Is dit raar?

18-04-2017 19:24 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets te vieren en wil hiervoor familie mee uit eten nemen. Is het raar om bij zoiets gebruik te maken van de AH restaurantactie? Het beperkt ze namelijk wel in de keuze op het menu. Vooral de vegetariërs.
quote:pejeka schreef op 18 april 2017 @ 19:42:

[...]

Weet je, als ik zou worden uitgenodigd door iemand van wie ik weet dat ze geen gigantisch budget hebben, dan zou het me worst zijn. Letterlijk en figuurlijk. Dan zou ik het gebaar waarderen en ook al is er voor mij dan niks anders te eten dan een cesar-salad en een omelet, dan nog zou ik een geweldige avond hebben, gewoon al omdat ik zou meegenieten van het glunderende gezicht van degene die dit feestje gaf. Omdat ik zou weten dat het voor háár of hém toch een rib uit het lijf zou zijn, ondanks bonnen of andere compensaties. En dat zou ik dan zó waarderen. Nou, dan eet je even wat eenvoudiger, maar daar gaat het dan niet om. Toch?Precies! Ik zou het niet raar vinden als je die bonnen gebruikt.
Mijn liefste ex en zijn vrouw hebben mij, man en kinderen eens getrakteerd op een dagje Efteling. De vinkentering hebben ze zich gespaard en gebedeld, voor al die kortingbonnen. Allemaal om ons eens gezellig mee te kunnen nemen naar de Efteling. Ik vond het zoooo lief .
quote:Lady_Voldemort schreef op 18 april 2017 @ 20:01:

Mijn liefste ex en zijn vrouw hebben mij, man en kinderen eens getrakteerd op een dagje Efteling. De vinkentering hebben ze zich gespaard en gebedeld, voor al die kortingbonnen. Allemaal om ons eens gezellig mee te kunnen nemen naar de Efteling. Ik vond het zoooo lief .Wat lief
Helemaal niet raar. Lief van je.

En het zou mij een worst zijn hoor of je met bonnen betaald als je mij mee uit eten neemt. Ik zou het sowieso super lief van je vinden.

Ik ben 2x met de bon uit eten geweest, 1x hadden we alle keuze de andere keer ( ander restaurant) was er een vast menu met steeds 3 keuzes voor elke gang.

Weet je het is vooral het gebaar.

Ik neem mijn moeder voor haar verjaardag mee naar de sauna. Heb het al verteld zodat wr een datum kunnen prikken. Eerlijk gezegd dat ik het betaal met dagje uit zegels.

Nou dat boeit haar echt niet, ze was super blij.

Sterker nog ze begon meteen dat zij dan het eten zou betalen. Euh lief mam maar ik neem jou mee uit, laat je portemonee maar thuis.
Ligt ook aan het restaurant. Bij sommige restaurants kun je met die bonnen gewoon van de kaart eten.

Overigens vind ik het niet raar, meestal kun je wel kiesen tussen vlees/vis/vega. Lief dat je trakteert.
Ik vindt het een leuk gebaar, en ik zou het niet erg vinden om beperkt te worden in de keuze van het eten.
quote:Lady_Voldemort schreef op 18 april 2017 @ 20:01:

Mijn liefste ex en zijn vrouw hebben mij, man en kinderen eens getrakteerd op een dagje Efteling. De vinkentering hebben ze zich gespaard en gebedeld, voor al die kortingbonnen. Allemaal om ons eens gezellig mee te kunnen nemen naar de Efteling. Ik vond het zoooo lief .
N
Niet raar! Gaat om de gezelligheid en wat jij ermee wilt laten zien (dat je iets te vieren hebt en dat met hen wilt delen).
quote:pejeka schreef op 18 april 2017 @ 19:42:

[...]

Weet je, als ik zou worden uitgenodigd door iemand van wie ik weet dat ze geen gigantisch budget hebben, dan zou het me worst zijn. Letterlijk en figuurlijk. Dan zou ik het gebaar waarderen en ook al is er voor mij dan niks anders te eten dan een cesar-salad en een omelet, dan nog zou ik een geweldige avond hebben, gewoon al omdat ik zou meegenieten van het glunderende gezicht van degene die dit feestje gaf. Omdat ik zou weten dat het voor háár of hém toch een rib uit het lijf zou zijn, ondanks bonnen of andere compensaties. En dat zou ik dan zó waarderen. Nou, dan eet je even wat eenvoudiger, maar daar gaat het dan niet om. Toch?

Dat ben ik helemaal met je eens maar ik redeneerde even vanuit mijn rol als gastvrouw.

Ik weet natuurlijk niet welk budget TO heeft.
Maar is het afhankelijk van mijn budget hoe 'oké' het is dat ik AH-restaurantzegels gebruik?
quote:oeps12 schreef op 19 april 2017 @ 10:47:

Maar is het afhankelijk van mijn budget hoe 'oké' het is dat ik AH-restaurantzegels gebruik?Joh ik vind het prima! Als gast zou het me helemaal niks uitmaken maar je vroeg om een mening toch? Ik zou het als gastvrouw niet zo snel doen omdat ik de beperking lastig vind. Als de beperking in keus niet zo groot is, gebruik ze gewoon!

Maar is het afhankelijk van mijn budget hoe 'oké' het is dat ik AH-restaurantzegels gebruik?Als je genoeg geld hebt en je wil trakteren zou ik de bonnen, als ze teveel beperken, dan niet gebruiken. Dat zou voor mij als gierig voelen. ( als trakteerder zelf , dus mijn gevoel)
quote:gizzmo-returns schreef op 19 april 2017 @ 11:23:

[...]

Als je genoeg geld hebt en je wil trakteren zou ik de bonnen, als ze teveel beperken, dan niet gebruiken. Dat zou voor mij als gierig voelen. ( als trakteerder zelf , dus mijn gevoel)Dat gevoel zit er bij mij ook. Dat ik gierig ben als ik niet gewoon de volle mep betaal. Aan de andere kant zit er echter weer een stemmetje in mijn hoofd dat dit onzin is, en dat het mij ook eigenlijk niet zou uitmaken als ik werd uitgenodigd.

Maar is het afhankelijk van mijn budget hoe 'oké' het is dat ik AH-restaurantzegels gebruik?

Trakteren op een etentje in een restaurant voor meerdere mensen is gewoon duur. Klaar.

Dus ik zou het volledig begrijpen wanneer je hier de AH-actie voor gebruikt, ik zou de uitnodiging en het gebaar nog steeds waarderen.
quote:gizzmo-returns schreef op 19 april 2017 @ 11:23:

[...]

Als je genoeg geld hebt en je wil trakteren zou ik de bonnen, als ze teveel beperken, dan niet gebruiken. Dat zou voor mij als gierig voelen. ( als trakteerder zelf , dus mijn gevoel)Fijn, iemand die mijn commentaar begrijpt
Beperkte keus ben je als vegetarier aan gewend hoor. Ik schiet in de stress als ik opeens bij een vegetarisch restaurant uit de hele kaart kan kiezen. Gewoon doen, hartstikke leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven