Werken als ZRA
dinsdag 9 mei 2017 om 12:24
Wie heeft er ervaring met werken als ZRA?
Ik heb een passie voor reizen en zou mij hier graag in verdiepen.
Ik heb een HBO achtergrond, geen opleiding in de reisbranche.
Via diverse websites als Amondo en dergelijke hoef je geen relevante opleiding te hebben, echter vraag ik mij af hoe betrouwbaar dit is.
Zijn hier misschien mensen die ervaring hebben in deze branche?
Ik heb een passie voor reizen en zou mij hier graag in verdiepen.
Ik heb een HBO achtergrond, geen opleiding in de reisbranche.
Via diverse websites als Amondo en dergelijke hoef je geen relevante opleiding te hebben, echter vraag ik mij af hoe betrouwbaar dit is.
Zijn hier misschien mensen die ervaring hebben in deze branche?
Niet nieuw, wel anders.
dinsdag 9 mei 2017 om 12:32
Ik heb ervaring! Niet als ZRA maar weet dat je als je zra wilt zijn, echt een goed netwerk moet hebben. Daarnaast heb je zelf ook nog eens een ton aan reiservaring nodig, want hoe ga je anders je reizen verkopen. Kijk ook eens bij tui at home Bv. Misschien is dat meer voor je, dat je dan toch soort van voor een organisatie werkt (niet helemaal natuurlijk)
Het leek mij ook leuk, maar geloof niet dat ik er geschikt voor ben
Succes!
Het leek mij ook leuk, maar geloof niet dat ik er geschikt voor ben
dinsdag 9 mei 2017 om 13:05
quote:viva-amber schreef op 09 mei 2017 @ 12:55:
Iedereen regelt tegenwoordig toch alles zelf via internet.Soms vind ik dat wel een gedoe. Passende vluchten, accommodaties die aansluiten, treinkaarten etc. Maar ja, het zal wat kosten als je dat laat doen. Ik ben er vaak een dag mee bezig om alles te regelen.
Iedereen regelt tegenwoordig toch alles zelf via internet.Soms vind ik dat wel een gedoe. Passende vluchten, accommodaties die aansluiten, treinkaarten etc. Maar ja, het zal wat kosten als je dat laat doen. Ik ben er vaak een dag mee bezig om alles te regelen.
dinsdag 9 mei 2017 om 13:12
quote:viva-amber schreef op 09 mei 2017 @ 12:55:
Iedereen regelt tegenwoordig toch alles zelf via internet.
Ik wel ja, maar daarom moet je als zra ook een goed netwerk hebben. Mensen zullen je dan eerder vragen je hierbij te helpen. De andere kant is natuurlijk dat er tegenwoordig zo veel aangeboden wordt, dat een heleboel mensen ( die misschien niet zo handig zijn op internet?) door de bomen het bos niet meer zien.
En voor zover ik weet worden zra's inderdaad vaak gevraagd voor reizen die helemaal zelf samengesteld zijn. Vaak is dit zelf lastiger uit te zoeken en kost het inderdaad een hoop tijd. Overigens kan je hiervoor natuurlijk ook naar een reisbureau.
Iedereen regelt tegenwoordig toch alles zelf via internet.
Ik wel ja, maar daarom moet je als zra ook een goed netwerk hebben. Mensen zullen je dan eerder vragen je hierbij te helpen. De andere kant is natuurlijk dat er tegenwoordig zo veel aangeboden wordt, dat een heleboel mensen ( die misschien niet zo handig zijn op internet?) door de bomen het bos niet meer zien.
En voor zover ik weet worden zra's inderdaad vaak gevraagd voor reizen die helemaal zelf samengesteld zijn. Vaak is dit zelf lastiger uit te zoeken en kost het inderdaad een hoop tijd. Overigens kan je hiervoor natuurlijk ook naar een reisbureau.
dinsdag 9 mei 2017 om 13:49
Er zijn tegenwoordig heel veel ZRA's en de goed pik je er zo uit.
Je hoort gelijk wie er wel een geen ervaring heeft.
Naar mijn idee ga je het niet redden zonder (heel veel) reiservaring, reisbureau (werk) ervaring en een groot netwerk.
(ik werk zelf al meer dan 20 jaar in de reiswereld en vanuit mijn vakgebied heb ik veel met reisagenten en zra's te maken)
Je hoort gelijk wie er wel een geen ervaring heeft.
Naar mijn idee ga je het niet redden zonder (heel veel) reiservaring, reisbureau (werk) ervaring en een groot netwerk.
(ik werk zelf al meer dan 20 jaar in de reiswereld en vanuit mijn vakgebied heb ik veel met reisagenten en zra's te maken)
dinsdag 9 mei 2017 om 13:59
Wellicht kun je eerst beginnen met een baan in de reisbranche. Ik zag niet zo lang geleden een vacature bij een reisbureau waar je geen relevante opleiding per se voor nodig had. Geloof dat het bij TUI was, gewoon op kantoor (niet @home). Zo kun je meer ervaring opdoen en terwijl je dat doet verdiepen in wat je nog meer nodig hebt om evt ZRA te worden.
dinsdag 9 mei 2017 om 17:20
Bedankt tot zo ver!
Ik hoor heel vaak van mensen dat ik er zo ontzettend goed in ben.
tui@home heb ik al naar gekeken maar daar heb je echt wel relevante ervaring en een opleiding voor nodig.
Ik heb heel lang getwijfeld over een Sepr opleiding maar helaas die bestaat niet meer.
Reiservaring heb ik, de passie ook en ik ben een kei in regelen en uitzoeken.
tui@home heb ik al naar gekeken maar daar heb je echt wel relevante ervaring en een opleiding voor nodig.
Ik heb heel lang getwijfeld over een Sepr opleiding maar helaas die bestaat niet meer.
Reiservaring heb ik, de passie ook en ik ben een kei in regelen en uitzoeken.
Niet nieuw, wel anders.
dinsdag 9 mei 2017 om 21:19
quote:Doosjedubbel schreef op 09 mei 2017 @ 17:20:
Bedankt tot zo ver!
Reiservaring heb ik, de passie ook en ik ben een kei in regelen en uitzoeken.Vergis je niet...klanten verwachten heel veel parate kennis....en terecht! Anders kunnen ze zelf wel op internet gaan zoeken....
Bedankt tot zo ver!
Reiservaring heb ik, de passie ook en ik ben een kei in regelen en uitzoeken.Vergis je niet...klanten verwachten heel veel parate kennis....en terecht! Anders kunnen ze zelf wel op internet gaan zoeken....
dinsdag 9 mei 2017 om 22:21
Ik denk dat het belangrijk is om voor jezelf te bepalen waarmee jij een toegevoegde waarde gaat leveren t.o.v. Internet en reisbureau's. Als ik naar mezelf kijk, zou ik de prijs (misschien een klein beetje meer) van internet willen hebben en de service van een reisbureau, maar of je daarmee als zelfstandige een goede boterham kunt verdienen betwijfel ik dan wel.
Overigens verder zelf geen ervaring met een ZRA.
Overigens verder zelf geen ervaring met een ZRA.
woensdag 10 mei 2017 om 16:57
woensdag 10 mei 2017 om 18:28
quote:Doosjedubbel schreef op 10 mei 2017 @ 16:57:
Bedankt voor de reacties!
Ik denk inderdaad dat kennis een bepalende factor van succes is maar ook via welke organisatie je werkt (als overkoepelende organisatie want je blijft zelfstandige).
Ik heb nog geen overzicht van de verschillen.Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt via welke organisatie je werkt. Je moet het toch echt allemaal zelf doen, zelf je netwerk opbouwen enz....
Bedankt voor de reacties!
Ik denk inderdaad dat kennis een bepalende factor van succes is maar ook via welke organisatie je werkt (als overkoepelende organisatie want je blijft zelfstandige).
Ik heb nog geen overzicht van de verschillen.Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt via welke organisatie je werkt. Je moet het toch echt allemaal zelf doen, zelf je netwerk opbouwen enz....
woensdag 10 mei 2017 om 18:48
woensdag 10 mei 2017 om 19:53
vrijdag 16 juni 2017 om 15:01
Tuuttuuttuut spammer
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-06-2017 13:05
Reden: quote verwijderd
Reden: quote verwijderd
77.38% gewijzigd