gaat dat zo snel??

06-05-2017 19:41 18 berichten
vraagje: gister had ik een ovulatietest gedaan en daar was nauwelijks een tweede streepje op te zien. het is zo'n test met een smiley en deze was duidelijk negatief (dus geen smiley), vanmorgen weer een test en nu was het tweede streepje net zo dik als de controlestreep en dus positief (smiley). Was erg verbaasd dat het zo snel van "niks" naar een dikke streep gaat. Dacht dat het zich langzaam opbouwde. Iemand hier ook ervaring mee? klopt het wel denken jullie?
Je weet wat een ovulatie is? Je ei springt. Daar doet hij geen dagen over.....
dat weet ik, maar ik dacht dat de lh-piek zich langzaam opbouwdequote:Lady_Vintage schreef op 06 mei 2017 @ 19:42:

Je weet wat een ovulatie is? Je ei springt. Daar doet hij geen dagen over.....
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor dat kan gewoon. Ik had het deze cyclus ook en ik ben nu pril zwanger.

Succes met zwanger worden!
Ja klinkt bekend hoor! Uiteindelijk heb ik vooral tests gebruikt van sensitest, veel goedkoper en het doet hetzelfde.
Bij clearblue is het wel een smiley of geen smiley. Tussenweg is er dan niet. Andere merken kunnen wel oplopende streepjes hebben volgens mij. Maar doordat je het over zowel streepjes als smileys hebt, snap ik niet helemaal wat je bedoelt.
Als je het staafje uit de test haalt, zie je ook streepjes. Maar in de handleiding staat volgens mij ook dat het niet de bedoeling is dat je daar naar kijkt. Deed ik ook altijd wel hoor.

Edit: dit staat in de instructies:

"- Je resultaat kan alleen op het scherm van de testhouder worden afgelezen. Je kunt je resultaat niet afleiden uit streepjes op het ovulatieteststaafje."
Ja, dat kan.

@happyapple clearblue heeft ook gewoon streepjes hoor als je ze eruit "klikt".
Waarom gebruiken jullie deze testen? Toen ik niet zwanger werd, na een jaar proberen, heb ik ze eens gebruikt. Maar het gaf geen enkele extra informatie dan wat mijn lijf me van nature al aangaf. Zodra ik in mijn "vruchtbare periode" zat was ik namelijk veel meer opgewonden en was ik erg vochtig.
Haha o zo. Dan heb ik me te braaf gehouden aan wat mayolijn uit de gebruiksaanwijzing heeft gehaald.
Is heel normaal. Bij veel vrouwen zie je ook met streepjestesten geen opbouw. Bij anderen wel. plaatje van lh piek. Ik raad overigens sensitest aan, stukken goedkoper en die streepjes zijn ook duidelijk. Nu heb je je eisprong over 24 tot 48 uur!

Hier kan je sensitest resultaten van anderen zien. Zie je ook dat het erg per persoon verschilt of opbouw wel of niet te zien is.
quote:Gravinnetje schreef op 06 mei 2017 @ 19:56:

Waarom gebruiken jullie deze testen? Toen ik niet zwanger werd, na een jaar proberen, heb ik ze eens gebruikt. Maar het gaf geen enkele extra informatie dan wat mijn lijf me van nature al aangaf. Zodra ik in mijn "vruchtbare periode" zat was ik namelijk veel meer opgewonden en was ik erg vochtig.Zelf gedaan, omdat ik mijn cyclus wilde leren kennen (niet ivm zwangerschap) en wilde weten of wat ik dacht klopte. Kan me wel voorstellen dat je test als je zwanger wilt worden, als soort bevestiging.

Waarom gebruiken jullie deze testen? Toen ik niet zwanger werd, na een jaar proberen, heb ik ze eens gebruikt. Maar het gaf geen enkele extra informatie dan wat mijn lijf me van nature al aangaf. Zodra ik in mijn "vruchtbare periode" zat was ik namelijk veel meer opgewonden en was ik erg vochtig.Omdat mijn cyclus ontzettend onregelmatig is en soms ook heel lang. En controledrang, zonder de testen vraag ik me steeds af of de ovulatie al is geweest. Met ovulatietesten (en temperaturen) ben ik er maar 1x per dag mee bezig en hoef ik er niet meer over na te denken dan dat.

Waarom gebruiken jullie deze testen? Toen ik niet zwanger werd, na een jaar proberen, heb ik ze eens gebruikt. Maar het gaf geen enkele extra informatie dan wat mijn lijf me van nature al aangaf. Zodra ik in mijn "vruchtbare periode" zat was ik namelijk veel meer opgewonden en was ik erg vochtig.Ik heb dit laatste precies zo!! Maar heb sowieso geen ovulatietesten gedaan omdat ik beide keren de eerste maand zwanger was

Waarom gebruiken jullie deze testen? Toen ik niet zwanger werd, na een jaar proberen, heb ik ze eens gebruikt. Maar het gaf geen enkele extra informatie dan wat mijn lijf me van nature al aangaf. Zodra ik in mijn "vruchtbare periode" zat was ik namelijk veel meer opgewonden en was ik erg vochtig.Dat vraag ik mij dus ook af. Hier wordt je toch ontzettend onzeker van..gewoon na de menstruatie elke dag..
Heb je de testen gedaan met wel of geen smiley of met eerst nog knipperende smiley en dan een vaste smiley? Want daar wil ook nog wel eens een week tussen zitten, voordat ie niet meer knippert en je dus daadwerkelijk je lh piek hebt..
~ It takes a rad mama to be a father too ~
quote:raccoon schreef op 06 mei 2017 @ 21:14:

[...]

Dat vraag ik mij dus ook af. Hier wordt je toch ontzettend onzeker van..gewoon na de menstruatie elke dag..Waar word je onzeker van? Ovulatietesten?
Ik werd er juist zeker van..
~ It takes a rad mama to be a father too ~

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven