Welke naam?!?!

18-04-2017 13:49 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik twijfelen erg over de meisjesnaam. Welke vinden jullie mooier?

Yuna

Zoey

En dan wel op deze schrijfwijze omdat we er graag een y in willen!
Zoë dan en geen Zoey, vreselijk.

Waarom die Y op het eind?

Ik heb vaak toch een bepaalde associatie bij namen die eindigen op ey.

Yuna ( ik zou dus Juna zeggen als in juni maar blijkbaar is dat niet goed. Dus waarschijnlijk kan ze vaak gaan verbeteren) vind ik ook niet heel mooi maar veel beter dan Zoey.
quote:ShaunTheSheep schreef op 18 april 2017 @ 14:05:

[...]

Baby olifantje in Dierenpark Amersfoort is vorige week Yunha genoemd........

O echt dat wist ik niet

Ach ja, TO doe waar jullie je goed bij voelen zou ik zeggen
Blijf dat toch altijd weer apart vinden dat wij als forummers een naam mogen uitkiezen pff
Yuna. Of Zoë op normale manier. Het gaat bij een naam toch om uitspraak en niet om schrijfwijze lijkt mij.
Yinthe.
quote:wondertje3 schreef op 18 april 2017 @ 15:07:

Blijf dat toch altijd weer apart vinden dat wij als forummers een naam mogen uitkiezen pffJa.. ik moet ook nog vragen of het wel verantwoord is om mijn kindje straks Beppie te noemen. Het forum rules tenslotte
Zo he, wat een reacties al!

De meningen zijn verdeeld en vooral over de schrijfwijze zie ik wel ??. De reden dat wij een y willen is omdat mijn andere 2 kinderen dat ook in hun naam hebben en wij dat wel leuk vinden om dat door te zetten.

Een naam spellen vind ik in deze tijd heel "normaal" net als de uitspraak. Tegenwoordig worden de meest simpele namen helemaal omgegooid! Denk dat de vraag van hoe spel je de naam dus sowieso wel gevraagd gaat worden. Zelfs mijn naam word al 35jaar lang fout geschreven ??.

En nee het is niet de bedoeling (wondertje3) dat jullie de naam uitzoeken, alles kan nog veranderen maar wou gewoon heel graag weten hoe anderen tegen een naam aan kijken. Op een gegeven moment weet je het gewoon niet meer en aangezien we niet alles nog "openbaar" willen delen kan je je vrienden ook niet zomaar vragen hoe en wat. Daar zijn deze forums toch ook een beetje voor.
Hebben jullie anders nog leuke ideeën en ja dan wel met de Y erin! Liefst korte namen. Yenthe en Yara zijn in de familie al gegeven waaronder aan een hond ??
Ik snap die Y-hype ook niet. Vooral als het zo kunstmatig is toegevoegd aan een naam, echt verschrikkelijk. Ik zou voor Zoë gaan.quote:GinnyJones schreef op 18 april 2017 @ 13:59:

[...]

Helemaal mee eens maar ook daar zal een klankverschil inzitten. Juna wordt uitgesproken als de maand Juni maar dan met een A op het eind. Yuna word uitgesproken als Joena.Klopt wel denk ik, maar ik vermoed dat het gros van de mensen Yuna ook als Juuna gaat uitspreken..
Yasmin

Yade

... Ik kende een Yacintha

Daar houdt t op, de Y is niet mijn ding
Myra, Ayla, Myrthe.

quote:Sam4 schreef op 18 april 2017 @ 16:00:

Een naam spellen vind ik in deze tijd heel "normaal" net als de uitspraak. Tegenwoordig worden de meest simpele namen helemaal omgegooid!

Dat vind ik dus vreselijk. Daarom heeft onze zoon een klassieke naam op gebruikelijke spelwijze.

Hoe heten je andere 2 kinderen?
Beide zijn leuk! Zoey vind ik niet zo storend, juist wel grappig met een twist en als je perse met een Y wilt kan je elke naam die begint met een J of eindigt met en IE gebruiken toch ach en dat moeten spellen... zou eerder kijken naar een naam waar je geen rare dingen op kunt rijmen ivm pesterijtjes.
quote:MN-- schreef op 18 april 2017 @ 16:11:

[...]

Dat vind ik dus vreselijk. Daarom heeft onze zoon een klassieke naam op gebruikelijke spelwijze.

Hoe heten je andere 2 kinderen?vreselijk. Saskia wordt dan Saskya... blegh
quote:MN-- schreef op 18 april 2017 @ 16:11:

[...]

Hoe heten je andere 2 kinderen?

Nou idd. Ik vind moeten spellen ook niet normaal.

Dochter haar naam kun je ook met een y ipv een i schrijven maar dat vind ik toch echt een versie van "goh kijk ons eens origineel doen".
quote:Sam4 schreef op 18 april 2017 @ 16:02:

Hebben jullie anders nog leuke ideeën en ja dan wel met de Y erin! Liefst korte namen. Yenthe en Yara zijn in de familie al gegeven waaronder aan een hond ??

Nou ja als het je dus niet uitmaakt dat het kind de rest van haar leven haar naam moet spellen kun je iedere naam met een i erin tot y maken.

Kym bv.

Nog wat namen ( niet mijn smaak overigens)

Amy, Demy, Yasmin, Yasmijn, Yana, Desy, Dunya, Carolyn enz.
Wat is iedereen toch heerlijk negatief zeg! Ik weet het, ik vraag om een mening maar niet om afgezeken te worden. De namen die ik heb voorgesteld zijn hele normale namen en komen gewoon voor in de namenlijsten!! En ja ook deze schrijfwijze bestaat!! Het feit dat ik het "normaal" vind dat namen tegenwoordig gespeld moeten worden is omdat ik de naam van mijn dochter al in 3 verschillende schrijfvarianten heb gezien! Die ook nog in haar klas zitten en dan heb ik er niet eens om interessant te doen een Y ingestopt, die hoorde er al in namelijk.

De namen van mijn kinderen houd ik maar privé aangezien ik alleen maar interessant wil doen met de Y in de naam en ik daar niet op afgezeken wil worden!! Hellosunshine87, jij bent tenminste lekker nuchter in je reactie, dank daarvoor. Ik heb in elk geval geen zin in discussies, wou gewoon graag gezellig op een forum "meekletsen" en hoopte dat jullie me "verder" konden helpen in onze keus.
Ah we mochten alleen reageren als we de namen geweldig vinden.

Vraag dan niet als je de antwoorden niet wil horen.

Wat is dat toch de laatste tijd met die to die zodra ze antwoorden krijgen die ze niet bevallen meteen in de "iedereen in zo negatief" modus schieten en beledigd zijn.

Doe lekker Yuna Zoey. Gewoon dubbelop. Hoef je ook niet te kiezen.
quote:Sam4 schreef op 18 april 2017 @ 21:41:

Wat is iedereen toch heerlijk negatief zeg! Ik weet het, ik vraag om een mening maar niet om afgezeken te worden. De namen die ik heb voorgesteld zijn hele normale namen en komen gewoon voor in de namenlijsten!! En ja ook deze schrijfwijze bestaat!! Het feit dat ik het "normaal" vind dat namen tegenwoordig gespeld moeten worden is omdat ik de naam van mijn dochter al in 3 verschillende schrijfvarianten heb gezien! Die ook nog in haar klas zitten en dan heb ik er niet eens om interessant te doen een Y ingestopt, die hoorde er al in namelijk.

De namen van mijn kinderen houd ik maar privé aangezien ik alleen maar interessant wil doen met de Y in de naam en ik daar niet op afgezeken wil worden!! Hellosunshine87, jij bent tenminste lekker nuchter in je reactie, dank daarvoor. Ik heb in elk geval geen zin in discussies, wou gewoon graag gezellig op een forum "meekletsen" en hoopte dat jullie me "verder" konden helpen in onze keus.Doe eens niet zo kattig joh.
quote:Eloise_Xennakiss schreef op 18 april 2017 @ 22:00:

Ah we mochten alleen reageren als we de namen geweldig vinden.

Vraag dan niet als je de antwoorden niet wil horen.

Wat is dat toch de laatste tijd met die to die zodra ze antwoorden krijgen die ze niet bevallen meteen in de "iedereen in zo negatief" modus schieten en beledigd zijn.

Doe lekker Yuna Zoey. Gewoon dubbelop. Hoef je ook niet te kiezen.Dit klinkt echt zo negatief!
quote:GinnyJones schreef op 18 april 2017 @ 22:48:

[...]

Dit klinkt echt zo negatief!

Weet ik wat ik negatief vind? Dat jij hier in je uppie popcorn zit te eten.

Geef eens wat door. Jammie.
quote:MS1993 schreef op 18 april 2017 @ 13:59:

Wat grappig. Wij zijn nu ook bezig met zwanger worden en ik wil er ook persé een Y in hebben. Ik zei altijd: als het een meisje wordt, gaat het Yara heten. Bleek de hond van mijn vriend zijn exschoonmoeder zo te heten.. Ons buurmeisje overigens ook. Blijf het een hele mooie naam vinden. Maar Yuna vind ik ook een prachtige naam! Ik zou zeker daar voor gaan. Ook een naam die je nauwelijks hoort.Wat leuk dat ook jullie een naam met een Y erin willen gaan gebruiken als jullie een dochter zouden verwachten! En net als jou vind ik ook Yara een mooie naam maar net als bij jullie is die al vergeven aan een hond ???? . hoop dat jullie snel zwanger mogen zijn en ook opzoek kunnen naar een mooie naam.
Layla is de enige die ik nog kan bedenken. Vindt Zoëy niet zo mooi eruit zien, dan zou ik zelf die andere doen.
Yolanda of Yomanda.
Zoey ken ik alleen als jongensnaam. Die snap ik dus niet zo voor een dochter.

Zoë is op heel veel manieren uit de spreken. Zoowie, zoowee, hoe wil je het uitspreken?

Yuna zou ik als joena uitspreken.

Juna zou ik als juuna uitspreken.

Hoe wil je het uitspreken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven