Hij wil rust...

27-04-2017 20:37 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

Twee weken geleden is er iets gebeurt waardoor ik mijn spullen bij mijn vriend heb opgehaald.

Wegens de angst om herkent te worden wil ik hier niet meer over vertellen.

Die avond belde hij mij op en heb ik per telefoon de relatie beëindigd. Ik heb mij verlaagd tot deze stommiteit door (terechte) boosheid...Ik besef mij ten zeerste hoe stom dat was!

Al heb je soms gelijk, weet ik dat gelijk krijgen iets totaal anders is.

Enfin, de volgende dag belde hij mij weer en ik heb onmiddellijk mijn excuses aangeboden voor mijn gedrag.

En heb de "schuld" van het hele gebeuren (al hetgeen dat vooraf ging aan het moment dat ik mijn spullen ophaalde, maar op mij genomen.

Ik vroeg of het weer aan was (misschien een term die je gebruikt als je 16 bent, maar ik wilde het gesprek niet onnodig zwaar maken) hierop gaf hij geen antwoord.

Hij wil rust gaf hij aan.

Nu kan ik mij heel goed voorstellen dat ik hem gekwetst heb en daarom gaf ik dan ook aan dat ik begreep dat hij rust wilde.

Afgezien van 2 noodzakelijke appjes over spulletjes hebben wij geen contract meer gehad.

De rust periode duurt nu al bijna een week.

Pas een week

Elk mannen forum dat ik heb terug kunnen lezen over de rust periode van een man geeft aan dat dit niet iets ongewoons is voor een man.

Mijn vraag aan jullie is:

hebben jullie ervaring met een rust periode en hoe verliep dat bij jou?

En natuurlijk, hoopvol als ik ben: kwam het na de rust periode nog goed?

Novice
quote:Flowers-and-roses schreef op 28 april 2017 @ 08:39:

[...]

Misschien is het iets om over na te denken, dat je minder prettig overkomt dan je misschien denkt. Ook al is het een forum, je kunt ook anders reageren. En als je vindt dat prettig overkomen, niet belangrijk is, denk dan eens na over relaties en hoe mensen daarin over je kunnen (gaan) denken. Je reageert boos, beledigd, verontwaardigd en onaardig want we snappen het niet. Leuke partner zul jij zijn zeg.

Én heel veel minder duidelijk dan ze denkt. Als iemand haar niet goed begrijpt dan is die persoon gelijk aan het rellen, idioot gewoon . En het ligt allemaal aan de ander dat ze verkeerd begrepen wordt, het zal echt niet aan háár liggen hoor .

Dus TO, kijk even naar jezelf en je communicatievaardigheden voordat je er anderen op aanspreekt dat ze je woorden verkeerd uitleggen; dan kan jou veel opleveren.
quote:Novice schreef op 28 april 2017 @ 08:15:

Merana, ik zie dat ook zo! Ik zie dat ik dat gedaan heb.

Het is Marana, dank je wel (niet te verwarren met Merano)

Nu reageer je alleen op het tweede deel van mijn post denk ik, dat je dat zo ziet? Of slaat 'ik zie dat ook zo!' op het eerste deel van mijn post, dat het in mijn ervaring het begin van het einde is?
Novice,

om op je vraag in je OP te reageren. Het kan na een rustperiode goed komen. Maar het gouden randje is er dan wel vanaf. Is mijn ervaring.

En als je je spullen pakt en het per telefoon uitmaakt na 1,5 jaar, zegt dat ook wel iets over je. En gaat je ex-vriend ook wel even nadenken. Ja ook mannen denken na.

Dus ik geef je weinig kans.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
quote:Flowers-and-roses schreef op 28 april 2017 @ 01:05:

Pluisi was sarcastisch, schat. Het was een grapje maar dat zie je niet.Eehhhh nee hoor. Zo gaat het gewoon. Dat is realistisch.
Jouw vragen TO:

"Mijn vraag aan jullie is:

En natuurlijk, hoopvol als ik ben: kwam het na de rust periode nog goed?"

Ja, ik heb ervaring met een rustperiode (ben man). Dat is het beste wat me is overkomen toen ik eindelijk rust aan mijn kop had en tijdelijk afstand nam van mijn "vriendin". Zij had het ook "uitgemaakt" in een "opwelling".

Ik heb toen na de pauze van een week of een aantal weken er definitief een punt achter gezet. Ik laat verder niet meer met mij sollen: aan/uit/boos/weet ik veel wat. Die pauze heeft me duidelijk gemaakt dat ik iets anders verwacht van een partner, dan wat zij "te bieden" had.

Supply-and-Demand-ze!
quote:20062016 schreef op 28 april 2017 @ 10:59:

Jouw vragen TO:

"Mijn vraag aan jullie is:

En natuurlijk, hoopvol als ik ben: kwam het na de rust periode nog goed?"

Ja, ik heb ervaring met een rustperiode (ben man). Dat is het beste wat me is overkomen toen ik eindelijk rust aan mijn kop had en tijdelijk afstand nam van mijn "vriendin". Zij had het ook "uitgemaakt" in een "opwelling".

Ik heb toen na de pauze van een week of een aantal weken er definitief een punt achter gezet. Ik laat verder niet meer met mij sollen: aan/uit/boos/weet ik veel wat. Die pauze heeft me duidelijk gemaakt dat ik iets anders verwacht van een partner, dan wat zij "te bieden" had.

Supply-and-Demand-ze!Ook mijn ervaring! Ook man.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
quote:Flowers-and-roses schreef op 28 april 2017 @ 08:43:

"The most beautiful places in the world are in someone's thoughts, someone's prayers and in someone's heart". Dat staat in je avatar. Waarom heb je zo'n emotionele quote staan, als je vooral vanuit je ratio leeft?Omdat veel mensen die vanuit ratio leven deze quotes als een soort mantra dragen. Het helpt in perspectief te zetten. Mensen die vanuit emotie leven gebruiken vaak heel andere quotes die veel meer van doen hebben met ratio.
Age is nothing but Numbers but Numbers count
Niet alleen mannen hebben wel eens een rustperiode nodig. Destijds heb ik een rust periode verzocht. De reden hiervoor was dat we te ver uit elkaar waren gegroeid en hij mij keer op keer kwetste. Ik wilde nadenken of ik het waard vond om er nog voor te vechten. Voor aanvang van de rust periode wist ik het antwoord stiekem al.

Na 4 weken heb ik de relatie verbroken.

Mijn ervaring met rust periodes? Je neemt ze niet omdat het allemaal zo lekker gaat. Het is vrij tekenend voor een relatie als je bij moeilijkheden van de ander wegloopt en zegt dat je rust wilt om erover na te denken. In mijn huidige relatie zijn dit soort scenario's ondenkbaar; wij kwetsen elkaar niet zo hard en we laten elkaar niet vallen. Wat er ook gebeurd, we zijn een team en we komen overal samen doorheen. Ook als mijn vriend mijn lievelingsschoenen expres zou kapot maken* (al moet hij dan wel een heel mooi nieuw paar ervoor terugkopen).

Wellicht dat jij en je vriend na deze rustperiode weer samenkomen. Je bent heel duidelijk dat je niet over de reden wilt praten, maar je ziet niet in dat het voor de forummers lastig is om advies te geven als de achterliggende reden onduidelijk is. Het is een feit dat wat er ook is gebeurd, het voor jou voldoende reden was om de relatie te verbreken en je spullen te pakken. Veel sterkte in ieder geval de komende tijd!

* N.B: banaal voorbeeld, maar het is erger dan een rode sok bij de witte was, maar niet zo erg als dat hij is vreemdgegaan met mijn beste vriendin.
The heart wants what the heart wants
Door eerst een terechte boosheid te hebben en vervolgens alle schuld op je te nemen laat je in ieder geval zien dat je over je heen laat lopen en dat hij in het vervolg alles met je kan doen wat hij wil.
Niet geschoten is altijd mis
Als man, mijn ervaring met 'rustperiodes'. Die zijn alleen nodig wanneer iemand zo ver over mijn grenzen heen is gegaan dat ik niet meer in staat ben om de situatie te analyseren. Over het algemeen betekent dat ook dat er dus door die ander iets onherstelbaar is beschadigd. Het is dus nooit goed gekomen achteraf.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Ik zou gewoon bellen. En vragen het uit te praten, dan weet je het
quote:Bitje93 schreef op 28 april 2017 @ 11:15:

Door eerst een terechte boosheid te hebben en vervolgens alle schuld op je te nemen laat je in ieder geval zien dat je over je heen laat lopen en dat hij in het vervolg alles met je kan doen wat hij wil.Nee joh. Ze dacht dat ze hem terugpakte door het uit te maken en hem eens flink te laten schrikken, alleen pakt dat nu anders uit nu HIJ ineens rust wil. Ze schrijft zelf dat het een probleem was waar ze wel uit zouden kunnen komen.
Nee, 't komt nooit meer goed. En het is je eigen schuld.
Ik heb niet alle reacties doorgelezen, dus ik ben niet op de hoogte van updates, maar eerlijk: bij vroegere vriendjes was ik ook wel eens 'impulsief' en maakte ik de relatie plotsklaps uit. Impulsief tussen aanhalingstekens, omdat er erg veel voorvallen nodig waren om mij tot het kookpunt te laten komen. Nadat ik mijn relaties uitmaakte werd ik altijd bang, iets in de trant van: "Oh shit, het is nu dus ook echt uit!" en kwam ik vaak met hangende poten terug. Ook al was het beter voor beide partijen als het uit bleef.

Achteraf gezien had ik altijd goede redenen om het uit te maken. De relatie was disfunctioneel geworden en liep gewoon niet lekker meer. Het probleem was dat ik het nooit weloverwogen deed, maar altijd op een moment dat de emoties hoog opliepen. Daardoor ging ik twijfelen aan mijn eigen beslissing. Is de relatie met je (ex)-vriend wel zo goed? Als je gelukkig bent dan maak je het niet in een impuls uit.
Ik ken ook geen rustperiodes. Als er wat is, kun je het uitpraten. Eventueel later als het op dat moment niet schikt. Rustperiodes zijn meestal in het leven geroepen om het op een aardige manier uit te maken, omdat er al iemand is die twijfelt. Het zou zomaar kunnen dat het bij jullie wel goed uitpakt, maar voor mij zou het niet werken. Ik praat het liever uit, maar ik reageer ook niet zo impulsief.
Find people who will make you better (M. Obama)
Het is natuurlijk ook helemaal geen rustperiode, het is namelijk UIT. De relatie is over. Finito.

En nu wil hij voorlopig geen contact met je, zo gaat dat als iemand zijn ex wil vergeten (en/of geen gezeik aan zijn hoofd wil). Ik denk dat hij blij is met het gemis aan drama en dat hij dat bedoelt met 'ik wil rust', hij wil helemaal niet dat het weer 'aan' gaat anders had hij dat wel gezegd.

Dus ondanks dat ik je mijn ervaring met rustperiodes zou kunnen vertellen heeft dat hier geen zin, want dat is dus niet wat bij jou speelt.
Ik heb zelf ook een rustperiode gehad, dit ook namens mijn partner.. De rede hierachter is dat wij op eens heel veel op elkaars lip zaten en onze grenzen erg vervaagd waren.. We zaten dus hele dagen naast elkaar op de bank, terwijl we ook ons eigen ding wouden doen..

Na 1 dag "rust" stond hij met rozen voor mijn deur omdat het hem zo speet dat er van zo iets kleins een rustperiode ingelast moest worden, we hebben toen ongeveer 3 uur gepraat over onze relatie en onze idealen in een relatie.. Bij ons is de relatie er enkel beter op geworden omdat wij nu meer ons eigen leven durven te leiden zonder dat de ander op zn tenen getrapt word..

Helaas heb ik geen idee wat bij jou de oorzaak is voor de rustperiode, enkel vind ik het wel jammer dat je het in een "opwelling" via de telefoon uit gemaakt heb na 1,5 jaar.. Stel ik zou jou vriend zijn zou ik ook eens even goed nadenken wat jij mij te bieden zou hebben in de relatie aangezien het zo makkelijk uitgemaakt is.. Probeer eens te werken aan je zelfbeheersing en denk na over de gevolgen van dingen die je zegt, naar je vriend toe maar ook hier op het forum.. Want door je aanvallende posts op mensen die proberen te helpen zijn mensen niet meer geneigd om te reageren..

Heel veel succes meis, hopelijk komt alles goed
anoniem_342827 wijzigde dit bericht op 30-04-2017 12:39
Reden: Spellingsfout
% gewijzigd
Je leeft maar één keer, neem al je kansen aan
Ik kan nu mijn ervaring met een rustperiode opschrijven:

Het komt goed! als je beiden eerlijk en respectvol bent en je hebt vertrouwen in elkaar.

Wij hadden kort na mijn topic alweer contact. En dat was op zijn initiatief.

Wij hebben geen verwijten gemaakt en er werden geen oude koeien uit de sloot gehaald. Wel hebben wij aangegeven wat wel van de ander nodig te hebben, onze verwachtingen, onze angsten en onze dromen.

Fijne avond en allen dank voor jullie reacties.
anoniem_343537 wijzigde dit bericht op 07-05-2017 19:06
Reden: Spellingsfout
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven