De leuke dingen van bevallen

30-04-2017 18:17 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
Want die zullen er heus ook zijn toch?

Ik ben zo stom geweest om het topic 'bevallen: de taboes' te lezen en voel me nu nogal ongelukkig. Wie kan er iets grappigs/leuks/gezelligs tegenover zetten?
Natte tosti..
Bevallen is de hel voor mij en doe ik dus ook nooit meer. Had goede hoop na de eerste dat de tweede iets makkelijker zou gaan, dat zei namelijk iedereen die ik kende met meer dan 1 kind, pffff. Mooi niet dus, dat ging nog pijnlijker en moeizamer. Ik ga dat nooit meer doen. Heb geschreeuwd en gescholden tegen iedereen die in mijn buurt kwam en kreeg dus ook, terecht, een standje van de zuster. Jaloers op dames die het 'makkelijk' hebben gedaan en soms zelfs zen waren en dankbaar dat er voorbehoedmiddelen zijn zodat ik geen 10 kinderen hoef te baren.
quote:ardni schreef op 01 mei 2017 @ 12:46:

[...]

Zeg de meeste van ons zijn geen variant op Jezus, die in een onhygiënische stal werd geboren, god mag weten waarmee zijn navelstreng is doorgeknipt en dan ook nog een balkende ezel ernaast.

Daarnaast wil ik even kwijt dat je katten en mensen genetisch niet met elkaar kunt vergelijken en wil ik je erop wijzen dat je het hoofdstuk evolutie gemist lijkt te hebben.

Dit allemaal los van het feit, dat mijn moederkoek ongekookt opeten, niet erg gezond lijkt en doorbijten van de navelstrengen en mijn baby schoonlikken infectie gevaar met zich mee kan brengen.Ik heb mijn poes vroeger ook een keer een nestje zien krijgen, volgens mij vond ze er even weinig aan als ik, aan de baringspijn
quote:InTheMiddle schreef op 01 mei 2017 @ 12:53:

Bevallen is de hel voor mij en doe ik dus ook nooit meer. Had goede hoop na de eerste dat de tweede iets makkelijker zou gaan, dat zei namelijk iedereen die ik kende met meer dan 1 kind, pffff. Mooi niet dus, dat ging nog pijnlijker en moeizamer. Ik ga dat nooit meer doen. Heb geschreeuwd en gescholden tegen iedereen die in mijn buurt kwam en kreeg dus ook, terecht, een standje van de zuster. Jaloers op dames die het 'makkelijk' hebben gedaan en soms zelfs zen waren en dankbaar dat er voorbehoedmiddelen zijn zodat ik geen 10 kinderen hoef te baren.Jemig Had je geen pijnbestrijding?
Ik denk dat de hoeveelheid pijn die een bevalling geeft sterk per vrouw en per situatie verschilt. De pijn die ik heb gehad kun je onmogelijk benoemen als 'trillingen' en eerlijk gezegd geloof ik ook niet dat er zoveel vrouwen in een verlichte toestand de bevalling ingaan, waardoor ze een dermate hoeveelheid pijn wel even opvangen, omdat ze zo zen zijn.

Ik denk dat je gewoon geluk hebt als je een redelijk makkelijke bevalling hebt. Dat wordt ook bevestigd door de verhalen van vrouwen die meerdere bevallingen hebben meegemaakt die heel anders verliepen.
Ook leuk aan bevallen in het ziekenhuis: dat je zo'n doorzichtig bakje op wieltjes op je kamer hebt waarvan je je écht niet kunt voorstellen dat daar straks Jouw Baby in ligt... maar dat dat vervolgens dus wel echt zo is
quote:Vera8 schreef op 30 april 2017 @ 23:15:

Ik vond mijn beide bevallingen prima te doen. Toch moest ik na de eerste nog even een nachtje blijven ivm het vele bloedverlies (ging van mijn stokje tijdens het douchen).

Moest in bed blijven en kreeg een catheter. Had mega dorst en dronk in 1 keer een literpak appelsap op weet ik nog. En daarna.... geen volle blaas, geen aandrang. Niet telkens dat irritante gevoel constant naar de wc te moeten. (Zat daar bijna voortdurend tijdens de laatste maanden van de zwangerschap).

Lag van de week nog weer in bed met hoge nood terwijl ik er eigenlijk niet uit wilde om naar het toilet te gaan. Toen moest ik weer aan die nacht in het ziekenhuis denken. Heerlijk gevoel was dat.Ja, die katheter vond ik ook briljant!
Oh ja, ik kreeg champagne in het ziekenhuis! En beschuit met muisjes. Toen baby ca 1 uur oud was. Echt geweldig!
quote:syvon schreef op 01 mei 2017 @ 16:53:

Oh ja, ik kreeg champagne in het ziekenhuis! En beschuit met muisjes. Toen baby ca 1 uur oud was. Echt geweldig!Welk ziekenhuis was dat?? dan sla ik hem even op voor als ik nog eens ga bevallen
Het trotse gevoel direct daarna dat ik het toch maar mooi geflikt had!
quote:Koffiekop schreef op 02 mei 2017 @ 16:32:

[...]

Welk ziekenhuis was dat?? dan sla ik hem even op voor als ik nog eens ga bevallen OLVG West in Amsterdam (vroeger Lucas Andreas). Hun kraamafdeling is geweldig, hele chique b evalsuites en privékamers. Ik was achteraf echt blij dat ik nog drie dagen moest blijven, zo luxe
anoniem_63d4de36d8a94 wijzigde dit bericht op 02-05-2017 18:09
Reden: Typo
% gewijzigd
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-09-2017 21:02
Reden: spam
98.92% gewijzigd
Uche*reclame*uche
Een lief klein frummeltje op je blote borst, Een trotse lieve man die je stevig vast houd. Dat vond ik het leukste van de hele bevalling. .
Het moment dat de baby op je borst word gelegd, wat een prachtig moment :love:

We hebben ondertussen wel genoeg mama bloggers volgens mij.
Haha, ik moest dit topic even lezen. Ik vond het bevallen (2 x) niet leuk. Maarja, het moet. Dus je doet het. Het gezonde kind erna is de beloning. Wat helpt is een fijne kraamafdeling / kamer, met een fijne sfeer en privacy, met aardige verpleging en een goede verloskundige die tijd voor je heeft. Dus goede zorg.
En ja het doet heel veel pijn, eigenlijk vooral laatste stukje van de ontsluiting. Maar dat overleef je wel, al schreeuw je de hele boel bij elkaar (dat deed ik). Daarna is het persen en dat is (of was bij mij) prima te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven