Zwanger worden vanaf zomer 2017

03-01-2017 12:20 1051 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na jaren van meelezen op deze pijler nu eindelijk zelf een topic openen. Vriend en ik hebben besloten om vanaf deze zomer gaan proberen om zwanger te worden. Vind het heel leuk, maar ook super spannend. Daarom lijkt het me leuk om met anderen hier over te schrijven, over het wachten en dan om ervaringen uit te wisselen als we er echt voor gaan. Lijkt me zo gek om na jaren van voorzichtig zijn nu juist zwanger te willen worden

Ik word trouwens binnenkort 30 en mijn vriend is 31.

Deze week slik ik mijn laatste pil om te kijken of ik daarna een cyclus krijg. Heb een app op m'n telefoon geïnstalleerd om te kijken hoe mijn cyclus is en wanneer de vruchtbare dagen zijn (plan is om dan nog condooms te gaan gebruiken tot de zomer). En wil dan straks ook foliumzuur halen zodat ik daar op tijd mee kan beginnen.

Hieronder een tabel!

NaamLeeftijd/partnerHoeveelste kindjeNODRondeBijzonderhedenAcrobaleno25 / 271e--Waarschijnlijk starten deze zomerSneeuwwitje30 / 311e--Start juni?Bibi25 / 261e---Siepel29 / 311e--Gestopt met pil, cyclus op gang gekomenZjuulz33 / 302e--Vorige zwangerschap IUITrijntje32 / 323e--Dochter 5 jaar, zoontje 10 wekenAster33 / 381e--Wachten vanwege medische situatieSuikerbloem28 / 281e--Zwanger Lilly28 / 282e--Zoontje van 2 jaarMajoorZoetekauw25 / 381e--Zwanger Paradise26 / 311e---Krullen-bol27 / 341e---Shadowfaxx27 / 321e---Evda34 / 333e--Dochter 10 mnd, zoon 4,5Imt29 / 321e---Devenie26 / 281e---Browneyes30 / 281e---Vlammetje31 / 342e--Dochter 17 maandenOlive22 / 281e---Haarlemsmeisje28 / 291e---Rose-Elise25 / 291e--Trouwen op 3-4Summer /1e---Greys30/392e---Lottie28 / 301e---Zuidse33 / ?2e--ZoontjeMarl28 / 271e---Bouvrie38 / 382e--Zoontje van 2Nav26 / 321e--Trouwen in juliTheekopje27 / 311e---

Heel leuk idee paradise! Ben zoooo benieuwd hoe hij reageert! Lijkt me geweldig.

Ik dacht dat het aan mij lag maar Devenie ik ben blij dat jij ook de kriebels noemde want die ontstonden bij mij ook meteen!

En wat betreft sollicitatie: zeker doen! Ik ben zelf ook aangenomen bij mijn eerste baan terwijl ik nog moest afstuderen. En wat betreft zwanger worden bestaat het ideale moment toch niet voor een baas

En suikerbloem ook jij gefeliciteerd! Wat fijn dat je vriend zo lief is. Hoe was het om de test in handen te hebben?

En ik maar blij zijn dat ik vanmorgen eindelijk ongesteld ben geworden twee weken te laat dus ik was wel opgelucht. Over een paar maandjes juist super blij met het tegenovergestelde hoop ik! Maar nu is het echt te hectisch met werk, al een tijd maar nu best extreem. Hele hoge werkdruk waardoor nu de onderlinge sfeer ook aan het escaleren is. Hoop niet dat dit te lang duurt want ik zit er al weken niet lekker van in m'n vel...

Krullenbol heftig hoor, zoveel aan je hoofd ook op zoveel vlakken. Denk je ook goed aan jezelf? Op z'n tijd relaxen en een keer nee zeggen tegen anderen is wel nodig! Misschien doe je dat al heel goed hoor maar jouw situatie verdient ook tijd en aandacht van mensen om je heen, niet alleen andersom. In elk geval dikke
Vanmiddag kwam m'n vriend eerser thuis van verwacht, helemaal moe van het werk... zegt ie: 'ik kan er nu even niks bij hebben hoor'

Dus ik schenk hem wat drinken in en ik geef hem de kaart... hij werd lijkbleek en kon het maar niet geloven. Een wandeling later zegt hij: ik word echt papa he? En toen hebben we elkaar de dikste knuffel ooit gegeven... nu samen genieten van dit heerlijke nieuws:)

Ik voel me goed, ren alleen om de haverklap naar de wc om te plassen en merk dat ik licht ben in mijn hoofd. Verder nergens last van (afkloppen;) haha)

Fijne avond allemaal!!
Follow your heart!
-Ahw wat lief paradise! leuk om te lezen, ik dacht tijdens het eten er nog even aan haha.

- acrobaleno pfff ja! hahah Zo wordt het wachtten er niet makkelijker op :p

- Wat betreft de sollicitaties, ik ben druk bezig met met opnieuw maken van mijn motivatie. i'll give it a try.

We zien wel hoe alles gaat lopen, het is niet dat ik weg moet. Moet er natuurlijk wel op vooruit gaan.

Hoe voelen de andere pregnant ladies zich? een beetje oke?
Wow van harte gefeliciteerd Paradise!

Super leuk!

Geniet van dit gevoel, ook samen!!

En suikerbloem ook gefeliciteerd! Vruchtbare dag!

Voor de zekerheid kun je een clearblue test doen, die kan al 5 dagen voor je ongesteld moet worden, worden gedaan!

Laat je het ons weten?

En krullenbol, hopelijk een rustig weekend voor je. Even tot rust komen!

War betreft de sollicitaties, gewoon doen toch. Nee heb je, ja kun je krijgen!
-arcobaleno: heel onwerkelijk, we kunnen het nog steeds niet geloven dat het echt zo zou kunnen zijn.

-greys: morgen ga ik weer een test doen, doe het toch liever met ochtendurine en had gister geen tijd meer om er 1 voor vandaag te kopen.

Ik laat het zeker weten!

Nog steeds niet ongesteld dus dat is fijn! Wil het zo graag ook al gelijk aan mijn ouders vertellen, maar ergens vind ik het ook verstandiger om daar iets langer mee te wachten. Maar ze willen zo graag grootouders worden, dus ik kan niet wachten om het te vertellen!
Spannend suikerbloem!

Dat is ook een lastige keuze.

Xxxx
Wat een goed nieuws! Gefeliciteerd Paradise en suikerbloem! Ik ben nu op een baby shower dus reageer later uitgebreider!
Snap dat je niet kan wachten tot je het aan je ouders kan vertellen Suikerbloem!!

Veel plezier op de babyshower Vlammetje!

Ik moet vanavond op schoonfamiliebezoek, schoonzus zal er ook zijn
Net mn schoonzus gezien met dr bolle buikje dan begint het nog meer te kriebelen hihi!

Summer, soort van succes gewenst dan maar
Tralalalala
En suikerbloem vandaag weer positief getest?

Ik heb zelf nog geen test gehaald, enige moment dat ik in de stad was waren Mijn moeder en zus erbij. Ik kan nu op z'n vroegst donderdag een test kopen omdat ik na Pasen meteen een paar dagen weg ben met mijn werk. Donderdag zou ik ook al ongesteld moeten zijn dus wie weet is een test dan niet eens meer nodig. Hebben het in totaal 4x onveilig gedaan, dus kans lijkt me niet echt groot. Zeker omdat spiraal er nog maar net uit was. We zullen zien

Fijne Pasen iedereen. Misschien voor de meeste hier dr laatste Pasen zonder kersvers baby'tje
Fijne Pasen allemaal!!

Dankje Krullenbol en snap dat het meer begint te kriebelen als je je zwangere schoonzus ziet

Worden dan nog even spannende dagen tot je kan testen/ongesteld wordt Shadowfax!

Gister was op zich wel gezellig, maar ze zaten me wel te testen of ik nog alcohol dronk. Nu was het geluk dat ik de Bob was, maar volgende keer moesten we echt samen een wijntje doen

Dus dat wordt binnenkort maar eens een wijntje en twee maanden van tevoren wil ik met alcohol stoppen (ik drink sowieso weinig alcohol).
Hi.

Ja ben ook benieuwd hoe ik dat ga verstoppen als ik geen wijn kan drinken.

@schadowfax... je kan ook via bol.com bestellen lekker anoniem
En suikerbloem, al getest..?

We zijn een beetje nieuwsgierig
Jeeetje, ik kijk een paar dagen niet en allemaal fantastisch nieuws! Gefeliciteerd Suiker en Paradise!

Spannende periode dus, Shadowfaxx! Hopelijk donderdag dan wat meer duidelijkheid? :-)

En Krullenbol, voel je je alweer een beetje beter? Wel leuke dingen gepland met Pasen?
Ik heb gisteren weer een test gedaan en er verscheen weer een licht streepje. Alleen heb ik een paar uren daarna wat bloed verloren en gisteravond weer.

Voorlopig doe ik even geen test omdat ik deze onzekerheid/ onduidelijkheid slecht trek. Ik zie het wel of ik nog meer ga bloeden of niet.
Van harte gefeliciteerd, paradise13109! En heel erg spannend, suikerbloem! Je kunt wel wat bloed verliezen als je zwanger bent, maar het blijft heel natuurlijk erg spannend allemaal..

Er worden er zo steeds meer zwanger, hihi. Erg leuk om te zien! Ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig hoe bij iedereen de persoonlijke situatie eruit ziet. Hoeveel werken jullie, met hoeveel komen jullie ongeveer per maand rond en heeft iedereen hier spaargeld achter de hand? Ik snap dat het wat persoonlijke vragen zijn, maar ik vind het altijd fijn om mijn eigen situatie te vergelijken met andere mommy's to be!

Dus, ik ben benieuwd!
Blijft spannend inderdaad Suikerbloem, maar ik lees ook vaker dat wat bloedverlies kan. Hopelijk is het een plakker!

Heb geen moeite om persoonlijke vragen te beantwoorden ben sinds deze maand werkloos, werkte 24 uur per week, mijn vriend fulltime. Wonen in koophuis van mijn vriend, hypotheek is op zijn salaris te betalen, ik betaal de boodschappen en gezamenlijke kosten (verzekeringen etc) delen we. Ik heb wel redelijk wat spaargeld achter de hand.
Olive ik vind de persoonlijke vragen ook niet vervelend hoor! Wij wonen net als summer in een koophuis op naam van mijn vriend dat hij met zijn salaris prima kan betalen. Hij betaalt de hypotheek en gwl nu alleen. Ik betaal andere zaken zoals boodschappen, internet en tv, uit eten, dat soort zaken. Zorgverzekering, vakanties, sporten, mobiel, auto etc betalen we allebei voor ons zelf. Ik werk 32u per week, vriend ongeveer 55 tot 60 uur per week (vrachtwagen). Inkomen is bij ons niet zozeer het probleem (ik 2000 netto hij 3000 netto), eerder hoe we met samen circa 90 uur werken, nog zonder reistijd, een huishouden met kids gaan runnen. We sparen nu veel maar wonen dan ook in een huis waar nog veel in moet gebeuren dus regelmatig vliegt het er in grote bakken uit en straks hopen we allebei minder te werken dus dan gaat het inkomen ook omlaag.
Ohw spannend hoor Suikerbloem! Ik ga voor je duimen

Ik vind het ook niet vervelend om te vertellen. Wij wonen nu momenteel even bij mijn ouders in, maar we hebben een koop woning waar we dus rond oktober / november intrekken.

Mijn man werkt parttime bij de marechaussee en heeft daarnaast nog een eigen bedrijf. Ik werk de ene week 40 uur en de andere week 50 uur, na de zomer ga ik 8 uur p/w minder werken, maar dat kom ik alsnog aan 32 & 42 uur pw. Ik ben me momenteel wel aan het oriënteren op de arbeidsmarkt. Natuurlijk zou ik dan erop vooruit moeten gaan wil ik een overstap maken naar een andere organisatie. Maar het is niet dat ik persé weg moet.

We hebben een gezamenlijke rekening waar dus de hypotheek, boodschappen en verzekering enz. allemaal van wordt betaald. Zorgverzekering hoeft mijn man niet te betalen omdat hij bij defensie werkt, dat scheelt wel weer =)
Suikerbloem, hopelijk is 't een innestelingsbloeding!! Had je nu eigenlijk je menstruatie moeten krijgen? Of ben je al wel

Overtijd?

Ik ben beetje huiverig als ik lees hoe betrouwbaar de early testen zijn. 60% eindigt alsnog in een menstruatie omdat voor je menstruatie blijkbaar dat hormoon sowieso iets stijgt. Ik wacht daarom nog braaf een paar dagen voordat ik ga testen. Ik ben nu al twee ochtenden op rij wakker geworden vanwege misselijkheid maar het trok wel snel weg nadat ok iets had.. maar je kan jezelf ooo gek maken natuurlijk

Heb zitten rekenen wanneer het kindje dan geboren zal worden en dat valt precies met kerst. Opzich vind ik het niet heel "erg" als ik ongesteld wordt want dit lijkt me echt een rotdatum om jarig re zijn. Maar mocht ik toch zwanger zijn dan is het natuurlijk wel heeeeel erg welkom!
@summer, hopelijk heb je snel weer een nieuwe leuke baan!

@arcobaleno en devenie. Jullie werken ook best veel uur, willen jullie dat steaks ook nog?

Wij hebben samen een koophuis dus ook hypotheek en de rest van alle lasten. Wonen hier nu half jaar dus spaargeld is eind op nu. Komende weken de tuin aanleggen en dan zijn we wel helemaal klaar en kunnen we weer sparen

Mijn man start deze week bij zijn nieuwe baan en ik heb na de zomer een vastcontract. Ik verdien met 29 (tm 40) uur 1800 (2200) en vriend ook rond de 2000€. Samen komen we dus prima rond.
@summer, hopelijk heb je snel weer een nieuwe leuke baan!

@arcobaleno en devenie. Jullie werken ook best veel uur, willen jullie dat steaks ook nog?

Wij hebben samen een koophuis (nieuwbouw) dus ook hypotheek en de rest van alle lasten. Wonen hier nu half jaar dus spaargeld is eind op nu. Komende weken de tuin aanleggen en dan zijn we wel helemaal klaar en kunnen we weer sparen

Mijn man start deze week bij zijn nieuwe baan en ik heb na de zomer een vastcontract. Ik verdien met 29 (tm 40) uur 1800 (2200) en vriend ook rond de 2000€. Samen komen we dus prima rond.
Hi.

Spannend allemaal dames. Ik duim voor jullie allemaal.

Hier hebben we ook twee inkomen. Mijn vriend werkt 40 uur per week in de financiele sector. Ik werk 32 uur in revalidatie. Samen halen we zo 5000 euro per maand binnen. We hebben spaargeld achter de hand. Maar veel gaat naar het huwelijk in juni hihi. Als we eeb kindje krijgen gaat 1 van ons tweeen een dag minder werken. We wonen sinds 2015 samen in een koophuis .
O spannend suikerbloem, ik snap dat je nog even afwacht en wacht met testen!

Hoop dat het allemaal goed komt!

Verder werk ik 24 uur in de revalidatie en heeft mijn vriend een eigen bedrijf. We wonen in een koophuis, waar we heerlijk wonen!
Hoe gaan jullie het regelen met oppas/opvang met jullie werk?

Hier zal het lastig worden, geen familie in de buurt, dus we zullen aangewezen zijn om gastouder/kinderopvang. Ook is mijn vriend regelmatig weg voor zijn werk en dat is lastig te regelen als ie ineens een paar weken weg moet last minute.

Dankje shadowfax! Heb van het weekend sollicitatie gehad toevallig, hoor over een paar weken pas of ik door ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven