kroeg voer

02-05-2017 11:05 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
vanwege een thema lunch/brunch ben ik op zoek naar jullie favo kroeg lunches , is het de good old tosti, broodje bal uit de jus of wat dan ook.
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Redfox, wat is nou eigenlijk je vraag? Ben je gewoon benieuwd, of moet jij iets maken voor een gezelschap? Indien dat laatste, zeg dat dan gewoon effe. Wel zo handig. Voor hoeveel mensen? Ook vegetariërs, veganisten, allergische mensen? En ook of je een keuken tot je beschikking hebt, hoe je alles moet vervoeren, of er een koelkast is etc. Bijvoorbeeld broodje warme kip of een biefstuk in boter, is heerlijk maar niet handig als je ergens in een park hebt afgesproken waar iedereen gedurende meerdere uren kan komen aanwaaien. Broodjes of wraps met gerookte zalm is weer niet handig zonder koelkast of koelbox.

Ik had eens met familie (meer dan 40 m/v en kinderen) een dagje in een of ander klein natuurpark met daarbij een soort kantine met koelkasten, koffiemachine en waterkoker, maar zonder kookstel. We hadden ieder gezin gevraagd om een grote koude maaltijdsalade mee te nemen. Wij hadden Turks brood en smeersels geregeld. Er was een leuke mix aan salades met pasta, of met aardappel, of met sla. Voor een keertje was het prima.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Oh en ik zie nu pas je antwoord over 3 baks warmhoud ding, geen idee wat je daarmee bedoelt overigens...
Kaasplankje!

Kaasplankjes zijn sowieso altijd het antwoord, op alles.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Protocol schreef op 02 mei 2017 @ 11:30:

uitsmijterOoooh ja! Met twee schijfjes tomaat en komkommer ernaast LOL
quote:redfox3 schreef op 02 mei 2017 @ 12:03:

[...]

ik heb zon 3 baks warm houdt ding , dus dat is idd wel een goede voor 1 van de 3 .Was echt zó lekker. 2 dik gesneden donkerbruine boterhammen en een heel frisse salade erbij.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 02 mei 2017 @ 11:12:

Pak de kaart erbij van een willekeurige Engelse pub, daar hebben ze altijd genoeg.

Uienringen, vlammetjes, hamburgers, brood met aioli enzDaar dacht ik ook aan. Stew, maar dan vega, met dikke patatten ernaast.
Kaastaart. Wederom met patatten ernaast.
Broodje hamburger, club sandwich, uitsmuiter, fish&chips, kroketten met brood.
Stew is een een soort stoofschotel.

Kaastaart is cheesecake, toch?

Leuke ideee. En de tip van Patsy idd...vertel ef wat de bedoeling is. Dan kan er concreter meegedacht worden. Dan kom ik ook niet ongewenst met een creatieve pindakaas borrelnoot variant?

Want alles ligt aan de bedoeling en de opzet.
quote:Troeteltje schreef op 02 mei 2017 @ 12:39:

Stew is een een soort stoofschotel.

Kaastaart is cheesecake, toch?

Leuke ideee. En de tip van Patsy idd...vertel ef wat de bedoeling is. Dan kan er concreter meegedacht worden. Dan kom ik ook niet ongewenst met een creatieve pindakaas borrelnoot variant?

Want alles ligt aan de bedoeling en de opzet.Ja, stew is een soort stoofschotel, dat kun je heel goed in de kroeg eten. Kaastaart is zeker geen cheesecake, maar een hartige taart. De beste eet je in de kroeg.
Ken beiden niet. Opgezocht op Google en ziet er goed uit. Bij kaastaart krijg plaatjes van cheesecake te zien.
https://www.theguardian.c ... to-eat-a-ploughmans-lunch

Ploughmans lunch!!
Broodje shoarma Turkse pizza.
quote:Troeteltje schreef op 02 mei 2017 @ 11:32:

Doe eens gek.......broodje met pindakaas en daarin borrelnootjes.gedver..
quote:Troeteltje schreef op 02 mei 2017 @ 11:32:

Doe eens gek.......broodje met pindakaas en daarin borrelnootjes.Huh?
quote:lilalinda schreef op 02 mei 2017 @ 12:58:

https://www.theguardian.c ... to-eat-a-ploughmans-lunch

Ploughmans lunch!!

Dit! Leuk en makkelijk!

Of een proper Sunday Roast, en er dan een leuk brits tintje aangeven.

Meer Nederlands zou ik idd denken aan broodje warme beenham, broodje bal, sateh etc. Wel wat saaier maar in mijn ogen echt kroegeten.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:patsy--stone schreef op 02 mei 2017 @ 11:19:

Broodje gegrilde groenten en humus, als ze dat hebben. (Aubergine, pompoen, courgette, paprika bijvoorbeeld).

En anders hebben veel kroegen wel een broodje caprese (mozzarella, tomaat, pesto), of broodje geitenkaas met honing en walnoten.Dit is wel erg lekker
quote:patsy--stone schreef op 02 mei 2017 @ 11:16:

[...]

als lunch?????Waarom niet?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:Troeteltje schreef op 02 mei 2017 @ 12:55:

Ken beiden niet. Opgezocht op Google en ziet er goed uit. Bij kaastaart krijg plaatjes van cheesecake te zien.Google hartige kaastaart en je krijgt hele andere plaatjes te zien. De kaastaarten die ik in de kroeg at heetten daar gewoon kaastaart, vandaar.
Beetje quiche-achtig of frittata-achtig. Lekker.
Mannetje of 18 a 22 , bier proefje erbij gewoon is kijken wat de meerderheid lekker vindt of vaak besteld en daar maak ik keuze uit
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Ben je bezig met het opstarten van een kroeg of een menukaart voor een kroeg?
Bitterbalen met grove mosterd toch? En kaas!
quote:Ikhierhuh schreef op 02 mei 2017 @ 14:04:

Bitterbalen met grove mosterd toch? En kaas!Vertaald naar grotere maaltijd is dat deels een broodje kroket met mosterd.
quote:patsy--stone schreef op 02 mei 2017 @ 11:16:

[...]

als lunch?????Daar had ik inderdaad even overheen gelezen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven