Uitgerekend juli 2017!

10-11-2016 00:22 2202 berichten
Dit is een topic voor alle dames die zwanger zijn en uitgerekend zijn voor juli 2017! :cheer2:
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
mlsc 28 Eerste 3 juli Meisje :heart: Bevallen op 11-06-2017 :love:
Choco15 27 Tweede 3 juli Meisje :heart: Bevallen op ??-06-2017 :love:
Fiep 28 Eerste 2 juli Meisje :heart: Bevallen op 17-06-2017 :love:
EJC 38 Eerste 25 juli Jongen :heart: Bevallen op 18-06-2017 :love:
Nijntjelief 35 Tweede 4 juli Jongen :heart: Bevallen op 30-06-2017 :love:
Appelstroop88 27 Eerste 27 juni Jongen :heart: Bevallen :love:
Sosa 33 Tweede 1 juli Jongen :heart: Bevallen :love:
Aardbei-banaan 25 Eerste 7 juli Jongen :heart: Bevallen op 06-07-2017 :love:
Happy-life 24 Eerste 7 juli Meisje :heart: Bevallen op 06-07-2017 :love:
Gadgetfreak 31 Eerste 12 juli Jongen :heart: Bevallen op 09-07-2017 :love:
Tasje76 40 Tweede 8 juli Jongen :heart: Bevallen op 13-07-2017 :love:
Bumpersticker 26 Eerste 17 juli Jongen :heart: Bevallen op 19-07-2017 :love:
Vervivaen 29 Eerste 17 juli Meisje :heart: Bevallen op 20-07-2017 :love:
Feelsogood 35 Tweede 13 juli Meisje :heart: Bevallen op 21-07-2017 :love:
Draakje 24 Eerste 4 juli Meisje :heart:
Pigstails 25 Eerste 6 juli Jongen :heart:
Groenogig_monster 32 Eerste 24 juli Jongen :heart:
Inloggegevens: juli2017
anoniem_316525 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 22:51
82.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ha ja, die hebben we ook van bij de aphoteker. Een grote bus voor thuis en een kleine voor mee in de zak. Zo kan ze niet verbranden. Dat van die olie is een heel goede tip!
Schoonmoeder heeft zonder te vragen al een hoop Pampers ingeslagen in alle mogelijke maten, dus ik vermoed dat we die maar zullen proberen?

Wat betreft doekjes, moeten we maar gewoon proberen denk ik. Ik ga beginnen met die van Zwitsal omdat mijn broer die heel goed vindt.

mlsc, wat jij zegt, dat het toch dichterbij begint te komen, merk ik ook heel erg. Ineens gaat het sneller en zitten we nog maar een paar weken verwijderd van een babytje dat volledig "af" zal zijn als ze geboren is. Ik begin het ook echt superspannend te vinden!

Dat jullie jullie dochtertje niet zo hard kunnen voelen, lijkt me geen probleem. Het hangt er maar vanaf hoeveel vruchtwater er is, hoe groot ze is en hoe gemakkelijk ze nog kan bewegen. Ze hebben mij altijd verteld dat het bewegingspatroon in de buik niet persé iets zegt over hoe ze gaan zijn als ze geboren zijn. Dat zullen we moeten afwachten. Maar als je er je zorgen om maakt, gewoon even naar gynaecoloog/vroedvrouw bellen en dan moeten jullie je ook geen onnodige zorgen maken.

Wel erg jammer van de reactie van jullie schoonmoeder. Uit haar reactie blijkt een stukje slachtofferrol, en uit (veel) ervaring weet ik dat je met mensen met zo'n instelling niet ver kan geraken door eerlijk te zijn over je gevoelens. Integendeel, er wordt vaak niet eens gehoord wat je zegt omdat alles steeds terug betrokken wordt op hun. Probeer jullie als koppel hierin emotioneel sterk te maken zodat deze situaties en woorden jullie zo min mogelijk raken. Als jullie op een beleefde respectvolle manier jullie gevoelens hebben geuit, is daar niks mis mee. Als zij daar niet mee om kan gaan, is dat vooral haar probleem. Hoe hard dat ook klinkt. Vaak zeggen ze 'ene oor in, andere oor uit' maar dat is niet altijd gemakkelijk want het blijft toch verder malen in je hoofd. Ik kan dergelijke negativiteit er momenteel niet bij hebben, dus ik blok dat momenteel ook echt af van mensen die nog maar negatief beginnen doen door te zeggen dat ik momenteel geen nood heb aan negatieve verhalen maar aan steun en positiviteit. Als die persoon daar niet toe in staat is, zeg ik ook dat het dan liever niet wil horen en ga ik weg. Echt best hard, aangezien ik vroeger zo'n zaken niet zei, maar ik moet mezelf daar in beschermen. Jullie ook. Laat deze laatste weken niet verpesten door iemand die emotioneel niet op hetzelfde niveau zit als jullie (niet slecht bedoeld) en jullie wensen niet respecteert.

gadgetfreak, Lissabon! Lekker kunnen genieten even dan:)

Grasonderjevoeten ziet er leuk uit. Bedankt voor de tip.

feelsogood, lief dat je ernaar vraagt. Naar aanleiding van de dag waarop ze haar depressieve gevoelens geuit heeft, had ik een slabje laten maken met 'I love omi' op met een bijhorende brief waarin ik duidelijk maakte dat ik niks aan haar gevoelens kan doen (en daarmee ook duidelijk maak dat ik er niks aan wìl doen aangezien ze me altijd het gevoel heeft gegeven dat haar geluk mijn verantwoordelijkheid is), maar dat ik het wel belangrijk vind dat ze weet dat ze niet overbodig is (zoals ze letterlijk had gezegd). Ik heb het afgegeven, de brief voorgelezen en ze had tranen in haar ogen en vond het mooi. Verder wordt er dan ook niet meer over gepraat. Later is ze er nog wel eens kort op teruggekomen dat ze iets negatief vertelde maar er wel duidelijk bij zei dat dat niet iets is waar ik mee moet inzitten, maar dat ze het gewoon even wil vertellen. Dus op zich zal ze toch wel ingezien hebben dat ze mij toen op een niet zo fijne manier met haar situatie had belast.

Ik probeer al een aantal jaren/maanden enkel contact te hebben als het op een aangename manier kan verlopen en stresssituaties te vermijden. Tot nu toe lukt dat behoorlijk. Ze wilt heel graag helpen met de laatste werken in het huis en de verhuis, maar ik zie dat niet zitten omdat het tot extreem veel stress zou leiden, dus dat probeer ik steeds vriendelijk af te wimpelen. Het zal altijd zoeken blijven hoe ik respectvol met haar kan omgaan en ondertussen ook mijn eigen grenzen bewaak. Ik zie het wel als één van de moeilijkste zaken in mijn leven maar het zal vast ook zo moeten zijn zodat ik zelf heel goed leer en weet hoe ik het als mama ten opzichte van ons dochtertje net wél wil aanpakken.

Verder ben ik mentaal nog altijd blij dat ik gestopt ben met werken. Gisteren moesten er onverwacht alle deurkaders geverfd worden en een plaat boven de keuken. Ik had al zolang niet meer kunnen helpen in het huis, dus dacht dat ik dit wel even zou doen. Dat viel even tegen. We zijn er uuuuuuren mee bezig geweest en ik voelde mijn rug en bekken niet meer, zo pijnlijk. Mijn voeten leken in brand te staan. Vandaag alleen nog de plank boven de keuken behandeld en geschilderd en duidelijk gemaakt dat dit het laatste is wat ik kan doen in het huis. Want er komt ook nog een verhuis aan waarbij ik alles moet inpakken:D Ik ga zooooo blij zijn als we in het huis zitten. Dan kan alles klaargezet worden en zijn we op ons gemak. Dan ga ik een zwanger vreugdesdansje doen.
Fiep wat geb je dat goed aangepakt meid.. goed omschreven.

Mlsc wat vermoeiend zeg zo'n schoonmoeder. Goed dat jullie gezegd hebben wat jullie ervan vinden. Snap dat je vindt dat het de zwangerschap/bevalling overschaduwd.. probeer het wat los te laten..

Feelsogood ik gebruik juist geen olie toen Cas werd geboren attendeerde mijn kraamzorg erop dat je baby er glibberig van wordt met alle gevolgen van dien. Maar ja inmiddels ook weer 6 jaar geleden. Ik gebruik lotion was was van de Zwitsal. Sudocreme doet het ook goed maar bij de eerste weinig moeten gebruiken. Talkpoeder had ik gekocht maar nooit gebruikt..

Ik vind het ook erg snel gaan hoor. Straks de laatste dingetjes strijken. Morgen intake kraamzorg.
Hoi meiden,

Ik heb even jullie advies/ervaring nodig.

Het is een wat intieme vraag.

Ik merk dat ik naast de afscheiding, die toch meer is dan voor de zwangerschap, nu ook wel eens echt vochtig ondergoed heb.

Hebben jullie dat ook? Dat zal toch geen vruchtwater zijn?

Ik zit te twijfelen of ik de VK zal bellen maar ik was even benieuwd of jullie dit ook hebben. Sorry voor deze intieme vraag.
Las net gisteren dat het erger wordt in het laatste trimester. Zelf loop ik de hele zwangerschap al met inlegkruisjes.

Bij twijfel even bellen!
De zee is groen
Hier ook veel meer afscheiding dan eerst. Als ik geen inlegkruisjes gebruik, is het ook niet meer aangenaam. Maar als je zeker wilt zijn, gewoon even bellen en laten controleren.
Ik had ergens gelezen dat je het kunt checken doordat je vingers plakkerig opdrogen bij afscheiding en niet bij vruchtwater.
Hier ook hoor, soms ook echt slijm. hele zwangerschap al last van, zonder inlegkruisjes is geen optie.
Pigstails we hebben een fijne vakantie gehad, nog even tijd samen en niets te klagen gehad.

Gadgetfreak de hoeveelheid afscheiding is wel herkenbaar, dat is hier ook meer dan voor de zwangerschap, anders ook dan gewoon.

Mlsc erg jammer, dat gedrag van je schoonmoeder pfff hoop dat jullie dit een beetje naast je neer kunnen leggen! Het draait nu eens even om wat jullie zelf willen!

Fiep het is zo energie vretend he zo'n ouder.. Je hebt er toch extra kopzorgen van.

Wij gaan luiers van pampers proberen en we hebben er nog gekregen van de Kruidvat. Doekjes van de Aldi vind ik zelf wel fijn, lekker stevig. Zeep van neutral. Verder kopen we nog niet veel, je hoort toch vaak dat je producten niet of amper gebruikt.

We zijn deze deze week voor een echo geweest. Alles dik in orde! Het verbaasde me hoe groot en zwaar hij al is. Ook hebben we de laatste dingen aangekocht.

Opeens begint het toch wel erg dichtbij te komen en lijkt het aftellen te gaan beginnen!
Bumper fijn dat alles in orde is...

Ja en de afscheiding!! En urineverlies hier hoor. Minimaal maar toch..
Jullie nog geen natte broeken gehad?

Hier nu twee keer gehad dat ik moest plassen (constant dus) en niesen. Dat is geen goede combinatie meer.
Ik had vandaag voor het eerst dat ik moest niezen. Ik voelde van te voren al dat dat niet goed zou gaan
De zee is groen
Haha.. zo herkenbaar....
Lol! Niezen is inderdaad niet zo heel erg ideaal als er ook maar iets in je blaas zit..
Hahaha ik nies erg vaak in verband met mijn allergie. Ik hou gewoon mijn benen tegen elkaar en dan gaat het altijd goed
Jaaa niezen is wel een uitdaging inderdaad!!

Gelukkig daarmee nog geen ongelukjes. Zo ff lekker in bad. Daar wordt de kleine soms helemaal wild van.
Hier gelukkig ook nog geen urineverlies, wat niet is kan nog komen, maar hoop het niet.

Vandaag iets te druk bezig geweest geloof ik, harde buiken nu. Zo maar naar bed, morgen weer werken

.
Ik heb met niezen wel al in mijn broek geplast... ik ga ook staan met wc papier ertussen omdat er altijd wat urine meekomt als ik ga staan na het plassen

Als dit maar weer goed komt
Happy-Life, Hoe was de echo? Het was vast weer geweldig je baby te zien!

Jullie zijn bijna allemaal zoveel verder dan ik, zommige zelfs een maand, dat voelt als veel. Ik weet zeker dat mijn buik zoveel groter zal zijn over een maand. Mijn buik groeit echt met de week.
Hey EJC. Ik ben even ver als jou. Ook de hele tijd het gevoel dat ik achterloop. Als de andere zijn bevallen, dan moet wij nog een maand ;)..
De zee is groen
Haha ja echt, wij lopen achter. Gelukkig ben jij ook net zo ver als ik. Dan krijgen wij de laatste juli baby's :-)
Nouja, de speling van "op tijd" geboren is van 37 tot 42 weken toch? Dus wie weet komt het allemaal dicht op elkaar!

Ik moet nog 3weken werken, en dat vind ik best lang klinken. Maar het idee dat hij over 4 weken al mag komen, vind ik weer best dichtbij!
Inderdaad als ik 2 weken overtijd ben dan zit ik ook eind juli!
Als die van mij tot 42 weken blijft zitten zit ik ook rond zo'n beetje rond eind juli. Begint echt dichtbij te komen nu, vandaag alweer 31 weken! Nog 5 weekjes werken tot mijn verlof.

Ik merk ook dat ik meer afscheiding heb maar red het nog zonder de inlegkruisjes. Gelukkig (nog) geen urineverlies. Wel enorm vaak plassen, ook snachts moet ik er soms 4 keer uit. Ik denk ook dat hij van de week wat is ingedaald, had wat buikpijn wat ik aan een collega beschreef en die gaf aan dat het best indalingspijn kon zijn. Opgezocht op internet, en kwam precies overeen met hetgeen wat ik voelde.

Verder een drukke week achter de rug, beste vriendin heeft de sleutel van haar huis gekregen dus ben zo goed als het kan aan het helpen daar.

Hebben jullie nog leuke weekend plannen?
Begin van de middag de groeiecho gehad en de kleine is aan de kleine kant. En in vergelijking met de 20 weken echo nog kleiner dan hij/zij nu had moeten zijn. Beentje vooral die was nu P4 en was bij de 20 weken P34 en dan had ze ruim gemeten zei ze.

Werd iig even uitgelegd dat ze een groeicurve gebruiken waarbij P50 gemiddeld is hoe hoger dus bijv P95 dan zit je kind aan de bovenkant van de groeicurve en P5 is het onderste van de groeicurve. En de kleine bungelt dus onderaan het onderste van de groeicurve.

Nu moeten we ergens volgende week, krijg een telefoontje wanneer precies, naar het ziekenhuis voor een flowmeting en ctg. De echoscopiste zei wel ik denk gewoon dat het een kleintje word maar we moeten wel uitsluiten dat er niks mis is...

dus word vervolgt!

Verder herken ik af en toe wel een kleine ongelukje bij het niezen xD maar is gelukkig heel zelden en ligt ook aan de vulling van de blaas.

Voor het weekend niet echt plannen, morgenavond komen schoonouders naar de babyspullen kijken die we sinds dinsdag nu hebben. En zondag gaan we maar eens kijken of feyenoord kampioen gaat worden! Gewoon thuis op de bank hoor haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven