Uitgerekend begin September 2017

26-12-2016 10:40 1143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Lieve Dames,

Het lijkt me leuk om samen een te kunnen praten over het wel en wee van de zwangerschaps periode.

Zijn jullie uitgerekend in begin september (1 t/m 14 sept?) Dan lijkt het me leuk om samen erover te schrijven.

We hebben op eerste kerstdag positief getest, en vandaag nogmaals positief getest.

Wie sluit gezellig aan?

Naam
(leeftijd)
U.D. J/M KindjeAfsprakenBijzonderheden
BB87
29/28
01-09 Meisje 1e31/05 vk, 11/07 32 wk echogeen
RiverJoy
26/23
04-09 Meisje 1e4e ronde, 18/03 pretecho--
Bloes
32/32
03-09 Jongetje 2e--Gyn, bevallen in zkh, groeiecho's, zwangerschapsdiabetes
Ri88
28/32
03-09 Meisje 2e--vanaf wk 32 extra groeiecho's
Knotje
27/27
10-09 verrassing! 1econtrole vk 07/06ziekenhuisbevalling (poliklinisch tot nu toe)
dali80
36/40
06-09 Meisje 4e20 wk echo ?--
Toverspiegel
--/--
06-09 Meisje 2e--Gyn, ziekenhuisbevalling, groeiecho met 27 wk
Flowerzzz
29/--
04-09 Meisje 1e20/04 20 wk echo--
Fistik86
30/--
10-09 Jongetje 2e--endomyeriose en adenomyse, controle bij de gyn
NorthCape
31/31
15-09 Meisje 1e--bevallen in ziekenhuis, 32 weken extra echo

Mirriemirrie, Champignon & Mamsan(meisje), (tijdelijk) uit de tabel, ivm liever niet meer mee schrijven, lezen zo nu en dan wel mee.

Rovie, Cey_sam, Highfligh en Schuimblokje heb ik uit de tabel gehaald, hebben sinds een tijdje niet meer mee geschreven, willen jullie weer meeschrijven/in de tabel laat het me weten.

:rose: Lovelynoukske (meisje)
:rose: Eefje
:rose: Promesso
:rose: Sarina87
:rose: Sabrina-
anoniem_283049 wijzigde dit bericht op 28-05-2017 11:03
44.98% gewijzigd
Wat fijn northcape! En heel leuk een meisje! Had je zelf een voorgevoel?

En bloes jij ook goed nieuws! Wat goed! Gefeliciteerd!

Dali wat vervelend dat je je zo'n zorgen maakt om van alles. Ik hoop dat je het de rest van jullie weekje weg een beetje van je af kunt zetten en toch tot rust kan komen!
Bloes, wat fijn dat jullie goed nieuws hebben gekregen! Valt toch weer een zorg weg.

En Northcape, een goede 20 weken echo en een meisje! Super fijn en leuk! Hadden jullie al namen bedacht of gaan jullie daar nu mee aan de slag?

Dali, wat een zorgen zo! Hopelijk kun je toch een beetje genieten van je weekje weg.

Hier gaat het wel goed. Ik slaap alleen zo slecht, pff Voel onze mini nu wel weer vaker, vooral als ik lekker rustig op de bank zit. Zo fijn! Afgelopen week heb ik nog wat kleertjes besteld (2 rompers, sokjes en een vestje) en dat kwam vandaag binnen. Zo'n mooi, lief, schattig en zacht vestje. Ik ben verliefd! En zo benieuwd of het straks door een jongetje of meisje gedragen wordt.

We zijn ook druk bezig geweest met een jongensnaam. Allebei pen en papier en de site van de svb, dezelfde zoekcriteria en ieder zo z'n eigen lijst namen samengesteld en uiteindelijk vergeleken met elkaar. Erg gezellig, maar o wat is het lastig! De meisjesnaam staat voor ons vast en het gevoel bij die naam hebben we helaas nog niet gevonden bij een jongensnaam. Dus de zoektocht gaat door.

Iemand van jullie al wel helemaal eruit welke naam het gaat worden?
Hey wat is het hier gezellig! Ik ben ook weer terug van weggeweest.

Gefeliciteerd @northcape! wat fijn dat de echo goed is. En leuk, een meisje!

@Bloes, jij dus ook goed nieuws! fijn hoor. Lekker dat het zo afgerond is. Blijf je nu nog onder controle van het ziekenhuis, of ga je over naar een verloskundige praktijk?

@knotje: leuk he, die namen En zo moeilijk! Bij mijn zoontje wisten we het 3 weken voor de geboortedatum. Maar nu lijken we er zowaar al uit. We vinden het beiden een mooie naam, en zijn vast een beetje aan het oefenen. Allebei verbaasd, we hadden gedacht dat dit proces veel langer zou duren!

@huizen/verbouwingen: Het is voor een goed doel, maar wel stressvol hoor, zo tegelijkertijd met jullie zwangerschap! stoer dat jullie je er zo goed doorheen slaan.
Dank jullie wel, ik ben ook super blij!

Ri, de afgelopen 3 dagen werd het gevoel

voor een meisje steeds sterker :-)

Knotje, we hadden toen ik zwanger was van mijn miskraam al een meisjes naam bedacht, tot nu toe blijven we die mooi vinden. Jongens naam waren we nog niet uit.

Fijn weekend allemaal!
Knotje wat kan de zoektocht naar een naam lastig zijn hè? Wel fijn dat de meisjesnaam al vast staat!

Wij zijn er ook nog niet helemaal uit. Waar we voor zoontje allebei een hele duidelijke zelfde nummer 1 hadden, hebben we nu meerdere namen die we apart van elkaar leuk vinden. Er is 1 naam die op dit moment de voorkeur heeft, maar het Wow gevoel heb ik nog niet. Het is echt een mooie naam, maar moet maar nog even laten bezinken zeg maar... Een naam is zo definitief hè?

Hoe is t verder met iedereen?

Ik vind de tijd nu best wel snel gaan! 23 weken alweer!

Komende week ga ik starten met zwangerschapsyoga. Veel zin in! Bij mijn vorige zwangerschap ook gedaan en alle oefeningen en ademhalingstechnieken die ik had geleerd hebben er voor gezorgd dat ik de bevalling prima aan kon. En het is een fijn rustmomentje in de week. Doen jullie ook nog een cursus oid?

En hoe hebben jullie je verlof geregeld? Tot wanneer werken jullie door?:
Werken, voor mijn loondienst wil ik tot 4 weken volhouden als dat lukt.

Voor mijn zzp, wil ik als het huis door gaat mijn studio begin aug. opzeggen en dan thuis nog het e e a doen als ik opdrachten heb.
Ri, ja echt lastig om de naam te vinden. Maar het lijkt erop dat we hier nu ook de jongensnaam hebben! Zeg hem nu regelmatig hardop en in m'n hoofd voer ik er gesprekjes mee en hij voelt goed! Hopelijk blijft het zo haha

Ik ga volgende week starten met zwangerschapszwemmen. Ben heel benieuwd! Heb er wel zin in om weer wat meer aan beweging te doen. Daarnaast heb ik me ook aangemeld voor een zwangerschapscursus. Het is alleen nog niet bekend wanneer deze gaat starten, dus dat wacht ik nog even af.

En werken, mijn verlof gaat in bij 36 weken en neem daarvoor nog een paar dagen vrij, zodat de laatste week maar een korte week is (2 ipv 4 dagen). Dus dat komt neer op met 35,5 week verlof. Hopelijk houd ik dat ook vol. Dan heb ik na m'n verlof nog vijf weken vakantie en hoef ik pas in januari weer te gaan werken. En na m'n verlof ga ik 3 dagen werken, 27 uur.
Goedemorgen allemaal,

Northcape, wat fijn dat de 20 weken echo goed was! , leuk dat jullie ook een meisje krijgen!

Ri, fijn dat jullie zo genoten hebben van een weekendje weg. is ook wel heerlijk natuurlijk, helaas vliegt alles zo snel voorbij. Huisje wordt aardig aangepakt bij jullie, scheelt wellicht ook wel dat het voor ons niet de 2e maar eerste is. Oh en ook ontzettend fijn dat je al aan de yoga kan beginnen, ik sta nog op een wachtlijst. Ga er dus wel mee beginnen, maar pas over 3 a 4 weken. Jammer dat het nog zo lang duurt. Maar ben er wel aan toe!

Bloes, fijn dat het goed was! snap dat je opgelucht en blij bent.. weer een zorg minder .

Dali, wat vervelend dat je zoveel zorgen om je heen hebt. Ik hoop zo dat je een beetje rust kan vinden. Belangrijk voor de kleine en voor jou, wel fijn dat je al een zorg minder hebt. Maar snap dat de rest ook nog niet zomaar weg neemt. Zorg goed voor jezelf, en als het kan laat ook goed voor je zorgen ..

Knotje, hoe komt het dat jij minder slaapt? zorgen, of gewoon de ongemakken van het zwanger zijn, ik had het laatste afgelopen 2 dagen, nu vannacht gelukkig goed geslapen. Helaas alleen kort omdat we er laat in lagen.. m'n biologische wekker staat altijd stipt om 7. hihi

Wat goed dat jullie zo bezig zijn geweest met een naam! succes nog bij het vinden van de jongensnaam!

Cursus(sen):

Ik wil 2 cursussen doen, 1 voor borstvoeding (is vooral een info avond) en dan zwangerschapsyoga, helaas duurt het nog 3 - 5 weken voordat ik mag beginnen, staat een lange wachtlijst voor, voordeel is wel dat het hier om de hoek is .

Namen:

Soo dat is lastig hihi, nu weten we wel dat we een naam voor een meisje mogen verzinnen, jongen is niet noodzakelijk, wel handing om achter de hand te houden. Maar wat moeilijk vinden we het!

Eerst een hele leuke naam al heel snel verzonnen stonden we beide meteen achter, maar iemand in onze omgeving gaf ook deze naam. Later andere leuke naam ondervonden we dat 2 van onze kennissen de huisdieren zo genoemd hadden.. (euh... is onze meisjes naam dan een dieren naam, toch niet zo geschikt voor ons dus, gelukkig weten we dat het wel een geschikte naam kan zijn, maar helaas niet voor ons meer, hihi. )

Hier gaat gelukkig verder bijna alles helemaal goed, behalve dat ik echt niet tegen de hitte kan, staan en warmte is voor mij echt vervelend, ik ga al snel sterretjes zien gelukkig ben ik er tot dusver altijd op tijd bij en kan ik gaan zitten, dat is gelukkig al voldoende.

En lang staan, dat is ook lastig! vooral stil staan, lopen is heerlijk. Denk dat ik volgende week toch maar de fysio bel.. kan anders nog best vervelend worden, dan kan ik wellicht mijn rug ietsjes versterken of op een juiste manier, staan/lopen/zitten. Zal wellicht helpen.

Verlof/werken: ik ga tot 4 weken voor het verlof werken en als het mee zit de week ervoor vakantie. Dus 5 weken voor uitgerekende datum. Helaas moet ik tot die tijd wel nog 40u werken, gelukkig zittend. We zien we hoe het gaat , wil natuurlijk het liefste zo lang mogelijk na de geboorte met ons kindje samen kunnen zijn en daarna pas weer werken!
Bb, wat vervelend dat je zo snel sterretjes ziet en niet lang kan staan. Misschien iets van ijzertekort of zo? Was je bloeddruk verder wel goed? Anders misschien eens laten checken. Misschien is het met iets simpels al veel minder.

Haha, dat van die dierennaam herken ik wel! Ik heb jaren een jongensnaam heel mooi gevonden en toen bedacht een vriendin dat ze haar hond wel zo kon noemen. Bedankt he! Gelukkig vindt vriendlief die naam toch niets, dus werd het niet.

Wat betreft het slapen, m'n zorgen zijn weer verdwenen gelukkig. Het is echt dat ik wakker word 's nachts tussen 3 en 4 en dan niet weet in welke houding ik moet gaan liggen. Niks ligt dan fijn en ik heb het warm. Zo lig ik dan vaak een half uur tot een uur te draaien. Als ik dan eindelijk weer slaap, gaat de wekker (6uur) of m'n biologische wekker (7uur) maakt me wakker.

Nu las ik ergens dat slapen met een voedingskussen kan helpen. Ervaren moeders, hebben jullie daar positieve ervaringen mee of geen slaapproblemen gehad?
Bb heel herkenbaar dat sterretjes zien en duizelig zijn bij warmte en lang staan. Ik heb dat tijdens mijn vorige zwangerschap ook gehad. Het ging bij mij wel over op een gegeven moment. En gelukkig voel je het op tijd aankomen om te gaan zitten!

Knotje ik had toen op een gegeven moment inderdaad een voedingskussen naast mijn bed liggen. Die pakte ik als ik merkte dat ik geen fijne houding kon vinden en lag de woelen 's nachts. Legde hem dan tegen mijn buik of rug of tussen mijn benen door. Af en toe hielp het, maar soms vloog hij er ook na 2 minuten al weer uit haha! Sowieso wel een fijn ding om vast aan te schaffen. Gebruikte hem op de bank ook wel eens als extra stevigheid in mijn rug.

Wat jammer dat sommige zwangerschapscursussen zo'n lange wachtlijst hebben!! Wel fijn om in ieder geval iets te doen en je voor te bereiden inderdaad. Ben benieuwd hoe het zwemmen je bevalt Knotje!

Leuk om te lezen wat jullie keuzes zijn qua verlof en werken!

Ik heb zelf ontzettend geluk. Ik ga officieel met 36 weken met verlof (6 augustus) maar aangezien mijn zomervakantie (onderwijs) al eerder begint is 6 juli mijn laatste werkdag. Dus ben al heerlijk vanaf 31.5 week vrij! Vooral erg fijn omdat we al een peuter hebben rondlopen dus ik wat meer rust kan pakken.

Na mijn verlof (ik zal ergens rond de kerst weer starten) ga ik 3 ipv 4 dagen werken.
knotje, ik heb precies dezelfde slaapklachten als jij! Heb toevallig laatst voedingskussen weer opgezocht om te kijken of dat hielp, maar daardoor had ik het alleen maar warmer. Helpt wel een beetje tegen op mijn buik rollen, lig wel ietsjes meer ontspannen met dat kussen dan zonder... maar die warmte houdt me ruim een uur wakker. Ik begin er bijna aan gewend te raken, gaat nu al weken zo.

Verder heb ik steeds meer last van mijn banden en bekken. In vorige zwangerschap nooit problemen mee gehad, maar nu dus al wel. Ook maar eens contact opnemen met de fysio. Merk dat ik al wel een beetje aan dat verlof toe ben, haha.

Hoef gelukkig ook maar tot de zomervakantie te werken, die start voor mij op 17 juli. Dan ga ik met 33 weken met 'verlof'. Zoveel zin in! Hoop dat het lukt nog een paar daagjes op vakantie te gaan ergens in nederland in mijn eerste vakantie/verlof week.
Hi allemaal,

Er is veel geschreven, leuk!

Ik ben een aantal dagen ziek geweest en nu net terug van een weekje naar de zon.

Zo te lezen hebben de meeste van jullie de 20 weken echo al achter de rug. Ik mag as woensdag en moet toegeven dat ik het best wel spannend vind.

Bb87/toverspiegel, ik heb ook last van m'n rug/bekken en nu al een aantal keer bij de fysio geweest. Ik krijg wel tips en oefeningen dus wellicht is het voor jullie ook iets.

Qua namen zijn we eruit. Sterker nog m'n dochter praat ook echt al met m'n buik en noemt haar broertje al bij naam.

Verlof: ik werk tot de 34e week en wil ervoor nog 1 of 2 weken vakantie. Maar ik moet dit nog gaan bespreken dus ben benieuwd.

Balen dat er een aantal niet zo lekker slapen. Afkloppen maar tot zover gaat het goed.

Fijne zondag!
Ik heb ook slaapproblemen haha. Voedingskussen geprobeerd tussen mijn benen en wat onder mijn buik maar helpt niet. Ik word meerdere keren wakker.

Ik heb 6 weken vantevoren verlof maar weet niet of ik dat red. Zwaar lichamelijk werk (verpleefhuis zwaar PG bewoners). Oplossing die mijn werkgever had is eigelijk geen oplossing... dus even aankijken hoe het gaat. Probeer zo min mogelijk te bukken maar ontkom er soms niet aan
Wow, even wennen dit nieuwe forum haha!

Hoe gaat het met iedereen? :)

Ik ben deze week begonnen met zwangerschapszwemmen. Was erg leuk! Lekker in beweging zijn in het water en daarnaast ook wat ontspanningsoefeningen. De les gaat door tot de zomervakantie (half juli) en dan hebben ze een zomerstop van 6 weken. Daarna ben ik al bijna uitgerekend, dus verwacht dat ik dan dus niet meer mee ga doen. :)

Slapen gaat nog steeds niet geweldig, maar net als Toverspiegel lijk ik hier al haast aan te wennen. :nut:

We hebben net een aantal kleurstaaltjes meegenomen bij de Gamma om te kijken welke kleur we precies willen voor de babykamer. Ook de nieuwe badkamermeubels zijn binnen, dus nu kan het opruimen en herindelen echt beginnen! :)

Fijn weekend allemaal! :bye:
Lekker dat je begonnen bent met zwemmen knotje! Lekker gewichtsloos in het water. Ik ga binnenkort ook maar eens wat baantjes trekken denk ik! Heb een badpak aangeschaft, dus kan zwangerschaps-proof het water in.

Hier gaat het zn gangetje. Nog wel snel last van bandenpijn. Maar de oefeningen lijken te helpen.
Ik merk dat ik mijn lessen eigenlijk niet meer staand moet geven, maar moet gaan zitten voor de klas. VInd ik best lastig! sta graag en kan zo veel gemakkelijker energie overbrengen. Maarja, ik wordt er ook moe van en de dag duurt eigenlijk net te lang om veel te staan. Even oefenen dus met gewoon op een stoel gaan zitten :-)
Wow hier ook even wennen aan het forum. So ik snap goed dat je geen hele dag meer kan staan, geld voor mij voor hele dag zitten. Gelukkig mag ik geregeld even m'n benen strekken, extra rondje drinken halen etc :) dat helpt al goed samen met 30 min wandelen in de pauze.

Denk dat het zwemmen jullie ook zal gaan helpen, voor mij nog zo'n 2 a 3 weekjes en ik mag met yoga beginnen :).

Borstvoedingcursus ook voor ingeschreven.

Knotje wat leuk dat je aan de kamer kan beginnen. Zijn de leuke dingen om te doen. Wij hebben eerst het kamertje gedaan en moeten nu nog een paar dingen in huis klussen, zijn de net minder leuke dingen. Maar wel heel fijn als ze gedaan zijn :).
Welke kleur(en) gaat het worden knotje?

Owh ik ben zo blij eindelijk een leuke originele naam verzonnen voor ons meisje, vriend moest er even aan wennen maar het lijkt erop dat we de naam eindelijk gevonden hebben, hihi :).
Afgelopen woe nog bij verloskundige geweest, alles goed, niks spannends.

Hoe is het met de rest?

Owja heb een mailtje van de kraamhulp ontvangen voor een afspr. Ben erg benieuwd hoe zoiets gaat. Waarvoor info we krijgen etc. Jullie al ervaring mee?
Hoi dames, ben ik weer even! Jullie zijn allemaal al over de 20 weken, zo gek dat ik anders ook al zo ver geweest was!

Hier gaat het goed. Jullie raden het nooit, maar heb al weer een positieve test! :cheer2: het is nog heel pril dus hopen dat alles goed gaat. Voel me er eigenlijk heel blij en rustig onder!
Dat is nog eens fijn nieuws Noukske, is jullie enorm gegund! Fijn ook te lezen dat je je er blij en rustig onder voelt. :cheer2:
Jaaaa, Noukske! Wat leuk! Gefeliciteerd! :cheer2: ik duim voor je dat het nu allemaal goed blijft gaan. Fijn dat je je nu rustig onder voelt! :)

Toverspiegel, herkenbaar dat vele staan! Ik probeer ook regelmatig te gaan zitten. Ook probeer ik steeds minder te bukken, dus zet alle peuters mooi aan het werk met opruimen ;-) M'n collega houdt me ook goed in de gaten en neemt ook dingen uit handen. Heel fijn! Hou jezelf goed in de gaten he en toch regelmatig proberen te gaan zitten! Welke groep heb je ook alweer? :-$

Bb, we zijn er nog niet helemaal uit wat we precies op de muren willen. Of ja, we weten allebei wat we willen, maar helaas is dat niet hetzelfde haha. Dus daar gaan we deze week nog even over brainstormen! :P Waarschijnlijk wordt het wel iets met okergeel. Vrolijk en neutraal! :)
Leuk dat jullie de naam hebben gevonden! Voelt goed he! En wat hebben jullie gedaan met het kamertje qua kleuren enzo?
gefeliciteerd noukske! wat een fijn positief bericht!

@bb: wat leuk dat jullie waarschijnlijk al een naam hebben! Ben zo benieuwd naar alle namen straks!
@knotje: lief van die collega dat ze je in de gaten houdt! Beetje support heb je als zwangere ook gewoon nodig. Lijkt me zwaar hoor, in de kinderopvang als zwangere. Net als Fistik in de verpleging. Het is gewoon hard werken!

Ik werk met studenten (tussen de 17 en 23 meestal). Die zijn gelukkig lekker zelfstandig ;)
Best leuk hoor, sommige leven echt een beetje mee! Ik ben zelf denk ik het grootste probleem. Kan echt wel vaker gaan zitten, maar ik ben gewoon gewend om staand les te geven. Dan kan ik veel beter mijn energie overbrengen en vind ik het ook gewoon leuker. Zitten is zo afstandelijk. Colleges zijn gelukkig voorbij, daar raakte ik de laatste paar keer echt buiten adem!
Nouske wat een fijn bericht :-D
Wooow Nouske!!! Gefeliciteerd, zo fijn!!

Ik ben net terug van een week vakantie, was fantastisch, fijn hotel, zwembad, strand :-) ik kon alleen niet meer inloggen met mijn mobiel op het forum. Maar heb ook niet zoveel te melden, alleen dat ik mij goed voel. Alleen schrok ik vanmorgen op de weegschaal, 9 kg al aangekomen....
Morgen ga ik starten met zwangerschapszwemmen.
Lovelynouske wat ontzettend fijn!!! Gefeliciteerd! Ik duim mee dat je een hele fijne zwangerschap hebt en een gezond kindje krijgt! Het is je gegund!

Op de rest reageer ik later even. Erg druk op t moment..
Dat klinkt heerlijk, Northcape! :) Haha, ik weeg ik me elke keer bij de verloskundige en zit nu ook al op +9,5kg :-$ En zwangerschapszwemmen, leuk!! Ik ben vorige week begonnen en het was me heel goed bevallen. Hopelijk is dat bij jou ook het geval! :)
ik heb geen weegschaal, maar ben inmiddels toch wel benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven