Zuurbranden ????

07-05-2017 19:27 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal

In begin van zw had ook zuurbranden , ik heb staan juigen toen het over was. Helaas sinds 2 weken weer terug. 23 wk zwanger

Rennie werken niet

Iemand andere tip
antagel! Kun je gewoon bij de apotheek kopen, wonderspul
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
quote:bam_1984 schreef op 07 mei 2017 @ 21:20:

[...]

Ja ik twijfelde ook maar je gaat er toch van uit dat de huisarts het wel weet, als ze bewust geen omeprazol voor wil schrijven. Heb erbij gezegd dat ik 33 weken zwanger ben en veel last heb van maagzuur. Misselijk ben ik amper geweest en braken hoef(de) ik al helemaal niet spontaan. Morgen toevallig ook controle bij de vk dus dan zal ik het wel eens aankaarten en anders daarna even bellen met de assistente en als 3e optie is daar kruidvat. Het komt goed Ik doe alles via gyn ... vetrouw mijn huisarts niet.
quote:Hertjehertje schreef op 07 mei 2017 @ 20:52:

[...]

Dat zijn goede tips, maar bij een zwangerschap is er een andere reden dat je last van brandend maagzuur krijgt: je maagklepje wordt slapper en er drukken ingewanden vanaf de onderkant tegen je maag.

In geval van zwangerschap is de enige écht werkende remedie heel simpel: bevallen!

Helaas, nog drie dagen last van gehad. Maar ik had het dan ook heel, heel, heel erg.

Bij de tweede dan, bij de eerste en de derde werkte dat bevallen wel.
laat het bevallen nog even wachten vind het het over 15 weken vroeg genoeg
quote:Fresiaatje schreef op 07 mei 2017 @ 20:50:

Ooh herkenbaar. Ik ben als de dood dat ik het nu weer krijg. Mijn vorige zwangerschap 9 maanden ernstig last van gehad. Slapeloze nachten en slokdarmspasmes kreeg ik ervan. Heb alles geprobeerd aan huismiddelen maar miks werkte. Ook hele assortiment aan drogist en voorgeschreven middelen. Antagel werkte echt niet. Ik vond maalox nog het beste ( bij drogist).

Keer een onderzoek gelezen dat vrouwen die hier overnatig last van hebben babys krijgen met veel haar. Bij mij klopte het! SterkteGrappig. Ik had veel brandend maagzuur en kreeg een kind met drie haarsprietjes.
Overigens kreeg ik uiteindelijk, eind zwangerschap, een fles met een dikke vloeistof, geschikt tijdens zwangerschap. Was nog lekker ook. Naam weet ik niet meer.
Gelukt bam?
Ik heb het bij kruidvat gekocht, kwam er toch voorbij. Ben benieuwd of het echt zo goed is als gezegd wordt
~ It takes a rad mama to be a father too ~
En bam?

Vrijdag vk dus ff pverleggen
Precies. Antagel (kun je zo halen) en anders even recept omeprazol. Kun je tegenwoordig zelfs vrij verkrijgen maar zou dat lekker via de ha doen.
Ik vind het geen wondermiddel.. merk wel wat verschil maar niet dat ik helemaal geen maagzuur meer heb.
Je hebt PB
Vandaag 20 Mg gepakt ipv de 10 gister en beduidend minder last gehad van maagzuur. Heb toch de dokter nog eens gebeld en het op recept gekregen maar deze is vooralsnog duurder dan die van kruidvat.. zou het een verschil maken welke ik pak als ze op zijn? Maak nu eerst die van kruidvat op en dan die vd dokter, dan kijk ik wel of ik verschil merk.
Hier werkt eigenlijk ook alleen de omazeprol van de drogist.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven