Help, geen raad meer

05-05-2017 17:05 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Om het verhaal kort samen te vatten: Ik ben een jonge meid van 21 jaar oud. Ik woon sinds een jaartje op mezelf. Ik ben al 4 jaar samen met mijn huidige partner (26 jaar oud). Voordat ik op mezelf ben gaan wonen hebben we al eerder samengewoond. Door veel ruzie en gedoe zijn we een tijdje uit elkaar geweest. Terug verhuizen naar je ouders is dan echt niet leuk. Vandaar dat ik ook voor mezelf een huisje ben gaan zoeken en daar met plezier woon. Het is nu ook al geruime tijd weer goed tussen mijn vriend en ik. Echter komt hij zijn afspraken niet na omtrent het betalen van de vaste lasten zoals de helft van de huur, gas/stroom/water etc. Ik wilde hem verrassen door hem zijn eigen sleutelbos te geven van mijn woning. Maar wel met uitdrukkelijk te hebben vermeld dat hij per ingang van maart zou betalen. We zitten nu al in mei en ik heb nog steeds niks gezien. Hij betaald wel boodschappen..... ja, zijn eigen boodschappen!!

Aangezien ik alles heb staan op mijn naam en dus voor maar 1 huishouden heb ik al een bericht gekregen over meer betalen van water, huur en stroom/gas.. Hij weet hier ook van maar het lijkt alsof het hem niks boeit. Ik krijg door hem straks flinke jaarrekeningen en alleen maar omdat hij doet wat hij wilt: urenlang gamen, elke dag 2 keer douchen, gas van de kookplaat aan laten staan waardoor we beide al 2 keer dood konden zijn etc. Ik spreek hem er zo vaak op aan maar er komt geen actie. Dit maakt me zo verdrietig omdat we deze problemen geregeld hadden toen we hiervoor officieel samenwoonde.

Heb ik de verkeerde keuze gemaakt om weer bij elkaar te komen? Of om de sleutels te geven? Moet ik hem eruit schoppen? Dit gaat zo echt niet langer en ik vertik het om alles voor hem te blijven betalen! HELP
Ja, je hebt de verkeerde keuze gemaakt. Het mooie is dat je hem nog eruit kan schoppen.
Life is short. Eat dessert first.
Eruit schoppen.
hij zegt zus en hij doet zo... trek je conclusie
Eruit kieperen. Je hebt een rasechte profiteur aan de haak geslagen.
Well behaved women rarely make history.
Er uit schoppen jou huis en zolang hij niet betaald mag die buiten slapen.
Er uit schoppen, er uit mieteren, eruit bonjouren, .... Een van die drie.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zet hem eruit en wacht een leukere man af...
Jullie wonen dus terug samen? Want daar ben je niet zo duidelijk over. Of heeft hij nog zijn eigen woning? Kunnen jullie dan niet om en om bij hem en bij jou logeren?

Maar zo'n profiteur zou mijn ding niet zijn, ik gooide hem gewoon buiten.
quote:Echter komt hij zijn afspraken niet na omtrent het betalen van de vaste lasten zoals de helft van de huur, gas/stroom/water etc.Uit het stuk dat je hiervoor schreef bleek niet dat jullie alweer samenwonen. Waarom blijven jullie niet gewoon latten?
Ik zou om die rekening aan het eind van het jaar te voorkomen ten eerste je maandbetaling omhoog gooien. Weet je waarom je vriend niet betaalt? Heeft hij inkomen? Het is nu twee maanden later, ik zou wel zeggen dat hij mag uitleggen waarom het niet lukt zich aan de afspraak te houden of dat hij mag vertrekken. Je vriend komt nogal onvolwassen op me over. Succes
D'r uit met die loser!

Als hij zich gedraagt als een kind kan hij gelijk terug naar zijn moeder wat mij betreft!
Ik had hem de deur gewezen. Doei, niet betalen maar wel gebruik maken van mijn huis gaat echt niet gebeuren als we daar afspraken over hebben gemaakt.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Misschien kan je er nog een keer met hem rustig over praten? Kijken naar een oplossing?

Hij zou moeten begrijpen dat het natuurlijk extra geld kost als hij bij jou woont, zoals je zegt extra gas, water etc. en zou er open voor moeten staan om samen te kijken naar wat mogelijk is.

Wilt hij niet betalen dan is het jammer voor hem, maar hij kan er niet van blijven profiteren!
Sleutels terug vragen. Voortaan mag hij bellen voordat hij op visite komt. Als je daar nog zin in zou hebben.
quote:Treezebees schreef op 05 mei 2017 @ 17:11:

Jullie wonen dus terug samen? Want daar ben je niet zo duidelijk over. Of heeft hij nog zijn eigen woning? Kunnen jullie dan niet om en om bij hem en bij jou logeren?

Maar zo'n profiteur zou mijn ding niet zijn, ik gooide hem gewoon buiten.Hij staat weer ingeschreven bij zijn ouders maar woont eigenlijk 24/7 bij mij. Zijn ouders vinden het ook allemaal wel prima zo.
Je spreekt over 'jouw' woning maar hij moet wel alles voor 50% betalen? Is hij er ook altijd?

Dat hij meebetaalt aan wat hij gebruikt ok, maar om een niet inwonende persoon ook 50% van de huur te vragen gaat mij wat ver.
ik vertik het om alles voor hem te blijven betalen!

Je hebt dus al beslist. Je gaat niet betalen voor hem

Nu even sterk zijn, en sleutels terug eisen en hem buiten zetten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
All of the above....
quote:iikimberly schreef op 05 mei 2017 @ 17:14:

[...]

Hij staat weer ingeschreven bij zijn ouders maar woont eigenlijk 24/7 bij mij. Zijn ouders vinden het ook allemaal wel prima zo.

Tuurlijk vinden zijn ouders het wel prima. Dan hebben zij die loser niet in huis.

Echt, volgens mij kun jij veel beter krijgen als hem, ik zeg dumpen die gast. Hij is een complete profiteur.

[...]

Hij staat weer ingeschreven bij zijn ouders maar woont eigenlijk 24/7 bij mij. Zijn ouders vinden het ook allemaal wel prima zo.

Ook lekker daar laten wonen en een paar keer per week afspreken. Na het eten ofzo

'S nachts lekker thuis laten slapen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Aangezien ik alles heb staan op mijn naam en dus voor maar 1 huishouden heb ik al een bericht gekregen over meer betalen van water, huur en stroom/gas..Je moet meer huur betalen als je vriend vaak bij je overnacht? Woon je in een hotel of zo?

[...]

Hij staat weer ingeschreven bij zijn ouders maar woont eigenlijk 24/7 bij mij. Zijn ouders vinden het ook allemaal wel prima zo.Ja en waarom ook niet ? Jullie zijn volwassenen, zoek het zelf uit.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Luna_ schreef op 05 mei 2017 @ 17:11:

Ik zou om die rekening aan het eind van het jaar te voorkomen ten eerste je maandbetaling omhoog gooien. Weet je waarom je vriend niet betaalt? Heeft hij inkomen? Het is nu twee maanden later, ik zou wel zeggen dat hij mag uitleggen waarom het niet lukt zich aan de afspraak te houden of dat hij mag vertrekken. Je vriend komt nogal onvolwassen op me over. SuccesHij heeft zeker inkomen, echter gaat dit elke maand op. waaraan? Joost mag het weten..
Er uit gooien voordat je straks in de schulden zit.

Is hij net 18 ofzo?

Klinkt niet als een man maar als een "groot" kind.

Een puber. Vooral dat gamen en gas niet uit draaien.

Wat een puberaal gedrag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven