Alexa/Vesper/Maïte

20-04-2017 22:11 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor ons dochtertje zoeken we een stoere naam die je nog niet zo veel hoort. We zitten nu te denken aan Vesper en Alexa, maar zijn nog niet helemaal verkocht zeg maar. Wat vinden jullie van deze namen? Andere namen op ons lijstje zijn Tessel, Novee (of Noé) en Maïte (spreek uit: Majtee).
Ik ken de naam Maite ook als spaanse meisjesnaam en het wordt uitgesproken als Majte.
Noé! Apart, heb 'm nooit eerder gehoord, maar wel heel erg leuk.

En anders Alexa of Alexis. Ik vind Vesper helemaal niet leuk, Novee, Maïte & Tessel ook niet.

Nova, zoals eerder gesuggereerd, vind ik super mooi.
Noé en het hierboven geopperde Alexis vind ik mooi! Tessel klinkt als Texel, Vesper geeft associaties met Vespa en Maïte zou ik zeker niet uitspreken zoals jullie in gedachten hebben.
Ik vind Maite leuk, zo heet de ex-vrouw van Prince. Doet me dus ook gelijk denken aan het liedje dat hij voor haar had geschreven: The most beautiful girl in the world. Alleen vanwege die associatie zou ik dan ook die naam kiezen.
Am Yisrael Chai!
Ik hoor net dat Maite kort is voor Maria Therese.
De zee is groen
Alexa vind ik prachtig.

De rest niet. Vesper denk ik aan een jongen.

Tessel aan het eiland of een hond.
Alexis is een kattenvoermerk.
Vesper klinkt als een scooter, maar wel populair in regio Rotterdam.

Tessel was de lesbische vriendin van LLLLaura uit GTST.

Maite, ken ik als Maithe (Maaithu). Leuke naam.

Alexa doet me denken aan Alexis uit Dallas (of was het nou die andere serie). In ieder geval het type 'pittige tante'
Ik vind Alexa het mooist, persoonlijk ben ik gek van de naam Lexi
-
Novee!
Vespers is het avondgebed. Ik ik ben niet katholiek maar dit is wel mijn eerste associatie. Zo zou ik mijn kind nooit noemen. Als ze ooit in een buitenland wil wonen/werken waar dit wat meer bekend is is het ook raar.

Ma?te zou ik uitspreken als Mai-te. Best leuk, maar niet hoe jullie het bedoelen.

Tessel vind ik erg leuk klinken (Vesper ook wel trouwens) maar dat is toch echt een eiland.
Texel is een eiland. Tessel is al enkele eeuwen een naam
Ik bedoel ook in associatie/uitspraak
Tessel komt ook van Texel, daar heb je ook een punt. Ik heb zelf Tesselschade nog geopperd bij man, maar die heeft ie gevetood, jammer genoeg... Net als Alexis trouwens, en Lenore. Als er nog een derde komt dan word het spannend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven