Gezondheid alle pijlers

Missen van knokkels

02-05-2017 00:19 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een heeeeele gekke en rare vraag maar..... kennen jullie mensen die knokkels missen? Ik mis twee knokkels (beide ringvinger) en mijn vingers zijn hier ook iets korter. Het is erg vreemd maar ben het ondertussen wel gewend hihi. Kennen jullie toevallig ook iemand die dit heeft of misschien heb je dit zelf?
Nee.

Maar beperkt het je in het bewegen van die vingers of heb je andere problemen hierdoor?
Wat bijzonder

Ik had er nog nooit van gehoord, maar niks menselijks is mij vreemd. Is je vinger dan slap op die plekken?
Ik ken iemand die dit heeft. Maar die mist meerdere botjes in haar hand.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
O en ze redt zich er prima mee.
quote:Lampie1986 schreef op 02 mei 2017 @ 00:23:

Nee.

Maar beperkt het je in het bewegen van die vingers of heb je andere problemen hierdoor?Dit niet, sommige vinden het alleen "eng" eruit zien wat ik enigszins ook wel begrijp. Mijn ringvingers zijn iets minder sterk als mijn andere vingers. Het gekke is dat ik bij mijn tenen naast mijn kleine tegen, ringteen?? Haha ook de knokkels mis. Super gek!
quote:Ana_Isabel_ schreef op 02 mei 2017 @ 00:24:

Wat bijzonder

Ik had er nog nooit van gehoord, maar niks menselijks is mij vreemd. Is je vinger dan slap op die plekken?Vinger is inderdaad wel ietsjes slapper, maar gelukkig niet dramatisch slapper! Gelukkig maar
quote:a_nick_is_crini schreef op 02 mei 2017 @ 00:26:

Ik ken iemand die dit heeft. Maar die mist meerdere botjes in haar hand.Echt waar? Zijn er dan meerdere vingers ook korter?
quote:ATYOS schreef op 02 mei 2017 @ 00:29:

[...]

Dit niet, sommige vinden het alleen "eng" eruit zien wat ik enigszins ook wel begrijp. Mijn ringvingers zijn iets minder sterk als mijn andere vingers. Het gekke is dat ik bij mijn tenen naast mijn kleine tegen, ringteen?? Haha ook de knokkels mis. Super gek!Dan is er ooit iets niet helemaal goed gegaan in de aanleg daarvan. Ik vind het wel bijzonder/ interessant als iemand zo iets unieks heeft. Niks mis mee.
Ze mist haar botjes die je hebt bij de overgang van pols naar hand (of een botje daarvan)en ik geloof ook knokkels, maar als je het niet weet valt het amper op. Ze is er zo handig mee (is een meisje van 8).
quote:ATYOS schreef op 02 mei 2017 @ 00:29:

[...]

Dit niet, sommige vinden het alleen "eng" eruit zien wat ik enigszins ook wel begrijp. Mijn ringvingers zijn iets minder sterk als mijn andere vingers. Het gekke is dat ik bij mijn tenen naast mijn kleine tegen, ringteen?? Haha ook de knokkels mis. Super gek!

Ik was nieuwsgierig en heb op Google gekeken maar vind het er niet eng uit zien.

Als je er zelf maar geen last van hebt.

Schijnt wel vaker te gebeuren.

Als je er zelf maar geen last van hebt.

Ik ken iemand al bijna mijn hele leven met heel korte vingers waar ze niks mee kan.

Ik zie het niet eens en vertel het dus ook nooit.

Het is haar rechterhand. Toen iemand haar leerde kennen zei die tegen mij "had je dat niet even van te voren kunnen zeggen" hij wist niet hoe hij haar vast moest pakken en voelde zich ongemakkelijk.

Ik moet toegeven dat ik er gewoon nooit over na gedacht heb en het mij niet op viel.

Op een gegeven moment zien mensen het niet meer.

En eng is het al helemaal niet.

Volgens mij zou het mij niet opvallen.
Ik heb dit ook! En dit is echt de eerste keer dat ik er iemand anders over hoor haha! Bij mij missen de knokkels op m'n pinken. Deze zijn ook een stuk korter in vergelijking met mijn andere vingers en er zit minder kracht in. Maar bij een pink maakt dat toch niet zoveel uit . Als kind is het een keer opgemerkt door een arts, er zijn toen röntgenfoto's van gemaakt, maar het is verder niks ernstigs en ik heb er ook geen last van.
Vroeger op school zat er een kindje met een kootje minder aan haar pinken. Dat was een bezienswaardigheid.

Ook zat er een kind met Ehlers-Danlos dat haar duim heel ver terug kon buigen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Een vriendin van mij mist van op alle vingers van haar rechterhand de bovenste kootjes en heeft ook geen nagels op die hand. Ik ken haar nu zo'n twintig jaar, maar pas een aantal jaar geleden viel het me op. Het ziet er niet vies of wat dan ook uit, maar gewoon apart. Ze kan alles met die hand en heeft nergens last van.

Haar linkerhand en voeten zijn "ongeschonden" en niemand anders in haar familie heeft het.
Mijn dochter (15 jr) mist ook knokkels bij haar ringvingers. Geen last van ofzo.
quote:Bambi schreef op 02 mei 2017 @ 09:17:

Mijn dochter (15 jr) mist ook knokkels bij haar ringvingers. Geen last van ofzo.Oh wat grappig dat we dan hetzelfde hebben! Zijn ze bij haar ook iets korter?
Ik mis bij mijn beide grote tenen de bovenste knokkel, ik heb hierdoor een grote druk op mijn grote tenen met staan of lopen.

Altijd veel eelt daar
Nooit geweten dat het bestond met die missende knokkels. Zelf heb ik hamerduimen, niet de mooiste duimen maar ik kan er gelukkig alles mee!
quote:ATYOS schreef op 02 mei 2017 @ 15:14:

[...]

Oh wat grappig dat we dan hetzelfde hebben! Zijn ze bij haar ook iets korter?Ja! Klein productiefoutje.
Ik mis aan mijn linkerhand de knokkel van mijn pink.

Pink is een stukje korter, doet het verder prima maar is een gek productiefoutje...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven