Zomer slank challenge Jasper Alblas

maandag 15 mei 2017 om 15:27
maandag 15 mei 2017 om 15:27

maandag 15 mei 2017 om 16:35
Stel je je eisen niet te hoog? Ik ben ook 1.65 en was een aantal jaren terug 65 kg, die 61 haalde ik maar nooit. Ik weet wel dat ik voor de laatste kilo's onder de 70 ineens dingen anders moest doen. Ben heel lang rond de 70 blijven hangen, toen de weight watchers er eens bij gepakt en die verandering was net voldoende voor weer 5 kg. Maar daarvoor moest ik ook echt dingen laten staan, die ik rustig kon blijven eten/drinken om op die 70 kg te blijven. Mijn toetje paste ik aan, mijn broodbeleg.. kleine dingen, die wel hielpen.
Later is nu
maandag 15 mei 2017 om 16:35
Stel je je eisen niet te hoog? Ik ben ook 1.65 en was een aantal jaren terug 65 kg, die 61 haalde ik maar nooit. Ik weet wel dat ik voor de laatste kilo's onder de 70 ineens dingen anders moest doen. Ben heel lang rond de 70 blijven hangen, toen de weight watchers er eens bij gepakt en die verandering was net voldoende voor weer 5 kg. Maar daarvoor moest ik ook echt dingen laten staan, die ik rustig kon blijven eten/drinken om op die 70 kg te blijven. Mijn toetje paste ik aan, mijn broodbeleg.. kleine dingen, die wel hielpen.
Later is nu

dinsdag 16 mei 2017 om 10:22
Ik heb geen recepten. Het is inmiddels ook al ruim 10 jaar terug, dat ik daarmee bezig was. Ik ben 5 jaar op 65 kg gebleven en daarna weer aangekomen, ook door kleine veranderingen in eet- leefpatroon, want echt veel meer ben ik niet gaan eten/snoepen en echt veel minder niet gaan bewegen.Skippybal10 schreef: ↑16-05-2017 10:07Ik weet het niet of ik mijn eisen te hoog stel. Ik woog jaren lang 58kg en daarna jaren geschommeld tussen 62 en 68kg. Nu dat ik 71kg schrik ik daar een beetje van en wil ik er echt wel wat vanaf. 10kg is misschien wat veel, zou al blij zijn als ik weer 65kg zou wegen. Ik laat al veel dingetjes staan. Doordeweeks eet ik echt gezond en drink ik voldoende water. Het probleem is denk ik (weet ik wel zeker) dat ik in het weekend alles weer inhaal. Ik probeer daar nu ook op te letten. Moeilijkkk![]()
Had jij gerechten uit Weight Watchers? En sportte jij daarnaast? Heeft die 5kg lang geduurd of viel dat mee?
Het idee dat ik doordeweeks gezond eet en drink en in het weekend 'gewoon' mag eten werkt kennelijk niet bij mij![]()
Teveel lekkers misschien in het weekend terwijl ik geen zoetekauw ben. Maar inderdaad, een wijntje tijdens de film en een lekker stukje kaas zijn ook de boosdoeners. Wil het nu zo doen dat ik 5 dagen in de week gezond eet/drink. In het weekend ook erg gezond met ontbijt en lunch, en dat het avondeten op zaterdag en zondag 'normaal' is.
Maar ik dacht misschien als er mensen ervaring hebben met Jasper Alblas dan sta ik daar best wel voor open.
Nu is het nog lastiger om wéér af te vallen en zou ik dolblij zijn met die 71 kg, maar ik snap dat jij daar onder wilt

Ik zwom 2x per week een uur. Nu probeer ik vooral (veel) te lopen/wandelen. Heb een stappenteller om. En ik tafeltennis. Vorig jaar merkte ik dat afvallen wel ging, als ik maar van de alcohol afbleef. Ik ben toen water met een smaakje gaan drinken. Fruit erin of wat groente/kruiden, voor het feestelijke gevoel. (net sangria)
Later is nu

dinsdag 16 mei 2017 om 11:46
dinsdag 16 mei 2017 om 11:57
Ik heb het boek van Jasper Alblas destijds gekocht, maar voor mij was het niet werkbaar. De recepten zijn voor een keer leuk, maar die vis kwam me ook vrij snel mijn neus uit. Verder is het een anti-koolhydraten/anti-suiker goeroe en ook dat is voor mij niet realistisch.
Ik heb nu een fit-app waarin bijhoudt hoeveel ik eet en hoeveel ik beweeg en ben nu dik 5 kilo kwijt.
Ik heb nu een fit-app waarin bijhoudt hoeveel ik eet en hoeveel ik beweeg en ben nu dik 5 kilo kwijt.
dinsdag 16 mei 2017 om 12:13
Ik vul af en toe een paar weken in bij het voedingscentrum. Die hebben volgens mij ook een app, maar ik vind invullen op de telefoon zo'n gedoe. Doe het liever op de computer. Qua kcaltellen is dat hetzelfde, natuurlijkstrikjemetstippels schreef: ↑16-05-2017 11:46Fatsecret of myfitnesspal. Zijn apps, kun je je eten in voeren en dan krijg je het aantal kcal.
Dat werkte voor mij heel erg goed, en ik heb continu honger en trek. Van BMI in de 24 naar 20,5 mee gegaan (en daar voel ik me veel prettiger bij dan bijna overgewicht en taille 80cm).
![Happy :-]](./../../../smilies/77_happy.gif)
Later is nu

dinsdag 16 mei 2017 om 12:24
Ha dat doe ik ook op mijn laptop hoor, veel simpeler idd! Maar de meeste mensen kennen de apps dus vandaar

dinsdag 16 mei 2017 om 12:28
Mijn zoon gebruikte ooit een app (wilde dikker wordenstrikjemetstippels schreef: ↑16-05-2017 12:24Ha dat doe ik ook op mijn laptop hoor, veel simpeler idd! Maar de meeste mensen kennen de apps dus vandaar![]()

Later is nu
dinsdag 16 mei 2017 om 13:06
Ik heb net even op z'n site gekeken. Ziet er mooi uit, geweldige foto's, maar het is weer zo'n zelfstudiepersoon, die ineens het geheim heeft van een gezonder lichaam, minder moe, beter slapen, geen exceem, etc. Ik heb net een heel ander boek gelezen, van een vrouw die dat ook allemaal claimt.
En áltijd als ik zo'n goeroe volg, gaat bij mij de eczeem níet weg, blijf ik wel moe, slaap ik nog steeds slecht .. Maar goed, hij heeft er tijd ingestoken en de recepten zijn vast lekker. Verder zou ik er geen geld aan spenderen, hoewel hij een 'niet goed geld terug' garantie zegt te hebben.
(en ik quote om te voorkomen dat ik dubbel post

Later is nu