Vertraging vliegtuig?

10-05-2017 11:48 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoiii,

Gister heb ik een vliegticket van Amsterdam naar Bangkok gekocht. Hier zit 1 overstap in op Doha. We vliegen met Qatar airways. Voor deze overstap hebben we 2,5 uur. Ik vroeg me af hoe het zit als onze eerste vlucht bijvoorbeeld meer dan 2,5 uur vertraging heeft, en we de aansluiting missen. Moeten we dan een nieuw ticket kopen of wordt deze door Qatar gratis omgeboekt? Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand mij hier meer over vertellen?

Alvast bedankt!
Heb je twee losse tickets geboekt of gewoon één ticket waar een overstap inzit? Als het de laatste optie is regelt Qatar een nieuw ticket lijkt mij, maar zou de voorwaarden er voor de zekerheid op naslaan.
Dat wordt gratis omgeboekt verwacht ik. Check anders de site van de maatschappij even. Ik heb laatst mijn vlucht door vertraging gemist. Toen ik landde in munchen kreeg ik direct een sms met de info over de nieuwe vlucht met digitale boarding pass. Maar dit waren wel 2 vluchten van 1 maatschappij
quote:Whadiepooh schreef op 10 mei 2017 @ 11:51:

Heb je twee losse tickets geboekt of gewoon één ticket waar een overstap inzit? Als het de laatste optie is regelt Qatar een nieuw ticket lijkt mij, maar zou de voorwaarden er voor de zekerheid op naslaan.dit inderdaad en ik neem aan dat je 1 ticket hebt met overstap. Komt wel goed, heus. Wij vliegen regelmatig naar Bangkok via Dubai (emirates) en zorg er altijd voor dat de stop min. 2 uur is, dat lukt altijd prima. Als het krap aan is dan vangen ze je direct op en wordt je met spoed naar de vertrek gate gebracht.
http://www.melookyoubook. ... -vliegtuig-zo-doe-je-dat/
Als het één boeking is word je bij een transferdesk op de volgende vlucht overgeboekt (indien er plek is).

Geen ervaring met specifiek Qatar Airways, maar wel bij andere maatschappijen (KLM, Emirates, Air France).
Het gaat inderdaad om één ticket waar de overstap bij inzit. De overstap is op dezelfde vliegmaatschappij. Ik zal inderdaad nog even wat beter zoeken op de site van Qatar.

Handige site @rafs. Bedankt voor jullie reacties!
Onlangs heb ik dit probleem gehad. Op kosten van de vliegmaatschappij wordt de vlucht omgeboekt en de kosten van overnachting in het hotel in de plaats van overstap worden d.m.v. een voucher door de vliegmaatschappij vergoed. Ik kreeg het avondeten en het ontbijt eveneens vergoed.

Het kan zijn dat er gevraagd wordt om de boarding pass van de vlucht die je gemist hebt.
World of Warcraft: Legion
Ik had dat vorige maand bij United.

Ik had maar een korte overstap van 1.5 uur in VS. Die miste ik door vertraging van de vlucht daarvoor. Toen ben ik bij aankomst in VS naar een balie gegaan van United en uitgelegd. Zij kunnen dan een nieuw ticket voor je boeken, doen ze gratis in zo'n geval. Ik kreeg er zelfs een betere vlucht voor terug, ik kwam eerder aan bij mn eindbestemming dan mn eigenlijk geboekte vlucht
Als het bij dezelfde maatschappij is en in dezelfde bestelling is gedaan, dan wordt het gratis omgeboekt.

Je hebt ook kans dat het vliegtuig op je wacht bij vertraging. Ik had laatst vertraging met eerdere aansluitende vluchten en zou de laatste vlucht missen, was het niet dat deze op mij en enkele andere passagiers uit de vorige vlucht wachtte.
Het wordt gratis ongeboekt en eventueel een hotelovernachting word aangeboden mocht dat nodig zijn.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Ik heb ook veel eerder bijna zo'n situatie gehad. De overstap dreigde te mislukken, maar de luchthaven van Atlanta (VS) had de zaken dusdanig geregeld dat het vliegtuig vanuit Florida en het vliegtuig naar Schiphol (ik was op de terugreis) dicht bij elkaar standen (daarmee verdiende Delta Airlines echt een pluim). Ik had een overstaptijd van slechts een kwartier. Ieder rende met paspoort en boarding pass van de ene gate naar de andere, en dat is wonderwel toch gelukt. Delta Airlines zegde toe dat - mocht deze overstap mislukken - ik op zijn kosten in Atlanta kon overnachten.
World of Warcraft: Legion
quote:hans66 schreef op 10 mei 2017 @ 13:21:

Ik heb ook veel eerder bijna zo'n situatie gehad. De overstap dreigde te mislukken, maar de luchthaven van Atlanta (VS) had de zaken dusdanig geregeld dat het vliegtuig vanuit Florida en het vliegtuig naar Schiphol (ik was op de terugreis) dicht bij elkaar standen (daarmee verdiende Delta Airlines echt een pluim). Ik had een overstaptijd van slechts een kwartier. Ieder rende met paspoort en boarding pass van de ene gate naar de andere, en dat is wonderwel toch gelukt. Delta Airlines zegde toe dat - mocht deze overstap mislukken - ik op zijn kosten in Atlanta kon overnachten.Dat was wel goed geregeld inderdaad. Toen ik de overstap dreigde te missen, moest ik letterlijk hetzelfde vliegtuig hebben, maar wij werden met een bus van het vliegtuig (die al bij de vertrektgate stond) naar een andere terminal gebracht (30 minuten lopen). Op dat moment dacht ik echt "kon ik niet gewoon blijven zitten"
Fijn om te horen allemaal! Dan ga ik er maar vanuit dat het goedkomt. Bedankt voor reacties

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven