Gezondheid alle pijlers

Archillespeesontsteking en peesplaatonsteking

09-05-2008 10:50 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn paps heeft al een jaar lang een archillespeesontsteking en peesplaatontsteking aan beide voeten. Kan dus ook nauwelijks lopen. Heeft iemand de ultieme tip om er vanaf te komen zonder opereren? Wie heeft er ook zo lang over gedaan om er vanaf te komen?

alvast bedankt,

groetjes, Zwieber
Heeft hij al fysiotherapie gehad? Bij mij heeft het destijds ongeveer 3/4 maanden geduurd (achillespeesontsteking). Ik heb wel fysiotherapie gehad. Heb er nu al jaren geen last meer van.
Nee, heeft hij niet gehad, is ook best moeilijk aangezien hij niet eens kan staan. Alles gaat per rolstoel zelfs van de bank naar de wc. Is het dan ook een optie of is ie dan te ver heen?
ik heb ook achillespeesontsteking gehad, een jaar of 10 geleden nadat ik te heftig had gestept op zo'n sportschoolapparaat. T was erg pijnlijk, mijn pees was heel dik. Ik kon wel lopen, maar met pijn. Ik slikte ontstekingsremmers maar ik kon daarmee niet normaal functioneren (werd een trage slak en moest studeren en werken). Heb heel wat tijd fysiotherapie gehad maar t kwam steeds terug. De fysio heeft toen eerst met een soort trillingsapparaat gewerkt. Dat hielp tijdelijk. Daarna is er geforceerd (wat erg zeer deed maar je moet wat), waardoor het eerst erger werd maar m'n lichaam gedwongen werd die plek te helen. Het klinkt heel raar, maar t is daarna nooit meer teruggekomen. Maar bij jouw pa klinkt het wel heel heftig zeg...
sommige fysio's komen ook aan huis, misschien even zoeken, maar ze zijn er wel!
Tis ook heel heftig bij mijn vader. En hij heeft ook zo'n klotehuisarts die alleen maar zegt je moet erop gaan lopen. Ja leuk, maar als je door de grond zakt van de pijn werkt dat echt niet hoor. En hij is heel bang dat hij geopereerd moet worden...
ik heb nu last van een archillespeesontsteking

een voet nogal heftig en de andere in iets mindere mate

ik ben ook aan het zoeken voor een verbetering

ik ga ook contact leggen met een podoloog

die weet alles van voeten en kijkt ook naar de beste oplossing voor schoeisel

en pijnlijk is het zeker...............elk loopje ordt een soort kwelling en vooral opstaan na lange rust of stilstand is hèèl erg vervelend
zie ander bericht
quote:chopper schreef op 30 januari 2009 @ 08:54:

ik doe nu oefeningen stretching op de trap 2 of 3 keer op de trap en 3 sets van 20 met je tenen op de trap en zakken en stretchen met je pees

ik ben ervan overtuigd dat actief met de pees bezig zijn met oefeningen beter is dan afwachten en hopen op beter en allemaal sitzooi erop smeren

het enge met deze blessure is dat het je direct in je leven en werkzaamheden raakt, vooral als je met je beroep veel in beweging bent

maar zowiezo geldt met niets doen, roest je vast
Haai Zwieb,

Ik heb ook ooit een peesplaatontsteking gehad en die is aardig weg gegaan met steunzolen.

Maar daar heeft je vader waarschijnlijk nix aan omdat hij niet kan lopen.

Ik heb er ook een cortisonenspuit in laten zetten en daar heb ik een half jaar profijt van gehad.

Het laten zetten was de hel, maar een half jaar geen pijn was best fijn. En ik heb wel eens iets gehoord over een spalk voor 's nachts, verder geen tips helaas!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Oh, ik lees nu dat je dit hebt gepost een maand of 9 geleden!

Ik ben niet helemaal toerekeningsvatbaar, vanochtend wortelkanaalbehandeling gehad.

Hoe is het inmiddels met je vader?
Ik heb een peesschedeontateking gehad aan beide voeten. Ik Mocht er eigenlijk niet op lopen al helemaal geen traplopen maar wel fietsen. Ik slikte toen wel ontstekingsremmers/pijnstillers om het dragelijker te maken.

fysiotherapie lijkt me heel verstandig als het al zo lang duurt.

(correctiezolen heb ik ook gehad, was wel later en als gevolg van wat anders maar sinds dien ook nooit meer pijn gehad in die regionen)

Ik kan je trouwens aanraden om naar een sportfysiotherapeut te gaan. zoals:

Papendal Sport Medisch Centrum

Dorpsstraat 49/A Rheden

of

http://www.arcusfysiotherapie.nl/
(nog zo'n allerte m*ts :s)
Nee hoor, het is nog steeds niet over maar wel al iets minder. Dat van die spuit, dat wist ik niet. Hij is als de dood voor artsen en spuiten maar het is wel iets waarvan ik het bestaan kan melden.
Ohhh die spuit! Vertel hem niet dat die pijn doen.....................

Dat viel me zo tegen, huisarts stak 'm er zo in precies op de plek waar de meeste pijn was. Die dag kon ik niet lopen, maar daarna toch bijna een half jaar pijnvrij én dat is ook iets waard!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven