Internetseks, wie doet eraan en waarom?

01-02-2009 12:24 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een open deur natuurlijk, de titel van mijn inbreng, maar het is bedoeld als eye catcher.

Internet heeft nieuwe manieren teweeggebracht voor mensen om, vaak anoniem, seks te bedrijven in hun eigen veilige omgeving. Doen vrouwen het vaker dan mannen, of toch het voorspelbare omgekeerde? Worden speeltjes uit de kast gehaald? Geeft het voldoening? Is het de spanning? Is er schuldgevoel ten opzichte van je partner? Word internetseks omgezet in praktijkseks? Waarom? Hoe is het daarna?

Dezelfde vragen heb ik voor wat betreft telefoonseks. Bij het laatste gaat het vaker om bekenden, al dan niet buitenechtelijke relaties.

Jullie mening s.v.p.
Is dit een onderzoek ofzo? In dat geval hoort het op het prikbord. Zo niet, dan zou het wel sympathiek zijn ook je eigen ervaringen te delen. Maar het lijkt verdacht veel op een onderzoek...
Peas on earth!
Ik heb geen persoonlijke ervaringen, alleen mijn vrouw betrapt. Is dat persoonlijk genoeg voor jou?
Zou je die vragen dan niet eens aan je vrouw gaan stellen? Lijkt me een stuk constructiever.
Ja, dat vind ik echt.
Vooropgesteld dat internetsex niet mijn kopje thee is, wat zouden mijn ervaringen van doen hebben met jullie relatie? Dat bepalen jullie toch samen?
Dat is rot voor je. Maar in welk opzicht helpt het je om antwoorden op je vragen te hebben? Als veel mensen het blijken te doen, is het dan ineens geaccepteerder dat je eigen vrouw het ook doet? Hoe moet ik dat zien?
Peas on earth!
En je opstelling lijkt idd op een onderzoek.
Ja, dat vind ik echt.
Dus als uit dit zeer representatieve onderzoek komt dat meer vrouwen het doen als mannen, dan is het niet zo erg dat je je vrouw hebt 'betrapt'?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Vreemd, word ik aangevallen? Ik stel reële vragen. Het gaat om ideevorming voor mezelf. Ik heb er wat aan. Vreemde reacties van jullie allemaal, het gaat jullie goed.
Ik heb je een zeer concreet advies gegeven. Vind ik toch wel aardig van mezelf.

En voor onze ideevorming is het wel zo handig dat we wten waarom je ermee komt.

Helemaal niet aanvallend, dus.
Ja, dat vind ik echt.
Ik heb het in het verleden wel gedaan.

Omdat ik heel erg eenzaam was en mijn man een onwijze lul.

Nu hij mijn exman is vindt hij dat overigens zelf ook.

Kan me niet voorstellen dat dit een opbeurend antwoord is, maar goed.

Denk inderdaad niet dat je door dit aan andere vrouwen voor te leggen een representatief kader kunt vormen waarbinnen je het gedrag van je vrouw kunt plaatsen. Dus het advies om met haar te gaan praten in plaats van met vreemden is zo slecht nog niet.
Inderdaad, als je eigen vent een incompetente lul is....
Spanning, daar gaat het (meestal) om.

Ik heb wat afgezwieberd (cybersex) vroeger maar uiteindelijk is het geen vervanging voor 'the real thing'. Tenminste, voor mij niet. Wel was het in mijn geval een enorm tekort aan aandacht en onzekerheid. Maar dat is vast niet voor iedereen zo.

Voor een partner is het ontzettend heftig om achter te komen. Dat vond ik ook toen ik mijn ex betrapte (keer op keer op keer). Heel pijnlijk.

Hoewel het dus geen vervanging is voor de echte seks binnen een relatie wordt het door de ander, die er mee wordt geconfronteerd, als bedreigend ervaren en dat vind ik volkomen begrijpelijk.

Wat zegt je vrouw als je er met haar over praat?
Heerlijk voor 'erbij' en om in de stemming te komen !!!!

Ik denk dat IEDEREEN er i n mee of mindere mate wel aan doet... ontkenners zijn leugenaars !!
quote:Francientje74 schreef op 01 februari 2009 @ 13:05:

Ik denk dat IEDEREEN er i n mee of mindere mate wel aan doet... ontkenners zijn leugenaars !!

Erm... oh?

Ik doe het niet. Ik vind er geen bal aan, doe mij the real thing maar. En anders niks.
Wat een onzin, Francientje.

Ik denk dat IEDEREEN er i n mee of mindere mate wel aan doet... ontkenners zijn leugenaars !!Hoe kom je daar nou toch bij?

Ik denk dat IEDEREEN er i n mee of mindere mate wel aan doet... ontkenners zijn leugenaars !!Ok, ok, ik heb net gepost op het Tantra seks met Sting topic. I confess......

Als ik daar nou van in de stemming moet komen...

Nou nee hoor...En daarbij.. Ik heb niks nodig voor "erbij"..
quote:eleonora schreef op 01 februari 2009 @ 13:12:

[...]

Ok, ok, ik heb net gepost op het Tantra seks met Sting topic. I confess......Ja, da's een manier om in de stemming te komen... .
een man , o dagen lid en denkt zo nu wil ik weleens een onderzoekje voor mijn bedrijf of zit je te geilen op de reacties hier.
Ja, dat vind ik echt.
hoi mam!
Ja, heel veel vrouwen doen het, ik verbaas me ook altijd over opmerkingen over mannen zijn vreemdgangers, duh, daar is in de regel wel een vrouw bij nodig...er zijn zelfs onderzoeken geweest die aantonen dat voor veel vrouwen internetsex bevredigender is. Kan me er wel iets bij voorstellen...over sex chatten kan heel opwindend zijn, je hoeft alleen maar met jezelf bezig te zijn, kan er zitten in je afgetrapte sloffen en je ongekamde haar en je voordoen als een vamp...en aan de andere kant zit een (in de regel anoniem) persoon die jou voor dat moment de leukste (geilste) persoon op aarde vindt. Tis hartstikke nep natuurlijk, maar dat doet er op dat moment niet toe. Is ook verschil in beleving denk ik voor veel vrouwen en mannen, mannen zijn visueler ingesteld, vrouwen minder, die zullen aan de tekst in een chatbox genoeg hebben. Schokkend om je vrouw zo aan te treffen, voor haar ook niet echt haar geweldigste ervaring neem ik aan. Wat internetsex met name zo bedreigend maakt, maar dat is mijn bescheiden mening, is dat er een persoon aan de andere kant van de kabel zit, ook al kun je er in gedachte helemaal niet mee bezig zijn die persoon ooit in het echt te gaan treffen. Sterkte...
die ik wilde bestaat al...
2nd life ziet er uit alsof ze er ook inderdaad aan toe is. Wat zijn vrouwen (helaas moet ik veralgemeniseren) onvermurwbare achterdochtige wezens.

Lees mijn lippen (ik heb ze alleen op mijn gezicht): ik ben niet van een onderzoeksbureau en daarmee basta over deze paranoia. Damn!

De laatste reactie vind ik de meest zinvolle.

Klote, als je je vrouw op een onbetamelijke wijze ontdekt met iemand, waarmee ze me eerder heeft bedrogen, in een pijnlijk en bijzonder traag helingsproces na overspel. Ik kan jullie vrouwen van harte een boek aanbevelen dat ik vorig jaar had ontdekt dat de belevenissen van een man op dit gebied beschrijft. Alsof het over mij ging. Licht gebroken van De Benjamin. Ik heb allang met mijn vrouw gesproken, zoals Brugman een schorre stem van overgehouden. Neen, liefde is veel complexer dan men denkt en ik durf me te wagen in het hol van de feministische leeuw op dit forum. Een beetje meer reacties van niveau zou niet verkeerd zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven