Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen..

20-03-2017 16:31 726 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!

Ik wil graag afvallen en zoek enthousiaste mensen die met mij mee willen schrijven!

Gewoon af en toe je verhaal kwijt kunnen wat goed ging of juist slecht. Elkaar motiveren en onze doelen halen!

Een stok achter de deur zodat ik nu eindelijk die 65 kilo (of minder) op mijn weegschaal ga zien.

Vandaag gewogen en weeg nu 74,6 kilo.

Nu wil ik door tot ik de 65 kilo heb gehaald en hoop dat jullie mijn stok achter de deur

Mijn plan:

Gezonder eten, denk aan volkoren producten, fruit, vlees vaker vervangen door vis en vooral veel groente!

Zo min mogelijk uit een pakje en snoep/koek/chips laat ik achterwege.

Sporten en veel wandelen.

Dus wil je meeschrijven? Graag!
Woehoe!! Eerste hardlooprondje zit erop. 4 km in 27 minuten. Ik ben blij! Daarna gelijk hond opgehaald en nog 1,5 km uitgelopen.

Het was ook heerlijk weer vanmorgen. Zonnetje erbij en niet warm of koud.
Het is zeker heerlijk weer vandaag! Nette tijd gelopen hoor!

Ik heb gister nog een ronde van een kleine 12 km hardgelopen. Wat een wind stond er zeg, dat was wel even pittig!

Ik heb mijn sportschoolabo gepauzeerd en ben er nu maar wat blij om. Heerlijk buiten hardlopen op momenten dat ik zelf wil in plaats van verplicht binnen op vaste tijden. Van de winter ga ik er wel weer mee verder, maar nu geniet ik van de langer wordende dagen!

Heb nog geen verschil in mijn ochtend of avondbuik opgemerkt. Sowieso ben ik met beide niet tevreden haha!

Als ik nu nog wekelijks een halve kilo kwijt raak, teken ik er gelijk voor. De kilo's gaan nu zo moeizaam merk ik! Morgen weer even een tussenweging doen. De dag na het hardlopen ben ik altijd iets aangekomen heb ik gemerkt, dus dan sta ik ook liever niet op de weegschaal haha.
quote:Roshak schreef op 09 mei 2017 @ 10:36:

De dag na het hardlopen ben ik altijd iets aangekomen heb ik gemerkt, dus dan sta ik ook liever niet op de weegschaal haha.Dat heb ik nou ook. Gek vind ik het. Als ik squash ben ik de volgende dag zwaarder. Scheelt wel een halve kilo! Ik snap niet waar dat vandaan komt, maar weeg inderdaad liever niet op die dag. Gelukkig weet ik dat het geen vet is.
zou dat melkzuur in je spieren zijn?
Ik dacht dat dat kwam omdat je spieren dan vocht vast houden na het sporten?

Geen idee hoor, google weet vast het antwoord.
Goed idee. Ik vond deze reactie op een soortgelijke vraag:

"Je spiervolume neemt eerst toe, de doorbloeding van je spieren ook, dus daar is meer bloed en vocht voor nodig. Na 24 uur herstelt dit zich weer en raak je het extra vocht (=bloed) weer kwijt. Dit scheelt ongeveer een kilo."
Ah, grappig. Ligt het dus toch niet aan mij haha.

Ben ik toch wel benieuwd wat ik morgen op de weegschaal zie dan.
Hallo allemaal mag ik mij hier melden?

Ik weeg op het moment +/- 93 kilo en ben 1,72 hoog. Mag dus zeker wat minder!

Ik vind het lastig om als ik thuis kom savonds rond half 10 om dan niet een koekje en een boterham oid te pakken, heb dan niet eens honger maar het is natuurlijk wel verleidelijk...

Ik heb een actieve baan (werk ruim 45 uur tussen de paarden, stallen mesten, in en uit de wei zetten etc) en daarnaast rijd ik ook iedere dag intensief dressuur en wil ik het skeeleren op gaan pakken, pas nieuwe skeelers gekocht.

Wat eten jullie op een dag? Ik eet sochtends altijd een bakje havermout met melk en smiddags 4 crackers met kipfilet en komkommer en dan tussendoor nog 2 stukken fruit (soms 3).

Savonds eet ik gewoon met de pot mee (woon nog thuis) en dan rond een uur of 10 probeer ik een bewuste keuze te maken, wat pakken jullie dan?

Alvast bedankt!
Hoi, schoenpoets!

Ik neem 's avonds tegenwoordig gewoon een boterham met kaas. Gisteravond toevallig een wrap met kaas.

Tussenstand is acht ons eraf.
Welkom schoenpoets!

Ik heb soortgelijk werk gedaan als bijbaantje in mijn jeugd. Weet wel dat ik toen kon (vr)eten wat ik wou en er kwam geen grammetje bij. Maarja, dan spreken we wel over 15 jaar terug. Toen was het leven nog zo gemakkelijk haha.

Toen ik later alleen nog maar voor mezelf 2 paarden per dag reed, ben ik begonnen met hardlopen voor mijn conditie en om wat gewicht te verliezen. Maar ik kan me voorstellen dat je daar na zo'n werkdag echt geen puf meer voor hebt.

Denk ook niet dat te vergelijken valt wat ik eet met een kantoorbaan.

Als ik merk dat ik echt teveel honger krijg 's avonds, ga ik gewoon naar bed. :P
hahah, ik ook, dan maar met honger slapen.. Ik neem eigenlijk na het avondeten niets meer, hooguit een keer 1 ( ja echt 1!) verdwaald puur pindarotsje bij de koffie maar dat was het wel..

En: Welkom!
quote:schoenpoets schreef op 09 mei 2017 @ 14:54:

Hallo allemaal mag ik mij hier melden?

Ik weeg op het moment +/- 93 kilo en ben 1,72 hoog. Mag dus zeker wat minder!

Ik vind het lastig om als ik thuis kom savonds rond half 10 om dan niet een koekje en een boterham oid te pakken, heb dan niet eens honger maar het is natuurlijk wel verleidelijk...

Ik heb een actieve baan (werk ruim 45 uur tussen de paarden, stallen mesten, in en uit de wei zetten etc) en daarnaast rijd ik ook iedere dag intensief dressuur en wil ik het skeeleren op gaan pakken, pas nieuwe skeelers gekocht.

Wat eten jullie op een dag? Ik eet sochtends altijd een bakje havermout met melk en smiddags 4 crackers met kipfilet en komkommer en dan tussendoor nog 2 stukken fruit (soms 3).

Savonds eet ik gewoon met de pot mee (woon nog thuis) en dan rond een uur of 10 probeer ik een bewuste keuze te maken, wat pakken jullie dan?

Alvast bedankt!ik vraag me af of je dan niet te weinig eet. Ik eet denk ik ongeveer hetzelfde maar ben (behalve op mijn sportavonden) lang niet zo aktief als jij. (en een stuk ouder haha, dat scheelt ook) Ik denk dat jij veel meer calorien verbrand op een dag dan ik.
Ik zou eens gaan bijhouden wat je precies eet. Daar zit voor mijn gevoel de crux, want bewegen doe je genoeg. Ik vermoed dat ergens verborgen calorieën in je voeding zitten. Dat was bij mij ook zo, toen ik hiermee begon. Met een voedings-app (zoals eetmeter.nl, myfitnesspal e.d.) kun je die ontdekken en je eetpatroon aanpassen. Wat betreft je snacken 's avonds: zoek eens op google onder 'gezonde tussendoortjes'. Er zijn zat alternatieven voor koekjes te vinden.

Naast het bewegen - wat jij al doet - zou ik me focussen op minder calorieën van suiker en vetten. Dat heeft mij geholpen snel vijf kilo af te vallen (een kilo per twee weken).
Goedemorgen!

Schoenpoets welkom.

Waarom eet je crackers en geen brood?

In crackers is vaak suiker toegevoegd en dan kun je beter voor volkorenbrood kiezen. Persoonlijk vind ik ook dat het meer vult. Verder klinkt het allemaal super gezond en als je dit altijd eet snap ik niet dat je overgewicht hebt.

Ik eet 's avonds ook wel vaak wat, meestal iets van yoghurt, fruit, snackgroente of een stukje pure chocolade 70% cacao. Nooit heel veel maar vaak wel iets. (oké dit lieg ik, soms ga ik totaal de mis in 's avonds.)

En als je dan een gezonde boterham eet is daar toch niets mis mee?

Vanmorgen 30 minuten thuis "getraind". Heb een oefenschema van internet geplukt + zelf wat oefeningen bedacht + paar oefeningen uit de sportschool gedaan en zo het half uur volgemaakt. Wou minimaal half uur bezig zijn.

Even gezweet na het ontbijt en voor mijn douche moment. Geen idee of het zin heeft, maar ik voelde me er goed bij.
Goed bezig Julia!

Tuurlijk heeft zo`n half uur zin, al is het alleen maar voor je mindset
Popcorn gekocht. Van die maiskorrels om zelf te poffen.

Schijnt goed te zijn tegen buikvet!
Popcorn goed tegen buikvet? Yeah! das goed nieuws! ik ga vanavond gelijk bakken maar das wel zoete, dat telt dan zeker niet als gezonde snack?
Don't cry, buy a bag and move on.
Haha die zoete is vast niet zo gezond als die wie je zelf maakt naturel.

Ik doe het ook wel eens poffen in kokosolie, verder voeg ik er dan niets aan toe.

Zitten veel vezels in!
Julia: 30 minuten trainen is bijna 400 kcal. Da's een licht ontbijt wat je in een half uur wegbrandt. Niet gek!
Popcorn goed voor je buikvet?? Waarom dan?
Dr. Oz vertelde dat. Waarom? Geen idee.
Vond idd dit op google:

http://www.doctoroz.com/recipe/total-choice-popcorn

Maar dr. Oz heeft het in een andere uitzending specifiek gehad over popcorn dat goed zou zijn tegen buikvet, kan ik me nog herinneren.
400 kcal? Echt niet!
Met mijn lengte en gewicht hooguit 250 ofzo. In ieder geval met hardlopen..

Stom nieuw forum, snap er niets meer van. :swear:

Vanmorgen gewogen.. 69 kilo. 4 keer gesport deze week en 2 ons aangekomen. Verder redelijk gegeten. Niet helemaal zoals het hoort maar wel best gezond. Dus valt me beetje tegen.
2
Zo herkenbaar.. best gezond eten sporten en dan niet afvallen. :|
Net weer half uurtje hard gelopen, maar ging super slecht. Heb een baaldag, te lang in bed gelegen, nergens zin in, hoofdpijn en alles wat ik doe gaat niet goed.
Vanavond verjaardag en morgen hele dag werken hoop dat ik me dan wat beter voel.

Iedereen in ieder geval fijn weekend gewenst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven