Uitgerekend begin november 2017 - openbare tabel

10-03-2017 13:55 334 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend begin november 2017! Voor de dames uit het oude topic of nieuwe dames die ook graag mee willen schrijven!

Inloggegevens om de tabel te wijzigen:

NaamLeeftijd (v/m)Kindje #UitgerekendGeslachtAfsprakenBijzonderhedenTorina36/342e (1 jr)23 oktoberVerrassing-hiesje35/433e (3 + 1 jr)28 oktoberVerrassing-Saar199026/261e28 oktobernnb18-05 geslachtsbepalingdaisybelle38/413e (12 + 10 jr)31 oktoberVerrassing08-05 controleIJsblauw1 novembernnb-Maaary30/372e (1 jr)3 novembernnb-cosmopolitan220835/381e4 novembermeisje7-06 controle vk

18-05 geslachtsbepalingkat198927/301e6 novembernnb-eagle_eye29/341e6 novembernnb04-05 termijnecho @ SpanjeWanderlust4ever32/?1e6 novembernnb18-05 echo @ ZwedenDookster27/301e7 novembernnb26-04 termijnechoapril882e (1 jr)12 novembernnb-Estela136/362e13 novembernnb-Mliekk27/272e (2 jr)16 novembernnb-Jet199323/271e17 novembernnb02-05 termijnecho

Karien85

Uit de tabel gehaald ivm lang niet meeschrijven: keet30, Loes23 & Koekebakster. Willen jullie er weer in, dan zijn jullie uiteraard van harte welkom
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:21
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
4.43% gewijzigd
@ hiesje, laten we hopen dat alles goed zit. Denk aan je! Een hele dikke knuffel in ieder geval.

@ daisybelle, heel fijn! Hoop dat je een beetje opgelucht bent na de echo. Blijft sltijd spannend.

@ jet, lekker hoor op vakantie. En fijn hoor dat je van te voren de echo hebt.

@ maaary, denk naar zo; je hebt er toch geen invloed op dus het is aftellen. Maar ik snap dat hete pannend is.

@ klachtjes.. hier al twee weken niet meer misselijk. Mijn borsten zijn enorm gegroeid en blijven gevoelig. Buikje gaat al duidelijker wat boller staan.

Morgen naar gynaecoloog, geen idee of ik gelijk mijn termijnecho krijg, daar krijg je nooit een antwoord op in dit land
Ja hoor eagle eye zat weer verkeerd ingelogd...sorry
Hartje klopt. Kindje beweegt. Ben wel doorverwezen naar het ziekenhuis want ik blijf bloed verliezen.

Komende dagen rustig aan en dan nogmaals controle.

Het kan nu alle kanten nog op, dus even spannend.

Pffff.straks even jullie lezen. Even mentaal nergens ruimte voor.
Wat fijn hiesje, dat het nu alles goed lijkt! Maar oooh wat een spannende tijd ga je tegemoet. Wanneer moet je naar de gynaecoloog?
@hiesje: oh hiesje.. wat spannend en eng.. ik duim voor je! En @daisybelle: wat fijn, alles goed! Ik mag donderdag a.s, wij liepen even ver, ik ben benieuwd of er bij mij nog wat aangepast word aan de datum. Ik heb een goed gevoel erover.. al maak ik mezelf soms gek door, net als jou daisybelle, op internet te gaan zoeken naar miskramen of iets dergelijks, moet ik ook gewoon niet doen. Kwaaltjes nemen nu ook af. Ik geef de hormonen de schuld, wat betreft de onzekerheid! Kan niet wachten tot donderdag.
Ik ben vandaag al gelijk naar de gynaecoloog geweest vanwege de hoeveelheid. Maar ook daar was alles gewoon qua echo en met baarmoedermond. Vrijdag terug om nog eens te kijken behalve als het ineens veel erger wordt dan eerder terug. Op dit moment nog steeds gutsen bloed. Al 2 keer schone kleding en kraamverband.
Wat raar hiesje... had de gynaecoloog geen enkele mogelijke verklaring? Sterkte
Thanx voor alle lieve berichtjes dames. Geen echte verklaring gehad behalve dat het vruchtje goed uitziet en niet de oorzaak lijkt. Iets in mijn lichaam dus, maar dat kan wel gevolgen hebben voor de zwangerschap en tot het bloeden stopt zullen we het niet weten. Veel onzekerheid dus en extra controles.

@daisy. Proficiat met de goede echo

@eagle. Leuk morgen naar de gyn, hopelijk even spieken ook.
Daisy ik ben blij voor je!!

Hiesje jeetje wat schrikken zeg! Nou ja als het al 2 keer goed zit op zich dan gaan we er maar vanuit dat het goed blijft!! wel balen zeg bloedingen.

Vandaag de standaard bloedtest in het ene ziekenhuis laten doen en de nipt in het andere

Een hoop van Hot naar her maar goed het is geregeld. Nu een paar weken wachten. Vanavond gaat vriend het aan z'n zoontje vertellen, spannend!
De standaard bloedtest had ik vorige week al laten doen, vandaag de uitslag gekregen: alles is prima in orde. Geen enge ziektes en alle bloedwaarden waren dus goed. Vanmiddag 5 kwartier zitten wachten in het ziekenhuis om bloed voor de NIPT af te nemen. De vk verwacht geen langere wachttijd voor de uitslag, dus die zal ik met een week of 2 wel hebben.

Spannend, Cosmo, hoe oud is zijn zoontje?

Hiesje, ik blijf voor je duimen!
Cosmo, hoe ging het?
Fijn dat je standaard test goed was Daisy. Ik verwacht dat alles ook wel in orde zal zijn hier. Hoewel ik het idee van een hivtest toch altijd een beetje eng blijf vinden. T zal je maar gebeuren....

Het vertellen ging prima! Het ging via Skype want stiefzoontje woont in het buitenland. Mijn vriend zei dat ik zwanger was en dat stiefzoon dus een broertje of zusje zou krijgen. Hij antwoordde; "Ow leuk" en dat was 't... Heeft er nog niet echt een idee bij denk ik. Nou ja wie weet komt de echte reactie later nog.

Gisteravond ook de zwangerschap op facebook gegooid en echt iedereen ingelicht. Leuk al die reacties. Er is toevallig ook een vriendin van mn zus 2 dagen later uitgerekend en een vriendin is 9 weken verder.

Hiesje heb je nieuws?
Ja, die hiv test vond ik ook het spannendst inderdaad.

Die reactie van je stiefzoontje Het zal nog wel even op hem in moet werken inderdaad.

Het ziet er naar uit dat we het hier morgen toch kunnen vertellen, ik vind het maar spannend hoor, hoe ze zullen reageren. Als de kinderen het weten, gaan we het ook wereldkundig maken.. misschien ook wel via Facebook inderdaad. Bereik je wel een boel mensen in 1 klap.

Inderdaad Hiesje, hoe is het bij jou?
@cosmo, wat een grappige reactie van je stiefzoon. De impact op zo'n kind komt misschien ook echt pas na de geboorte. Mijn oudste is er wel echt mee bezig en verteld willekeurige mensen over de baby in mama haar buik. Ook erg grappig. Ze vraagt nu ook echt door over wie er allemaal uit wiens buik komt.

@daisy. Spannend morgen vertellen aan de kinderen. Wij vertellen niks via Facebook vanwege familieomstandigheden. Plus man wilt niks over de kinderen op het www totdat ze daar zelf voor kunnen kiezen. Soms vind ik dat jammer al snap ik het wel. Ben je bang voor hun reactie?

Met mij gaat het beter. Ben wel emotioneel en fysiek helemaal op dus lig al de halve dag op bed bij te komen en te slapen. Mat het bloedverlies is duidelijk minder en neemt af. Ik ben benieuwd naar vrijdag.
Wat fijn dat het beter met je gaat en dat de bloeding duidelijk afneemt. Nu hopen op een onschuldige oorzaak! Lekker rustig aan doen, hoor!

Ik zet eigenlijk nooooit meer wat op Facebook, dus ik twijfel inderdaad. En nu mijn kinderen ouder zijn, vraag ik inderdaad of ze het goed vinden als ik ze erop zetten (die enkele keer dat ik dus wel wat plaats daar). De enige reden om het erop te zetten is dat je dus veel mensen in 1 keer bereikt, dus gewoon puur gemak .

Ik ben niet zozeer bang voor hun reactie. Denk dat ze het wel leuk vinden, hoor. Maar toch vind ik het wel spannend. De jongste (bijna 11) zou het fantastisch vinden, maar de andere 2 zijn al duidelijk aan het puberen, dus vraag me af of ze op zo'n wurm zitten te wachten, haha
@ Cosmo, echt een typische kinderreactie als je het mij vraagt, wel grappig!

@ daisy, fijn dat de testuitslag goed was, altijd weer een opluchting.

@ hiesje, wat leuk dat je dochter er zo mee bezig is, lijkt me heel aandoendelijk om te zien!

Goed dat je rustig aan doet. Ik snap dat je er even door heenzit, het is niet niks. Voor je het weet is het vrijdag.

@ saar, jij mag morgen. Spannend!!!

Ik wordt gebeld om een afspraak te maken voor de 12 weken echo en de bloedtest. Blijkbaar vindt dit in het ziekenhuis plaats. Ik wil gewoon een datum voor de echo grrr...

Verder moet ik iedere maand hier naar de huisartsenpraktijk/verloskundige praktijk. Gewoon om een praatje te hebben etc.

Is dat in Nederland ook zo?

Wij gaan het de komende week ouders van vriend vertellen, nog meer familie en onze vrienden. Kijk er echt enorm naar uit om het nieuws met ze te delen. Liever had ik ook alvast de 12 weken echo gehad voordat we zouden gaan vertellen maargoed. Je kunt niet alles nauwkeurig plannen, zeker niet als je in het buitenland woont.
Hi allemaal! Ik wil me graag aanmelden hier.

Ik ben 32 Jaar oud en zwanger van mijn 1e kindje, uitgerekend begin november. Zou graag mee willen praten/lezen hier.
Wanderlust; welkom om mee te schrijven, gezellig!

Nou, wat een nieuws van jullie allemaal! Vooral voor jou Hiesje, wat een stress ineens! Kan me indenken dat het zowel emotioneel als fysiek veel van je heeft gevraagd de laatste dagen! Maar het schijnt idd dat zeker 20% van alle zwangeren bloedingen mee maken en de zwangerschap helemaal gezond uitdragen. Daar zit jij vast ook bij :-)! Sterkte met het opknappen, dat bloedverlies heeft natuurlijk ook veel energie gekost!

En fijn Daisy dat je zulke goede uitslagen hebt! En morgen de dag om het met je kids te delen! Ja joh, ik kan me indenken dat je hun reacties spannend vindt, het is voor jullie allemaal super nieuw weer; zo'n babytje straks in huis!

Nou, ff afwachten dus nog Eagle Eye, voordat je meer gaat zien! Heb je wel goed contact met de verloskundigen tot nu toe? En kun je ook thuis bevallen of moet dat in jouw land standaard in het ziekenhuis? Of ga je daarvoor terug naar Nederland?

Hier rustige dagen gehad. M'n dochtertje heeft vannacht een goede nacht gehad, heerlijk! Dus zelf ook even goed bij kunnen slapen :-). Verder is mijn daginvulling vooral taalstudie met de buurvrouwen haha, dus ik blijf veel in en rondom de flat.

Fijne avond allemaal!
Welkom Wanderlust!

Eagle, ik had gisteren de termijnecho en ik moet 8 mei weer terug, dus daar zit maar 3 weken tussen. Ik vond dat eigenlijk ook wel weer snel, want ik dacht dat er in het begin een week of tussen zat.

Jij bent trouwens toch al bijna 12 weken? Dus gek dat je dan nog geen afspraak hebt inderdaad.

Torina, lekker dat je een nachtje door hebt kunnen halen, kan je erg van opknappen
Is vandaag de grote dag Daisy? Spannend!

Stiefzoontje heeft er wat beter over nagedacht en vindt t helemaal leuk. Het maakt hem zelfs niet uit wat het wordt!
Dank jullie wel. Ik heb komende week een termijnecho. Heb er eerder één gehad (ivm onregelmatige menstruatie) en toen was ik vermoedelijk 6 weken zwanger. Woon in het buitenland en hier zijn onderzoeken als combinatietest en NIPT niet gangbaar. Alleen een echo op 18-19 weken is standaard. Ik wil heel graag uitsluiten dat het kindje een chromosoomafwijking heeft, vandaar dat ik nu een afspraak bij de gyn heb om de mogelijkheden te bespreken (waarschijnlijk is de enige mogelijkheid een vruchtwaterpunctie).
Poeh wat heb ik veel bij te lezen zeg:

@hiesje: fijn om te lezen dat het wat afneemt! Wat een spanning zeg, maar gelukkig is alles goed tot nu toe en dat blijft het ook gewoon! Sterkte.

@cosmo: haha het moest gewoon even bezinken! Fijn dat het nu toch wel erg leuk gevonden word ! En top van de goeie uitslagen! Ik ga morgen maar eens prikken. Natuurlijk weer veel te laat voor de echo maandag.

@torina: heerlijk nachtje geslapen! Nu weer zon goeie nacht gehad?

@saar: hoe was jou term echo?

@eagle-eye : veel plezier met vertellen! En hoop dat je snel weet wanneer je echo hebt!

@wanderlust: welkom! Gezellig dat je meeschrijft!

@daisybelle: veel succes en plezier vandaag natuurlijk!!

@algemeen; merk dat het me veel moeite kost om te schrijven.. ben nog steeds zo misselijk en naar... dus als ik soms wat kort ben sorry!
Nou, ze waren in shock . Stiefkind geloofde het pas toen ik de echo met mijn naam en de datum van 2 dagen geleden liet zien.

Mijn oudste heeft alle namen die op internet te vinden zijn al opgenoemd en mijn jongste was er wat stilletjes van en liet zelfs een paar "schriktranen", zeg maar. Maar ze had al wel voorgesteld om een nieuwe auto te kopen met 7 zitplaatsen. Dan zou zij wel met de baby op de achterste 2 stoelen gaan zitten.

Hiesje, hoe is het vandaag?
En April, excuses zijn niet nodig hoor! Jammer dat je je nog steeds zo slecht voelt...
Hiesje, succes vandaag bij de gynaecoloog. Ik duim voor jullie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven