Lijf & Lijn alle pijlers

Fitbit en krachttraining

06-05-2017 08:53 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er niet uit. Kun je met een fitbit ook je krachttraining meten? Of is het echt alleen voor cardio?
Wat zou je dan willen meten van de krachttraining ening? Hoeveel kilo je wegdrukt? Nee dat kan de Fitbitt niet meten.
Het is zelfs nog zo dat bij de meeste activity watches met hartslagmeting via de pols, de hartslag tijdens krachttraining niet goed gemeten wordt.

Ik geloof dat je wel watches hebt die bv je crunches tellen. De op en neer gaande bewegingen dan zeg maar. Je kan dan instellen dat hij na 10x moet trillen. Dan hoef je zelf niet te tellen.
quote:yoshe schreef op 06 mei 2017 @ 08:56:

Wat zou je dan willen meten van de krachttraining ening? Hoeveel kilo je wegdrukt? Nee dat kan de Fitbitt niet meten.Nee, dat niet, maar je kunt in bv in myfitnesspal aangeven hoeveel minuten je hebt gefitnesst. Bij fitbit kun je dat ook instellen, maar ze laten alleen cardio zien. Zoiets. Mijn hartslag gaat tijdens bv een flinke krachttraining ook omhoog.
quote:-Willow- schreef op 06 mei 2017 @ 09:01:

Het is zelfs nog zo dat bij de meeste activity watches met hartslagmeting via de pols, de hartslag tijdens krachttraining niet goed gemeten wordt.

Ik geloof dat je wel watches hebt die bv je crunches tellen. De op en neer gaande bewegingen dan zeg maar. Je kan dan instellen dat hij na 10x moet trillen. Dan hoef je zelf niet te tellen.

Ah, dat is interessant. Het moet natuurlijk wel goed gemeten worden.

Heb jij een voorbeeld van zo'n horloge die ook crunches telt?
Als je gaat trainen kan je je fitbit aan zetten en dan meet hij de training. Dusja.
Op de fitbit kan je het weightlifting onderdeel zetten, dan meet hij die training. Dat kan je daj bijvoorbeeld weer koppelen aan MFP
quote:MEFunny schreef op 06 mei 2017 @ 09:20:

Als je gaat trainen kan je je fitbit aan zetten en dan meet hij de training. Dusja.En op welke activiteit zet je hem dan?
quote:DianaBerrigan schreef op 06 mei 2017 @ 09:25:

Op de fitbit kan je het weightlifting onderdeel zetten, dan meet hij die training. Dat kan je daj bijvoorbeeld weer koppelen aan MFPHeb jij hier ervaring mee? Werkt het?
quote:jules schreef op 06 mei 2017 @ 09:12:

[...]

Ah, dat is interessant. Het moet natuurlijk wel goed gemeten worden.

Heb jij een voorbeeld van zo'n horloge die ook crunches telt?Een vriendin van mij heeft een tijd terug de Samsung S7 (?) gekocht en kreeg daar een activity watch van Samsung bij. Die telt dat. Welke het precies is weet ik zo even niet ;)
quote:jules schreef op 06 mei 2017 @ 09:37:

[...]

Heb jij hier ervaring mee? Werkt het?

Ik vind het.prima werken. Hij telt niet de reps, maar dat kan ik zelf. Ik gebruik hem vooral om mijn hartslag te tracken, dat doet hij heel goed. Ook vind ik de combinatie met MFP heel prettig, omdat ik zo de verbrande kcal goed kan meten. Sowieso gebruik ik de fitbit en MFP graag samen, omdat je zo beter je actuele verbruik kan tracken en je daarmee kan inspelen op de voeding.

Op je fitbit kan je meerdere soorten trainingen selecteren, zoals hardlopen, fietsen en dus gewichten/krachttraining. Deze zet hij dan ook in een apart kopje op MFP
quote:jules schreef op 06 mei 2017 @ 09:37:

[...]

En op welke activiteit zet je hem dan?

Als ik de training start dan zet ik hem dus aan, ben ik klaar, zet ik hem weer uit. Dan heeft hij de minuten en je hartslag gemeten. (Stappen en calorien neem hij ook mee)

In de app kan je hem categoriseren.

Ik die aan crossfit dus noem de training ook crossfit.

Als ik ben gaan hardlopen, "Run", dan berekend hij gelijk de kilometers

Maar dat spreekt voor zich als je die app onder je neus ziet
Wat moeten mensen toch met die informatie?
quote:Lucylucille schreef op 06 mei 2017 @ 10:16:

Wat moeten mensen toch met die informatie?Als je serieus aan het trainen bent, is het best fijn om te weten wat je hartslag hierbij was. Dit kan weer allemaal bruikbare informatie geven, bij het verder aanpassen van je training
Beetje off-topic, maar ook weer niet . Werkt een activity tracker ook als je hem in je zak hebt of om je enkel? Ik mag namelijk geen sieraden dagen op mijn werk.
Je hebt ze ook als clip voor bv aan je broek maar die meten uiteraard geen hartslag en als je echt gaat sporten lijkt mij deze niet handig.

De fitbit heeft een kunststof/rubber achting bandje misschien mag je die wel dragen op je werk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven