Gezondheid alle pijlers

Maagband/verkleining

12-01-2009 11:13 3746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Er was ooit een topic met het onderwerp maagband of verkleining. Maar ik wilde graag een nieuw topic openen.

Ik zit nu in een traject van 3 maanden. Ik wil graag met mensen hier op het topic mijn bevindingen en ervaringen delen. wie schrijft er mee?

Groetjes Pom
Ik ben in september een gesprek aangegaan met mijn huisarts. Op 6 november kon ik terecht in het ziekenhuis. Nu heb ik 2 gesprekken gehad. Met de internist en de chirurg. Bloeduitslagen waren allemaal goed, toch een geruststelling.

Volgend gesprek zal zijn met een dietist. Zit er nog iemand in zo'n traject? Of heeft iemand het al afgerond?

Groetjes Pom
Hoi Pom,

Ik ben hier sinds april vorig jaar mee bezig en heb afgelopen week te horen gekregen dat ik op de wachtlijst sta voor een maagband. Wachtlijst duurt slechts enkele weken, dus hoop snel gebeld te worden.

groetjes

Heidi
Hoi Heidi,

Dus je bent hier al een klein jaar mee bezig? En krijg je een maagbandje of een verkleining? Wel heel spannend nu afwachten.. succes!

Groetjes Pom
Hai,

Jammer dat er niet meer mensen meeschrijven, maar ik ga door :-)

Morgen heb ik een gesprek met een dietiste. En volgende week met een psycholoog. Dan heb ik het rondje gehad. Hoop dat ik snel een bericht krijg!!

Groetjes
Hoi pompompom,

Ik heb zelf een gastricbypass, al ruim 4 jaar en ben er ruim 70 kilo mee afgevallen.

Veel succes in je traject.

Wil je meer weten, stuur even een mail naar pilous@live.nl
Hi Pilous,

Wow, ja ik wil er inderdaad meer over weten. Ik mail je even.

THNX

Groetjes Pom

p.s. vandaag bij de dietiste geweest. 3 down 1 to go
ik heb ook een gastric bypas gedaan nu 3 jaar geleden de operatie deed veel pijn maar 40 kilo lichter in een jaar ik zou het gelijk weer doen het eetpatroon is wel heel anders maar het went wel en ik ben nog steeds een snoepkous
Hi Blaffie

Ook een verkleining dus, hoezo deed het erg veel pijn?

Heb je de operatie in Nederland laten doen?

thnx voor je reactie!

Pom
hoi pompom

ja ik vond van wel en ik heb toch al 2 kindjes gebaard dus wat pijn kan ik wel verdragen.

maar ik ben misschien veel te snel weer aan het werk gegaan na 5 dagen ik kon niet anders als zelfstandige maar als je kunt moet je echt wel een paar weken thuis blijven

en nogmaals de pijn heb ik er echt voor over gehad

ik voel me veel gelukkiger dat ik leuke kleren aankan en toch nog kan snoepen met mate want ik dacht dat dat helemaal niet meer kon ik ben wel in belgie geweest daar was ik vrij snel aan de beurt gr
5 dagen is ook wel erg snel.

Wat fijn dat je er helemaal happy mee bent.

Ik heb van de week het laatste gesprek. Ben heel benieuwd hoe en wat. Moest je lang wachten op de uitslag?

Of werkt dat in Belgie niet zo?

Groetjes Pom
Hallo

mijn naam is Riny

Ik heb met bewondering jullie verhalen gelezen.

Zelf heb ik vorige week een aanmeldingsformulier de deur uit gedaan. ( naar Reinier de graaf )

Heb al een verwijsbrief van de huisarts en mijn bloedonderzoek was goed.

Wie kan mij vertellen hoe lang het duurt voordat ik wat hoor ?
Hai Riny,

Wat goed dat je ook de stap hebt gezet.

Ik denk dat het in elk ziekenhuis anders gaat. Ik heb echt een traject van 3 maanden en daarna de uitslag. Hoelang dat duurt weet ik niet. Wat fijn dat je bloedonderzoek positief was. Was voor mij een hele opluchting. Waarom weet ik niet maar toch fijn om te horen.

Succes.

Ik heb donderdag een gesprek met de spycholoog.

Groetjes Pom
ik ben in belgie binnen 6 maanden geopereerd ondertussen heel veel gelezen op internet op verschillende forums veel sucses alletwee groetjes
Hoi Pom & Blaffie7,

Wat goed dat jullie zo snel reageren.

Ik heb vanmorgen van mijn zorgverzekerraar ( Menzis ) gehoord dat ik beter naar Rijnstate in Arnem kan gaan i.p.v. Reinier de graaf, omdat zij daar een contract mee hebben.

Dan wordt alles waarschijnlijk vergoed en gaat het ook wat sneller.

Per 1 januari is alles n.l. weer veranderd

dus ik ga zo een nieuwe verwijsbrief halen bij de huisarts.

Ben dus weer even terug bij af.

Maar ik ben er helemaal klaar voor.

Veel succes donderdag Pom.

Laat als je wilt, even weten hoe het gegaan is.

En Blaffie ,, hoe lang is het geleden dat je geopereerd bent ?

En hoeveel ben je al afgevallen ?

Ik hoor het graag .

Groetjes

Riny
Blaffie,

Ik was weer te snel met mijn vragen.

Ik las net dat je al 40 kilo bent afgevallen Wow !!!!!!!!!

Geweldig !!!!

Ben helemaal jaloers !!!!! hahaha

Dan heb je nu wel een ander leven zeg.

Herkennen mensen je nog wel ?

hoeveel weeg je nu ? ( Ik weeg 112 kilo en ben 1.64 m )

En moet er nog meer af ?

Wat een vragen he ?

Ik hoop dat je antwoord .

Groetjes

Riny
Mijn zorgverzekeraar Agis vergoed deze operatie ook totaal mits ik in aanmerking kom uiteraard.

Het ziekenhuis heeft mij wel gevraagd goed na te denken over een maagband of een verkleining. Ik ben er inmiddels wel uit. Eerst was ik helemaal voor een bandje en inmiddels na veel lezen heb ik besloten om voor een verkleining te gaan. Het team die mij behandelen geven ook een advies uit. Ik heb wel inspraak op de operatie.

40 kilo is inderdaad heel veel. Het lijkt me ook heel gek, ik heb mezelf geaccepteerd zoals ik ben. Ik ben ook echt gelukkig heb een leuk leven maar hoe zit het op langere termijn. Ik heb een dochtertje van 3 jaar oud en wil gewoon een fitte moeder zijn. Ik heb de laatste jaren veel afvalpogingen ondernomen. Mijn laatste poging was Diplan met begeleid sporten op de sportschool. En ik was na 10 weken 16 kilo afgevallen maar na een aantal maanden zat het er weer aan. Dat vind ik zo moeilijk. Daarom hoop ik hierbij een steuntje in mijn rug te krijgen.

Succes

Pom
En tuurlijk laat ik weten hoe het ging!
bij mij is het drie jaar geleden ik was op 8 maanden die kilo's kwijt

en nu ben ik wel weer 5 kilo aangekomen maar weeg nu 60 kilo

en dat vind ik prima in het begin deed ik nog steeds te grote kleren aan het duurt toch een tijdje eer je die klik in je hoofd omzet en denkt wow ik ben slank raar he

en het mooie is dat het zo blijft ,je gewicht je kan gewoon niet meer eten ook al zou je willen

groetjes
Hoi Blaffie ( geinige naam trouwens )

Ik kan niet wachten

Ik ben nu 52 en ik ben al 30 aan het jo-jo'en

Ben het zo zat

Vele malen op streefgewicht geweest , dus ik weet hoe het voelt om slank te zijn , ( Je voelt je geweldig en al die complimenten van je vrienden en kennisen )

maar ja, dat volhouden he , dat is het moeilijkste

Maar als ik jullie berichtjes lees denk ik er is nog HOOP !!!

En Pom,

Een maagverkleining is wel veel ingrijpender.

En het herstel duurt volgens mij ook veel langer

Wat heeft jou tot deze beslissing gebracht ?

Mijn idee gaat nu n.l. uit naar een maagbandje.

Ik hoor van je

Riny
Blaffie, dat is wel snel gegaan dan in 8 maanden tijd. Je lichaam veranderd natuurlijk zo snel dat je geest er ook even aan moet wennen.

Riny, ja het is veel ingrijpender inderdaad, maar ik heb het er graag voorover. Er moeten bij mij ook behoorlijk wat kilo's af. Mijn streven is toch wel zo'n 60 kilo. Ik denk dat het voor mij persoonlijk beter is om een verkleinende operatie te ondergaan. De maaginhoud is kleiner en niet alleen de doorgang zoals bij een bandje. Daarom zit ik nu in dit traject zodat eruit komt wat het beste bij mij past.

Groetjes Pom
hai rinny de naam is van de knuffel van mijn dochter

ik had op dat moment slechte dingen gelezen over een maagbandje en daarom besloten voor een maagverkleining

een maagverkleining is wel een litteken bij mij toch en inderdaad veel meer pijn want het is toch een hele buikoperatie maar het is de moeite waard en je blijft fijn op je gewicht het eten is wel aanpassen want als je gaat uiteten is het wel jammer dat je niet meer opkunt eten anders sta ik binnen 5 min op de wc over te geven

als je eenmaal hebt besloten dat je een operatie wilt kan het niet snel genoeg gaan en dan duurt het wachten lang

groetjes
Ja echt, liever vandaag dan morgen! Maar het is nu al een half jaar geleden dat ik de stap heb genomen.

Hebben jullie toevallig naar Paul de Leeuw gekeken het weekend? Daarin kwamen gasten met een bandje en verkleining.

Blaffie, wat voor litteken is het? Gewoon een lange?
ja een lange de dokter zelf had het niet zo mooi gedaan ,toen kreeg ik er een dikke bult een breuk zeg maar toen heeft een vrouwelijke arts het wel heel mooi gedaan je ziet het bijna niet meer groetjes
Ook slordig dan maar gelukkig is het goed gekomen.

Nou morgenochtend om 09.00 uur het laatste gesprek!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven