Verzekering voor hond?

11-05-2017 18:03 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is nu helemaal rond: eind juni krijgen wij onze pup! Het is een kooikerhondje (reu). We vinden het wel een beetje spannend, maar hebben er vooral heel veel zin in! :)

We hebben ons laten voorlichten door de dierenartsenassistent op het puppie-spreekuur, en zij raadde ons een verzekering voor de hond aan. Ze heeft ook verteld over veelvoorkomende afwijkingen bij dit ras. Dit bleek erg mee te vallen. Ze zei dat een hond in het eerste levensjaar wel regelmatig ongelukjes kan hebben en je dan relatief vaak bij de dierenarts zit. Deze kosten kunnen hoog oplopen. Wij hebben even op internet gekeken en zagen dat je per maand al gauw 25/30 euro kwijt bent aan een verzekering voor je hond. Hier zitten geen inentingen e.d. in.

Dus hondenbezitters: wat is jullie ervaring met betrekking tot kosten voor de dierenarts? Is een verzekering aan te raden? En zo ja, waar dan?

Zou jij een verzekering nemen voor je hond?

Totaal aantal stemmen: 11

Ja (45%)
Nee (55%)
Alleen als er in het ras veel afwijkingen voorkomen Geen stemmen
Absoluut doen als je geen duizenden euro's spaargeld hebt liggen die je aan je hond kunt besteden. Bij de mijne hadden we de kosten voor levenslange verzekering er in het eerste jaar al uit. En toen had hij alleen nog maar een verwaarloosde blaasontsteking. Toen hij later onverklaarbaar ziek werd, liep het weer in de duizenden euro's met de kosten.
Zeker doen, bij mij worden inentingen overigens wel gewoon vergoed. Geen pup, maar naast de jaarlijkse inentingen toch al een aantal keer gebruik van moeten maken. De kosten heb ik er tot nu toe ieder jaar wel uitgehaald.
Ik ben voor 17 euro verzekerd. Wel een eigen risico van 200 euro per 90 dagen. Dus het is echt voor onverwachte hele grote kosten.
Bij proteq verzekerd.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Geen hond maar een kat hier,

Wij hebben gekozen om het bedrag wat een verzekering zou kosten, maandelijks op een aparte spaarrekening te storten.
Nu hebben we een mooi potje mochten hij ziek worden.
Wij hebben onze pup verzekerd en die verzekering er al meer dan uit, blaasontsteking, poot verstuikt en dat sleepte naar voort, zodat daar uiteindelijk ook een orthopeed naar moest kijken.
Geen verzekering voor de hond genomen. Ik vind de maandbedragen echt enorm. Sommige zijn goedkoper, maar deze hebben een eigen risico of betalen maar een x aantal % uit van de kosten.
Ik heb voldoende op mijn spaarrekening om bij problemen naar de dierenarts te kunnen.
Bij een pup zou ik het eerste of de eerste 2 jaar een verzekering afsluiten maar dan wel één die ook uitkeert en geen hoog eigen risico, dan opzeggen en een iets hoger bedrag wat je anders aan premie zou betalen op een spaarrekening storten voor geval van nood.
Als de hond ouder wordt en je snel bezorgd bent en van jezelf weet dat je naar de dierenarts gaat als hij 2 dagen zijn brokken laat staan gewoon weer een verzekering afsluiten.

Dit laatste is niet onaardig bedoelt maar ik zeg het erbij omdat ik regelmatig andere hondenbaasjes spreek die -in mijn ogen- voor echt iedere vreemde blik van hondlief naar de dierenarts gaan. 'Voor de zekerheid' :!:

Zelf denk ik altijd: zou ik met mijn kind naar de huisarts zijn gegaan als hij een dag of 2 hangerig is en geen eetlust heeft (verder helemaal gezond) nou, nee dus.. Als dat echt alles is..
Ik ging ook niet met een geschaafde knie naar de huisarts, dus een wondje van een knauw van een andere hond ontsmette ik zelf, maizenapoeder erop en klaar. Je kan zelf redelijk inschatten of iets gehecht moet worden of een krasje is maar ok, ik ben vrij nuchter.

Bij al mijn honden had ik bakken teveel betaald aan verzekeringen; nooit ziek geweest bijna.. Maar het is en blijft een gok en je stapt wat makkelijker naar de dierenarts bij twijfel als het vergoed wordt denk ik, vandaar mijn vraag of je even af durft te wachten, 'hondentaal' spreekt.
Vaak zijn ze alleen wat stil maar kunnen dan toch veel pijn hebben.
Of mank lopen en moeten gewoon even rustig doen..

Weet ook niet waar je woont maar voor inentingen en goedkope sterilisatie maar ook andere zaken zou je eens moeten Googelen op Dr.Woef, kan je vaak in dierenwinkels voor 25,- in laten enten; bij de dierenarts hier 57,50... En het is echt dezelfde entstof.. veel plezier met je puppie alvast, leuk!
anoniem_64c3ed0a3df89 wijzigde dit bericht op 12-05-2017 01:51
Reden: interpunctie was verdwenen
7.72% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven