Probleem met ouders
woensdag 3 mei 2017 om 20:48
Hey, ik ben een meisje van 17 en ik ben verliefd geworden op een jongen, me eerste vriendje is hij. Het was geheim. Alleen die jongen zit in de gevangenis door iets van zijn verleden. Hij heeft veel mee gemaakt en is nooit echt verliefd geweest en ik weet dat hij heel veel van me houd. Me broer kent hem en ze zijn erachter gekomen en hij heeft alles tegen me ouders gezegd. daaruit is gebleken dat hij een problemenkind is en ik niet met hem mag gaan anders moet ik uit huis. Me telefoon was afgepakt omdat die me normaal belde uit de gevangenis. Hij belde me vriendin en zei waarom ik voicemails heb toen had ze verteld dat het klaar is... hij flipte m uit. Die jongen is binnenkort vrij en ik wou hem gaan ophalen, toen me vriendin dat zei tegen hem zei die "neem iemand mee voordat ik m uitflip op haar zodat ze me tegen kunnen houden." Ik loop dagen te huilen omdat ik zo veel van hem hou maar mijn familie is ook belangerijk voor mij. Als ik betrapt wordt dat ik hem ga ophalen van de gevangenis ga ik nog meer problemen krijgen... ik weet niet wat ik moet doen met alles, weet iemand aub wat ik kan doen? Alvast bedankt...???????
woensdag 3 mei 2017 om 20:59
Je ouders hebben gelijk.
Deze jongen had ook kunnen zeggen:
Ik begrijp dat je ouders het moeilijk vinden en ik ga de komende periode alles op alles zetten om te laten zien dat ik ben veranderd.
Jou bedreigen omdat je ouders volstrekt normaal reageren geeft alleen maar aan dat je ouders gelijk hebben.
Deze jongen hoort jou ook het beste te gunnen en niet deze stress.
Hem niet ophalen dus, je laat je toch niet bedreigen?
Ik begrijp dat je ouders het moeilijk vinden en ik ga de komende periode alles op alles zetten om te laten zien dat ik ben veranderd.
Jou bedreigen omdat je ouders volstrekt normaal reageren geeft alleen maar aan dat je ouders gelijk hebben.
Hem niet ophalen dus, je laat je toch niet bedreigen?
woensdag 3 mei 2017 om 21:00
woensdag 3 mei 2017 om 21:03
quote:_Marana_ schreef op 03 mei 2017 @ 21:01:
Waarom wil je met een jongen zijn die m uitflipt op jou?Omdat ondanks dat hij mij veel liefde gaf en ik maagd wil blijven tot mijn huwlijk en hij daar begrip voor heeft en respect, terwijl hij daarvoor van een ander wereldje kwam. Hij doet niet aan slaan maar wel schreeuwen maar als die echt echt boos is wilt die slaan maar dat is nooit gebeurd
Waarom wil je met een jongen zijn die m uitflipt op jou?Omdat ondanks dat hij mij veel liefde gaf en ik maagd wil blijven tot mijn huwlijk en hij daar begrip voor heeft en respect, terwijl hij daarvoor van een ander wereldje kwam. Hij doet niet aan slaan maar wel schreeuwen maar als die echt echt boos is wilt die slaan maar dat is nooit gebeurd
woensdag 3 mei 2017 om 21:04
quote:Leylabobbb schreef op 03 mei 2017 @ 21:03:
[...]
Omdat ondanks dat hij mij veel liefde gaf en ik maagd wil blijven tot mijn huwlijk en hij daar begrip voor heeft en respect, terwijl hij daarvoor van een ander wereldje kwam. Hij doet niet aan slaan maar wel schreeuwen maar als die echt echt boos is wilt die slaan maar dat is nooit gebeurd
Hoelang was je al met hem samen voor hij naar de gevangenis ging?
Hebben jullie dezelfde culturele achtergrond?
[...]
Omdat ondanks dat hij mij veel liefde gaf en ik maagd wil blijven tot mijn huwlijk en hij daar begrip voor heeft en respect, terwijl hij daarvoor van een ander wereldje kwam. Hij doet niet aan slaan maar wel schreeuwen maar als die echt echt boos is wilt die slaan maar dat is nooit gebeurd
Hoelang was je al met hem samen voor hij naar de gevangenis ging?
Hebben jullie dezelfde culturele achtergrond?
woensdag 3 mei 2017 om 21:06
quote:Het-groepje schreef op 03 mei 2017 @ 20:59:
Je ouders hebben gelijk.
Hem niet ophalen dus, je laat je toch niet bedreigen?Ja daar heb je gelijk in, dankjewel.. zal ik met hem praten voor een andere oplossing dat die aan me ouders moet laten zien dat die is verandert of moet ik m laten gaan?
Je ouders hebben gelijk.
Hem niet ophalen dus, je laat je toch niet bedreigen?Ja daar heb je gelijk in, dankjewel.. zal ik met hem praten voor een andere oplossing dat die aan me ouders moet laten zien dat die is verandert of moet ik m laten gaan?
woensdag 3 mei 2017 om 21:08
quote:Leylabobbb schreef op 03 mei 2017 @ 21:00:
[...]
Best wel serieus, het is een klap die ik krijg het was allemaal zo onverwachts, en ik ben misschien wel nog maar 17 maar ik dacht en denk nog steeds dat hij de ware voor mij is
Over een paar jaar misschien.
Als hij iets aan zijn agressie doet en snapt dat jij het beste verdient.
En dat is geen jongen die niet snapt dat je ouders het beste voor je willen, het normaal vindt dat jij stiekem moet doen ls hij in de bak zit.
Een jongen die goed voor zichzelf zorgt en goede keuzes maakt. En als hij zich zo over je uitlaat is dat geen liefde.
Zeker weten dat hij met een praatje komt dat hij helemaal gek werd omdat hij jou dacht kwijt te zijn blabla.
Als hij jou niet kwijt wil moet hij je respectvol behandelen en zich volwassen gedragen.
Kortom laat hem maar zijn best doen, je ziet hem.over een half jaar wel weer. Met een baan, opleiding, en zonder agressie.
[...]
Best wel serieus, het is een klap die ik krijg het was allemaal zo onverwachts, en ik ben misschien wel nog maar 17 maar ik dacht en denk nog steeds dat hij de ware voor mij is
Over een paar jaar misschien.
Als hij iets aan zijn agressie doet en snapt dat jij het beste verdient.
En dat is geen jongen die niet snapt dat je ouders het beste voor je willen, het normaal vindt dat jij stiekem moet doen ls hij in de bak zit.
Een jongen die goed voor zichzelf zorgt en goede keuzes maakt. En als hij zich zo over je uitlaat is dat geen liefde.
Zeker weten dat hij met een praatje komt dat hij helemaal gek werd omdat hij jou dacht kwijt te zijn blabla.
Als hij jou niet kwijt wil moet hij je respectvol behandelen en zich volwassen gedragen.
Kortom laat hem maar zijn best doen, je ziet hem.over een half jaar wel weer. Met een baan, opleiding, en zonder agressie.
woensdag 3 mei 2017 om 21:11
quote:Leylabobbb schreef op 03 mei 2017 @ 21:06:
[...]
Ja daar heb je gelijk in, dankjewel.. zal ik met hem praten voor een andere oplossing dat die aan me ouders moet laten zien dat die is verandert of moet ik m laten gaan?
Aan zijn reactie te zien is hij nog steeds agressief (al is het met woorden).
En als hij echt veranderd was dan had je daar niet om hoeven vragen, dan had hij het meteen laten zien.
Meid, laat je niet zo onder druk zetten door een jongen. Geniet van je leven. Je wilt toch niet de rest van je leven met iemand delen die meteen zo uitvalt als het niet naar zijn zin is!
[...]
Ja daar heb je gelijk in, dankjewel.. zal ik met hem praten voor een andere oplossing dat die aan me ouders moet laten zien dat die is verandert of moet ik m laten gaan?
Aan zijn reactie te zien is hij nog steeds agressief (al is het met woorden).
En als hij echt veranderd was dan had je daar niet om hoeven vragen, dan had hij het meteen laten zien.
Meid, laat je niet zo onder druk zetten door een jongen. Geniet van je leven. Je wilt toch niet de rest van je leven met iemand delen die meteen zo uitvalt als het niet naar zijn zin is!
woensdag 3 mei 2017 om 21:13
quote:Leylabobbb schreef op 03 mei 2017 @ 21:06:
[...]
Deze jongen met dit taalgebruik over jou laten gaan.
Als hij naar school gaat, een baan heeft en zich respectvol kan gedragen kijken of je eerst een tijd vrienden kan zijn.
Je klinkt alsof je gek bent op de deze jongen omdat je iets goeds in hem ziet.
Stiekem hoop ik dat je hem laat gaan maar lukt dat niet dan zou ik hem zo aanpakken als ik jou was.
En dat alles niet met hem doen, hij kan terugkomen als hij dit heeft laten zien.
Dan geloven je ouders misschien ook dat hij veranderd is.
[...]
Deze jongen met dit taalgebruik over jou laten gaan.
Als hij naar school gaat, een baan heeft en zich respectvol kan gedragen kijken of je eerst een tijd vrienden kan zijn.
Je klinkt alsof je gek bent op de deze jongen omdat je iets goeds in hem ziet.
Stiekem hoop ik dat je hem laat gaan maar lukt dat niet dan zou ik hem zo aanpakken als ik jou was.
En dat alles niet met hem doen, hij kan terugkomen als hij dit heeft laten zien.
Dan geloven je ouders misschien ook dat hij veranderd is.
woensdag 3 mei 2017 om 21:14
quote:Leylabobbb schreef op 03 mei 2017 @ 21:09:
[...]
Ik was 5 maanden met hem samen alleen hij is moslim en ik Christelijk Orthodox
Ok, dan snap ik zijn respect tav jouw wens mbt maagd blijven, fijn dat hij dat respecteert maar besef wel dat hij niet de enige jongen is die dat kan respecteren.
Je bent dus in totaal nu een half jaar samen en je hebt dat al die tijd verborgen gehouden voor je ouders. Als je broer het niet had ontdekt, hoe had je dan samen verder willen gaan? Eens zou hij toch je ouders moeten ontmoeten, nietwaar?
[...]
Ik was 5 maanden met hem samen alleen hij is moslim en ik Christelijk Orthodox
Ok, dan snap ik zijn respect tav jouw wens mbt maagd blijven, fijn dat hij dat respecteert maar besef wel dat hij niet de enige jongen is die dat kan respecteren.
Je bent dus in totaal nu een half jaar samen en je hebt dat al die tijd verborgen gehouden voor je ouders. Als je broer het niet had ontdekt, hoe had je dan samen verder willen gaan? Eens zou hij toch je ouders moeten ontmoeten, nietwaar?
woensdag 3 mei 2017 om 21:15