Katten alleen.

02-05-2017 20:41 66 berichten
Lieve dames.

Binnenkort gaan we op vakantie. Doorgaans heb ik meerdere vriendinnen/ buren die voor de katten ( 2 stuks) kunnen zorgen maar nu zit er een gat van 3 dagen dat niemand kan. Voor mijn gevoel is dat te veel, man denkt dat het wel kan.

Wat denken jullie?

Edit: Uiteraard met veel eten en drinken binnen hun bereik.
Ik laat mijn kat zo nu en dan voor het weekend achter, als ik met de trein naar mijn vriend ga aan de andere kant van het land, kan ik hem niet meenemen. Soms haalt vriend mij + kat op.

Ik zorg altijd dat er iedere dag iemand bij hem komt kijken/kroelen/eten geven. Ik verstop snoepjes door het hele huis. En hij is geen overeter, dus brokken staan er sowieso de hele dag en dat word dan aangevuld door zijn verzorgers. (Dat klinkt wel een beetje gek).

Toch voel ik me iedere keer weer schuldig, en als ik weer thuis kom zit hij de eerste dagen echt aan me vast geplakt. Dan gaat ie zelfs miauwen als ik op de wc zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 02 mei 2017 @ 23:06:

[...]

Daar heb je hele mooie voedersystemen voor.Nooit geprobeerd, wel zo'n waterfontein. Kwamen ze dus mooi niet in de buurt, na 3 weken bleven ze nog netjes op een meter afstand
Hahahaha, ja dat kan ik me op zich wel voorstellen.

Misschien werkt zoiets dan beter:

quote:Fee-de-Goede schreef op 02 mei 2017 @ 23:05:

[...]

Wat moet je er mee doen dan?

Schoon weggaan en verschonen na 3 dagen kan prima. Gewoon goed grind kopen. Of 2 bakken neerzetten.Dan heb ik waarschijnlijk geen goed grind, ik schep 1 tot 2 keer per dag de bak schoon. We hebben 2 katten & 2 bakken. De ene kat verbergt alles netjes maar die andere is een beetje lui en poept boven op het grind, die bak zou uitpuilen na 3 dagen denk ik
quote:Floorine schreef op 02 mei 2017 @ 23:19:

[...]

Dan heb ik waarschijnlijk geen goed grind, ik schep 1 tot 2 keer per dag de bak schoon. We hebben 2 katten & 2 bakken. De ene kat verbergt alles netjes maar die andere is een beetje lui en poept boven op het grind, die bak zou uitpuilen na 3 dagen denk ik

Zet je een 3e neer.

Hier 2 die flink de drollen begraven. Ik schep als ik thuis ben ook niet 2x per dag.
quote:Fee-de-Goede schreef op 02 mei 2017 @ 23:17:

Hahahaha, ja dat kan ik me op zich wel voorstellen.

Misschien werkt zoiets dan beter:

[afbeelding]Die van mij eten gelukkig alleen wat ze nodig hebben dus zolang de honden niet hun brokken op vreten gaat het goed hier (en dat doen de honden alleen als hun vasten brokken op zijn en ze een keer andere krijgen, dan zijn de katten brokken op zodra je de kamer uit loopt). Drinken doen ze allemaal samen uit 1 bak, ziet er heel schattig uit Als we weg gaan hebben ze minder vers water maar een hondenbak drinken ze niet zo snel leeg dus redden ze het die enkele keer dat we langer weg zijn ook wel.
Voor het eten en drinken en de kattenbak is meestal zat te bedenken of te kopen om dat op te lossen. Ik zou eerder kijken naar je katten. Redden ze dat of gaan ze janken en de aandacht heel erg missen. Zitten ze normaal na 1 of 2 dagen helemaal er doorheen of niet.
Ja hoor, dat moet wel lukken.
quote:Floorine schreef op 02 mei 2017 @ 23:19:

[...]

Dan heb ik waarschijnlijk geen goed grind, ik schep 1 tot 2 keer per dag de bak schoon. We hebben 2 katten & 2 bakken. De ene kat verbergt alles netjes maar die andere is een beetje lui en poept boven op het grind, die bak zou uitpuilen na 3 dagen denk ik Zit er wel genoeg grind in? Of misschien juist te veel? Of het verkeerde grind... Katten zijn soms heel kieskeurig. Hier kan iedere soort grind, maar als je afwijkt van de vaste hoeveelheid begraven ze helemaal niks meer...
quote:Fee-de-Goede schreef op 02 mei 2017 @ 23:23:

Voor het eten en drinken en de kattenbak is meestal zat te bedenken of te kopen om dat op te lossen. Ik zou eerder kijken naar je katten. Redden ze dat of gaan ze janken en de aandacht heel erg missen. Zitten ze normaal na 1 of 2 dagen helemaal er doorheen of niet.Nee hoor, ze gaan niet janken. Ze zijn slaapkoppen, ze worden eens wakker om te eten en te drinken en als we in de buurt zijn komen ze bij ons om verder te slapen.
quote:my-little-appletree schreef op 02 mei 2017 @ 23:28:

[...]

Zit er wel genoeg grind in? Of misschien juist te veel? Of het verkeerde grind... Katten zijn soms heel kieskeurig. Hier kan iedere soort grind, maar als je afwijkt van de vaste hoeveelheid begraven ze helemaal niks meer...

Waarschijnlijk, alle tips zijn welkom! Ik heb al van alles geprobeerd, van super duur tot het huismerk van de super. Onze dame heeft er letterlijk schijt aan als er naar haar zin te veel drolletjes in liggen doet ze het naast de bak. (of achter de bank, in een openstaand kastje)

Sorry voor het off topic. Ik vroeg me af hoe jullie dat doen, ik hou het nu al niet bij met scheppen laat staan na 3 dagen
quote:Floorine schreef op 02 mei 2017 @ 23:37:

[...]

Waarschijnlijk, alle tips zijn welkom! Ik heb al van alles geprobeerd, van super duur tot het huismerk van de super. Onze dame heeft er letterlijk schijt aan als er naar haar zin te veel drolletjes in liggen doet ze het naast de bak. (of achter de bank, in een openstaand kastje)

Sorry voor het off topic. Ik vroeg me af hoe jullie dat doen, ik hou het nu al niet bij met scheppen laat staan na 3 dagenHeb je al houtsnippers geprobeerd? Of zwart zand?
quote:Sophiever schreef op 02 mei 2017 @ 23:40:

[...]

Heb je al houtsnippers geprobeerd? Of zwart zand?Zwart zand?! Kan dan ook? Ik heb wel eens kattenbakkorrels op houtbasis gehad (geperste houtsnippers), dat was geen succes.
quote:Floorine schreef op 02 mei 2017 @ 23:37:

[...]

Sorry voor het off topic. Ik vroeg me af hoe jullie dat doen, ik hou het nu al niet bij met scheppen laat staan na 3 dagen

Wat voor bak heb je? Je hebt ook katten die niet van een gesloten of juist open bak houden en zich niet prettig genoeg voelen om nog even langer te blijven om te gaan graven.

En wat voor voer krijgen ze? Voor de hoeveelheid poep maakt dat hier namelijk uit. Het was laatst onverhoopt op terwijl het nieuwe spul nog niet binnen was dus ik dacht ik neem wel even wat mee als ik boodschappen ga doen... nou dat heb ik geweten hoor, het stonk veel erger en was veel meer dan op hun normale voer.
quote:Floorine schreef op 02 mei 2017 @ 23:58:

[...]

Zwart zand?! Kan dan ook? Ik heb wel eens kattenbakkorrels op houtbasis gehad (geperste houtsnippers), dat was geen succes.Natuurlijk kan dat. Katten zitten graag in tuinen.
quote:my-little-appletree schreef op 02 mei 2017 @ 23:08:

[...]

Dat is echt heel sneu... arme beestjes.. Wel lekker verwend toen je thuis kwam?Natuurlijk :-) Ik krijg bijna weer tranen in mijn ogen als ik er aan denk, hoe blij ze waren toen we thuiskwamen (ik ben een jankerd als het om mijn katten gaat).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven