one love

01-05-2017 23:07 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geloven jullie in 1 ware liefde en waarom wel of niet? Ik zeker wel, ben nog steeds op mijn eerste jeugdliefde. Helaas kunnen we niet bij elkaar zijn maar denk nog bijna elke dag aan hem.
quote:Bakela schreef op 01 mei 2017 @ 23:11:

Ik geloof niet in 1 maar in meerdere ware liefdes denk ik. Het is zoals een kast vol Tupperwaredozen. Meestal zijn er meerdere deksels die op een doosje passen maar soms moet je even zoeken.

Nouja, dit verwoordt ook wel hoe ik het zie. En als het dekseltje past, dan geloof ik ook wel dat je een heel leven samen kan blijven. Maar niet dat dat dan per se het enige dekseltje is dat past.

Is toch ook onmogelijk? Eén persoon op de hele wereld die bij je past, hoe groot is de kans dat je die persoon net tegen komt? En hoe ellendig als je hem niet tegenkomt, dan is er nooooooooit meer iemand op wie je echt verliefd kan zijn, met wie je echt een fijne, duurzame relatie kan opbouwen, van wie je echt kan houden en hij/zij van jou? Nee, dat geloof ik niet.

Waarom je snel over andere vriendjes heen komt, maar niet over je jeugdliefde is vaak omdat hij/zij de eerste was. Dat is vaak extra bijzonder. Al die eerste keren samen. En vaak ook omdat het in een tijd is waarin je vaak vrijer bent, lekker geen verantwoordelijkheden, je hele leven voor je, nog niet veel stress gehad. Of het is misschien gewoon iemand die je echt heel leuk vond. Maar goed, het is uit gegaan, ik geloof niet dat hij het enige dekseltje voor jou is en jij voor hem het enige dekseltje. Anders waren jullie wel bij elkaar gebleven.
quote:annabel456 schreef op 01 mei 2017 @ 23:14:

Lekker deprimerende reacties. Ik denk dat je het pas gelooft als je het zelf meemaakt en anders heb je idd zoiets van iedereen is inwisselbaar. Ik ben ook snel over mijn vriendjes heen maar mijn jeugdliefde niet.

Volgens mij maakt een eerste keer van wat dan ook heel veel indruk.

Eerste keer je lievelingsgerecht proeven, eerste keer op het strand op een fantastisch eiland...

Onvervangbaar.

Maar zo zijn er meer ervaringen. Er zijn maar weinig mensen die nooit meer wisselen van lievelingseten, of vakantie adres.

Ik voor mij ben heel blij dat ik niet bij mijn eerste liefde ben gebleven. Was voor toen heel leuk maar we zijn beiden erg veranderd.
Annabel, ik weet niet hoe oud je bent...maar gebaseerd op je taalgebruik schat ik je zo tussen de 15 en 25. (jaja, erg ruime schatting )

Realiseer je dat je op die leeftijd alles extra intens ervaart. Dat geldt voor muziek, maar ook voor 'grote liefdes'. (Bijna iedere 30'er, 40'er, 50'er etc. vindt dat er veel betere muziek werd gemaakt toen zij jong waren.) Dat hoort bij het volwassen worden, bij het ontwikkelen van een eigen identiteit en het maken van de eerste echt eigen keuzes. Nu ervaar je dit als de meest echte en intense liefde ooit. Maar het gaat over. Echt. Hoewel de herinnering aan deze jongen waarschijnlijk altijd emoties bij je blijft oproepen. Net als dat ene nummer wat je nu zo ontzettend fantastisch vindt (en wat voor 'jullie geschreven' lijkt).

Ik kon dat ook zo ontzettend goed; mijn eerste grote - en onbereikbare - liefde idealiseren. Ruim twee jaar lang was ik verschrikkelijk verliefd (waarvan we ongeveer drie maanden een setje waren ) Het gevoel voor hem was zo intens! En de pijn van het liefdesverdriet minstens zo erg. Dit gebeurt me nooit meer, wist ik zeker. Zowel die liefde als die pijn.

En toch... heb ik uiteindelijk wel weer meegemaakt. Beide, het gevoel van liefde én de pijn. Maar toen steeds met het relativerende / geruststellende idee dat het weer voorbij gaat.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
quote:Delite_ schreef op 02 mei 2017 @ 00:10:

Waarom kunnen jullie niet bij elkaar zijn?

Het klinkt alsof hij jou minder leuk vond, dan jij hem.

Dat betekent toch automatisch dat hij niet je ware liefde was?

Je ware liefde is net zo verliefd op jou, als jij op hem.

Dit dus.

Overigens ben ik voor mijn man zijn eerste en hoop ik van harte dat ik ook zijn laatste wordt!
ik weet niet zo goed te bedenken waarom meer dan 1 liefde hebben (gehad) deprimerend zou moeten zijn

realistisch bedoel je?
Lorem Ipsum
quote:turquasi schreef op 02 mei 2017 @ 09:52:

ik weet niet zo goed te bedenken waarom meer dan 1 liefde hebben (gehad) deprimerend zou moeten zijn

realistisch bedoel je?Het lijkt me juist heel erg optimistisch! Als je toch op je (bijvoorbeeld) 20e al weet dat je nooit meer gelukkig wordt in de liefde, da's pas deprimerend!
Moet wel een beetje lachen om TO.

Ze vraagt of je er wel of niet in gelooft en waarom dan, maar zodra er posts komen met uitleg waarom iemand er niet in gelooft is dat ineens zuur. Waarom vraag je het dan?

Maar OT, nee, ik geloof ook niet in maar 1 ware liefde.
quote:Het-groepje schreef op 02 mei 2017 @ 09:01:

[...]

Volgens mij maakt een eerste keer van wat dan ook heel veel indruk.

Eerste keer je lievelingsgerecht proeven, eerste keer op het strand op een fantastisch eiland...

Onvervangbaar.

Maar zo zijn er meer ervaringen. Er zijn maar weinig mensen die nooit meer wisselen van lievelingseten, of vakantie adres.

Ik voor mij ben heel blij dat ik niet bij mijn eerste liefde ben gebleven. Was voor toen heel leuk maar we zijn beiden erg veranderd.

Helemaal mee eens.

Mijn eerste grote liefde (niet mijn eerste verkering maar wel eerste grote liefde) blijft ook heel bijzonder, met grote ongeremde gevoelens, nog lekker onbewust van pijn die liefde ook met zich mee kan brengen, nog in totale verwondering, en zonder enige andere belemmeringen zoals gebonden voelen aan een woonplaats, hypotheek of werk. We konden juist vrij en blij huis opzeggen en gaan reizen, en daarna een nieuwe woonplaats kiezen. Voor mij maakte dat alles nog intenser: én die eerste grote liefde, én voor het eerst buiten Europa reizen en dat samen meemaken.

Toch heb ik daarna ook nieuwe liefdes gehad en veel van mensen gehouden / nog steeds. En die persoon van toen zou nu al lang niet meer bij me passen (daarom is het ook uit gegaan). Maar ik denk er wel met warme gevoelens aan terug.

En ook genoten van reizen, maar het is nooit meer zo intens als die eerste reis naar een ander continent.
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:sssssst schreef op 02 mei 2017 @ 08:32:

[...]

Dat mijn moeder nog immer Glad Pack genoemd.

[afbeelding]
.
Ik geloof daar ook niet zo in
De vraag van TO is eigenlijk: geloof je in de Disney-versie van sprookjes, of in de meest clichématige Hollywoodfilms?

Wie nee zegt krijgt ervan langs!
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:patsy--stone schreef op 02 mei 2017 @ 11:58:

De vraag van TO is eigenlijk: geloof je in de Disney-versie van sprookjes, of in de meest clichématige Hollywoodfilms?

Wie nee zegt krijgt ervan langs!

Je móet er in geloven hoor.

Het komt echt niet vanuit je eigen hersens.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Ach ja... God, Sinterklaas, Ware Liefde... allemaal hetzelfde!
Nee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven