Wat te doen in Bazel?

03-05-2017 19:13 13 berichten
Binnenkort ga ik naar Bazel. Ben je er wel eens geweest? Wat zou ik vooral moeten doen, mag ik niet missen? Weet je nog leuke adresjes waar ik lekker kan eten ?
Bazelen?
Alle reacties Link kopieren
Do: heel vreselijk veel geld meenemen....

Don't: verwachten dat er ook maar iets goedkoper is dan 4x de Nederlandse prijzen. Voorbeeld: 4 drankjes waarvan 3 alcoholvrij en een klein kaasplankje €60,-....

Er is een tramkaart te krijgen waarmee je alle trams gratis kunt nemen: handig!

De oude stad is mooi. Leuk wandelen! Zonder kinderen zou ik met een gids gaan.

Drielanden punt is grappig: enorm winkelcentrum dat dus net in Dld ligt en waar dus wel weer alles normaal geprijst is. Over de brug ligt Frankrijk. Je kan er heen met de tram.

Het is niet heel bijzonder maar als je er toch bent...
En waarschijnlijk denk je nu dat ik de prijzen overdrijf: echt niet. Het is nog duurder dan je denkt. Uit eten kan gewoon niet voor onder de 60 euro per persoon en dan drink je er een frisje bij.

Eigenlijk vind ik het door die achterlijke prijzen een enorme afrader. Wij zijn twee dagen eerder naar Italie vertrokken.
Wat je niet moet doen, is rekeningen betalen in euro's. Dat wordt ook gevraagd als je wilt pinnen en dan betaal je meer dan de bank je laat betalen als je in zwitserse frank afrekent.

En betaal je contant in euro's, dan betaal je ook te veel en het wisselgeld is vaak weer zwitserse frank.

Het oude centrum is leuk en er zitten veel musea. Zelf vond ik het museum met kunst van Tinguely leuk.

Weet niet of het nog zo is, maar een paar jaar geleden was elektronica en benzine er wel goedkoper als in Nederland
Dan betaal je dus nog meer (geloof me, het verschil zit hem daar niet in). Ook als je in ZFR betaald kost het goud. Ook de benzine. Elektronica: geen idee.
zoals eerder genoemd Tiinguely museum is echt de moeite waard.
Komt omdat het gemiddelde inkomen daar drie keer zo hoog is.

Ik moet daar weleens geweest zijn maar die prijzen vielen me toen ook al op. Chique winkels en niets mogen kopen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zou pakjes houdbare maaltijden meenemen die je in je hotel opwarmt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Het Tingleymuseum lijkt me wel wat. Iemand die nog andere musea kan aanbevelen? Verder ga ik zeker dwalen in de oude stad. Bedankt voor de tip over de tram, dat ga ik ook uitzoeken.

En wat de prijzen betreft heel lief dat jullie bezorgd zijn. Ik maak me wat dat betreft niet zo druk omdat ik momenteel in een van de duurste landen woon. Ik weet dat de prijzen in Zwitserland nog wat hoger liggen, maar dat heb ik ingecalculeerd.

En yasmijn bazelen kan ik overal en altijd, daar hoef ik niet speciaal naar Bazel voor ;)
In Zwitserland is het gebruikelijk om 's middags warm te eten, en de meeste restaurants bieden een paar (mid)dagmenus waar je uit kunt kiezen. Als je dat doet, heb je voor 20 CHF een warme lunch+soep/sla, nog een drankje erbij en je bent voor 25 klaar. Als je 's avonds uit eten gaat wordt het idd chiquer en duurder.

Basel is vrij klein en vanuit toeristisch oogpunt niet superinteressant. Je kunt evt, wel snel ergens anders heen. Hoe lang ga je en wat zijn je interesses?

Wat je iig kunt doen is de Altstadt bezoeken (rondleiding?), met het veerpontje de rivier oversteken, Kunstmusea bezoeken,
Tinguely museum is een absolute aanrader. Verder wandelen door de Altstadt, langs de fonteinen van Tinguely en de Munster en het Rathaus en door allemaal schattige straatjes met prachtige oude huizen. Verder zijn er veel microbreweries in Basel, dus als je van bier houdt kun je daar ook een tour van maken, overal gaan proeven. Je kunt er vaak ook eten.

Verder zijn er meer musea en in het algemeen veel kunst, dus genoeg te bekijken.
Ik ben er zo´n anderhalve dag die ik vrij te besteden heb. Ik denk dat ik met museumbezoek en de oude stad en wat zwerven wel zoet ben. Daarna is het werk wat de klok slaat.

Bedankt voor jullie tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven