Alleen reizen!

03-05-2017 14:09 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen,

Ik ben afgelopen januari voor het eerst alleen op reis geweest, een rondreis door Midden-Amerika. Ik heb dit als zeer openbarend ervaren en het gevoel van ultieme vrijheid, ook omdat ik dit nooit eerder gedurfd had maar het toch heb gedaan.

Ik heb hier zo van genoten dat ik dit eigenlijk nog een keer wil doen, maar dan langer en naar een ander land. Echter nu heb ik sinds een paar maanden, na jaren vrijgezel, een relatie. Toch voel ik nog steeds de behoefte om alleen te gaan want ik weet hoe fantastisch ik het de eerste keer vond.

Zijn er nog meer dames die het heerlijk vinden om alleen te reizen, en als je een vriend hebt, doe je dit nog steeds?
Ja. Mijn ex hield namelijk niet zo van reizen. Korte trips of een stedentrip oke. Maar niet langer dan 5 dagen. Dus liet hij me gaan als het bij mij begon te kriebelen. Ging wel nooit langer dan 18 dagen .
Carpe Diem!
Mijn vriend is recent 2 maand alleen op reis geweest en ik ook al een aantal keer een maand. Kan dus prima wat mij betreft.
Ik wil volgend jaar in mijn eentje gaan reizen.

Lijkt me overigens wel spannend!
quote:Rooom schreef op 03 mei 2017 @ 14:42:

Lijkt me overigens wel spannend!Leuk! Waar wil je naartoe?
Mijn man werkt in het onderwijs. Elk jaar ga ik wel alleen op vakantie, in het laagseizoen (januari, juni of november bijvoorbeeld). We zijn 25 jaar samen.
Ik ben ook van plan om volgend jaar in mn eentje te reizen. Misschien dit jaar al maar dat moet ik even afwachten.

Vorig jaar ben ik met familielid naar Praag geweest, supergaaf! Gewoon met een busreis, hele leuke mensen ontmoet.

Ik heb nog nooit gevlogen en ben uberhaupt nog nooit in mn eentje weg geweest, dus wil eerst nog in Nederland/België of Duitsland op vakantie. Dan zie ik wel verder
Over een paar weken ga ik voor het eerst alleen op vakantie voor een maand. Voordat ik mijn vriend leerde kennen, was ik dit al van plan. Hij vindt het ook prima en zeker goed dat ik het doe. Als het bevalt, ga ik vast nog wel eens alleen weg maar ik denk niet langer dan een maand.
Een keer is genoeg!
quote:diamantje123 schreef op 03 mei 2017 @ 14:43:

[...]

Leuk! Waar wil je naartoe?Ik wil naar Indonesie en Thailand enzo!
Wat gaaf TO, doen! Als je vriend echt een goede vent is, snapt hij dat je dit wil doen!
Ik heb veel alleen gereisd, soms ook 5 weken of 9 weken achter elkaar. In Europa, Azië, Afrika, Zuid-Amerika.

Nu heb ik verkering en ga ik toch liever met haar samen op vakantie en reizen. We zijn ook al 2x een weekend weg geweest en een keer 11 dagen op Sicilië en dat beviel erg goed. Als ik tijd voor mezelf nodig heb, of eens een middag / dag alleen iets wil doen, kan dat prima. We geven elkaar die vrijheid. (Ik heb ook wel eens een vriendin gehad die zelfs dat niet kon. Ik moest haar continu entertainen leek het wel.)

Wie weet komt ooit die behoefte wel weer eens om alleen te gaan en dan vertrouw ik erop dat dat prima is. Zij gaat ook met een vriendin een weekje weg deze zomer, en ik een weekend fietsen met een vriendin, dus sowieso is het al geen punt om 'niet samen' vakantie te vieren.

Op dit moment verwacht ik alleen niet dat die behoefte komt om helemaal alleen op reis/lange vakantie te gaan, ik vind het veel te leuk met haar en we hebben best veel dezelfde interesses, reisstijl en dagritme. En de laatste jaren kreeg ik ook iets meer last van de nadelen van alleen reizen (terwijl het zeker ook veel voordelen heeft), vooral het avondeten blijf ik niet zo leuk vinden.

Wel ga ik misschien nog eens een paar dagen fietsen in mijn uppie, deze zomer ofzo.
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:Rooom schreef op 03 mei 2017 @ 14:42:

Lijkt me overigens wel spannend!Hier lees je wat tips en ervaringen (ook al is het oorspronkelijke topic leeggehaald): Alleen op vakantie tips

Hier ook nog wat: Solo backpackers die geen 18 meer zijn

En dit is ook een leuke site:

- bijvoorbeeld hoe je zekerder overkomt en daardoor vanzelf minder louche types aantrekt: https://solotravelerworld.com/solo-trav ... onfidence/

- waarheden als een koe, van een kat: https://solotravelerworld.com/solo-trav ... ty-skills/ > zie ook de links onderaan het artikel

en verder veel leuke verhalen en tips op die site en hun FB-pagina.

Veel plezier met inlezen en voorbereiden!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik heb ook veel alleen gereisd, niet altijd zozeer omdat het mijn voorkeur had maar als ik moet wachten tot iemand met mij mee kan ivm geld, dagen, voorkeur qua bestemming etc dan kom ik nergens
quote:patsy--stone schreef op 03 mei 2017 @ 17:45:

[...]

Hier lees je wat tips en ervaringen (ook al is het oorspronkelijke topic leeggehaald): Alleen op vakantie tips

Hier ook nog wat: Solo backpackers die geen 18 meer zijn

En dit is ook een leuke site:

- bijvoorbeeld hoe je zekerder overkomt en daardoor vanzelf minder louche types aantrekt: https://solotravelerworld.com/solo-trav ... onfidence/

- waarheden als een koe, van een kat: https://solotravelerworld.com/solo-trav ... ty-skills/ > zie ook de links onderaan het artikel

en verder veel leuke verhalen en tips op die site en hun FB-pagina.

Veel plezier met inlezen en voorbereiden!Leuke tips wel! Heb dit jaar dan geen hostels gedaan maar ik wil dat dit jaar wel doen, omdat ik me soms toch wel wat allenig voelde in een hotel. 's Avonds in m'n eentje uit eten gaan trouwens helemaal geen moeite mee. Als er dan wifi was kon ik ook meteen even de achterblijvers informeren en dergelijke. En meestal ging ik ook aan de bar zitten ipv een tafeltje, veel gezelliger en dan kan je nog met het personeel praten bijv.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven