ldvd

14-04-2017 18:14 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik moet even van mij afschrijven.

ben een man van 25, en enkele weken geleden heeft mijn leuke, lieve (ex)vriendin het uitgemaakt na een relatie van 5 jaar.

reden: ze voelt me meer als haar beste vriend, niet meer 'op die manier'. Naar mijn mening is dit gekomen door enkele heftige dingen die zijn gebeurd in mijn persoonlijke situatie het afgelopen halfjaar. En is zij de liefde kwijtgeraakt. Wat in mijzelf de hoop aanwakkert dat het nog weer terug zou kunnen komen. Ironische is dat het net weer lekker ging bij mij en toen ineens het is uit.

Ik heb er helemaal doorheen gezeten, krabbel weer een beetje op maar het is zo ontzettend moeilijk omdat ik haar wel als mijn enige en ware liefde zag en nog steeds zie.

Ook is het moeilijk te behappen dat ze mij ziet als vriend, niet meer als geliefde. Ook niet te begrijpen als ik dat zelf niet zo voel.

Na een week heb ik haar een voorstel gedaan het nog eens te proberen en enkele dingen te veranderen. Ze zei hier op dit moment niet voor open te staan, en dat ze niets uit sluit voor de toekomst. En dat ze erover na zou gaan denken.

We hebben nog afgesproken. Ik voelde duidelijk liefde, ook wel van haar kant. Maar zij ontkent dat keihard maar ik weet wel wat ik aanvoel bij mensen.

De laatste dagen probeer ik het contact laag te houden, ook om haar de ruimte te geven.

Het lijkt echter alsof zij al helemaal klaar is om 'vrienden ' te zijn. Kan dit? na een relatie van 5 jaar er zo snel overheen zijn? of heeft dit langer gesluimerd en is zij al verder dan ik ?

Dit verhaal gaat niet echt ergens heen. Eigenlijk wil ik gewoon tips hoe ik hier mee moet dealen. En of de termen die zij gebruiklt (Ik sluit niets uit voor de toekomst) nog enige hoop geven of enkel slappe excuses zijn om mij niet al te hard af te wijzen. En als ik zou willen dat het ooit nog goedkomt hoe ik mij dan het beste kan gedragen.

Ik ben al bang dat ik nooit meer iemand zal vinden (ik ben erg onzeker) maar vraag me ook af of dat gevoel, dat zij de enige is, de ware en de leukste of dat ooit over gaat. Ook voel ik mij ergens bedrogen dat zij dit zomaar doet, en het niet eens meer een kans wil geven.

Het feit dat de reden, ik voel je als vriend, erg moeilijk te begrijpen is voor mij maakt het allemaal niet makkelijker.

Ik voel me gebroken, onzeker over de toekomst, ineens ontzettend oud (slaat ook nergens op maar je staat ineens weer net zo ver als 5 jaar geleden) en in de steek gelaten.
quote:S-Meds schreef op 14 april 2017 @ 22:12:

[...]

als ze echt had getwijfeld had ze het niet uitgemaakt.Dat is erg scherp gezien.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
quote:S-Meds schreef op 14 april 2017 @ 22:12:

[...]

als ze echt had getwijfeld had ze het niet uitgemaakt.

Daar zit wat in.

Bedankt allemaal voor de opbeurende teksten en ook die wie mij weer even met 2 benen in de realiteit zetten.
quote:lonewolf schreef op 14 april 2017 @ 22:27:

[...]

Daar zit wat in.

Bedankt allemaal voor de opbeurende teksten en ook die wie mij weer even met 2 benen in de realiteit zetten.

Blijf van je afschrijven als je het nodig hebt.

Liefdesverdriet is een afkick van een ex en het wordt beetje bij beetje minder.

Een liefde is mooi met 100% inzet van beiden.

Er zijn zoveel leuke mensen op de wereld.

Je ex is niet de enige en als je er weer aan toe bent hoop ik dat je dat tegenkomt.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
quote:Eslarealidad schreef op 14 april 2017 @ 22:44:

[...]

Blijf van je afschrijven als je het nodig hebt.

Liefdesverdriet is een afkick van een ex en het wordt beetje bij beetje minder.

Een liefde is mooi met 100% inzet van beiden.

Er zijn zoveel leuke mensen op de wereld.

Je ex is niet de enige en als je er weer aan toe bent hoop ik dat je dat tegenkomt.

Dankjewel.

Wat het voor mij extra lastig maakt is mijn lage zelfbeeld, het gebrek aan andere sociale contacten naast mijn relatie. En daardoor het idee dat ik noooooit meer iemand zal vinden. ( Al weet ik ergens dat dat niet realistisch is) Maar dat zit er diep in gebakken. Ook in relatie was ik erg onzeker, en altijd bang geweest haar kwijt te raken. Wat het nu extra hard maakt dat het juist is gebeurd. Alsof ik dit altijd heb geweten dat ze te leuk/knap voor mij was. Klinkt dramatisch maar zo voelt het op het moment.
je bent 25! Natuurlijk vind je weer iemand. Probeer een sociaal leven op te bouwen.
quote:S-Meds schreef op 14 april 2017 @ 22:54:

je bent 25! Natuurlijk vind je weer iemand. Probeer een sociaal leven op te bouwen.Tips?
quote:lonewolf schreef op 14 april 2017 @ 22:56:

[...]

Tips?Ga naar een sportclub, zoek een hobby
Goeie plekken om een leuke vrouw tegen te komen: bibliotheek, supermarkt (check het mandje en je weet of ze single is), feestjes van vrienden, de bioscoop etc. In het gewone leven dus. Mensen vinden ook vaak een partner via of op hun werk of via hun hobby.

Ik denk dat je het beste je aandacht op jezelf kan richten en wat werken aan zelf gelukkig zijn, met jezelf. Dan hoef je ook niet zo aan een partner te hangen. Je zou dus kunnen kijken, of je bv een nieuwe hobby kan beginnen en terwijl je jezelf aan het vermaken bent, wie weet nog iemand tegenkomen ook.
quote:Flowers-and-roses schreef op 14 april 2017 @ 23:14:

Goeie plekken om een leuke vrouw tegen te komen: bibliotheek, supermarkt (check het mandje en je weet of ze single is), feestjes van vrienden, de bioscoop etc. In het gewone leven dus. Mensen vinden ook vaak een partner via of op hun werk of via hun hobby.

Ik denk dat je het beste je aandacht op jezelf kan richten en wat werken aan zelf gelukkig zijn, met jezelf. Dan hoef je ook niet zo aan een partner te hangen. Je zou dus kunnen kijken, of je bv een nieuwe hobby kan beginnen en terwijl je jezelf aan het vermaken bent, wie weet nog iemand tegenkomen ook.

Dankjewel voor deze bruikbare tips.

Ik merk nu pas hoezeer ik in een sociaal isolement ben terechtgekomen gedurende mijn relatie.

Veel vriendenh eb ik nooit gehad, ook nooit zo'n behoefte aan gehad. Maar nu ik geen relatie meer heb merk ik eigenlijk pas hoe weinig, of niks eigenlijk, het nu nog is. 1 ding neem ik mij voor dit nooit meer in een relatie te laten gebeuren.

Nu nog weer een 'nieuw' netwerk opbouwen. Ik ga erover denken hoe ik dit zou kunnen doen.

Ben wel net met een nieuwe baan inc opleiding begonnen, maar helaas een echte mannenwereld en een functie waarin je niet even casual kan gaan staan praten met een vrouw. Dus daar zal ik het niet gaan vinden
quote:lonewolf schreef op 14 april 2017 @ 23:19:

[...]

Ik merk nu pas hoezeer ik in een sociaal isolement ben terechtgekomen gedurende mijn relatie.

Veel vriendenh eb ik nooit gehad, ook nooit zo'n behoefte aan gehad. Maar nu ik geen relatie meer heb merk ik eigenlijk pas hoe weinig, of niks eigenlijk, het nu nog is. 1 ding neem ik mij voor dit nooit meer in een relatie te laten gebeuren.

Nu nog weer een 'nieuw' netwerk opbouwen. Ik ga erover denken hoe ik dit zou kunnen doen.

Ben wel net met een nieuwe baan inc opleiding begonnen, maar helaas een echte mannenwereld en een functie waarin je niet even casual kan gaan staan praten met een vrouw. Dus daar zal ik het niet gaan vindensportschool
quote:lonewolf schreef op 14 april 2017 @ 23:19:

[...]

Ben wel net met een nieuwe baan inc opleiding begonnen, maar helaas een echte mannenwereld en een functie waarin je niet even casual kan gaan staan praten met een vrouw. Dus daar zal ik het niet gaan vinden

Nee, laat dat nooit meer gebeuren, zo een sociaal isolement.

Ga op dansles, sportschool wat hierboven al is gezegd of eventueel daten wanneer je eraan toe bent.

Nieuwe mensen ontmoeten.
Even een update..

We zijn een paar dagen verder en er is toch best wat veranderd.

Ik heb besloten geen contact meer op te nemen met ex en haar echt de ruimte te geven.

Sindsdien zoekt zij meermaals per dag contact met mij.

We hebben zelfs gebeld en het voelde weer helemaal zoals het was, ze zei ook dat ze me gemist heeft met de paasdagen.

We hebben het er ook nog over gehad het niet dan toch weer samen te proberen. Ze zegt dat ze dit misschien wel wil maar weet het nog (steeds) niet zeker. En het is net of ze het van zichzelf niet mag, gaat hele resolute dingen zeggen van ik heb een beslissing gemaakt en daar mag ik niet meer op terugkomen enz.

Zondag hebben we afgesproken om 'iets leuks' te gaan doen. En om bepalde problemen die de hoofdreden van onze breuk waren uit te praten. Ze zegt dat ze dan misschien veranderd maar ik mag niet teveel hoop hebben.

Ik vind mezelf de afgelopen week tussen wal en schip en dit is een positie waarin ik niet verder kom. Ik had liever gehad dat ze zei dat het nooit meer goed kwam, of dat ze het nu weer wil proberen, dan wist ik tenminste waar ik aan toe was.

Wat is jullie mening hierover?

Ik heb wel duidelijk gemaakt dat haar gedraal mij erg veel pijn doet en belemmerd op dit moment. Dat ik heel graag met haar verder wil en dat ze nog best wat tijd mag nemen, maar dat ze dan we een beslissing zal moeten maken: of ze laat me gaan, of we gaan samen verder.

Doe ik hier goed aan?
quote:lonewolf schreef op 18 april 2017 @ 22:07:

Even een update..

We zijn een paar dagen verder en er is toch best wat veranderd.

Ik heb besloten geen contact meer op te nemen met ex en haar echt de ruimte te geven.

Sindsdien zoekt zij meermaals per dag contact met mij.

We hebben zelfs gebeld en het voelde weer helemaal zoals het was, ze zei ook dat ze me gemist heeft met de paasdagen.

We hebben het er ook nog over gehad het niet dan toch weer samen te proberen. Ze zegt dat ze dit misschien wel wil maar weet het nog (steeds) niet zeker. En het is net of ze het van zichzelf niet mag, gaat hele resolute dingen zeggen van ik heb een beslissing gemaakt en daar mag ik niet meer op terugkomen enz.

Zondag hebben we afgesproken om 'iets leuks' te gaan doen. En om bepalde problemen die de hoofdreden van onze breuk waren uit te praten. Ze zegt dat ze dan misschien veranderd maar ik mag niet teveel hoop hebben.

Ik vind mezelf de afgelopen week tussen wal en schip en dit is een positie waarin ik niet verder kom. Ik had liever gehad dat ze zei dat het nooit meer goed kwam, of dat ze het nu weer wil proberen, dan wist ik tenminste waar ik aan toe was.

Wat is jullie mening hierover?

Ik heb wel duidelijk gemaakt dat haar gedraal mij erg veel pijn doet en belemmerd op dit moment. Dat ik heel graag met haar verder wil en dat ze nog best wat tijd mag nemen, maar dat ze dan we een beslissing zal moeten maken: of ze laat me gaan, of we gaan samen verder.

Doe ik hier goed aan?

Hmm, zoals je merkt, is de enige manier om een ex terug te krijgen, haar te laten gaan. Ik krijg het idee dat je dat halve bak doet. Een van de redenen, waarom het gevoel van veel vrouwen voor een man minder wordt, is omdat hij niet de leiding neemt. Als ze vraagt: "wat gaan we doen", dan zegt hij: "zeg jij het maar of "wat wil jij?".

Nu leg jij de beslissing bij haar. Je zegt: ze moet me laten gaan. Dat is gewoon niet mannelijk. Mijns inziens moet je veel beslissender zijn, nu maak je van jezelf een optie, omdat je bang bent te verliezen.Je bent bang voor die emotionele pijn.

Maar in feite heb je al verloren, ze houdt je alleen aan het lijntje. Ze geeft je alle mogelijkheden om te laten zien dat je een man bent, maar jij pakt hem niet.

Ik zou zeggen: "ik vind je geweldig, maar vrienden blijven, gaat het voor mij niet worden. Dus als je eruit bent dan hoor ik het graag van je en dan spreken we weer iets af". Je moet die beslissing bij haar neerleggen, maar niet met jezelf laten spelen. Hieruit spreekt dat je geen optie wilt zijn.

Als ze contact zoekt, meteen een date plannen en als ze weer moeilijk gaat doen nou dan is het wel duidelijk en zeg je weer, nou ik hoor het wel als je een date wil. Voor de rest gewoon laten voor wat het is, want jagen werkt alleen averrechts.
Als ze echt bij je zou willen zijn, dan zou ze bij je zijn.

Als ze steeds zo twijfelt, dan wil ze het niet graag genoeg.

En ze geeft jou alleen maar valse hoop door zo te dralen, goed van je dat je haar gezegd hebt dat dat pijn doet!
quote:spell68 schreef op 18 april 2017 @ 22:21:

[...]

Hmm, zoals je merkt, is de enige manier om een ex terug te krijgen, haar te laten gaan. Ik krijg het idee dat je dat halve bak doet. Een van de redenen, waarom het gevoel van veel vrouwen voor een man minder wordt, is omdat hij niet de leiding neemt. Als ze vraagt: "wat gaan we doen", dan zegt hij: "zeg jij het maar of "wat wil jij?".

Nu leg jij de beslissing bij haar. Je zegt: ze moet me laten gaan. Dat is gewoon niet mannelijk. Mijns inziens moet je veel beslissender zijn, nu maak je van jezelf een optie, omdat je bang bent te verliezen.Je bent bang voor die emotionele pijn.

Maar in feite heb je al verloren, ze houdt je alleen aan het lijntje. Ze geeft je alle mogelijkheden om te laten zien dat je een man bent, maar jij pakt hem niet.

Ik zou zeggen: "ik vind je geweldig, maar vrienden blijven, gaat het voor mij niet worden. Dus als je eruit bent dan hoor ik het graag van je en dan spreken we weer iets af". Je moet die beslissing bij haar neerleggen, maar niet met jezelf laten spelen. Hieruit spreekt dat je geen optie wilt zijn.

Als ze contact zoekt, meteen een date plannen en als ze weer moeilijk gaat doen nou dan is het wel duidelijk en zeg je weer, nou ik hoor het wel als je een date wil. Voor de rest gewoon laten voor wat het is, want jagen werkt alleen averrechts.

Dankjewel voor deze tip. Dit ga ik zondag zeggen tegen haar als ze aan de gang blijft.

Die afspraak laat ik namelijk wel doorgaan, die dingen moeten we echt nog bespreken. Maar dat is me iets te persoonlijk om dat hier goed uit te leggen helaas .
Ajoh. Je gaat dat helemaal niet zeggen. Je bent daar te zacht voor. Ze kijkt je lief aan. Jullie praten het uit en vervolgens zegt ze nog steeds.. ik weet het allemaal nog niet.

En dan? Oke over een week wil ik het weten?

Week later en dan?

Jij gaat 100% voor haar maar zij niet voor jouw. Anders was er wel iets meer duidelijk. Ze weet dat ze je nu pijn doet. 1 kans zondag. Als het zo blijft weet je genoeg. Je trekt aan een dood dier en je doet jezelf het meest pijn.
Bam!!!!
quote:Ycjoo- schreef op 18 april 2017 @ 23:13:

Ajoh. Je gaat dat helemaal niet zeggen. Je bent daar te zacht voor. Ze kijkt je lief aan. Jullie praten het uit en vervolgens zegt ze nog steeds.. ik weet het allemaal nog niet.

En dan? Oke over een week wil ik het weten?

Week later en dan?

Jij gaat 100% voor haar maar zij niet voor jouw. Anders was er wel iets meer duidelijk. Ze weet dat ze je nu pijn doet. 1 kans zondag. Als het zo blijft weet je genoeg. Je trekt aan een dood dier en je doet jezelf het meest pijn.

Je hebt waarschijnlijk gelijk.

Al wil ik wel voorop stellen dat ik heilig geloof dat ze het écht allemaal even niet weet, en dat niet zegt om mij te manipuleren of expres aan het lijntje te houden. Ik kan me voorstellen dat het zo lijkt maar daarvoor ken ik haar te goed.

Hoewel je gelijk hebt dat ik daar misschien te zacht voor ben, realiseer ik me wel dat het een keer ophoudt en wil ik die grens wel duidelijk trekken. Voor haar en voor mezelf.

Het is alleen makkelijker gezegd dan gedaan, want als je zelf nog vreselijk veel van diegene houdt ga je overal in mee en doe je alles wat in je macht ligt om het weer recht te breien, zelfs als je diep van binnen weet dat dit er niet meer in zit.
Als je overal in mee gaat ben je mentaal niet sterk.

En dat is ook moeilijk met liefdesverdriet. Want je staat meestal wat verder van jezelf af.

Het mooiste zou zijn als jij dicht bij jezelf blijft en je niet met haar leven bemoeien.

Zo van, weet je het al? Of: ik hoop snel een antwoord te krijgen. Ik heb ook eens bijna gesmeekt zoals, zullen we dan dit of zullen we dat...hoe gek was ik toen. Nu zie ik dat wel als ik dat plaatje bekijk. De adrenaline spoot uit mijn lijf, ik moest hem terug. Pffff wat was ik verkeerd bezig.

Zij moet het uitzoeken. Laat het bij haar.

Wat van haar is, is van haar en wat van jou is, is van jou. Zij wil iets vanuit haarzelf. Net als jij dat wil.

Ga niet overtuigen. Laat de controle los.

Probeer niet in die wachtkamer te blijven zitten.

Laat de realiteit zijn werk doen.

Dat is altijd minder pijnlijker dan weerstand bieden tegen de realiteit.
Mm. Wat je voor zou kunnen stellen, is dat ze even heel ouderwets een brief schrijft aan je waarin ze vertelt waarom het zo moeilijk voor haar is een keuze te maken. Ik zou het real live contact even afhouden. Het zou kunnen dat ze het gewoon nog steeds prettig vindt om bij je te zijn en ik denk dat ze je beter even kan gaan missen.

Maar persoonlijk, zou ik er klaar mee zijn. Ik vind het niet fair wat ze doet, wat de reden ook is, ze laat je zwemmen nu. Ze heeft niet het alleenrecht op jullie relatie, op de aan en uit knop. Nu laat je haar de baas zijn in jullie crisis omdat je zo graag met haar verder wilt gaan. Maar ik denk dat dat niet verstandig is, ook voor je zelfvertrouwen als ze wel echt niet meer wil. Ik denk dat die kans er nog steeds dik in zit eigenlijk.

Ik ben een vrouw maar ik snap dat gedrag dus totaal niet. Je weet of je van iemand houdt of niet en als dat zo is, kun je een crisis wel aan. Dat getwijfel. Alsof ze aan het shoppen is voor nieuwe schoenen en die ene winkel in haar achterhoofd houdt omdat ze daar in de aanbieding waren. Om te zien, of ze nog betere vindt of dat ze bij haar eerste keuze zal blijven. Je bent geen formulier met een stempel 'ja' of 'nee' erop, je bent een mens en jij hebt ook recht om te zeggen wat jij wilt. Je kunt ook een deadline stellen, over twee weken wil ik je definitieve antwoord. Ik zou dat overwegen hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven