Help! Hoe lang zwanger?

02-05-2017 17:16 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist een zwangerschapstest gedaan waaruit bleek dat ik zwanger ben. Ik heb verder geen symptomen, im voelde het gewoon intuïtief aan. Ik heb de clearblue test gedaan met week indicator en deze gaf 1-2 weken aan. Ik heb in die periode inderdaad seks gehad met mijn nieuwe partner en mogelijk ben ik toen zwanger geraakt. Ik heb de test echter in de middag uitgevoerd en weet niet zeker hoe betrouwbaar de weekindicator dan is.

En nu komt mijn grootste zorg. Anderhalve maand geleden heb ik een ongelukje gehad met een andere man, mijn toenmalige partner. Ik ben toen wel begin april gewoon ongesteld geworden, wel minder dan normaal (mogelijk innesteling). Indien het deze partner betreft, zou de bevruchting 6 weken geleden plaats hebben gevonden. En ik zou nu heel graag willen weten wie de vader zou zijn (ik weet dit klinkt echt zo slecht).

Vandaar mijn vraag, is het mogelijk dat de clearblue 1-2 weken aanheeft omdat ik de test niet in de ochtend heb afgenomen, indien de bevruchting als wel 6 weken geleden was?
Ik denk van je nieuwe partner
.
Ochtend of middag maakt trouwens niet uit voor de week indicatie lijkt mij?
.
Wat staat er in de bijsluoter over het uitvoeren van de test. Ik heb een cleurblue test gehad waarbij in de bijsluiter stond dat het niet uitmaakte wanneer de test werd uitgevoerd. Misschien zie je wat staan hierover?
•Als u de test uitvoert vanaf de dag dat uw menstruatie zou moeten

beginnen, kunt u op elk moment van de dag testen of u zwanger bent.

• Als u de test uitvoert vóór de dag waarop uw menstruatie zou moeten

beginnen, gebruikt u de eerste urine van de dag.

• Voor een nauwkeurige uitslag van de wekenindicator moet u de eerste

urine van de dag gebruiken.

• Drink niet te veel voordat u de test uitvoert.

Lees deze bijsluiter zorgvuldig door voordat u een test uitvoert.
Ik zou zeggen 2 + 1 a 2 is max 4 weken geleden bevrucht. Maar:

Weet je nieuwe partner van je ongelukje? Lijkt me sowieso iets om open over te zijn. Of was het illegaal?
Mij lijkt dat het verschil tussen 1-2 weken zwanger of 6 weken groter is dan tussen ochtend- en middagurine. Oftewel: mss dat ochtendurine bijv 2 weken als uitslag zou hebben, maar wrsch niet ineens 6 weken.

BTW: lekker bezig zo. Wel eens van SOA's gehoord? Condooms worden niet alleen geadviseerd om zwangerschap te voorkomen hè.
You are exactly where you're supposed to be. Because you make terrible choices.
Week 19 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Solomio schreef op 02 mei 2017 @ 17:24:

Mij lijkt dat het verschil tussen 1-2 weken zwanger of 6 weken groter is dan tussen ochtend- en middagurine. Oftewel: mss dat ochtendurine bijv 2 weken als uitslag zou hebben, maar wrsch niet ineens 6 weken.

BTW: lekker bezig zo. Wel eens van SOA's gehoord? Condooms worden niet alleen geadviseerd om zwangerschap te voorkomen hè.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het klinkt niet alleen slecht. Het is het ook. Waarom gebruik je geen anticonceptie als je zo onbeschermd rondneukt.
Een ongelukje???? Een natte scheet is een ongelukje. Je laten bevruchten door een andere vent is geen ongelukje maar gewoon dom. En onverantwoordelijk.
Een ongelukje? Een ongelukje is als je doorlekt. Je heby bewust onbeschermdd seks gehad. Wel even iets anders.
Oh Onno zei het ook al
1-2 weken is 3-4 weken zwanger. Dus ja ik kan me wel voorstellen dat er bij ochtendurine 4-5 weken had gestaan en dan kan t met een late innesteling best van ex zijn denk ik. Wanneer Had je onbeschermde seks met je nieuwe partner?
Het ongelukje kan toch zijn dat condoom is gescheurd ofzo. Je kunt naar verloskundige gaan en echo laten maken. Dan kunnen ze de leeftijd ongeveer schatten. Je hebt precies zes weken geleden seks gehad? En een week daarna bloedverlies? Dat kan inderdaad innesteling zijn, maar lang niet alle vrouwen merken iets van de innesteling. De weekindicator heeft een betrouwbaarheid van 97 procent op basis van onderzoek bij 187 vrouwen. Niet heel representatief dus.

Wil je de zwangerschap voortzetten? Kan je dat ongelukje uitleggen? Noem je het feit dat jullie seks hadden een ongelukje of ging er iets mis met de anticonceptie. En wat heb je met je nieuwe partner voor anticonceptie gebruikt? Of word je bewust (zo snel) zwanger?
quote:sprietgras schreef op 02 mei 2017 @ 18:18:

1-2 weken is 3-4 weken zwanger. Dus ja ik kan me wel voorstellen dat er bij ochtendurine 4-5 weken had gestaan en dan kan t met een late innesteling best van ex zijn denk ik. Wanneer Had je onbeschermde seks met je nieuwe partner?Er staat dan drie plus. En het maakt niet uit welke urine van de dag je gebruikt.
Bedankt voor de reacties. Tevens voor de veroordelende houding van sommigen. We zijn allemaal mensen denk ik, en soms lopen dingen onhandig, en het is zelfs menselijk om fouten te maken. Ik ging ervan uit dat dit forum bedoelt om elkaar te hebben. Niet om elkaar de les te lezen. Maar goed..

Het ongelukje met mijn vorige partner beetrof idd een gescheurd condoom, waarna ik tevens morning after pill heb genomen. Echter weet ik dat deze ook niet volledig te vertrouwen zijn. Ik ben idd ongesteld geworden, minder dagen dan normaal. Omdat ik ook de morning after wil heb genomen, maakte ik me geen zorgen. Nu ik echter zwanger blijk te zijn, doe ik dat echter wel.

Met mijn nieuwe partner heb ik idd eenmaal onbeschermd gevreeen. Ik weet stom, maar ik ben vast niet de eerste waarbij dat gebeurd in het heetste van de strijd.

De reden dat ik geen anticonceptie gebruik, is omdat ik niet tegen hormonen kan, en ik er normaal ook geen verschillende bedpartners op nahoudt. Dat deze 2 zich zo kort op elkaar opvolgde, is slechts een toevalligheid.

Als je me verder wilt veroordelen, ga je gang.. Alle hulpvolle reacties bedankt!!
En ik normaal zweer bij het gebruik van een concoom!!!!!
quote:Vraagje2017 schreef op 02 mei 2017 @ 18:33:

Bedankt voor de reacties. Tevens voor de veroordelende houding van sommigen. Graag gedaan.
quote:sprietgras schreef op 02 mei 2017 @ 18:18:

1-2 weken is 3-4 weken zwanger. Dus ja ik kan me wel voorstellen dat er bij ochtendurine 4-5 weken had gestaan en dan kan t met een late innesteling best van ex zijn denk ik. Wanneer Had je onbeschermde seks met je nieuwe partner?

Als het van ex was zou ze dus inmiddels 8 weken zwanger zijn.

Die 2 weken erbij moet je er dan natuurlijk wel bij allebei bijtellen.
Ik denk dat je ervan uit kan gaan dat de MAP gewerkt heeft. Het is normaal dat je menstruatie dan tijdelijk verandert. Heb je bij je andere partner met wie je onbeschermde seks hebt ook een MAP genomen? En hoe 'welkom' is de zwangerschap?
Die indicator geeft niet de zwangerschapsduur aan, maar hoe lang geleden de bevruchting plaatsvond.

Grote kans dat het kind van je nieuwe partner is.

Ben je er blij mee? En hij?
Ab imo pectore
Het is van je nieuwe partner.
Nou.. een zwangerschap als je net een paar weken samen bent, is natuurlijk nooit gepland.

En echt.. weet zelf echt wel dat ik onverantwoordelijk ben geweest. Kan mezelf wel voor m'n kop slaan. En nee, laatste x geen MAP, die kosten waar ik woon eur25 en dacht "ah joh, van 1xtje..". Achteraf super stom natuurlijk, ben echt heel kwaad op mezelf. En ook verdrietig. Ik ben normaal juist super verantwoordelijk.......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven