niet, je roept alleen maar wat.
Later is nu
vrijdag 14 april 2017 om 08:52
quote:Dreamer schreef op 13 april 2017 @ 23:39: Ik blijf je zien, zittend op de bank, starend naar een punt op de muur.. verlicht te zijn.
Mja, de lethargie straalt ervan af. Couchpotato worden is haar doel?
Zou me iig niks verbazen dat 'euforie' (nog steeds) in 'n depressie oid zit.
Bedoel, wanneer ik 't licht inschakel is dat omdat ik anders in 't donker zit.
En de krant lezen in 'n duistere leeshoek voor mij verrekte onmogelijk is.
Mja, de lethargie straalt ervan af. Couchpotato worden is haar doel?
Zou me iig niks verbazen dat 'euforie' (nog steeds) in 'n depressie oid zit.
Bedoel, wanneer ik 't licht inschakel is dat omdat ik anders in 't donker zit.
En de krant lezen in 'n duistere leeshoek voor mij verrekte onmogelijk is.
volg je verstand, gebruik je gevoel
vrijdag 14 april 2017 om 09:51
quote:Euforie777 schreef op 13 april 2017 @ 18:36:
Jullie hebben er gewoon een ander topic van gemaakt.
Haha.
Is dat zo?
Ik lees dat reacties gaan over je self enquiry en je (afwezige) voortgang/rapportage qua enlightenment doorgeven.
En je krijgt tips en ervaringen.
Dit alles omdat je graag snel enlightenment wil bereiken, je krijgt dus precies waar je om vraagt en wat aansluit bij je behoefte en proces.
Je kan alleen het nog niet zo goed ontvangen, want je wijst het af.
Maar geven is ook een kunst, waar blijft je rapportage over je vooruitgang?
Jullie hebben er gewoon een ander topic van gemaakt.
Haha.
Is dat zo?
Ik lees dat reacties gaan over je self enquiry en je (afwezige) voortgang/rapportage qua enlightenment doorgeven.
En je krijgt tips en ervaringen.
Dit alles omdat je graag snel enlightenment wil bereiken, je krijgt dus precies waar je om vraagt en wat aansluit bij je behoefte en proces.
Je kan alleen het nog niet zo goed ontvangen, want je wijst het af.
Maar geven is ook een kunst, waar blijft je rapportage over je vooruitgang?