Wat doen tegen mieren?
zondag 14 mei 2017 om 11:27
We hebben veel mieren in huis. Keuken maar ook slaapkamers en badkamer. En daar zijn geen etenswaren dus daar ligt het niet aan. Ook in de tuin hebben we veel mieren trouwens.
Wil in huis niet overal lokdozen plaatsen vanwege de kat die daarmee aan de haal gaat. Tips?
Wil in huis niet overal lokdozen plaatsen vanwege de kat die daarmee aan de haal gaat. Tips?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
zondag 14 mei 2017 om 11:31
Oh jakkes! Ik krijg al de kriebels van 1 mier in huis want voor je het weet heb je zijn 850 vrienden binnen. Vorig jaar heb ik de lokdozen hoog tegen de muur geplakt. Enerzijds vanwege de katten, maar ook omdat ik vermoedde dat ze door het raam binnen kwamen (wc en badkamer). Verder strooi ik ruim gif bij de voordeur, op het stoepje, en achter in de buurt van de tuindeur en op de drempels. Dat gif stinkt zo verschrikkelijk dat de katten er echt niet bij in de buurt komen.
zondag 14 mei 2017 om 11:39
Dat durf ik echt niet met mijn kat, dat gif. Die van mij is gek. Giftige planten zijn ook echt niet veilig bij hem. Doosjes hoog plaatsen waar hij niet bij kan is een idee. Maar komen de mieren er dan wel? Ik vind ze nu voornamelijk op de grond.MinkeDeWit schreef: ↑14-05-2017 11:31Oh jakkes! Ik krijg al de kriebels van 1 mier in huis want voor je het weet heb je zijn 850 vrienden binnen. Vorig jaar heb ik de lokdozen hoog tegen de muur geplakt. Enerzijds vanwege de katten, maar ook omdat ik vermoedde dat ze door het raam binnen kwamen (wc en badkamer). Verder strooi ik ruim gif bij de voordeur, op het stoepje, en achter in de buurt van de tuindeur en op de drempels. Dat gif stinkt zo verschrikkelijk dat de katten er echt niet bij in de buurt komen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
zondag 14 mei 2017 om 11:45
Dan zou ik bloem strooien. Dat zorgt ervoor dat ze niet binnen kunnen komen en als ze er van eten gaan ze dood. Voor de kat kan het geen kwaad, lijkt me.
Heb je binnenkatten? Mijn gif strooi ik niet in huis, maar op de drempel onder de deur en buiten. De katten kunnen er dus niet bij. Of de lokdoos met ducktape aan de vloer plakken, die krijgt de kat dan ook niet los.
zondag 14 mei 2017 om 23:25
Niet bloem maar bakpoeder (het rijsmiddel).MinkeDeWit schreef: ↑14-05-2017 11:45Dan zou ik bloem strooien. Dat zorgt ervoor dat ze niet binnen kunnen komen en als ze er van eten gaan ze dood. Voor de kat kan het geen kwaad, lijkt me.
Heb je binnenkatten? Mijn gif strooi ik niet in huis, maar op de drempel onder de deur en buiten. De katten kunnen er dus niet bij. Of de lokdoos met ducktape aan de vloer plakken, die krijgt de kat dan ook niet los.
Ik had ieder voorjaar een miereninvasie via de keuken. Totdat ik zag hoe ze over de klimop en vooral de bloemen/bessen voor het keukenraam in de weer waren met luizen melken. Dan maakte ze gelijk een uitstapje naar binnen. Dus klimop weg en de grote invasie bleef weg. Nu hoef ik alleen in het voorjaar alert te zijn op mierenscouts. Als ik er eentje zie, worden de onderkanten van alle kozijnen (ramen, deuren) op de begane grond bespoten met water waar een klein scheutje azijn gaat. Het is geen verdelgingsmiddel, een klein scheutje is genoeg. De azijnlucht verstoort hun oriëntatie en ze ruiken veel beter dan wij dus een klein scheutje is genoeg.