Kutweekend

15-05-2017 18:36 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai.

Samenwonend (1 jaar) met vriend (23, ik 25). Schat van een jongen en ik heb oprecht helemaal niks te klagen over onze relatie want het is precies zoals ik een goede relatie altijd voor me heb gezien, misschien nog wel beter. Zijn erg gelukkig samen en elke dag weer blij met elkaar :heart: en we laten elkaar compleet vrij in elkaars doen en laten (afspreken met vrienden, etc).

Nu is het zo dat ik dit weekend echt een kutweekend vond met als vandaag de druppel en dat heeft vooral met mezelf te maken denk ik, maar toch.

Vrijdag vanaf 7u 's ochtends vriend niet gezien ivm overlappende tijden op het werk. Hij ging 's avonds de deur uit voordat ik thuis was en kwam vervolgens om 2u 's nachts ladderzat thuis terwijl we allebei om 7u er weer uit moesten. Ik werd wakker van zijn thuiskomst, hij kwam niet naar bed, ging ik kijken toen lag ie op de bank te slapen en na hem wakker gemaakt te hebben om mee naar bed te gaan is ie gewoon door blijven slapen op de bank waardoor we voor het eerst sinds samenwonen niet samen sliepen. Vond ik niet leuk (en hij achteraf ook niet bleek).

Zaterdagochtend hem van de bank afgeplukt, beiden gaan werken en allebei een drukke, vervelende dag gehad op het werk. Toen hij thuiskwam begon hij meteen tegen mij te chagrijnen over zijn dag (mag, doe ik andersom ook wel eens), maar niet vragen naar die van mij en uit het niks ineens voor zichzelf eten gaan maken terwijl we normaal altijd samen koken. Vond ik nogal apart dus gezegd dat ik hem een beetje egoïstisch vond de laatste 2 dagen (ivm laat en zat thuiskomen, mijn nachtrust daarmee ook verstoren, niet naar mijn dag vragen, alleen voor zichzelf koken). Uiteindelijk alles uitgepraat, zaterdagavond allebei apart van elkaar met vrienden wat gaan doen en gisteren samen een leuke dag gehad.

Vandaag had hij om 10u 's ochtends al personeelsfeest. Hij had tegen mij gezegd het niet heel laat te maken en sowieso om etenstijd (dat is bij ons rond 6) thuis te zijn. Dit zei hij om 14u nog steeds en om 16u belde hij ineens stomdronken op dat hij nog niet wist hoe laat hij thuis zou zijn en dat hij vanavond ook nog weggaat.

Voor mij weer een dingetje. Niet dat hij langer blijft want dat maakt me niet uit, maar dat hij eerst afspraken met me maakt waar ik rekening mee houd om vervolgens na 2uur radiostilte ineens te melden dat ik het maar uit moet zoeken. Hij begreep dat ik dat niet leuk vond, ik wilde verder niet moeilijk doen dus heb hem plezier gewenst en ben zelf wat gaan fietsen want het was mooi weer.

Op de terugweg van het fietsen (was erg fijn! en ik was weer wat vrolijker) kwam mijn jurk tussen de spaken van m'n fiets waardoor ik kei hard viel, m'n jurk gescheurd is en m'n nieuwe tas onder het smeer zit. Tot overmaat van ramp ben ik in de gloeiend hete zon een uur bezig geweest met de jurk weer los te krijgen, wat nog steeda niet gelukt is. Hierdoor moest ik m'n fiets optillen en nog een kwartier naar huis lopen (met een opgetilde fiets, in dit weer, kutzwaar kan ik je vertellen). Nu ben ik thuis en heb ik eerst even een flink potje zitten janken want ik heb het helemaal gehad.

Wat een rotweekend en vandaag was de druppel.

Het lijkt nu een klaagtopic over mijn vriend maar dat is niet mijn intentie. Wilde dit voornamelijk even van me afschrijven en tegelijkertijd jullie mening: stel ik me aan mbt mijn vriends gedrag zaterdag en zondag? Vind zelf enerzijds van wel namelijk en denk dat het gewoon even alles bij elkaar is waarom ik er zo zwaar aan til, maar ben benieuwd hoe anderen daar tegenaan kijken. Want op zich doet hij niks fout en als het niet allemaal dit weekend was geweest had ik er ook niet veel om gegeven, vandaar dat ik niet goed weet of ik me nu aanstel of niet.

Zie nu pas hoe lang het geworden is, sorry daarvoor. Zal even kijken waar ik het nog in kan korten!
melliflvovs wijzigde dit bericht op 15-05-2017 18:37
Reden: iets ingekort
3.43% gewijzigd
Yep, je stelt je aan, maar ik snap wel dat al die kleine dingetjes even teveel voor jou waren. Je vriend slaapt een keer op de bank, echt niets mis mee en hij laat weten dat hij later komt. Je schrijft zelf dat de relatie goed zit, dus laat dit gaan en blijf er zeker niet over zeuren.
Life is short. Eat dessert first.
Ik denk ook dat het het totaal plaatje is. Maar eerlijk ik zou ook wel gek opkijken als mijn vriend alleen voor zichzelf gaat staan koken. Wat zei hij dan toen jij vroeg waar jouw deel van de maaltijd was?

En 2 keer dronken in een weekend, is dat een bekend iets bij je partner?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ja dat soort weekenden heb je weleens. Volgende week lach je er om en daarnaast nu heb je wel een leuk verhaal om te vertellen die keer dat je met je jurk in de spaken nog een heel kutend moest lopen met je goede gedrag in dat pokkeweer ;-)
Tja het moest mijn partner niet zijn....twee keer stomdronken in 1 weekend?Ik zou voor zo'n kerel bedanken
En het was WEL weekend he, dan reageer je toch anders dan op een werkdag
doornroosje9 schreef:
15-05-2017 18:42
Yep, je stelt je aan, maar ik snap wel dat al die kleine dingetjes even teveel voor jou waren. Je vriend slaapt een keer op de bank, echt niets mis mee en hij laat weten dat hij later komt. Je schrijft zelf dat de relatie goed zit, dus laat dit gaan en blijf er zeker niet over zeuren.
Ik was ook niet van plan om er over door te gaan hoor, dat is het niet waard. Vind het in zulke situaties gewoon lastig inschatten of ik een punt heb of dat ik het opblaas doordat er al wat kleine dingetjes vrij snel achter elkaar aan vooraf gingen. Afreageren op mijn vriend doe ik sowieso niet, maar daardoor blijft het soms wel wroeten waardoor dan op een gegeven moment de emmer vol is. En dat is vandaag :bonk:
melliflvovs schreef:
15-05-2017 18:50
Ik was ook niet van plan om er over door te gaan hoor, dat is het niet waard. Vind het in zulke situaties gewoon lastig inschatten of ik een punt heb of dat ik het opblaas doordat er al wat kleine dingetjes vrij snel achter elkaar aan vooraf gingen. Afreageren op mijn vriend doe ik sowieso niet, maar daardoor blijft het soms wel wroeten waardoor dan op een gegeven moment de emmer vol is. En dat is vandaag :bonk:
Dat kan gebeuren, is ook niet erg. Maar is hij elk weekend dronken of was dit éénmalig?
Ligt eraan of jullie ieder weekend apart van elkaar doorbrengen en of je vriend vaak zat is in de weekenden.
Als dat allebei uitzonderlijk is, zou ik ook maar gewoon hopen dat volgend weekend normaler verloopt.
Oh wat klote. Wel herkenbaar soms haha. Dan kun je idd soms wel janken van frustratie :-D

Hm wat betreft je vriend, ik vind niet dat je je aanstelt. Dat hij een keer ladderzat thuiskomt zou me niet boeien, maar als hij de afspraak maakt "ik drink niet teveel en eet lekker thuis maandag" en hij belt om 16 uur weer kutzat op.. mwah, vind dat best wel respectloos jaar jou toe.

Als dit normaal nooit gebeurt zou ik het lekker laten gaan. Als het vaker al tijden gebeurt kan ik je alvast vertellen dat dat waarschijnlijk niet gaat veranderen. Mijn vader doet dat ook bij iedere werkborrel of feest waar hij alleen naartoe gaat, en ondanks de ontzettend vele ruzies en geschreeuw met mijn moeder doet hij het 30 jaar later nogsteeds. En mijn moeder blijft erom ontploffen :hyper:

Maar ja, als de rest goed zit is dat iets wat je misschien maar voor lief moet nemen. Iniedergeval geen afspraken maken dan, op avonden dat hij aan de zuip gaat.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Weet je vriend dat zijn vriendin van het type is dat een topic opent op het Viva forum omdat ze één kutweekend in een perfecte relatie niet zelfstandig kan handelen?
Ik zou me drukker maken om het feit dat je vriend 2x in een weekend dronken is. Vind sowieso dronkenschap erg puberaal.
IBIopviva schreef:
15-05-2017 18:45
Ik denk ook dat het het totaal plaatje is. Maar eerlijk ik zou ook wel gek opkijken als mijn vriend alleen voor zichzelf gaat staan koken. Wat zei hij dan toen jij vroeg waar jouw deel van de maaltijd was?

En 2 keer dronken in een weekend, is dat een bekend iets bij je partner?
HiJ chagrijnde iets in de richting van "je zeurt, zoveel werk is het toch niet, het is zo klaar". Dat was ook zo want zoveel bijzonders aten we niet, maar het ging mij vooral om het principe.

En dronken was hij regelmatig toen hij vrijgezel was en met vrienden op pad ging en in het begin van onze relatie ook nog wel, maar het laatste jaar niet meer zo vaak. Dat er nu 2 'gelegenheden' zijn in 1 weekend is normaal niet zo en hij is ook wel echt een heel stuk minder gaan drinken.

Ik hou overigens sowieso niet van dronken mensen, het is niet eens dat dat ligt aan zijn drinkgedrag. Kan me er ook aan ergeren als het maar eens in de twee maanden gebeurt, dus dat is echt iets wat aan mij ligt (en daar hebben we samen een manier op gevonden om daarmee om te gaan).
Pluisi schreef:
15-05-2017 18:56
Ik zou me drukker maken om het feit dat je vriend 2x in een weekend dronken is. Vind sowieso dronkenschap erg puberaal.
Ik ook!
Tja, kutweekend. Jammer voor je. Morgen weer een dag.

Vind je wel een beetje aanstellerig met je samen slapen. Doe niet zo dramatisch.
Ik zou daar ook elke dag blij mee zijn ja, met zo'n zuipschuit.
Smeerde hij soms gewoon boterhammen? :proud:
Amand_ schreef:
15-05-2017 18:55
Weet je vriend dat zijn vriendin van het type is dat een topic opent op het Viva forum omdat ze één kutweekend in een perfecte relatie niet zelfstandig kan handelen?
Als je goed zou lezen zou je weten dat het niet per se om mijn vriend gaat, maar om een opeenstapeling van kleine kutdingen waar ik mijn vriend niet mee lastig wil vallen. En dan is Viva en een objectieve kijk van anderen ooit wel fijn.

Daarnaast zou hij er geen drol om geven als ik dit topic zou laten lezen, aangezien de reden van openen niet is dat ik "de relatie niet kan handelen".

Dus bedankt voor je bijdrage, maar erg veel heb ik er niet aan.
Waar je je vriend niet mee lastig wilt vallen? Hoe past dit niet in die perfecte relatie dan?
Muurhanger schreef:
15-05-2017 18:53
Oh wat klote. Wel herkenbaar soms haha. Dan kun je idd soms wel janken van frustratie :-D

Hm wat betreft je vriend, ik vind niet dat je je aanstelt. Dat hij een keer ladderzat thuiskomt zou me niet boeien, maar als hij de afspraak maakt "ik drink niet teveel en eet lekker thuis maandag" en hij belt om 16 uur weer kutzat op.. mwah, vind dat best wel respectloos jaar jou toe.

Als dit normaal nooit gebeurt zou ik het lekker laten gaan. Als het vaker al tijden gebeurt kan ik je alvast vertellen dat dat waarschijnlijk niet gaat veranderen. Mijn vader doet dat ook bij iedere werkborrel of feest waar hij alleen naartoe gaat, en ondanks de ontzettend vele ruzies en geschreeuw met mijn moeder doet hij het 30 jaar later nogsteeds. En mijn moeder blijft erom ontploffen :hyper:

Maar ja, als de rest goed zit is dat iets wat je misschien maar voor lief moet nemen. Iniedergeval geen afspraken maken dan, op avonden dat hij aan de zuip gaat.
Ik moet echt lachen om je voorbeeld, dat is precies zoals het bij ons ook zou kunnen gaan XD

Nu gebeurt dit tegenwoordig dus niet meer vaak, dus ik ga er ook geen ruzie om lopen maken maar dat maakt de ergernis die ik voor mezelf heb niet minder hehe.
Dat je een rotdag hebt, kan ik nog wel begrijpen. Maar wat ik niet begrijp is hoe het mogelijk is dat hij om 02.00 uur ladderzat thuiskomt, terwijl hij op 07.00 uur op moet om naar het werk te gaan (tenminste, dat begrijp ik uit je verhaal). Vraag me af wat voor een werkgever dat is, die dat accepteert. Het hoogstwaarschijnlijk nog onder invloed van alcohol zijn en de enorme kegel... Bij mijn werkgever zou ik direct mijn ontslag krijgen.
Verder schrijf je dat jullie elkaar compleet vrij laten in elkaars doen en laten. Ik krijg daar een ander beeld van, doordat je er moeite mee hebt dat hij een avond niet bij jou in bed slaapt, het normaal gesproken altijd samen koken etc. Overigens snap ik dan wel dat je het vreemd vindt dat hij alleen voor zichzelf kookt als je normaal gesproken samen eet.
Amand_ schreef:
15-05-2017 19:03
Waar je je vriend niet mee lastig wilt vallen? Hoe past dit niet in die perfecte relatie dan?

Hij vindt haar al een zeikwijf denk ik. En ze hebben vast 'afspraken' dat ze dat niet meer zou doen.
Amand_ schreef:
15-05-2017 19:03

Lees eens? We hebben het er al over gehad en alles was prima, dat van vandaag snapt hij ook. Waarom zou ik er dan wéér over beginnen als ik zelf al inzie dat het probleem meer bij mij ligt dan bij hem?

Je doet een beetje moeilijk in mijn ogen, denk dat veel mannen blij zouden zijn met een vriendin die ze maar 1x ergens op aanspreekt ipv ellenlang door te zeuren. Als hij dadelijk thuiskomt ben ik ook niet boos of chagrijnig want ik gun hem oprecht een leuke dag. Baal er alleen van dat bij mij alles tegenzit en denk dat ik me dingen daarom wat meer aantrek.

Maar daar hoef ik hem toch niet mee lastig te vallen, met die typische vrouwenzeurdingetjes? Tussen hem en mij zit het weer goed, is gewoon dat na die kutjurk tussen mn spaken de emmer even volzit en die frustratie wilde ik kwijt.

Ga ik mn vriend niet mee lastigvallen als hij het gezellig heeft.
MarietjeHoekstra schreef:
15-05-2017 19:08
Hij vindt haar al een zeikwijf denk ik. En ze hebben vast 'afspraken' dat ze dat niet meer zou doen.
Nee hoor, totaal niet zelfs. Maar dat mag je gerust denken.
doornroosje9 schreef:
15-05-2017 19:00
Smeerde hij soms gewoon boterhammen? :proud:
Haha nee we aten lasagne (allebei zo'n klein bakje) maar hij maakte alleen voor zichzelf klaar zonder iets te zeggen en dat vond ik een beetje apart.
melliflvovs schreef:
15-05-2017 19:10
Nee hoor, totaal niet zelfs. Maar dat mag je gerust denken.

Nee hij gaat voor de lol boos zijn eigen eten staan maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven