Is dit raar?

18-04-2017 19:24 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets te vieren en wil hiervoor familie mee uit eten nemen. Is het raar om bij zoiets gebruik te maken van de AH restaurantactie? Het beperkt ze namelijk wel in de keuze op het menu. Vooral de vegetariërs.
Ik zou niet weten waarom, wel even aangeven van te voren dat je dit zo doet i.v.m. beperkt budget.

Maar ik denk dat ze het al lang leuk vinden dat je trakteert. Ik zou er als jouw gast in ieder geval zeker niets van zeggen of vinden.
Als je vind dat je echt iets te vieren hebt met je familie zou ik inderdaad iets kiezen waar iedereen voldoende keus heeft ja..
Houd er wel rekening mee, dat je bij een boeking via de kaarten en met een grotere groep, je niet altijd je dag van voorkeur kan krijgen of heel lang van te voren al moet boeken.
Ik zou het niet zo raar vinden maar ja ik heb schoonouders met wie we bijna altijd met de restaurant-actie en social deal etc uit eten gaan.

Maar meestal kan je het menu toch al zien dan vraag je aan de vegetariers of ze dat ok vinden.
Leuk toch, idd even van te voren vermelden dat je gebruik maakt van AH zegels zeker voor vegetariers wel fijn om van te voren te weten
Nee, leuk gebaar toch? En als je familie van je houdt, weten ze echt wel dat jij een beperkt budget hebt en weet je, daar gáát het toch ook niet om? Ik zou het al helemaal leuk vinden als een familielid ons wilde trakteren en al zou dat in een friettent zijn bij wijze van spreken, dan nog waardeer ik het gebaar. Dus gewoon doen. En wie erover zeurt, is het aankijken niet waard.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik zou het heel lief vinden en het gegeven paard niet in de bek kijken.
Waarom ga je niet zelf koken?

Kun je het zo duur en feestelijk maken als je wil.
Trakteer jij ? Of moeten ze alsnog zelf een deel bij betalen ?

In het eerste geval is een beperkte keus helemaal niet erg, zolang als er maar keus is voor mensen die geen vlees / vis eten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou inderdaad hun keuze niet willen beperken. Vind ik minder gastvrij. Kun je de bonnen niet een andere keer inzetten?
Maar raar zou ik het niet vinden, lief juist!
quote:herfstappeltaart schreef op 18 april 2017 @ 19:29:

Ik zou inderdaad hun keuze niet willen beperken. Vind ik minder gastvrij. Kun je de bonnen niet een andere keer inzetten?Ik zou het niet erg vinden als mijn keuze beperkt is mits er voor vegetariers ook wat te eten is, het gaat om het idee en de gezelligheid.
Wij eten regelmatig met bonnen, en dan kun je gewoon van de kaart eten. Wat zijn de beperkingen bij deze actie? Het lijkt mij geen probleem in ieder geval.
quote:herfstappeltaart schreef op 18 april 2017 @ 19:29:

Ik zou inderdaad hun keuze niet willen beperken. Vind ik minder gastvrij. Kun je de bonnen niet een andere keer inzetten?Jij zou familie op jouw kosten niet mee naar de Italiaan nemen omdat ze daar geen Cinees hebben? Of niet mee nemen naar een grill reataurant ondat ze daar maar de keuze uit twee vegetarische gerechten hebben voor tante Betje ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Helemaal niet raar.

Qua keuze beperkt, hoe gastvrij moet men zijn. Als ik mensen thuis uitnodig is de keuze toch ook beperkt
Goed kijken waar je de bonnen wil gebruiken, soms kan het gewoon van de kaart en soms is het een beperkte kaart. En anders gebruik je die bonnen voor de rest van de groep en koop je een 'los' gerecht voor de vegetariers.

Even van te voren bellen en je probleem aangeven helpt vaak ook. Dan kan er soms gewoon net wat meer.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 april 2017 @ 19:32:

[...]

Jij zou familie op jouw kosten niet mee naar de Italiaan nemen omdat ze daar geen Cinees hebben? Of niet mee nemen naar een grill reataurant ondat ze daar maar de keuze uit twee vegetarische gerechten hebben voor tante Betje ?

Nee maar wel als ze bij wijze van spreken in dat italiaanse restaurant keuze hadden tussen pizza of lasagne.

Of dat er inderdaad weinig te kiezen zou zijn voor de vegetariër.
En volgens mij is er bij deze acties altijd keus tussen vega, vis of vlees. Wel beperkte keuze misschien, maar wel een keuze en dus altijd een gerecht beschikbaar. Tenzij ze daar dan ook nog eens heel kieskeurig in zijn, zou het volgens mij geen punt moeten zijn. Misschien ze inderdaad even de opties laten zien van te voren. En check of je ze wel mag gebruiken als je met heel veel mensen komt eten.
quote:pejeka schreef op 18 april 2017 @ 19:29:

Nee, leuk gebaar toch? En als je familie van je houdt, weten ze echt wel dat jij een beperkt budget hebt en weet je, daar gáát het toch ook niet om? Ik zou het al helemaal leuk vinden als een familielid ons wilde trakteren en al zou dat in een friettent zijn bij wijze van spreken, dan nog waardeer ik het gebaar. Dus gewoon doen. En wie erover zeurt, is het aankijken niet waard.Helemaal eens.
Ligt er een beetje aan hoe beperkt beperkt is.
quote:gizzmo-returns schreef op 18 april 2017 @ 19:38:

En volgens mij is er bij deze acties altijd keus tussen vega, vis of vlees. Wel beperkte keuze misschien, maar wel een keuze en dus altijd een gerecht beschikbaar. Tenzij ze daar dan ook nog eens heel kieskeurig in zijn, zou het volgens mij geen punt moeten zijn. Misschien ze inderdaad even de opties laten zien van te voren. En check of je ze wel mag gebruiken als je met heel veel mensen komt eten.En ook eens. De keuze is sowieso "beperkt", vega of niet.
quote:herfstappeltaart schreef op 18 april 2017 @ 19:37:

[...]

Nee maar wel als ze bij wijze van spreken in dat italiaanse restaurant keuze hadden tussen pizza of lasagne.

Of dat er inderdaad weinig te kiezen zou zijn voor de vegetariër.Weet je, als ik zou worden uitgenodigd door iemand van wie ik weet dat ze geen gigantisch budget hebben, dan zou het me worst zijn. Letterlijk en figuurlijk. Dan zou ik het gebaar waarderen en ook al is er voor mij dan niks anders te eten dan een cesar-salad en een omelet, dan nog zou ik een geweldige avond hebben, gewoon al omdat ik zou meegenieten van het glunderende gezicht van degene die dit feestje gaf. Omdat ik zou weten dat het voor háár of hém toch een rib uit het lijf zou zijn, ondanks bonnen of andere compensaties. En dat zou ik dan zó waarderen. Nou, dan eet je even wat eenvoudiger, maar daar gaat het dan niet om. Toch?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 18 april 2017 @ 19:42:

[...]

Weet je, als ik zou worden uitgenodigd door iemand van wie ik weet dat ze geen gigantisch budget hebben, dan zou het me worst zijn. Letterlijk en figuurlijk. Dan zou ik het gebaar waarderen en ook al is er voor mij dan niks anders te eten dan een cesar-salad en een omelet, dan nog zou ik een geweldige avond hebben, gewoon al omdat ik zou meegenieten van het glunderende gezicht van degene die dit feestje gaf. Omdat ik zou weten dat het voor háár of hém toch een rib uit het lijf zou zijn, ondanks bonnen of andere compensaties. En dat zou ik dan zó waarderen. Nou, dan eet je even wat eenvoudiger, maar daar gaat het dan niet om. Toch?+1
Nee hoor, helemaal niet raar. Vorig jaar bij ons restaurant alleen keuze uit 2 menu's. Toen kon je kiezen vlees of vis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven