Lijf & Lijn alle pijlers

Dansen op "latere" leeftijd.

14-05-2017 14:33 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met beginnen met dansen op latere leeftijd. Ik ben nu 21. Afro dance en hip hop lijkt me erg gaaf! Ik zag steeds filmpjes van een vriendin van me en vond het toch wel heel leuk. Alleen ik kan (nu nog) totaal niet dansen en ik zit er ook deels mee dat ik overgewicht heb waardoor ik totaal niet in het "dansplaatje" pas tussen dunne meiden enzo.

Ik wil graag jullie ervaringen weten!
Ha, dacht dat het echt over latere leeftijd ging, lees ergens ouder dan 40, ben toevallig gisteren naar een dansfeest geweest voor dat soort jong bejaarden:). Ga gewoon ergens op dansles, er is van alles, salsa, zumba, stijldansen, etc. En overgewicht boeit niet, een van mijn beste vriendinnen heeft behoorlijk overgewicht en is een super goede danseres. Gewoon doen !
je bent nooit te oud om te leren, gewoon een keer rond gaan kijken en een proefles volgen! veel plezier.
Girl u never to old to dance.
Ttass30 schreef:
14-05-2017 15:38
Girl u never to old to dance.
:yes:

(en misschien val je er ook nog wat van af... dubbele win)
21 Latere leeftijd?
You funny!

Ik heb zelf moderne dans lessen aan volwassen beginners gegeven en daar was de jongste begin 21, oudste eind 50.
Afgelopen week zelf voor het eerst een hip hop lesgedaan en ik ben wel effe iets ouder dan jij. Onwijs genoten.
Van een uurtje dansen per week zval je alleen niet echt af, dus daar zou ik wat anders voor verzinnen.

Dansen is voor alle leeftijden, niet denken gewoon doen, zoals mijn oude jazz juf vroeger zei!

Veel plezier! :cheer2:
Latere leeftijd? Wij hebben in onze buikdansgroep dansgenoten van 50+ zitten! Zelfs iemand vam 72. Geen zorgen.

En met regelmatig dansen krijg je ook nog eens meer beweging, waardoor je vast en zeker wat afvalt. Gewoon doen dus :)
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Gewoon doen joh, hartstikke leuk!
Ga anders eens kijken bij een dansschool, geef je twijfels aan en voel hoe de sfeer is.
En je bent echt niet op "latere leeftijd" hoor, bij ons op de dansschool hebben ze zelfs 55+ jazzlessen :)
Ik dans al jaren salsa, ben begonnen op mijn 30e en ben nu 46.
Een van de dames waar ik regelmatig mee dans is 78!

En we letten echt niet op een (of meerdere) maatjes meer.
Als je maar lol hebt in dansen, dat is het belangrijkste.
When in doubt, the auditor is always right!
Hahaha ik snap wat jullie bedoelen! Ik bedoelde meer van, vaak hoor je dat degene die dansen al op jonge leeftijd zijn begonnen. Ik heb nog nooit in mijn leven gedanst heb :') Erg bedankt voor jullie reacties!
Jezus krijst op een trekker. Ben je tegenwoordig op je 21ste al oud? In dat geval ben ik hoogbejaard :wtf:

Gewoon doen als het je leuk lijkt. Mijn oma van 83 danst wekelijks in het bejaardentehuis waar ze sinds kort woont en ze heeft zich in tijden niet zo goed gevoeld. Dan moet jij het toch ook kunnen. Veel plezier!
dansend wordt je nooit oud!
Mijn danslerares danst al meer dan 25 jaar, is zeker niet de slankste, maar het ziet er prachtig uit. Maar vooral: het leven is te kort om je te laten tegenhouden door dit soort 'bezwaren'.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik ben 31 en een half jaar geleden begonnen met salsa en bachata les. Kan gewoon! Ook mét overgewicht, lekker schijt aan hebben :puh: doen wat je leuk vindt! :lol:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven