Net gestopt met anticonceptie, graag zwanger worden - deel 2

03-06-2008 23:06 5003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, een nieuw topic. Voor mensen die net als wij vanaf mei '08 zwanger willen worden.

NaamLeef

tijdKindje

nr.GestartNODBijzonder-

hedenZwanger?Uitgerek.

datumTiaraatje313Mei '0828 juni 16 april

bevallen 4 aprilBiaha282Mei '0811 juni 15 feb

bevallen 18 febWatje80272Mei '088 aug7 april

bevallen16 aprilThembo301Mei '087 juli 23 maart

bevallen 16 maartSmartie82261Juli '0819 okt JA!23 juniTazzle261Mei '081 mrtFien1351Juni '081 sept 15 mei

bevallen 11 meiKiekeboe23321Juni '084 okt JA!7 juniFoxymama292Juni '0830 aug 14 mei

bevallen 10 meiAnira1980271Juni '0823 sept JA!3 juliPhoehee291Juni '0810 febRobo321Okt '0830 janBrabo84241Jan '0925 febJA!11 nov

De volgende meiden die hier ook meeschrijven of hebben geschreven: Patty4life, Blomke25, Lein77, Adventure, Mayo2502, Corkey, Leeuw82, Suzy en Doperwtje
Nou wat een drukte!

Ik ben al de hele dag bezig met de commode in elkaar zetten en vervolgens schilderen. Het is nl. onafgewerkt eiken, net zoals de vloer. Dus nog een kleurtje erover heen. Gewoon net niet wit, dezelfde kleur als op de kozijnen.

Alles is nu 1 keer geschilderd en ik heb het gehad! Maar nog 1 keertje schilderen en dan is ie wel klaar denk ik (hoop ik..). Ik ben wel blij met de commode! Best groot, volgens mij 1.20 m dus best wel breed.

We hebben natuurlijk nog helemaal geen plek om dit kastje neer te zetten, maar we hebben zelf ook nog geen kledingkast. En ik moet eerlijk bekennen dat ik het behoorlijk zat ben om mijn kleding uit een doos te pakken na 2maanden ..... Dus zo gaat dit 4 lades kastje gewoon naar onze slaapkamer en dan gooi ik mijn kleding erin! Lijkt me een heerlijke luxe!!!

De reden dat wij nog geen kast hebben staan is dat er nog geen vloerbedekking in de slaapkamer ligt (we hebben nergens een vloerbedekking) en een grote kast kan je niet makkelijk verschuiven zonder dat ie kapot gaat. Dus geduld hebben...

Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik alleen maar even tegen jullie aan klets. Als ik niet op jullie kan reageren.....
Haha, kiekeboe, het klinkt zo wel heel zielig.

Ik vind het wel knap dat je zoveel energie hebt. Zo druk met alles schilderen.

Vandaag was het hier ook klusdag, mijn schoonvader heeft verwarming aangelegd in ons kantoor (onderdeel van garage). Het was daar tot nu toe nog net zo warm als buiten, maar nu is de cv ook doorgetrokken en is het daar ook heerlijk warm.

Verder heb ik eerst heerlijk uitgeslapen, ik merk dat ik erg moe ben van laatste week werken. Gisteren afscheid genomen van mijn collega's en ik heb nog een lekker verwenpakket gehad, met boekje over zwangerschap, bonbons, flesje champagne en lekkere badschuim en lotions enzo. Zodat ik lekker kan genieten van mijn verlof, heel lief.

Vrijdag nog bij de verloskundige geweest en het kindje ligt met hoofdje naar beneden en al helemaal ingedaald (dat dacht ik zelf ook al wel). Het ligt tot aan de oren vast.

Nu komt het allemaal wel dichtbij, verlof betekent toch echt dat de bevalling niet te lang meer duurt, ik begin wel beetje zenuwen te krijgen.
Thembo gaat ook spannend voor jou worden inmiddels! Fijn dat het helemaal is ingedaald en al goed ligt. En nu maar lekker genieten van je verlof.

Kiekeboe is het klussen gelukt? Wanneer komen ze nu de rest brengen, dat wat niet goed was bij levering?

Phoehee je bent al weg maar toch: heel veel plezier op de wintersport!!

Biaha lekker Lowlands in het vooruitzicht dus! Was al een beetje nieuwsgierig Hoe jullie dat gaan aanpakken met zoon als het eenmaal begint.

Robo goed dat jullie het zover hebben kunnen uitpraten. Was het avondje restaurant nog geslaagd? En helemaal een goed vooruitzicht om er even met zn tweetjes tussenuit te gaan.

Mijn afspraak bij de vlos was deze keer wel goed. Althans ze heeft niet mijn baarmoeder gemeten maar zei dat ze mijn buik helemaal niet te klein vond. (was weer een andere dan de vorige keer). Nu maak ik me er niet te druk meer om, het zal allemaal wel.

Over twee weken weer terug en over drie weken krijg ik een echo om te kijken of de placenta nog voor de ingang ligt. Als dat zo is, moet ik bevallen met een keizersnee.

Gisteren eindelijk de verf voor de kinderkamer gekocht, geel en oranje en vandaag ben ik het huis uit gestuurd met dochter want dan kan manlief verven. Ben heel benieuwd hoe het wordt.

Fijne zondag allemaal!
Hoi meiden!!

Kiekeboe, kleren in een doos, das idd niet ideaal! Kan me voorstellen dat je de commode hebt toegeeigend! En balen dat de meubels beschadigd waren, kun je er weer op wachten!

Biaha, hoe gaat het met jou, al rommels in je buik? Als ik naar de gyn moet, is het jou uitgerekende datum!!

Phoehee, dit lees je al niet meer, maar wens je een hele fijne wintersport! En hopelijk kom je zwanger terug!

Tiaraatje hoe is het nu met jou? Trek je het allemaal nog een beetje?

Kom vanmiddag ff weer spieken, nu ff ontbijten met mn vriendje!

Doei!
Hoi dames!

Nou, vandaag even een stuk minder gedaan, mijn rug moest even ontzien worden na gisteren in rare houdingen geschilderd

Ik kwam mijn bed uit en had als enige doel van vandaag gesteld om een flink stuk te wandelen. Nou, naar Biaha wandelen is een goed half uur. Dus ben even een bakkie bij haar gaan doen. Gezellig! En mijn rug vond het stukje lopen ook erg lekker, 2 vliegen in 1 klap!

Thembo, jij nu ook echt met zwangerschapsverlof. En lekker verwend door je collega's al moet je nog even wachten met de champagne Kijk jij er ook zo naar uit om weer een drankje te kunnen drinken? Ik inmiddels wel heel erg....

Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat nu de spannende weken beginnen, je weet niet precies wat er komen gaat. Ik negeer nu nog de bevalling zelf, bedenk alleen maar de dingen er omheen

Watje, ben heel benieuwd hoe de kleuren staan! Maak je even een fotootje als het klaar is, dan kunnen wij meegenieten!

ik heb vandag dus niet geschilderd dus de kast staat erg irritant de halve woonkamer te bezetten. Maar dat is dan maar even zo.... Er moet nog 1 a 2 lagen op, dus nog minimaal 2 dagen dat het hier staat. Het is op zich niet heel veel werk, maar mijn rug moet wel meedoen.

Mijn vriend heeft wel (ik moest er ca 3 x om vragen, maar het is wel gebeurd!!!) de bank omhoog gezet zodat het relaxter zit en de houdign veel beter is. Ben er erg blij mee!!! De reden dat we dat nog niet haddden gedaan is dat de bank zo wel erg onze (tijdelijke) woonkamer overheerst. Maar ja, zwanger buikje he....

Nou, fijne avond nog, het weekend zit er helaas alweer bijna op. Het was zo relaxt.....
anoniem_37642 wijzigde dit bericht op 01-02-2009 17:38
Reden: moest nog wat kwijt!
% gewijzigd
het is wederom ontzettend druk hier

Ben toch maar weer aan het schilderen gegaan, die kast staat anders echt in de weg... Wordt mooi! Nog 1 keertje denk ik en dan is ie goed!

Nou, trusten dan maar he
Lekker is dat he kiekeboe even een stukje wandelen. Doet je rug vaak echt goed. En dat je vriend nog de bank heeft omhooggezet is helemaal fijn. Het is ook belangrijk dat jij goed zit natuurlijk. En toch nog aan het schilderen geslagen. Leuk hoor.

Manlief heeft gisteren twee muren oranje gemaakt en ik ben best wel tevreden over de kleur. Even wennen maar wel een lekker stoere kleur. Ik heb hem een beetje gepusht dat ie maar wat moet gaan opschieten omdat ik dochter niet zo makkelijk meer in het ledikant kan zetten.

Hij was wel zo lief om ook nog eens op te ruimen en de keuken weer in fatsoen te brengen. Erg lief!
Goeiemorgen!!!

Kiekeboe, toch gaan schilderen! Is ie al af???

Thembo, gek idee is dat he? Je hebt verlof en het volgende is bevallen. Je kan heerlijk onderuit gaan en een beetje rommelen in huis. Nog even een paar weken rustig aan doen!

Watje, lief dat hij zoveel gedaan heeft! Hier ook oranje in de babykamer! Wat een toestand is het om je kind in het ledikant te krijgen! Ik laat zoon altijd zo'n 10 cm boven het matras maar los. gelukkig kan hij er wel om lachen en is het een soort ritueel geworden. Gaat dochter naar een groot bed?

Hebben jullie al nagedacht hoe of wat met dochter als je bevalling begint?

Manlief heeft zoon vanochtend met de auto naar het kdv gebracht. Wat een heerlijkheid, die stilte toen ik op stond!

Wat een uitvinding, zo'n rijbewijs!!

Eén van de leidsters had vrijdag foto's van zoon gemaakt samen met een ander jongetje uit zijn groep. Allebei lachend, samen met de auto's aan het spelen! We hadden al aangegeven dat we ons wat zorgen maakten, omdat hij zo teruggetrokken was daar.

Ik vind het echt zo ongelooflijk attent en lief. Geeft echt het gevoel dat je zorgen erkend worden, en dat ze er echt mee bezig zijn. Ze is aan het plakken en knippen geweest om er iets leuks van te maken! Wat heeft dat me goed gedaan vanochtend. Hij maakt contact en speelt samen! Op zijn niveau natuurlijk, maar jemig. Wat ben ik daar blij mee! Hormonen waren er iets minder blij mee. schoot gelijk vol toen man het me liet zien.

Robo, heb je een goed weekend gehad? Is de lucht weer wat geklaard?

Ik ga eens lekker onder de douche en dan aan een boek beginnen. En dan maar hopen dat hij uit is voor ik beval.....
hallo dames,

ben vandaag heerlijk een dagje vrij. heerlijk uitgeslapen, nu een wasje aanhet draaien en ben eindelijk weer eens bezig met mijn hobby.

ben een scrap opdracht aan het maken voor een forum waar ik lid van ben. echt weer eens leuk om te doen.

verder weinig nieuws hier., gaat allemaal zijn gangetje.

@ Biaha en Thembo: kunnen jullie een beetje genieten van het verlof of verlang je naar de bevalling en je baby eindelijk vast houden?

@kiekeboe: druk bezig lees is, wordt vast erg mooi.

@ Tazzle: balen dat de dokter ziek was, hoop dat je tijd snel om gaat.

@ Watje: oranje vond ik ook een mooie kleur voor de babykamer maar man lief niet. Ben benieuwd naar het resultaat.

@Robo: fijn dat alles weer in rustig vaarwater gekomen is.

@ Phoehee: heel veel plezier! Grappig dat je denk dat ik een meisje ga krijgen. Vrienden van ons zeiden dat afgelopen weekend ook. Ik heb zelf het idee dat het een jongetje gaat worden en man lief heeft geen idee. Maakt ons allebei niets uit.

We zullen het wel zien bij de bevalling. Wij zijn denk ik een van de weinige stellen die het geslacht niet willen weten.

@Tiaraatje: hoe is het nu met de jeuk, hoop dat het over is. Lijkt me erg vervelend.

Meiden ik ga weer even met mn scrap bezig! Misschien nog tot later
Biaha, wat een ontzettend attent gebaar van de crecheleidster! Kan me voorstellen hoe goed zoiets je doet.

Anira, het is nog niet over, ik zal ivm privacy wel even toelichten op hyves.

Hoe gaat het met jou?

Watje, kom jij nu ook lekker tot rust met je halve dagen?

Kiekeboe, jij bent veel in huis bezig zeg. dat je dat nog trekt.ppppppfffffffffffffffff
Biaha wat heerlijk dat ze zo bezig zijn met je zoon! En een fijn idee dat hij het naar zijn zin heeft daar. Dan breng je hem met een gerust hart weg.

Dochter gaat trouwens over in een peuterbedje als haar kamer klaar is. Ledikant gaan we weer gebruiken voor de baby. Ja ik gooi dochter tegenwoordig ook zo het bed in, vindt ze erg leuk.

Met de bevalling vind ik het maar wat hoor. Ik moet op medische indicatie naar het ziekenhuis, dus moet er altijd gebeld worden naar familie of ze dochter willen opvangen. Dat is verder geen punt, want iedereen heeft al aangegeven om het te willen doen. De vorige keer ging het vrij snel (in 7 uur was alles gepiept), gelukkig woont familie van man dichtbij.

Hoe staat het met je boek? Al lekker opgeschoten?

Anira lekker genieten van een dagje vrij. Heerlijk hoor. Ik zal als het klaar is een foto op hyves zetten van de kinderkamer. Dus voor jullie blijft het een verrassing wat het gaat worden, spannend!

Tiaraatje jammer dat het nog niet over is. Trek je het allemaal nog een beetje? Ik kom nu idd wel tot rust met de halve dagen, begint nu langzaamaan zijn vruchten af te werpen.
Watje,Ik trek het nog wel hoor. Gewoon rustig aan doen dan gaat het wel. Wanneer gaat jouw verlof in?
Gelukkig maar. Goed voor jezelf zorgen hoor!

Nog vier weken werken en dan ga ik met verlof.
Hi everybody,

mijn weekend was fijn, maar ik ben vandaag superzenuwachtig voor morgen (de scan).

Ze kijken namelijk meteen voor alles en ik ben zelfs na 4,5 jaar nog steeds bang dat ze een uizaaiïng vinden.

Dus lichtelijk in de stress!!!

Maar verder wel OK.

Ik ben morgen de hele dag in Strasbourg, eerst lekker rondwandelen, dan om 15u de scan.

Ik laat woensdag weten hoe het ging!

Liefs voor allemaal
Lekker Watje, nog een paar weekjes dus.

Spannende dag voor de boeg dus Robo. Je krijgt dus gelijk uitslag?

Sterkte dan!
Robo heel veel succes morgen bij de scan!!
Robo, heel veel succes morgen!

Ik zal aan je denken!
Oh ja!

Heb zojuist mijn oude barrel verkocht!

Heb met tranen in mijn ogen uit het raam staan kijken hoe die jongen ermee wegreed.......

*slik* was er toch wel aan gehecht, of zijn het de hormonen??
Even kort want ANTM begint bijna en wil even lekker languit!

Robo, heel veel succes morgen. probeer de dag nog even te genieten en om 15.00 uur ga ik voor je duimen!

Poehee, beetje aan de late kant maar... Een hele fijne vakantie! Geniet, lekker even niet denken aan NOD's enzo!

Biaha, emotionele dag dus! Fijn dat je je koekblik kwijt bent, maar veel herinneringen natuurlijk...

En super van zoon, komt zo dichtbij dat soort zorgen en om dan te weten dat er met liefde voor je zoon wordt gezorgd en dat hij het toch met de andere kindjes naar zijn zin heeft. Super fijn en zeker een paar tranen waardig!

Kiekeboe, de nesteldrang is al een beetje toegeslagen lees ik. Lekker hoor, en zeker nu je buik nog niet al te veel in de weg zit kun je er lekker aan toegeven. Pas wel goed op jezelf!

Is het op je werk al beter?

Anira, lekker even tijd voor jezelf, geniet er van!

Verder ben ik vergeten wat ik heb gelezen, sorry. Volgende keer is de rest aan de beurt!

Vast trusten!
Hoi dames!

Jemig, hebben jullie gewoon een heel ander schrijfritme dan ik?!?!!? Nu is er heel wat geschreven en het weekend voelde ik me zo alleen

Biaha, gefeliciteerd met de verkoop van je oude barrel!!! ik heb ze naast elkaar zien staan en jullie zijn er zeker op vooruit gegaan. Maar ik kan me er wat bij voorstellen, je hebt er toch lang en fijn in gereden....

Gaaf dat de leidster zo met je kleine man bezig s geweest en die foto gemaakt heeft. Dat moet een heel goed gevoel geven En een traantje erbij laten mag best

Tiaraatje ik hoop echt dat het wel beter gaat binnenkort, lijkt me heel vervelend!

Robo, heel veel sterkte vannacht met slapen (en niet dromen he!) en natuurlijk morgen veel sterkte. Beetje in Strassbourg rondwandelen en dan je laten onderzoeken. Komt vast helemaal goed! Je hebt het in ieder geval verdiend...

Anira, heb je nog een beetje kunnen scrappen (of hoe je het ook schrijft)? Lekker genoten van je vrije dag dus...

Ik heb vandaag weer een goede dag op mijn werk gehad, moest op een gegeven moment wel even aan de wandel want mijn rug vond het weer niet echt gezellig. Hagelde het buiten Maar het gaat nu alweer wat beter, dus ik heb goede hoop.

Ben heel onverstandig toch weer aan het schilderen van mijn kastje gestart. Hij staat zo in de weg in de woonkamer!! Maar nu alleen nog maar de bovenkant 1x en het is helemaal gebeurd! Helaas moet ik dan nog een kastje als de juiste spullen geleverd worden Maar mooi wordt het wel, dus dan heb ik het er wel voor over!

fijne avond nog, lekker niksen voor de rest!
@ robo: veel succes morgen, ik duim voor je!

@biaha: ik heb dat gevoel ook gehad met mijn eerste auto die ik weg deed. Ligt dus niet aan je hormonen hoor!

@ Foxymamma: ben ook antm aan het kijken en daarna project catwalk. Heerlijk om te zien.

@ Watje: voor jou duurt het verlof dus ook al niet zo lang meer.
Hallo dames,

weer even een berichtje van mij.

Robo, heel veel sterkte vandaag! Hoop dat alles goed gaat...

Wat een leuke berichten allemaal over kamertjes, vakantie, jeuk, schilderen etc...!

Ben erg benieuwd hoe lang het nog voor jou gaat duren biaha!

En Thembo ook al verlof.... Het is net of dit topic vorige week gestart is, maar de eerste baby's dienen zich al aan.....

Weet niet zoveel te schrijven, maar wilde even laten weten dat ik nog meelees, dit was toch ook voor mij een leuke maar ook belangrijke periode.

Voor iedereen het allerbeste, gezondheid, geluk en vruchtbaar heid gewenst!

Liefs, Adventure
Robo, veel succes vandaag.

Heb effe een vraagje aan jullie. Laten jullie het kleintje de eerste weken/maanden bij jullie op de kamer slapen? Slaapkamer van het kleintje is vlak naast die van ons, en op ons slaapkamer is eigenlijk niet zoveel plaats voor een bedje. Bedoeling was om het kleintje direct op zijn eigen kamertje te leggen, maar velen raden het aan om toch het bedje de eerste weken bij ons te zetten.

Dan nog een vraagje ;)

Er is een naam voor een jongetje dat ik enorm graag hoor, maar mijn neef zijn zoontje heeft die naam reeds. Nu zie ik mijn neef max 3x op een jaar, zou ik me daaraan storen of niet? Wat zouden jullie doen?
Fien,

Ik denk dat ik haar de eerste tijd wel bij ons leg, makkelijk met nachtvoeden.

Ik zou dan voor de naam gaan! Die drie keer per jaar is toch niet veel en ook al was het meer.
Ha Fien, inderdaad laten we zon de eerste weken bij ons op de kamer slapen. Hebben we bij zoon gedaan en is me erg goed bevallen. Na een maand of 3 verhuizen we hem naar zijn kamerje naast die van ons.

En ik zou ook gewoon voor de naam gaan. het is het zoonje van je neef, niet je broer. dat zou ik niet doen.

Nu koken, ga vanavond voor het eerst naar yoga, begint al om half 7 en weet nog niet precies hoe ik moet rijden..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven