Wonen in Leersum?

06-04-2017 12:22 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben net ons appartement verkocht in Utrecht stad en zijn nu op zoek naar een eengezinswoning in de omgeving van Wijk bij Duurstede-Vleuten/ de Meern

Ons oog is gevallen op een ruime woning in Leersum maar we zijn niet heel bekend met dit dop. Ik ben op dit moment zwanger van de tweede dus we zoeken een kindvriendelijke omgeving met veel groen.

Wie kan ons vertellen hoe het is om in Leersum te wonen?
incrowd hoef ik ook echt niet te worden.

gewoon leuke omgang is genoeg.
wij slapen nooit.
Er kwam hier zelfs laatst nog een leuk huis voorbij in Leersum: http://www.funda.nl/koop/leersum/huis-4 ... gstraat-6/

Het eerste wat ik denk bij Wijk bij Duurstede is ook Tokkies. Maar....Je kan eens kijken op de site van waarstaatjegemeente.nl en vergelijk dan eens Wijk bij Duurstede met Utrechtse Heuvelrug (gemeente waar Leersum onder valt). Er is minder criminaliteit, meer kinderen en jongeren.. Enfin je kan daar best wel wat beleving uit de cijfers vissen. En dan valt Wijk wel mee!
quote:Labalade schreef op 07 april 2017 @ 13:27:

Wijk bij Duurstede is heel leuk als je kind bent. Gezellig en gemoedelijk, alles wat je nodig hebt is in de buurt. En sinds de stad bijna tegen Cothen aan gebouwd is, heb je zoveel 'nieuw' volk dat je makkelijk integreert. Met de 'echte' Wijkenaren is dat lastiger maar ach, dat moet je ook maar willen ;) De omgeving is verder prachtig met bos en rivieren dichtbij.

Nadeel is wel dat het echt behoorlijk afgelegen ligt. Dus een kinderfeestje naar ballorig kost je een half uur met de auto. En als het 's winters erg slecht weer is en hard sneeuwt dan kan je afgesloten komen te zitten (er is maar 1 provinciale weg de stad uit).

Hebben jullie eigenlijk al aan Zeist gedacht?

Her stadje lijkt mij erg leuk idd.

Er is wel goed OV toch in wijk? Of lijkt dat maar zo?

Zeist vind ik niks, wel praktisch maar de sfeer vind ik niks.
quote:thistle schreef op 07 april 2017 @ 16:27:

Er kwam hier zelfs laatst nog een leuk huis voorbij in Leersum: http://www.funda.nl/koop/leersum/huis-4 ... gstraat-6/

Het eerste wat ik denk bij Wijk bij Duurstede is ook Tokkies. Maar....Je kan eens kijken op de site van waarstaatjegemeente.nl en vergelijk dan eens Wijk bij Duurstede met Utrechtse Heuvelrug (gemeente waar Leersum onder valt). Er is minder criminaliteit, meer kinderen en jongeren.. Enfin je kan daar best wel wat beleving uit de cijfers vissen. En dan valt Wijk wel mee!

Grappig ik had het er met collega's over en die vonden wijk juist weer kak! Aardappel in de keel volk vonden ze.

ik ben er wel is geweest met een of andereen feestdag. Dacht iets met multi culti braderie.. Vond het toen erg leuk.

Cijfers zijn idd positief, ook maar is op m'n lijstje zetten dan!
dat is moeilijk te zeggen.

ik heb echt heel veel Leersummers ontmoet, mijn toenmalige vriend was er geboren en getogen.

later ook weer gaan wonen, die kliek bleef trekken.

natuurlijk heb je overal klieken, maar daar hadden ze vanaf hun geboorte al bij elkaar in de box gelegen enzo.

serieus, zoiets had ik nog nooit meegemaakt.

maar jij hebt waarsch geen partner uit L, dus dan kom je ook niet terecht in zo,n historische kring.

kan ik je wel aanraden om zo hoog mogelijk op die berg te gaan wonen....:)

dan is je status in ieder geval goed.[/quote]

Hmmmmmm... Dat is dan weer echt niet waar ik op zit te wachten. Kliekjes zijn echt niet mijn ding. Leersum is natuurlijk ook wel erg klein. Je hebt dan al snel met iemand in de wieg gelegen.
Wijk is absoluut geen kak! Het heeft een gezellig centrum, veel evenementen, mooi gelegen aan het water maar het ov is ruk hoor. Er rijdt een bus naar Utrecht en eentje naar Zeist/Amersfoort maar dan houdt het ook wel op.... Zwemles voor eventuele kinderen kan er niet, dan moet je naar Houten of nu nog Doorn (maar dat gaat sluiten). Nieuwbouwwijk De Geer is vol met import dus daar kom je er zo tussen.
quote:Mevrouw-Fluitketell schreef op 07 april 2017 @ 17:42:

[...]

Grappig ik had het er met collega's over en die vonden wijk juist weer kak! Aardappel in de keel volk vonden ze.

ik ben er wel is geweest met een of andereen feestdag. Dacht iets met multi culti braderie.. Vond het toen erg leuk.

Cijfers zijn idd positief, ook maar is op m'n lijstje zetten dan!

Haha nou wijkers zijn alles behalve kak hoor. Eerder het tegenovergestelde ;) Plat praten is daar zo ongeveer uitgevonden lol. Het zijn van oorsprong boeren (En nazaten van criminelen die uit Utrecht verbannen werden in de middeleeuwen. Vinden ze overigens niet leuk om aan herinnerd te worden) Dorestad heeft trouwens een hele mooie historische achtergrond!

En ov: er is alleen een buslijn over die ene provinciale weg. Dichtsbjjzijnde station is Bunnik)
quote:Mevrouw-Fluitketell schreef op 07 april 2017 @ 08:44:

Bedankt allemaal voor de reacties!

Klinkt tot nu toe wel erg positief allemaal. Alleen is het miss wel te rustig...

Ik ben zelf opgegroeid in een dorp? met 20 duizend inwoners, mijn man komt uit Nieuwegein/Ijsselstein maar dat vind ik helemaal niks.

Fietsen naar de middelbare is prima te doen , vind ik dan

Ik moest zelf ongeveer 40 min fietsen vroeger en dat was prima.

Leersum blijft dus zeker op ons lijstje! Thanks

Hebben jullie ook ervaring met Wijk bij duurstede of bv maarsenbroek?

Ik met Maarssenbroek. Vond het er verschrikkelijk. Aan alle kanten snelweg/industriegebied, elke wijk echt een eilandje, maar met te weinig voorzieningen, gevoelsmatig 'moest' je dus voor elk dingetje de auto pakken. In mijn beleving heel veel mooi weer spelen-mensen, een hoop rare dingen. Ik zou er echt nooit, nooit, nooit meer willen wonen, werd er dood-ongelukkig!

Aan de andere kant wonen vrienden van me er, en die hebben het er enorm naar hun zin. Dus eigenlijk is er geen pijl op te trekken.
Ik heb zes jaar prima in Leersum gewoond, maar vind wel dat ik in het (veel kleinere en christelijkere) dorp waar ik nu woon makkelijker contact leg met mensen. Maar ik denk inderdaad dat als je kinderen hebt, dat wel vanzelf gaat. Ik vind Amerongen trouwens wel een véél charmanter dorp, maar wel slechter bereikbaar.

Wijk zou ik nooit overwegen wegens de vreselijke provinciale weg die eeuwig vast staat.
Ik weet niet waar je werkt, maar als dat in Utrecht is, houd er dan rekening mee dat de provinciale weg 's ochtends altijd vast staat. En er gaat weer een nieuwe wijk bijgebouwd worden dus de wegen gaan alleen maar drukker worden.

Ik denk dat je in Wijk wel makkelijk contact legt, zeker als je je bij een vereniging aansluit. Het is wel echt een dorp (met stadsrechten) hoor. Als je op een doordeweekse dag in het centrum komt, is het uitgestorven. De markt (op woensdagochtend) stelt ook niet zoveel meer voor. Aan de andere kant: je kunt er heerlijk naar buiten, er wordt in de zomer van alles georganiseerd en er zitten best wat leuke eettentjes.
quote:Jougla schreef op 08 april 2017 @ 09:41:

Ik weet niet waar je werkt, maar als dat in Utrecht is, houd er dan rekening mee dat de provinciale weg 's ochtends altijd vast staat. En er gaat weer een nieuwe wijk bijgebouwd worden dus de wegen gaan alleen maar drukker worden.

Ik denk dat je in Wijk wel makkelijk contact legt, zeker als je je bij een vereniging aansluit. Het is wel echt een dorp (met stadsrechten) hoor. Als je op een doordeweekse dag in het centrum komt, is het uitgestorven. De markt (op woensdagochtend) stelt ook niet zoveel meer voor. Aan de andere kant: je kunt er heerlijk naar buiten, er wordt in de zomer van alles georganiseerd en er zitten best wat leuke eettentjes.

Ik werk in Houten en mij man in leissche rijn.

Ja die provinciale weg is wel een ding ja, nu werk ik in de zorg en rij dus meestal buiten de spits. Man moet wel om half acht weg...

Moeilijk hoor!
quote:Moosey schreef op 08 april 2017 @ 01:54:

Ik heb zes jaar prima in Leersum gewoond, maar vind wel dat ik in het (veel kleinere en christelijkere) dorp waar ik nu woon makkelijker contact leg met mensen. Maar ik denk inderdaad dat als je kinderen hebt, dat wel vanzelf gaat. Ik vind Amerongen trouwens wel een véél charmanter dorp, maar wel slechter bereikbaar.

Wijk zou ik nooit overwegen wegens de vreselijke provinciale weg die eeuwig vast staat.Amerongen heb ik eigenlijk niet over nagedacht. Dat is dus leuk om te wonen? We zijn alle twee niet ov afhankelijk maar beetje bereikbaarheid is wel fijn. Ga t is even Google!
Up!

We hebben vandaag een leuk huis bezichtigd in Amerongen. We zijn hier heel enthousiast over maar we kennen het verder niet heel goed. Hier boven las ik al leuke dingen maar wie kan mij meer vertellen?
quote:Mevrouw-Fluitketell schreef op 08 april 2017 @ 13:58:

[...]

Ik werk in Houten en mij man in leissche rijn.

Ja die provinciale weg is wel een ding ja, nu werk ik in de zorg en rij dus meestal buiten de spits. Man moet wel om half acht weg...

Moeilijk hoor!

Miss benn ik mosterd maar is houten dan geen optie? Qua ligging echt geweldig tov Utrecht en centraal in nl. Alle voorzieningen aanwezig. Goed ov. Geweldig voor kinderen.

Amerongen ken ik alleen van doorheen rijden op weg naar Veenendaal haha. Wel een leuk dorp denk ik!

Doorn zou ook nog een optie kunnen zijn?
Hi! Ik wilde nog even laten weten wat het geworden is.

We hebben 2 weken terug een huis gekocht in een klein dorpje. Ivm herkenbaarheid hou ik het er maar op dat ongeveer 30 min naar Utrecht is en niet een van de genoemde plaatsen is. Verder is het erug klein maar heel schattig en tot nu toe leuk! ????

Thanks voor de hulp
Ik hoop niet Cothen of Langbroek
Nou, Langbroek vind ik anders wel één van de allerprachtigste dorpjes die ik ken (en ok, er woont een een bijzonder stijvige oom van vaders kant van me, als die model staat voor de rest van de bevolking snap ik je opmerking )

Hoe dan ook TO, ik hoop dat je er heel gelukkig wordt
Nee, het is niet Cothen of langbroek. Al vind ik Cothen best leuk en wel wat anders als Langbroek. Ons durp is wel ongeveer even klein ????

Thanks Moosey! Komt helemaal goed.
Gefeliciteerd met je nieuwe huis, Mevrouw-Fluitketel! Veel geluk in het dorpse leven :-)
Gefeliciteerd! En heel veel plezier en geluk in jullie nieuwe dorpje ^^
Langbroek is zeeeeeer zwaar reli dus vandaar mijn opmerking. Cothen is op zich prima maar wel heel erg ons kent ons.

Mevrouw fluitketel veel plezier met jullie nieuwe huis, ben nu wel benieuwd waar het is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven