Mijn ouders..

14-04-2017 00:11 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders zijn boos op mij, terwijl ik eigenlijk boos op hun hoort te zijn, denk ik?

Ik heb een spaarpot daar zat 400 euro in, ik heb er eerder deze maand al 200 euro uit gehaald, omdat ik krap zat, wel heb ik gewoon een baan en verdien ik best goed alleen heb ik zoveel uitgegeven dat ik er wel even wat uit moest halen, elke maand gooi ik er 200 euro in van mijn salaris om te sparen voor later, maar toen ik 2 dagen geleden 50 euro uit m'n spaarpot wilde halen zat er niks meer in, alleen een briefje waar op stond 400,- en m'n naam, ik wist dat m'n ouders die dag daarvoor naar Duitsland zijn gegaan om inkopen te doen voor hun marktkraam, en ze zitten best krap ze hebben veder ook geen vast werk, ze staan alleen in het weekend op de markt.

Maar goed mijn geld was ineens weg en ik vond dat best vervelend.

Toen ik vandaag na m'n werk thuis kwam ging ik aan m'n moeder vragen waarom m'n geld uit m'n spaarpot ineens weg was. Dat vond ze niet leuk, ze voelde zich gelijk aangevallen. Ze had ook liever gewild dat ik het eerst aan haar vroeg of ik die 200 euro wel mocht pakken.

Maar dan denk ik van, het is toch mijn geld? Ik heb er voor gewerkt en het is mijn spaarpot toch?

Maar nu is mijn ma teleurgesteld en mijn stiefvader laaiend, omdat ik vraag waar mijn geld naartoe is waar ik voor heb gespaard, is dit eerlijk?

Ik ben trouwens 22 jaar.
Zet het in vervolg op de bank.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Het is niet zo netjes. Maar het is ook wel pijnlijk als je als ouder geld van je kind moet lenen.

Betaal je kostgeld? Studeer je, dat je nog thuis woont?

Als ik jou was en nog thuis zou wonen, veel geld zou verdienen en het ook makkelijk uitgeef, terwijl mijn ouders krap bij kas zitten, zou ik mij daar niet goed bij voelen.
Iemand van 22 met een spaarpot?

Oke...
Eigenlijk vind ik je best egoistisch overkomen. Je weet dat je ouders krap bij kas zitten schrijf je in je topic, maar dan vraag je daarna doodleuk aan je moeder waarom ze geld uit jouw spaarpot heeft gehaald. Je vraagt dan dus naar de bekende weg. Dat is best pijnlijk. Waarom doe je dat op die manier?
Ik betaal 100 euro kostgeld aan m'n ouders per maand en ik verdien 1200 euro per maand, ik heb een vriend dus ik ben in het weekend en woensdag nooit thuis.

ik vind het vervelend dat mijn ouders inderdaad krap zitten maar mijn stiefvader wil niet meer werken omdat hij liever samen met m'n moeder op de markt wil staan hij kreeg een tijdje terug wel is een baan aangeboden om voor de klas te staan maar dat wilt hij niet meer..
Ik vind het heel raar dat ze zomaar geld van je pakken.

Ze hadden het op z'n minst even kunnen vragen.
quote:tampontouwtje schreef op 14 april 2017 @ 00:19:

Eigenlijk vind ik je best egoistisch overkomen. Je weet dat je ouders krap bij kas zitten schrijf je in je topic, maar dan vraag je daarna doodleuk aan je moeder waarom ze geld uit jouw spaarpot heeft gehaald. Je vraagt dan dus naar de bekende weg. Dat is best pijnlijk. Waarom doe je dat op die manier?Tuurlijk vroeg ik het niet op die manier, ik wilde mijn verhaal niet al te langdradig maken, het ging meer zo 'ik wilde gister 50 euro uit m'n spaarpot halen maar er zat niks meer in, hadden jullie het nodig voor Duitsland?'
quote:BridgetteDubois schreef op 14 april 2017 @ 00:16:

Iemand van 22 met een spaarpot?

Oke...Is dat echt zo raar?????
Compleet idioot dat ze zonder jou te vragen geld lenen. Echter 100 euro kostgeld vind ik erg weinig.

Misschien nadenken over op jezelf wonen??

En ja een spaarpot voor honderden euro's is best apart. Pin je dan je salaris en stop he het in je spaarpot? Of krijg je cash betaald? Hoe werkt zoiets?
Vervelend dat je ouders krap zitten, maar dat geeft ze geen recht om geld uit jouw spaarpot te pakken!
Ga naar de bank en vraag of je los gekoppeld mag worden van je ouders. Dan is het probleem opgelost!

Zie nu een spaarpot letterlijk haha. Ik dacht op je rekening. Dan nog. Stort het op je rekening je losse geld en zorg dat je ontkoppeld wordt van je ouders. Nog steeds je probleem opgelost.
anoniem_258455 wijzigde dit bericht op 14-04-2017 00:41
Reden: .
% gewijzigd
Bam!!!!
Wow, nou lekker dan. Gaan ze je dit wel terug betalen? Op korte termijn wel te verstaan. Ze hadden het op zijn minst kunnen vragen hoor. Desnoods via de app. Hoe rot het ook is voor ze dat ze krap zitten. Dit is gewoon diefstal... voor hetzelfde geld had je het geld écht nodig voor school, huur/borg voor een huis, vakantie met je vriend etc. Of wilde je het verbrassen, wat ook gewoon mag/kan.

Ik zou je geld op een spaarrekening storten en niet langer in huis bewaren, je moeder en stiefvader zijn blijkbaar niet te vertrouwen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
ho even. hoe krijg jij in vredesnaam 1100 euro erdoorheen gejast.
Overigens zal ik in deze tijd niet met veel los geld rond willen lopen of verbergen. Je ziet zelf nu dat je niemand kan vertrouwen. Ga digitaal je financiering bijhouden.
Bam!!!!
Oh en ja ze heeft het wel gelijk terug gestort op m'n spaarrekening nadat ik het aan d'r vroeg, maar het gaat me nu even niet meer om het geld ik vind het gewoon heel rot dat zij nu boos op me zijn, het liefst zou ik het geld gewoon weer terugstorten naar d'r zodat ze niet meer boos is.

Maar ik vind het wel raar dat ze het gelijk op m'n rekening kan terugstorten terwijl ze het wel eerst cash van mij heeft geleend..
Ook al zitten je ouders krap bij kas geld van je pakken hoort niet. Je hoort van andermans geld af te blijven. Ik zou ze tot ze het terugbetaald hebben ook geen kostgeld betalen, dan krijg je het op die manier terug. Als ze het nou gewoon gevraagd hadden en uitgelegd zou ik het heel anders vinden.
quote:Xulta schreef op 14 april 2017 @ 00:46:

Oh en ja ze heeft het wel gelijk terug gestort op m'n spaarrekening nadat ik het aan d'r vroeg, maar het gaat me nu even niet meer om het geld ik vind het gewoon heel rot dat zij nu boos op me zijn, het liefst zou ik het geld gewoon weer terugstorten naar d'r zodat ze niet meer boos is.

Maar ik vind het wel raar dat ze het gelijk op m'n rekening kan terugstorten terwijl ze het wel eerst cash van mij heeft geleend..

Moeten ze misschien in Duitsland cash betalen?

Fijn dat je het terug hebt. En ze moet niet zo stom doen. Ze doet nu gewoon boos omdat ze betrapt zijn en op die manier de aandacht daarvan af wil leiden. Door jou het gevoel te geven dat jij de schuldige in dit verhaal bent hoeft ze zelf niet over haar walgelijke gedrag na te denken...

Jij hoeft je nergens lullig over te voelen. Zij zaten fout, knoop dat in je oren. Laat haar maar lekker gaar koken in haar soppie hoor. En zij moeten hun excuses aan jou maken niet andersom.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:-Kia-Ora- schreef op 14 april 2017 @ 01:00:

[...]

Moeten ze misschien in Duitsland cash betalen?

Fijn dat je het terug hebt. En ze moet niet zo stom doen. Ze doet nu gewoon boos omdat ze betrapt zijn en op die manier de aandacht daarvan af wil leiden. Door jou het gevoel te geven dat jij de schuldige in dit verhaal bent hoeft ze zelf niet over haar walgelijke gedrag na te denken...

Jij hoeft je nergens lullig over te voelen. Zij zaten fout, knoop dat in je oren. Laat haar maar lekker gaar koken in haar soppie hoor. En zij moeten hun excuses aan jou maken niet andersom.+1000 Gekkenwerk!
quote:Xulta schreef op 14 april 2017 @ 00:21:

Ik betaal 100 euro kostgeld aan m'n ouders per maand en ik verdien 1200 euro per maand, ik heb een vriend dus ik ben in het weekend en woensdag nooit thuis.

Wow.

Ik verdien niet zoveel meer, en betaal daarvan:

huur

energie

water

gemeentebelastingen

eten

kleding

schoonmaakmiddelen

cosmetica etc.

reiskosten

boeken

cultuur

cadeau's

vakanties

hobby's

huisraad

abonnementen

goede doelen

uitgaan

en alle andere dingen

100 Euro kostgeld is niks. Schaam je en betaal de werkelijke kosten bij je ouders (voedsel, energie, woning, water, gemeentebelastingen, etc.). Je bent 22.
quote:Wikka schreef op 14 april 2017 @ 01:27:

[...]

Wow.

Ik verdien niet zoveel meer, en betaal daarvan:

huur

energie

water

gemeentebelastingen

eten

kleding

schoonmaakmiddelen

cosmetica etc.

reiskosten

boeken

cultuur

cadeau's

vakanties

hobby's

huisraad

abonnementen

goede doelen

uitgaan

en alle andere dingen

100 Euro kostgeld is niks. Schaam je en betaal de werkelijke kosten bij je ouders (voedsel, energie, woning, water, gemeentebelastingen, etc.). Je bent 22.

Nou hulde hoor dat jij dat allemaal doet.

Maar snap niet waarom TO zich moet schamen.

Haar ouders moeten zich schamen.
Het is toch heel raar dat de ouders van TO vrijwel alles voor haar betalen, terwijl ze zelf enorm krap bij kas zitten? Waarom betaalt TO niet haar werkelijke kosten? Dus haar deel van de woonlasten, energie, water, voedsel, etc.?

1200 euro netto is een redelijk normaal inkomen voor één persoon, ver boven bijstandsniveau. Daarvan moet je zelfstandig kunnen leven.

Maar TO besteedt het aan leuke dingen, stopt wat ze over heeft in een spaarpot en leeft en woont op kosten van haar ouders?
quote:Wikka schreef op 14 april 2017 @ 01:39:

Het is toch heel raar dat de ouders van TO vrijwel alles voor haar betalen, terwijl ze zelf enorm krap bij kas zitten? Waarom betaalt TO niet haar werkelijke kosten? Dus haar deel van de woonlasten, energie, water, voedsel, etc.?

1200 euro netto is een redelijk normaal inkomen voor één persoon, ver boven bijstandsniveau. Daarvan moet je zelfstandig kunnen leven.

Maar TO besteedt het aan leuke dingen, stopt wat ze over heeft in een spaarpot en leeft en woont op kosten van haar ouders?Dat is iets tussen to en haar ouders, daar hebben wij ons niet mee te bemoeien. Feit blijft dat to d'r ouders ongevraagd geld hebben gepakt en dat is gewoon stelen!
Dat geeft die ouders toch niet het recht om zomaar geld van haar te pakken?

Wat doet het er toe waar ze het aan besteedt. Het is haar geld.
Natuurlijk is het raar dat die ouders zomaar dat geld hebben gepakt.

Maar als ouders bijna geen geld hebben en TO veel geld overhoudt omdat haar ouders al haar kosten betalen, dan is het wel te begrijpen dat de ouders de inkomsten van TO toch ook een beetje als gezinsinkomen zien.

Natuurlijk is het beter als dat duidelijk wordt uitgesproken, maar zo'n familie is het kennelijk niet.

Er zal ook een hoop schaamte een rol spelen bij die ouders.

Misschien dachten ze: we hebben nu plotseling contant geld nodig, we geven het straks weer terug.

Het is dus kennelijk een gezin waar niet open en duidelijk over dit soort dingen gepraat wordt.

Maar dat ontslaat TO niet van de morele plicht om zelf te zien dat ze op de zak van haar ouders leeft terwijl die zich dat niet kunnen permitteren, en terwijl ze zelf daardoor een hoop geld over houdt voor leuke dingen die haar ouders ongetwijfeld niet kunnen doen.

TO is volwassen, maar gedraagt zich als een minderjarig kind. De ouders gedragen zich ook alsof hun kind minderjarig is (dan wordt het geld van kind nl. beheerd door de ouders).

Ik zie de daad van de ouders als een symptoom van veel grotere onderliggende problemen:

- geldproblemen van de ouders

- onvolwassenheid van TO

- scheve verhouding tussen inkomen en uitgaven van TO en van ouders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven