Toxoplasma via potgrond?

30-04-2017 21:21 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat het ver gaat maar toch hoop ik op normale reacties.

Vandaag twee binnenplantjes verpot. Echter lees ik net dat je hier ook toxoplasma door op kan lopen? Nu 30 weken zwanger
Ik denk dat je antwoord zelf al weet...
Deze stress is vooral funest voor je baby!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Maak je geen zorgen en geniet van je mooie plantjes.
Probeer je geen zorgen te maken. De kans is zo minimaal.
Heb je die extreme angsten nu al eens aangekaart bij een dokter?
Doe een bloedtest als je er echt van wakker ligt.

Maar echt, ik heb al mn hele leven plantjes verpot en katten geknuffeld (maar heb nooit zelf een kat gehad) maar ben niet immuun tegen de toxoplasmose. M.a.w, de kans ik echt zoooo Klein dat je daar wat van oploopt. Vooral met binnenplanten en potgrond. Ik neem aan dat je geen kat hebt thuis, anders was je waarschijnlijk wel immuun
Nee heb geen kat alleen honden
Neem je verantwoordelijkheid en zoek hulp. Al die onnodige stress is gevaarlijk voor je kind. Je moet niet bij de verloskundige zijn maar bij de psychiater om over jouw angstmedicatie en alternatieve behandelmogelijkheden te praten.
Ik loep ook een keer niet hoor..
Oh moeten we loepen ?

Ik weet niet beter dan opletten met kattenbak verschonen.

Ik geloof niet dat je je zorgen hoeft te maken.
Ik vind het altijd zo bijzonder dat bij dit soort hysterische vrouwen nog een partner hoort. Hoe dan?
quote:alpacaface*82 schreef op 30 april 2017 @ 22:34:

Ik loep ook een keer niet hoor.. Ik hoef die naam niet meer te loepen, ik herken d'r gewoon
Alleen als er katten op poepen is het gevaarlijk
Plantje kwam bij de ah vandaan.
Je had er wel handschoenen bij aan toch? Als je dan hygiënisch gewerkt hebt is er niets aan de hand.
Nee dacht alleen dat tuinieren risico was
Hm. Heb je wel goed opgelet dat je niet even met je hand(en) aan je gezicht gezeten hebt (even jeuken bijvoorbeeld)? Of ergens anders aangezeten met je handen (je honden bijvoorbeeld)? Geen aarde gemorst? Goed je handen gewassen voordat je weer met je handen in de buurt van je gezicht kwam?
Geen idee meer plantje stond al 2 maanden bij mij binnen alleen potje vandaag omgewisseld wat ik daarna exact omgedaan heb geen idee
quote:Deniece1980 schreef op 30 april 2017 @ 23:59:

Geen idee meer plantje stond al 2 maanden bij mij binnen alleen potje vandaag omgewisseld wat ik daarna exact omgedaan heb geen ideeNouja, nu niks meer aan te doen in elk geval, gebeurd is gebeurd. Voor de volgende keer weet je het nu.
Ik heb wat zand van mijn handen geklopt. Niet zitten graven in de grond

Vraag me gewoon af hoe groot de kans is bij potgrond dit op te lopen
quote:Deniece1980 schreef op 01 mei 2017 @ 00:05:

Ik heb wat zand van mijn handen geklopt. Niet zitten graven in de grond

Vraag me gewoon af hoe groot de kans is bij potgrond dit op te lopenDie kansberekening heb je nu niks meer aan. Gebeurd is gebeurd, valt niets meer aan te veranderen. De kans kan wel heel klein zijn, maar als jij net die ene bent waarbij het gebeurt zit je toch mooi met je kansberekening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven