Werk & Studie alle pijlers

Schuld duo

29-04-2017 17:58 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een heel kort vraagje, weet iemand wanneer een wijziging van duo van start gaat? Bijvoorbeeld een wijziging van je leenbedrag? Moet dit voor een bepaalde datum zodat dit de volgende maand wordt aangepast?

Hoeveel schuld hebben jullie bij DUO? Of hebben jullie nooit wat geleend?
Beoordeel een boek nooit op z'n kaft.
Per wanneer je dat hebt aangegeven
quote:gizzmo-returns schreef op 29 april 2017 @ 18:02:

Per wanneer je dat hebt aangegevenIk heb gisteren een wijziging doorgegeven via mijn duo.
Dat staat letterlijk op de site van DUO. Tenminste voor HBO/WO.
quote:anoniempje20017 schreef op 29 april 2017 @ 18:04:

[...]

Ik heb gisteren een wijziging doorgegeven via mijn duo.Dan gaat het per die datum in als je geen andere datum hebt aangegeven
quote:Erizon schreef op 29 april 2017 @ 18:05:

Dat staat letterlijk op de site van DUO. Tenminste voor HBO/WO.Ik zie het daar alleen staan over verlagen, bij mij gaat het om verhogen..
Ten aanzien van de bedragen: de gemiddelde schuld bij afstuderen is de afgelopen 5/6 jaar rond de 16.000€ geweest.

Dat zegt alleen helemaal niets over de huidige studenten, omdat er een stelselwijziging is geweest. De verwachting is dat de gemiddelde schuld bij afstuderen vanaf 2020 zal stijgen.
Je geeft bij het doorgeven van een wijziging een datum door per wanneer je die wijziging wil laten ingaan. Per die datum gaat de wijziging dus in. Meestal, als je niets anders hebt aangegeven, gaat een wijziging die je voor de eerste van de maand hebt doorgegeven in per die maand, wat betekent dat als je vandaag een wijziging doorgeeft, deze per (ongeveer) 24 mei ingaat. Dit staat allemaal op de website van duo, ik zou deze gewoon even een keertje goed doorlezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven