Zwanger worden vanaf zomer 2017

03-01-2017 12:20 1051 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na jaren van meelezen op deze pijler nu eindelijk zelf een topic openen. Vriend en ik hebben besloten om vanaf deze zomer gaan proberen om zwanger te worden. Vind het heel leuk, maar ook super spannend. Daarom lijkt het me leuk om met anderen hier over te schrijven, over het wachten en dan om ervaringen uit te wisselen als we er echt voor gaan. Lijkt me zo gek om na jaren van voorzichtig zijn nu juist zwanger te willen worden

Ik word trouwens binnenkort 30 en mijn vriend is 31.

Deze week slik ik mijn laatste pil om te kijken of ik daarna een cyclus krijg. Heb een app op m'n telefoon geïnstalleerd om te kijken hoe mijn cyclus is en wanneer de vruchtbare dagen zijn (plan is om dan nog condooms te gaan gebruiken tot de zomer). En wil dan straks ook foliumzuur halen zodat ik daar op tijd mee kan beginnen.

Hieronder een tabel!

NaamLeeftijd/partnerHoeveelste kindjeNODRondeBijzonderhedenAcrobaleno25 / 271e--Waarschijnlijk starten deze zomerSneeuwwitje30 / 311e--Start juni?Bibi25 / 261e---Siepel29 / 311e--Gestopt met pil, cyclus op gang gekomenZjuulz33 / 302e--Vorige zwangerschap IUITrijntje32 / 323e--Dochter 5 jaar, zoontje 10 wekenAster33 / 381e--Wachten vanwege medische situatieSuikerbloem28 / 281e--Zwanger Lilly28 / 282e--Zoontje van 2 jaarMajoorZoetekauw25 / 381e--Zwanger Paradise26 / 311e---Krullen-bol27 / 341e---Shadowfaxx27 / 321e---Evda34 / 333e--Dochter 10 mnd, zoon 4,5Imt29 / 321e---Devenie26 / 281e---Browneyes30 / 281e---Vlammetje31 / 342e--Dochter 17 maandenOlive22 / 281e---Haarlemsmeisje28 / 291e---Rose-Elise25 / 291e--Trouwen op 3-4Summer /1e---Greys30/392e---Lottie28 / 301e---Zuidse33 / ?2e--ZoontjeMarl28 / 271e---Bouvrie38 / 382e--Zoontje van 2Nav26 / 321e--Trouwen in juliTheekopje27 / 311e---

En nu een leuke manier bedenken waarop ik mijn lief vanavond dit geweldige nieuws ga vertellen
Follow your heart!
Wauw super paradise! Van harte gefeliciteerd!! :
Ah geweldig paradise, van harte gefeliciteerd! wat een eer dat wij het eerder weten dan je vriend/man! Ben erg benieuwd hoe hij reageert
Wooow Paradise van harte gefeliciteerd zeg!!! Nog even een extra testje er tegen aan voor de zekerheid en dan genieten maar!!!

Hier alles redelijk ok. Heb een hele slechte week door verschillende omstandigheden. Voel me behoorlijk down.

Maar goed, blijf focussen op de positieve dingen !
Tralalalala
Van harte gefeliciteerd Paradise!!

Vandaag zou ik ook ongesteld moeten worden, en ik ben het nog niet!

Ik heb er met mijn eerste urine een early pregnancy test tegenaan gegooid: licht streepje!

En met mijn 3e urine een normale test gedaan, daar zit geen streep op.

Normaal heb ik altijd een paar dagen van te voren bruin bloed, nu dus ook niet.

Ik doe zondag of maandag ofzo maar weer een test. Durf gewoon echt niet teveel te hopen.
Hoe komt het krullenbol? Sterkte!

Nou, volgens mij kunnen we je dan ook feliciteren Suikerbloem super leuk!!
Vruchtbaar dagje vandaag!!

Ook gefeliciteerd voor jou suikerbloem!!!!

Superleuk allebei dit nieuws

& paradise hoe ga je t vertellen? Kan ik misschien inspiratie opdoen..

Wat is er gebeurd krullenbol? Knuffel voor jou!
Ik ben vanochtend kotsmisselijk wakker geworden.. zou dinsdag ongesteld moeten worden dus ben zelf wel heel benieuwd. Denk zelf dat ik misschien gewoon ziek word (hele drukke week gehad) want lijkt me nog wel erg vroeg om nu al symptomen te hebben toch? Borsten zijn altijd voor menstruatie gevoelig (dus ook in spiraalperiode 1x per maand) dus dat zegt niets nu.

Welke testen raden jullie aan?

Wilde ze zo even bij de action kopen. Maar lees op internet dat die in t begin nog niet zo goed uitslag geven. Waarom is er zoveel keuze
Zie net dat de Maya app als voorspelling vandaag misselijkheid aangeeft. Bizar dat t klopt. Zal dan wel bij de menstruatie horen?
Ah krullen bol! Knuffel!

Shadow je zou ook een early test kunnen doen zoals suiker.

Wow wat leuk nieuws allemaal! Paradise gefeliciteerd! Suiker nu wordt het wel heel spannend!!!

Ik heb ook goed nieuws, ik ben van de medicijnen af en goedgekeurd door de longarts. Bijna t traject helemaal afgesloten!! Nu focus op reïntegratie en balans in t werk en prive zoeken zodat ik mij echt weer fit gaan voelen.
Wauuwww meiden wat ewn spannend nieuws allemaal! Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd Paradise!! en suikerbloem ook!! inderdaad een vruchtbaar dagje zo haha. Leuk meiden!!
Ook jij gefeliciteerd suikerbloem! Geweldig nieuws allemaal!

Dikke knuffel voor jou krullenbol!

Ik heb gister op het werk ook een tegenslag te horen gekregen betreft verminderen van uren. Dus ik baal hier ontzettend van. Ik heb een andere leuke vacature gezien waar ik vandaag denk ik nog op ga reageren.

Het loopt weer niet zoals gehoopt, maar alsnog gaan we voor een klein wondertje.
Paradise wat een geweldig nieuws!!!! Gefeliciteerd!!

Ohh Suikerbloem jij ook yeeey wat leuk gefeliciteerd!! wat een vruchtbaar groepje tot zover, hopelijk geldt dat voor de rest ook !!

@Aster wat een topnieuws !! hopelijk voel je je gauw fit

@ krullenbol wat vervelend zeg sterkte ermee! dikke knuffel! wie weet toch zwanger?? ik zou ook dinsdag ongesteld moeten worden, ik zou nog afwachten met testen want is wel erg vroeg nu. Maar het kan wel dat je al wat voelt hoor mocht je zwanger zijn.

@Devenie dat is balen zeg hopelijk vindt je iets anders.

Ik begin per 1 Mei bij mijn nieuwe baan en ga dus 24 uur ipv 32 uur werken. Heb er echt zin in! heerlijk nog meer tijd met mijn zoontje
@Suikerbloem gefeliciteerd!

@Shadow spannend! Het kan bij de symptomen van de cyclus horen maar zeker weten doe je het nooit dus waarom niet gewoon een testje? Volgens mij zijn die van de action gewoon goed hoor!

@Lilly zwanger nee haha dat denk ik niet (helaas ) dan moet er iets heel geks gebeurt zijn dus de kans is echt heel klein.

@Devenie wat vervelend dat nieuws van je werk! Ik zou ook solliciteren joh, wie niet waagt....

Meiden jullie zijn echt kei lief Bedankt voor de sterkte wensen...

Het zijn gewoon een aantal dingen bij elkaar.

Er is heel wat gedoe in de familie wat van invloed is op mijn werk... Ik wil er hier niet teveel over kwijt ivm herkenbaarheid maar wie er meer wilt weten mag altijd een pb'tje sturen hoor!

Daarnaast zitten 2 van mijn beste vriendinnen om beide andere redenen niet goed in hun vel en die willen hun ei ook kwijt bij mij. Wat ik met alle liefde doe maar stiekem kan ik het er niet goed bij hebben.

Ook komt de deadline voor school in zicht. En dat is spannend. Heb ik alle papieren wel, alle juiste handtekeningen op de juiste plek, goede situaties voor mn examen gesprek....

M'n hoofd zit gewoon vol... Maar het komt echt wel goed hoor!
Tralalalala
Inderdaad een vruchtbaar dagje! Ik heb net een digital test van clearblue gedaan en die gad zwanger aan:) dus het is nu zeker!! Heb net slofjes met papa erop gekocht en een kaart waar op staat: 'in de lente is er zoveel om blij van te worden..:)' en daar ga ik wat liefs in schrijven. Nu lekker koken en huisje aan kant maken en dan komt m'n mannetje thuis
Follow your heart!
quote:paradise13109 schreef op 14 april 2017 @ 12:33:

Inderdaad een vruchtbaar dagje! Ik heb net een digital test van clearblue gedaan en die gad zwanger aan:) dus het is nu zeker!! Heb net slofjes met papa erop gekocht en een kaart waar op staat: 'in de lente is er zoveel om blij van te worden..:)' en daar ga ik wat liefs in schrijven. Nu lekker koken en huisje aan kant maken en dan komt m'n mannetje thuis Wat origineel en lief zeg!
Tralalalala
Oh wat ontzettend leuk Paradise en Suikerbloem! Gefeliciteerd!

Spannend Shadowfaxx! Volgens mij werken de action testen prima, ik zag dat ze daar twee testen hebben, ook een early test.

En een knuffel voor jullie Krullenbol en Devenie!
Ohh wat leuk paradise! Heel erg schattig ook met die sokjes.

Als ik dat zo hoor begint het ook te kriebelen hiero! Hahah

Wat vinden jullie, ik heb dus die vacature gezien maar dat is een functie voorals ik straks klaar ben met de opleiding, Juni/ Juli.

Ik ben iemand die wel een gok durft te nemen en zien waar het schip strand.
Ik ben ook het type van: we zien het wel, alles loopt toch wel los. Een klein risico is het misschien wel, maar een leven zonder risico's is ook zo saai;)
Follow your heart!
Bedankt allemaal!! Ik vind het zo spannend, nog steeds niet ongesteld geworden. Mijn vriend is er ook maar druk mee haha, hij appt steeds hoe het met me gaat, zo lief

Hoe voel jij je verder Paradise? Ik heb niet te doen koppijn, ben ook beetje duizelig/licht in mijn hoofd en mijn borsten staan op knappen
Ik zou het gewoon proberen Devenie, helemaal nu je toch bijna klaar bent met je opleiding. Wie niet waagt, wie niet wint!
Jeetje dames, wat een nieuws vandaag. Suikerbloem jij ook gefeliciteerd.

Shadowfaxx: de testen van Kruidvat schijnen ook heel goed te zijn. Heb je al wat gehaald om te testen?

@ Devenie: ik zou er voor gaan, gewoon solliciteren!!

@ Krullenbol: succes met alles, ik hoop dat je af en toe ook even tot rust kunt komen!

@ Paradise: ik ben heel benieuwd hoe je vriend gaat reageren vanavond!!!
Doen Devenie! Toen ik solliciteerde op mijn baan duurde het ook nog drie maanden voordat ik m'n diploma zou krijgen. Ik werd gewoon aangenomen en kon alvast parttime aan het werk, terwijl ik nog m'n studie afmaakte!
Jaaaa wel vertellen hoe je vriend reageerd paradise!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven