Gezondheid alle pijlers

Mirena klachten

18-04-2017 15:58 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal,

ik ben nieuw hier, dus mogelijk ga ik een topic starten die al bestaat... Maar goed, ik wil graag eens jullie mening horen.

SInds 3,5 week heb ik een Mirena spiraal. Nu is het zo dat ik sinds een week of 2 enorme bekkenpijn heb, dat uitstraalt naar mn benen. Een heel zwaar en verweekt gevoel. Ben uiteraard al terug gegaan naar de arts, die geeft aan dat ik het met pijnstillers nog aan zou moeten kijken. Maar heel eerlijk gezegd twijfel ik of ik m er niet uit zal laten halen.... Of is dit wel erg snel opgegeven?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ja dat is wel heel snel.
In de bijsluiter staat dat je enkele maanden last kunt hebben buik- of rugpijn. Ik had zelf ook echt wel drie maanden last van een zeurende buikpijn, alsof ik ongesteld moest worden. Ik voelde me ook een beetje 'gloomy'. Ik dacht toen ook: als het zo moet, dan hoeft het van mij niet. Maar ik heb toch besloten om af te wachten en daar heb ik geen spijt van gehad. Op een dag realiseerde ik me dat ik nergens meer last van had en ik ben nu erg tevreden over de Mirena. Maar goed, je moet voor jezelf beslissen of je het nog langer kan verdragen, want ik kan niet voelen wat jij voelt.
eens met bovenstaande, even doorzetten nog.(herken het overigens wel )
Ik verbaas me hier toch wel over... heb je je helemaal niet verdiept in de bijwerkingen, TO?
ja tuurlijk heb ik me verdiept, sterker nog, dit is de 2e keer dat ik een Mirena laat plaatsen. De eerste heeft er 4 jaar ingezeten. Dit is echter voor het krijgen van kinderen geweest. Toe had ik die ervaring niet. Ik vind het toch wat vreemd dat ik na 15 min lopen/bewegen door mn benen zak van de pijn.

Dus misschien was ik niet helemaal duidelijk in mijn eerste post. Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die dat soort klachten ervaren hebben
Ik heb mijn bekkenpijn gehouden. Dat wil zeggen :ik heb het als ik ongesteld moet worden /ben. Heb ik ook met Mirena, maar mijn cyclus wordt er dan ook niet door onderdrukt. (aangetoond met een BBZ, dat was wel een vervelende bijwerking :-))
Ik zou nog wat langer afwachten, ik had de eerste weken ook flinke pijnklachten.
quote:RegretteRien schreef op 18 april 2017 @ 16:56:

Ik heb mijn bekkenpijn gehouden. Dat wil zeggen :ik heb het als ik ongesteld moet worden /ben. Heb ik ook met Mirena, maar mijn cyclus wordt er dan ook niet door onderdrukt. (aangetoond met een BBZ, dat was wel een vervelende bijwerking :-))

oh dat is zeker een vervelende bijwerking! Ik vind het niet erg als ik deze klachten een paar dagen per maand heb, ik hoop alleen niet dat ik dit langdurig hou...

De eerste keer met Mirena werd ik niet meer ongesteld, maar dat zal nu vast ook anders zijn.... Vloeien doe ik nu al 3 wkn...
Zijn veel topic over trouwens, ook als je nieuw bent kan je die vinden door de zoekfunctie of Google (viva+mirena) te gebruiken ;)
Hier ook bekend en weer over.

Wel een paar keer per jaar pijn in mijn bil en dan word ik dus een soort ongesteld light. Man vind dat heel grappig.

En ik ben emotioneel heel erg instabiel, was altijd een stoer mens met ook stoere banen en kan nu bijv niet vertellen over mijn kind zijn paasdiner zonder in huilen uit te barsten.

Vooral bij leuke dingen.

I nlane mirena!
Trouwens, zit je mirena wel goed? Is daar naar gekeken na plaatsing? Aangezien je drie weken vloeit nu. Dat gebeurt wel eens wanneer mirena niet goed zit en bv is gaan zweven
tja, huisarts gaf aan dat ie goed zit, heeft wel gekeken. Maar zonder echo uiteraard... Dus of ie dan ergens op de verkeerde plek zit? Ik heb besloten nog een weekje aan te kijken en als de klachten dan nog zo zijn, ga ik weer terug.

Huisarts gaf wel aan dat als het erger zou worden en/of ik koorts zou krijgen dat ik terug moest komen.
Hij kon de touwtjes dus voelen/zien? Dan zal ie inderdaad wel goed zitten.. balen dat je nu zoveel last heeft, maar als het eenmaal goed is ben je voor jaren klaar.
Ik heb n het plaatsen van Mirena bijna 10 weken bloedverlies gehad. Soms was het een paar uurtjes niet maar verder wel aanwezig.

Nu eindelijk over!!(na 4 maanden)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven